печерський районний суд міста києва
Справа № 757/6673/17-к
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 лютого 2017 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві провадження за клопотанням слідчого в особливо важливих справах першого слідчого відділу управління спеціальних розслідувань Департаменту спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 про призначення позапланової виїзної ревізії,-
В С Т А Н О В И В :
Слідчий в особливо важливих справах першого слідчого відділу управління спеціальних розслідувань Департаменту спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим із прокурором, про призначення позапланової виїзної ревізії, в обґрунтування якого зазначив наступне.
Департаментом спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42016000000002675 від 05.10.2016 за фактом зловживання владою та службовим становищем, надання службовими особами ДГБ МВС України неправомірної вигоди працівникам правоохоронних органів, задіяних в охороні громадського порядку під час акцій протесту громадян, які відбувалися у центральній частині м. Києва у період грудня 2013 року лютого 2014 року, за вчинення ними в інтересах третіх осіб дій з використанням наданої їм влади та службового становища, вчинених за попередньою змовою групою осіб, а також незаконного перешкоджання проведенню зборів, мітингів, походів і демонстрацій, перевищення влади та службових повноважень, що призвело до масових жертв серед цивільних учасників акцій протесту та заподіяння тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості, тобто до настання тяжких наслідків, за ознаками злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 41, ст. 340, ч. 4 ст. 369, ч. 4 ст. 41, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 365 Кримінального кодексу України.
У даному провадженні повідомлено про підозру колишньому заступнику начальника Департаменту громадської безпеки начальнику управління організації служби та роботи конвойних підрозділів спеціальних установ і судової міліції Міністерства внутрішніх справ України ОСОБА_5 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 41, ст. 340 КК України, ч. 4 ст. 369 КК України (у ред. від 18.04.2013); ч. 4 ст. 41, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 365 КК України (в редакції від 07.04.2011).
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , працюючи на посаді заступника начальника Департаменту громадської безпеки начальника управління організації служби та роботи конвойних підрозділів спеціальних установ і судової міліції, у період грудня 2013 року лютого 2014 року, на виконання явно злочинного наказу вчиняв дії, спрямовані на незаконне перешкоджання проведенню зборів, мітингів, походів та демонстрацій та здійснив за попередньою змовою групою осіб надання службовим особам, які займають відповідальне становище неправомірної вигоди за вчинення ними в інтересах третіх осіб дій з використанням наданої їм влади чи службового становища, а також організував перевищення влади та службового становища працівниками правоохоронних органів, чим спричинив настання тяжких наслідків.
Протягом грудня 2013 року, більш точний час слідством не встановлено, знаходячись у своєму робочому кабінеті № 338, у приміщенні Міністерства внутрішніх справ України, за адресою: м. Київ, вулиця Богомольця, 10, заступник начальника Департаменту громадської безпеки начальник управління організації служби та роботи конвойних підрозділів спеціальних установ і судової міліції ОСОБА_5 , будучи службовою особою, до повноважень якої входить координація та контроль спецпідрозділів громадської безпеки міліції, задіяних у охороні громадського порядку у м. Києві, бажаючи догодити своєму керівництву, тобто Міністру внутрішніх справ України ОСОБА_6 та заступнику Міністра внутрішніх справ України ОСОБА_7 , діючи із корисних мотивів та власного кар`єризму, хибно розуміючи інтереси служби, за попередньою змовою групою осіб, разом із невстановленими слідством особами з числа працівників МВС України, здійснював видачу готівкових коштів під виглядом заохочень, премій та матеріальних допомог тощо, у точно невстановленому слідством розмірі, але не менше 30 млн. грн., частину грошових коштів у сумі від 10 млн. до 12 млн. грн., помістивши у поліетиленові пакети із назвами відповідних структурних підрозділів МОП «Беркут», із розрахунку 700 тис. 800 тис. грн. на кожний великий підрозділ МОП «Беркут» МВС України, а саме: Львівська, Дніпропетровська, Харківська, Запорізька, Донецька, Луганська, Одеська, Київська області, м. Київ та м. Севастополь, Автономна Республіка Крим, з кількістю близько 100 працівників, та 150 тис. 200 тис. грн. на кожний інший менший підрозділ «Беркут», а саме: Рівненська, Закарпатська, Волинська, Вінницька, Хмельницька, Тернопільська, Івано-Франківська, Житомирська, Чернівецька, Сумська, Чернігівська, Черкаська, Полтавська, Миколаївська, Херсонська, Кіровоградська області.
На протязі грудня 2013 року, більш точний час слідством не встановлено, командири спецпідрозділів МОП «Беркут» МВС України з різних регіонів України, які задіяні у охороні громадського порядку у м. Києві, достовірно не розуміючи джерело походження вищевказаних грошових коштів та те що вони надані в якості неправомірної вигоди за вчинення службовими особами вищевказаних правоохоронних органів дій з використанням наданої їм влади чи службового становища, грошові кошти отриманні у ДГБ МВС України через старших офіцерів структурних підрозділів «Беркут» МВС України розподіляли та надавали у вигляді заохочень та премій від керівництва МВС України за активні протистояння учасникам акцій протесту, підлеглим працівникам із розрахунку 5000 грн. на одного працівника з офіцерського складу та 3000 грн. на одного працівника з рядового складу відповідного підрозділу МОП «Беркут» МВС України.
Таким чином, у період грудня 2013 року, заступник начальника Департаменту начальник управління ДГБ МВС України ОСОБА_5 , діючи умисно, за попередньою змовою з Міністром внутрішніх справ України ОСОБА_6 та заступником Міністра внутрішніх справ України ОСОБА_7 , іншими невстановленими слідством особами, зокрема з числа ДГБ МВС України, здійснив видачу службовим особам, які займають відповідальне становище співробітникам спецпідрозділів МОП «Беркут» МВС України, неправомірної вигоди у вигляді грошових коштів у загальній сумі приблизно від 10 млн. до 12 млн. грн., за вчинення службовими особами вищевказаних підрозділів дій з використанням наданої їм влади чи службового становища, зокрема вчинення протидії протестним акціям громадян, у тому числі вчинення дій, пов`язаних із силовим розгоном учасників акції протесту, застосуванням працівниками правоохоронних органів надмірної сили до протестувальників.
Аналогічним чином здійснювалася видача грошових коштів у січні та лютому 2014 року, у тому самому місці за участі заступника начальника Департаменту начальника управління ДГБ МВС України ОСОБА_5 .
Таким же чином здійснювалося отримання грошових коштів співробітниками підрозділів МОП «Беркут» МВС України у вказані вище періоди часу.
У ході допиту по даному кримінальному провадженню свідків співробітників підрозділів фінансової служби та бухгалтерського обліку встановлено, що виплата заробітної плати, допомог, премій здійснювалася у безготівковій формі через банківські установи за допомогою відповідних платіжних карток, а про виплату зазначених вище грошових коштів у готівковій формі їм нічого не відомо. Якщо й були відповідні виплати у вказаний вище період часу у безготівковій формі, то відповідні грошові кошти через бухгалтерію МВС України не проходили, про такі виплати їм нічого не відомо.
Викладені обставини підтверджуються матеріалами кримінального провадження:
- показаннями свідка ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_1 , головного спеціаліста МВС України;
- показаннями свідка ОСОБА_9 ІНФОРМАЦІЯ_2 , головного спеціаліста Департаменту фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку Національної поліції України;
- показаннями свідків ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_11 ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_12 ІНФОРМАЦІЯ_5 а також легендованих свідків ОСОБА_13 та ОСОБА_14 (відомості про них у клопотанні з метою забезпечення їхньої безпеки визнано конфіденційними), а також іншими матеріалами провадження у сукупності.
У зв`язку із викладеним, у органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві (код ЄДРПОУ 08592201, юридична адреса: вул. Володимирська, 15, м. Київ, 01601), яке відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 16 вересня 2015 року № 730 ліквідовано як юридична особа публічного права та одночасно, відповідно до пункту другого вказаної постанови, утворено як юридичну особу публічного права - Головне управління Національної поліції в м. Києві (код ЄДРПОУ 40108583, юридична адреса: вул. Володимирська, 15, м. Київ, 01601).
Метою перевірки є встановлення законності, наявності достатніх підстав для виплати заробітної плати, грошового забезпечення, премій, заохочень, матеріальних допомог, коштів на відрядження та інших грошових виплат, а також з метою встановлення їх розміру та кола осіб, які їх отримували.
Заслухавши пояснення слідчого в обґрунтування заявленого клопотання, вивчивши клопотання та дослідивши долучені до нього документи, приходжу до наступного висновку.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 93 Кримінального процесуального кодексу України передбачено, що доказуванню підлягають також вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.
Відповідно до ч.ч. 5, 7, 8, 11 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться також у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Зважаючи на викладене та виходячи з обставин вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні органу досудового розслідування, приходжу до висновку про обґрунтованість клопотання та наявність правових підстав для проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Міністерства внутрішніх справ України (код ЄДРПОУ 00032684, м. Київ, вул. Богомольця, 10, 01601) за період з 01.01.2010 по 30.03.2014
Керуючись ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст. ст. 309, 369, 372 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого в особливо важливих справах першого слідчого відділу управління спеціальних розслідувань Департаменту спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 задовольнити.
1. Надати дозвіл на проведення Державною аудиторською службою України та її міжрегіональними територіальними органами у кримінальному провадженні № 42016000000002675 від 05.10.2016, позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Києві (код ЄДРПОУ 08592201, юридична адреса: вул. Володимирська, 15, м. Київ, 01601), замість якого, відповідно до постанови КМ України від 16 вересня 2015 року № 730 утворено Головне управління Національної поліції в м. Києві (код ЄДРПОУ 40108583, юридична адреса: м. Київ, вул. Володимирська, 15, 01601), за період із 01.01.2010 по 30.03.2014, строком на 20 (двадцять) робочих днів, починаючи з 20.02.2017.
2. На вирішення інспекторам Державної аудиторської служби України поставити наступні запитання:
2.1. Правильність нарахування та сплати (виплати) заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов`язкових нарахувань тощо ГУМВС України в м. Києві відповідно до вимог Кодексу законів про працю України, Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про міліцію», постанов Кабінету Міністру України та інших нормативних актів України співробітникам правоохоронних органів (міліції), у тому числі співробітникам спецпідрозділів «Беркут» МОП «Беркут» МВС України, які відрядженні до м. Києва з різних регіонів України у період із 01.01.2013 по 01.06.2014?
2.2. Чи були допущенні порушення чинного на той час законодавства при нарахуванні та сплаті (виплаті) заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов`язкових нарахувань тощо ГУМВС України в м. Києві, у період із 01.01.2013 по 01.06.2014?
2.3. Чи відповідає вимогам діючого законодавства України розміри встановлених співробітникам ГУМВС України в м. Києві надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат у період із 01.01.2013 по 01.06.2014? Чи були допущенні порушення чинного на той час законодавства при визначені розміру (процентних ставок) надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат тощо? Якщо так, які саме порушення, ким саме вони допущені та до яких наслідків (шкоди) вони призвели?
2.4. У якій формі здійснювалася виплата заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов`язкових нарахувань тощо ГУМВС України в м. Києві, у тому числі співробітникам спецпідрозділів «Беркут» МОП «Беркут» МВС України, які були відрядженні до м. Києва у період із 01.01.2013 по 01.06.2014?
2.5. Який розмір заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат нараховано та виплачено ГУМВС України в м. Києві (із зазначенням помісячно) у період із 01.01.2013 по 01.06.2014? Чи відрізняється розмір нарахованої та виплаченої заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат працівникам правоохоронних органів у зв`язку із залученням їх до охорони громадського порядку у центральній частині м. Києва у період із 21.11.2013 по 20.02.2014?
2.6. Які фонди були створенні та діяли при ГУМВС України в м. Києві у період із 01.01.2010 по 01.06.2014?
2.7. З якими фондами мало співробітництво ГУМВС України в м. Києві у період із 01.01.2010 по 01.06.2014?
2.8. Який розмір грошових коштів надійшов на розрахункові рахунки благодійних та інших фондів, з якими мало співробітництво ГУМВС України в м. Києві та їх цільове використання у період із 01.01.2010 по 01.06.2014?
2.9. Який стан збереження та яка ефективність використання, цільове призначення майна грошових коштів здійснена на рахунках благодійного фонду взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур?
2.10. Чи з дотриманням чинного законодавства проведені безготівкові та готівкові операції у національній та іноземній валюті благодійним фондом взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур «Милосердя» розрахунковий рахунок НОМЕР_1 в ПАТ Укргазбанк» м. Києва МФО 32078, код ЄДРПОУ 20063439?
2.11. Чи відповідає вимогам закону здійснення та достовірність відображення витрат благодійного фонду взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур «Милосердя» розрахунковий рахунок НОМЕР_1 в ПАТ Укргазбанк» м. Києва МФО 32078, код ЄДРПОУ 20063439, у офіційній звітності у період 01.01.2013 01.06.2014?
2.12. Чи проводилися виплати із каси профспілкового комітету?
2.13. Чи проводилися виплати з фондів соціального захисту (фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, з фонду з тимчасової втрати працездатності)?
2.14. Чи відповідає вимогам діючого законодавства України нараховування та виплата грошових коштів співробітникам ГУМВС України в Одеській області у період із 01.01.2010 по 01.06.2014 на відрядження, у тому числі суми та склад витрат на відрядження.
3. Надати можливість інспекторам Державної аудиторської служби України та її міжрегіональним територіальним органам в ході проведення позапланової виїзної ревізії ознайомлюватися із оригіналами і копіями нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, у тому числі з необхідними матеріалами кримінального провадження № 42016000000002675 від 05.10.2016, робити з них копії.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 65109356 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Тарасюк К. Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні