Постанова
від 01.06.2010 по справі 1154/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" червня 2010 р. 10 год.45 хв.Справа № 2-а-1154/10/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Василяки Д.К.,

при секретарі: Бабкіній О.В., за участю представника позивача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Нова Каховка Херсонської області до комунального підприємства "Наше місто" про стягнення податкового боргу,

встановив:

Державна податкова інспекція у м. Нова Каховка (далі - позивач) звернулася з адміністративним позовом до комунального підприємства "Наше місто" (далі - відповідач), у якому просить стягнути з відповідача 80007,14 грн. податкового боргу.

У судовому засіданні представник позивача уточнив позовні вимоги та просив стягнути з відповідача заборгованість в сумі 76830,14 грн., позов просив задовольнити, мотивуючи це тим, що згідно довідки про стан розрахунків з бюджетом з податку з доходів фізичних осіб КП "Наше місто" за період з 01.10.2009 р. по 31.12.2009 р., податкових розрахунків сум доходу, нарахованих (сплачених) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за відповідачем рахується борг по податку з доходів фізичних осіб в сумі 76830,14 грн., який до теперішнього часу не сплачено.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоч був своєчасно повідомлений про день і час слухання справи, заперечень проти позову суду не надав.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи та дослідивши надані докази, прийшов до наступного.

Комунальне підприємство "Наше місто" зареєстроване виконавчим комітетом Новокаховської міської ради Херсонської області 04.12.02 року та взято на облік до ДПІ у м. Нова Каховка 10.12.02 року.

За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності відповідач має заборгованість не перерахованого податку з доходів фізичних осіб в за період з 01.10.09 по 31.12.09 роки сумі 76830,14 грн., що підтверджується довідкою про стан розрахунків з бюджетом з податку з доходів фізичних осіб КП "Наше місто" за період з 01.10.2009 по 31.12.2009 роки та податкових розрахунків сум доходу, нарахованих (сплачених) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за IV квартали 2009 р.

Відповідно ч.3 п.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 р. №1251-ХІІ платник податків зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) в установлені законом строки. Однак, відповідачем даний обов'язок не виконано.

Згідно ст.1 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 р. №889-ІV, податок з доходів фізичних осіб це плата фізичної особи за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої така фізична особа має податкову адресу або розташовано особу, що утримує цей податок відповідно до норм цього Закону.

Положеннями п.п.16.3.2 п.16.3 ст.16 зазначеного Закону передбачено, що юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням, одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства України.

Відповідно до п.п.16.3.4 та п.п.16.3.5 п. 16.3 ст.16 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює податковий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповноваженого підрозділу. Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного місцевого бюджету несе юридична особа або її уповноважений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.

Згідно ст. 17 вищевказаного Закону КП "Наше місто" є особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати.

Як вбачається з розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форма 1 ДФ) за період з 01.10.2009 по 31.12.2009 роки, відповідачем нараховано податку з доходів фізичних осіб в сумі 96814,76 грн.

Відповідно до вимог п.7.7 ст.7 Закону України №2181-ІІІ, податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками. зборами (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях.

Отже, за даними особових карток платника податків КП "Наше місто" до бюджету по особовому рахунку платника перераховано до бюджету за період 01.10.2009 по 31.12.2009 роки 20945,82 грн., з яких 11052,62 грн. сплачено в рахунок нарахувань ІV кварталу 2009 року, а решта в сумі 9893,20 грн. в рахунок нарахувань ІІІ кварталу 2009 року.

Підприємством за період з 01.01.2010 по 29.01.2010 року сплачено податку з доходів фізичних осіб у сумі 4975,00 грн., в тому числі 11050,00 грн., з яких 5755,00 грн. в рахунок нарахувань ІV кварталу 2009 року, а решта 5295,00 грн. в рахунок нарахувань за І квартал 2010 року.

За період з 18.02.10 по 07.0510 роки сплачено КП "Наше місто" податку з доходів фізичних осіб в сумі 12791,00 грн., з яких 3177,00 грн. сплачено в рахунок нарахувань за І квартал 2010 року. Тому, у вказаному періоді сума сплаченого податку з доходів фізичних осіб, яку необхідно врахувати при визначені суми боргу складає 19984,62 грн. (11052,62 + 5755,00+3177,00).

Таким чином, сума не перерахованого податку з доходів фізичних осіб за період з 01.10.2009 р. по 31.12.2009 р. складає 76830,14 грн. (96814,76-19984,62=76830,14)

Згідно п.п.3.2.1 п.3.2 ст.3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 р. у будь-яких випадках коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язків платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Отже, відповідач зобов'язаний був одразу після утримання сум даного виду податку перерахувати їх на відповідні рахунки територіального управління Державного казначейства України. Оскільки дані вимоги комунальним підприємством "Наше місто" не виконано, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 12, 17, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Стягнути з комунального підприємства "Наше місто" (74900, Херсонська обл., м. Нова Каховка, вул. Дзержинського 43, код 32218159) в дохід місцевого бюджету м. Нова Каховка (р/р 33217800700012 в ГУ УДК у Херсонської обл., код ОКПО 24103977, МФО 852010, код призначення платежу 11010100) 76830 (сімдесят шість тисяч вісімсот тридцять) грн. 14 коп. податку з доходів фізичних осіб.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 02 червня 2010 р..

Суддя Василяка Д.К.

кат. 6.13

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2010
Оприлюднено09.03.2017
Номер документу65110451
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1154/10/2170

Постанова від 01.06.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні