Постанова
від 03.03.2017 по справі 807/394/15
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2017 рокум. Ужгород№ 807/394/15

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання - Кречко Л.В.

за участю: представники сторін в судове засідання не з'явились

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Калинівської сільської ради про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 3 березня 2017 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова складена в повному обсязі 6 березня 2017 року.

Закарпатське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач, ЗОВ ФССТВП) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Калинівської сільської ради Тячівського району Закарпатської області (далі - відповідач, Калинівська сільська рада), яким просить стягнути з відповідача заборгованість у сумі 8432,44 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Тячівською районною виконавчою дирекцією ЗОВ ФССТВП проведено планову перевірку Калинівської сільської ради щодо правильності використання коштів ФССТВП, в результаті якої були виявлені порушення у використанні коштів Фонду на суму 7880,77 грн., про що складено акт перевірки страхувальника № 27/55 від 20.06.2014 р. На підставі акту перевірки було прийняте Рішення № 11 від 08.07.2014 р. Про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності . Вказаним рішенням відповідачу було нараховано зобов'язання на загальну суму 11821,16 грн. У зв'язку з невиконанням відповідачем вказаного рішення позивачем прийняте рішення № 1 Про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності . Згідно даного рішення до відповідача було застосовано штраф в сумі 761,04 грн. та пеня в сумі 61,00 грн. Заборгованість відповідача згідно Рішень № 11 від 08.07.2014 р. та № 1 від 29.07.2014 р. становить 8432.44 грн. Оскільки вказана заборгованість є непогашеною позивач просить задовольнити заявлені позовні вимоги та стягнути вказану суму боргу в судовому порядку.

Позивач в судове засідання не з'явився та 29.11.2016 року до суду надійшло клопотання, яким просить розглянути справу за відсутності представника, таким чином, у відповідності до ст. 122 КАС України, справу розглянуто за відсутності представника позивача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Відповідач письмове заперечення проти позову з належними доказами не подав, свого представника в судові засідання не направив, не повідомив суд про причини не прибуття, хоча належним чином був повідомлений судом про відкриття провадження в адміністративній справі, про дату, час і місце розгляду даної справи. Отже, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та справа розглянута за відсутності представника відповідача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд доходить висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Калинівська сільська рада, як страхувальник, була зареєстрована в Тячівській районній виконавчій дирекції Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 01.07.2000 р. під реєстраційним номером 210120000210.

Судом встановлено, що 20 червня 2014 року головним бухгалтером Тячівської районної виконавчої дирекції Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Коршинською С.І. на підставі направлення № 50 від 18 червня 2014 року з відому голови Калинівської сільської ради Метелешко В.І., в присутності головного бухгалтера Калинівської сільської ради Куцин Т.В. та голови комісії із соціального страхування Калинівської сільської ради Кустрьо М.В. проведена планова перевірка правильності використання коштів Фонду соціального страхування у Калинівській сільській раді за квітень - грудень 2013 року та січень - березень 2014 року. За результатами такої перевірки 20 червня 2014 року складений відповідний акт (а.с.10 -13). Перевіркою встановлено неправомірне використання коштів Фонду на суму 7880,77 грн.

На підставі зазначеного акту 08 липня 2014 року Тячівською районною виконавчою дирекцією Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було прийняте рішення за № 11 "Про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності" (далі - Рішення № 11), відповідно до якого за наслідками перевірки належить поверненню із Калинівської сільської ради до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 7880,77 грн., що використані з порушенням. У зв'язку із порушенням позивачем статті 21 частини 1; статті 22; статті 28 частини 1 пункту 6; статті 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" до позивача вирішено застосувати штраф у розмір 3940,39 грн. (50% неправомірно використаних коштів) (а.с. 14).

Вказане рішення було надіслано відповідачеві та отримане ним 10.07.2014р., про, що свідчить копія поштового повідомлення (а.с.15).

29 липня 2014 року головним бухгалтером Тячівської районної виконавчої дирекції ЗОВ ФССТВП проведено перевірку стану виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності № 11 від 08 липня 2014 року. Перевіркою встановлено, що Калинівською сільською радою фінансові (штрафні) санкції перераховані вчасно на загальну суму 4210,00 грн., а саме 08.07.2014 р. на суму 667,01 грн., 15.07.2014 р. на суму 1181,254 грн. та 18.07.2014 р. на суму 2362,50грн., фінансові (штрафні) санкції на суму 7610,40 не перераховано (а.с. 16).

Судом встановлено, що 29 липня 2014 року Тячівською районною виконавчою дирекцією ЗОВ ФССТВП було прийнято Рішення № 1 Про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - рішення № 1) (а.с. 18). Відповідно до вказаного рішення до Калинівської сільської ради застосовані фінансові (штрафні) фінансові санкції в таких розмірах: штраф в сумі 761,04 грн. (10 % від суми неповернутих в строк страхових коштів) та пеня в сумі 61,00 грн. (0,1 % зазначеної суми коштів за кожний прострочений день).

Позивач оскаржив у судовому порядку Рішення Тячівської районної виконавчої дирекції ЗОВ ФССТВП № 11 від 08 липня 2014 року в частині стягнення з Калинівської сільської ради суми коштів у розмірі 5073,60 грн. та штрафу в сумі 3940,00 грн.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 травня 2016 року в адміністративній справі № 807/4114/14 у задоволенні позову було відмовлено повністю (а.с. 64-68).

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 20 вересня 2016 року постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 17 травня 2016 року у справі № 807/4114/14 - залишено без змін (а.с. 72-74).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України №2240-III від 18.01.2001 року "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (був чинний на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон №2240), Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення і соціальних послуг, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних фондів України.

Відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону № 2240 страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Відповідно до ч. 2 ст. 30 Закону № 2240 за порушення порядку використання страхових коштів, несвоєчасне або не в повному обсязі повернення страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону, несвоєчасне подання або неподання звітності про використання коштів Фонду, інших відомостей, передбачених цим Законом, страхувальник, інший отримувач страхових коштів несе відповідальність відповідно до закону.

Загальна сума страхових коштів згідно Рішень № 11 від 08.07.2014 року та № 1 від 29.07.2014 р., які підлягають перерахуванню Калинівською сільською радою до бюджету виконавчої дирекції ЗОВ ФССТВП становить 8432,44 грн. Зокрема, згідно рішення № 11 від 08.07.2014 р.: 3610,01 грн. - використані з порушенням кошти Фонду (з урахуванням частково сплаченої суми 4210,76 грн.) та 3940,39 грн. - штраф 50 % використаних з порушенням коштів Фонду. Та згідно рішення № 1 від 29.07.2014 р.: 761,04 грн. - штраф 10 % від суми несвоєчасно повернутих страхових коштів та 61,00 грн. - пеня за кожний прострочений день несвоєчасно повернутих страхових внесків.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. ЗОВ ФССТВП доведено наявність заборгованості відповідача зі сплати страхових внесків, правомірність звернення до суду та наявність підстав для стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 8432,44 грн., відповідачем дані обставини не спростовано (заперечення проти позову відповідач суду не надав), в зв'язку з чим позов підлягає до задоволення, та слід стягнути з Калинівської сільської ради заборгованість зі слати страхових внесків у розмірі 8432,44 грн.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Калинівської сільської ради про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.

2.Стягнути з Калинівської сільської ради (Закарпатська область, Тячівський район, с. Калини, вул. Леніна, 149 А код 04351676) на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 5 код 20441404) заборгованість у сумі 8432,44 грн. (вісім тисяч чотириста тридцять дві гривні сорок чотири копійки) зі сплати страхових внесків.

3.Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя С.І. Рейті

Дата ухвалення рішення03.03.2017
Оприлюднено10.03.2017
Номер документу65131669
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/394/15

Постанова від 03.03.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 22.12.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 30.09.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 17.03.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 06.03.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні