Ухвала
від 06.03.2017 по справі 805/1581/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Голошивець І. О.

Суддя-доповідач - Шишов О.О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2017 року справа №805/1581/16-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ, вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: судді-доповідача Шишова О.О., суддів Сіваченка І.В., Чебанова О.О., при секретарі судового засідання Куленко О.Д., за участю представника позивача Кружиліна О.М., представника відповідача Пономарьова А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2016 р. у справі № 805/1581/16-а (головуючий І інстанції Голошивець І. О.) за позовом Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" в особі Структурної одиниці Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" Слов'янська теплова електрична станція до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення № 0000651706 від 03 лютого 2016 року,-

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Донбасенерго" в особі Структурної одиниці ПАТ "Донбасенерго" Слов'янська теплова електрична станція (далі - позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Слов`янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі-відповідач, апелянт), в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення від 03 лютого 2016 року № 0000651706 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21 квітня 2015 року по 29 вересня 2015 року в загальній сумі 4 839 259, 58 грн., з яких: штраф у розмірі 4 535 410, 68 грн. та пеня у розмірі 303 848, 90 грн.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2016р. адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" в особі Структурної одиниці ПАТ "Донбасенерго" Слов'янська теплова електрична станція до Слов`янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення № 0000651706 від 03 лютого 2016 року - задоволено у повному обсязі.

Визнано протиправним та скасовано рішення Слов`янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області від 03 лютого 2016 року № 0000651706 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21 квітня 2015 року до 29 вересня 2015 року в загальній сумі 4 839 259, 58 грн. з яких: штраф у розмірі 4 535 410, 68 грн. та пеня у розмірі 303 848, 90 грн., які застосовані до Структурної одиниці Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" Слов'янська теплова електрична станція.

Стягнуто зі Слов`янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39883094, юридична адреса: 84100, Донецька обл., м.Слов'янськ, пл.Соборна, буд. 3) на користь Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" (код ЄДРПОУ 23343582, юридична адреса: 03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд. 34 "А") судовий збір в сумі 72588 (сімдесят дві тисячі п'ятсот вісімдесят вісім) гривень 90 копійок.

Суд першої інстанції виходив з того, що у відповідності до приписів Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" №1669 відповідальність, штрафні та фінансові санкції, за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій зазначив про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить постанову скасувати та прийняти нову, якою відмовити у задоволені позовних вимог в повному обсязі.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилається на те, що згідно ч.12 ст.9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", за приписами якої єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. А в розумінні Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" платники єдиного внеску, які перебувають на обліку в фіскальних органах, розташованих на території, визначених переліком населених пунктів, де проводилась антитерористична операція або було оголошено військовий чи надзвичайний стан на період АТО звільняються від своїх обов'язків, зокрема, щодо своєчасного та в повному обсязі нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, подання звітності, тощо. Статтею 10 Закону передбачено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підставу для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України. Апелянт також зазначив, що підставою для звільнення від сплати єдиного внеску є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Крім того, апелянт зазначив, що платники, які продовжують здійснювати господарську діяльність, нараховувати, обчислювати і сплачувати заробітну плату, зобов'язані виконувати всі встановлені Законом №2464 функції.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримала вимог апеляційної скарги в повному обсязі.

У судовому засіданні представник позивача зазначив, що суд першої інстанції прийняв рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Просив залишити апеляційну скаргу без задоволення а постанову суду першої інстанції без змін.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.

За правилами частини першої статті 195 КАС України перегляд судового рішення суду першої інстанції здійснюється в межах апеляційної скарги.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що Публічне акціонерне товариство Донбасенерго зареєстровано у якості юридичної особи за кодом ЄДРПОУ: 23343582, знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Предславинська, 34 А . З 17 травня 1995 року взято на облік, як платник податків у СДПІ з ОВП у м.Донецьку МГУМД (код ЄДРПОУ: 38769166); з 21 квітня 2010 року взято на облік, як платник єдиного внеску у СДПІ з ОВП у м. Донецьку МГУМД (код ЄДРПОУ: 38769166) за реєстраційним номером 05-17-03-10498 (а.с. 52-53). ПАТ Донбасенерго має безстрокову ліцензію на виробництво електричної енергії серії АЕ № 575906, видану Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на підставі рішення від 15 серпня 1996 року № 38 та переоформлена рішенням від 15 січня 2015 року № 17 (а.с. 33).

ПАТ Донбасенерго у своїй структурі, крім інших, має структурну одиницю - відокремлений підрозділ: Слов'янська теплова електрична станція, яка не є юридичною особою, зареєстрована за кодом ЄДРПОУ 00131104 та знаходиться за адресою: 84180, Донецька обл., м. Миколаївка, вул. Горького, буд. 9 (а.с. 46-51, 60) та знаходиться на податковому обліку у Слов'янській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області, що не заперечується сторонами.

Рішенням Слов'янської ОДПІ (код ЄДРПОУ органу: 39883094) від 03 лютого 2016 року № 0000651706 до СО ПАТ Донбасенерго Слов'янська ТЕС застосовано штрафні санкції та нараховано пеню за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21 квітня 2015 року до 29 вересня 2015 року в загальній сумі 4 839 259, 58 грн., з яких: штраф у розмірі 4 535 410, 68 грн. та пеня у розмірі 303 848, 90 грн. (а.с. 11, 89).

Зазначене рішення від 03 лютого 2016 року № 0000651706 було оскаржено позивачем до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (а.с. 18-21). Рішенням про результати розгляду скарги від 22 березня 2016 року вих. № 1479/10/05-99-10-01-12-1 оскаржуване рішення ОДПІ залишено без змін, а скарга - без задоволення (а.с. 22-25).

В зв'язку з цим, 08 квітня 2016 року позивач повторно оскаржив рішення ОДПІ від 03 лютого 2016 року № 0000651706 до Державної фіскальної служби України (а.с. 26-29). Рішенням ДФС України про результати розгляду скарги від 06 травня 2016 року вих. № 10249/6/99-99-11-02-02-25 оскаржуване рішення ОДПІ залишено без змін, а скарга - без задоволення (а.с. 30-32).

Під час розгляду справи у суді першої інстанції, до матеріалів справи позивачем, в якості доказів скрутного матеріального становища та неможливості сплати (перерахування) або неможливості своєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, надано Протокол засідання обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 30 вересня 2014 року № 9 м. Слов'янськ, яким підтверджується нанесення значних збитків СО ПАТ Донбасенерго Слов'янська ТЕС внаслідок ведення бойових дій (а.с. 35-37). Також надано Протокол засідання Комісії під головуванням Міністра енергетики та вугільної промисловості України Ю.Продана з питань координації робіт з відновлення електропостачання населених пунктів Донецької та Луганської областей від 30 липня 2014 року, яким відзначено, що відновлення роботи СО ПАТ Донбасенерго Слов'янська ТЕС є однією з головних складових умов забезпечення надійної роботи ОЕС України в осінньо-зимовий період 2014-2015 років; пошкодження та руйнування обладнання, будівель, споруд, комунікації СО ПАТ Донбасенерго Слов'янська ТЕС не дозволяють забезпечити роботу станції в ОЕС України; пошкодження обладнання ВРП 220 та 330 кВ становить 80%, що не дозволяє здійснювати транзит та видачу потужності СО ПАТ Донбасенерго Слов'янською ТЕС в ОЕС України; зруйновано: 2 із 3 ємностей мазутного господарства, блочний трансформатор 17Т (1000 МВА) енергоблока ст. № 7, резервний трансформатор 27Т (40 МВА) власних потреб енергоблока ст. № 7, автотрансформатор зв'язку ВРП 220/110 кВ 12 АТ; пошкоджено: по ВРП 330 кВ: вимикачі 330 кВ - 27 фаз із 30, роз'єднувачі 330 кВ - 88 фаз із 102, ТТ 330 кВ - 20 фаз із 33, ТН 330 кВ - 11 фаз із 21, розрядники 330 кВ - 3 фази із 12, конденсатори зв'язку 330 кВ - 5 фаз із 11, ВЧ загороджувачі 330 кВ - 3 фази із 11, провід ошинування ВРП 330 кВ - 246 шт., грозозахисний трос - 1 шт.; по ВРП 220 кВ: вимикачі 220 кВ - 14 фаз із 21, роз'єднувачі 220 кВ - 50 фаз із 84, ТТ 220 кВ - 11 фаз із 18, ТН 330 кВ - 3 фаз із 6, розрядники 220 кВ - 9 фаз із 12, конденсатори зв'язку 220 кВ - 2 фази із 3, ВЧ загороджувачі 220 кВ - 2 фази із 3, провід ошинування ВРП 220 кВ - 139 шт., ізолятор підвісний ВРП 220 кВ - 92 шт. та інше (а.с. 38-41).

Також, до матеріалів справи позивачем надана довідка по недовиробітці та недоотриманні товарної продукції СО ПАТ Донбасенерго Слов'янська ТЕС внаслідок відсутності палива з червня 2014 року по березень 2015 року (а.с. 42), а також розрахунок збитків, спричинених ПАТ Донбасенерго за рахунок повного або часткового ушкодження основних фондів виробничого призначення (а.с. 43-44) та довідка про стан заборгованості за відпущену електроенергію ПАТ Донбасенерго на неконтрольовану територію за 2015 рік, відповідно до якої заборгованість складає 1 369 876 087, 31 грн. (а.с. 45).

В матеріалах справи наявна заява позивача до Торгово-промислової палати України про засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) для суб'єктів господарювання/фізичних осіб за податковими зобов'язаннями від 26 серпня 2016 року № 01-1.1/02264 (а.с. 172-177). Зазначена заява була отримана Торгово-промисловою палатою України 26 серпня 2016 року за вх. № 1209-05.

Сертифікатом (висновком) Торгово-промислової палати України від 08 вересня 2016 року № 6781, який міститься в матеріалах справи, позивачеві засвідчено існування форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили). (а.с. 230)

Колегія суддів вважає, що спірним питанням у справі, є правомірність винесення контролюючим органом рішення про нарахування штрафних санкцій та пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску позивачем.

Колегія суддів вважає апеляційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08 липня 2010 року №2464-VI (далі - Закон №2464).

Згідно до ч.2 ст.6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон №2464) платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч.8 ст.9 Закону №2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Водночас, Законом України №1669-VII від 02.09.2014р. Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , який набрав чинності 15.10.2014р. (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у Законі України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнено пунктом 9-4 такого змісту:

"9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

При цьому, єдиною умовою звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій, передбачених Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, - є перебування платника єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та визнано такими, що втратили чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 1079 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053". Також, цим розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Миколаївка (Миколаївська міська рада) Донецької області.

Тобто, у період невиконання обов'язків платника єдиного внеску позивач знаходився на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція.

Судом встановлено, що наявними в матеріалах справи Листами від 16 березня 2015 року №31/2-10/330, від 24 лютого 2015 року та від 18 травня 2015 року вих. №16-13/2 Публічним акціонерним товариством Державний ощадний банк України повідомлено ПАТ Донбасенерго про те, зокрема, що в період з 18 лютого по 01 квітня 2015 року видаткові операції по поточному рахунку підприємства були зупинені на виконання статті 17 Закону України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення від 14.10.2014р. №1702-VII. Крім того зазначено, що засобами системи Інтернет-Клієнт-Банк 16 та 18 лютого 2015 року ПАТ Донбасенерго надано до Банку 23 електронні розрахункові документи по сплаті платежів до державного бюджету України на загальну суму 110 212 969,22 грн., які було проведено тільки після повторного подання 30 березня 2015 року. Також зазначено, що в погашення заборгованості за кредитними договорами (основного боргу за кредитами та відсотків) перед філією - Донецьке обласне управління АТ Ощадбанк 16 лютого 2015 року ПАТ Донбасенерго засобами системи Інтернет-Клієнт-Банк надано до Банку 8 електронних розрахункових документів на загальну суму 38 821448,98 грн., проте 30 березня 2015 року при повторному наданні цих документів банком проведено оплату лише п'яти з восьми на загальну суму 9 759 851,60 грн., а три платіжних документа були повернуті Банком без виконання на суму 29 061 597,38 грн. (а.с. 201-204)

Тому суд дійшов висновку, що позивач намагався та на теперішній час не ухиляється, а навпаки, намагається, незважаючи на скрутний фінансовий стан, сумлінно виконувати обов'язки зі сплати єдиного внеску.

Як зазначено вище, позивач здійснює свою діяльність на території м.Миколаївка (Миколаївська міська рада) Донецької області.

Відповідно до частин 1-3 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 1669-VІІ, цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону.

Дія цього Закону поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення.

Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

З викладених підстав, внесені Законом України № 1669 зміни до Закону № 2464 звільняють від сплати єдиного внеску суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, оскільки на час розгляду даної справи Президентом України не приймався указ про завершення проведення антитерористичної операції, тобто період проведення АТО триває. Крім того, відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Статтею 10 цього Закону встановлено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Тобто, наявність сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України, незалежно від напрямку його видачі є доказом настання саме обставин непереборної сили (форс-мажору) та є підставою для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань щодо сплати штрафних санкцій та пені за несплату позивачем єдиного соціального внеску.

В матеріалах справи наявний відповідний Сертифікат (висновок) Торгово-промислової палати України від 08 вересня 2016 року № 6781. Тобто, на думку суду, наявність форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) позивачем підтверджено.

Таким чином, позивач виконав вимоги Закону і є звільненим від сплати штрафних санкцій та пені за несплату (несвоєчасну сплату) єдиного соціального внеску на підставі пунктом 9-4 розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", зазначено, що відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Враховуючи те, що позивач перебуває на території проведення антитерористичної операції, що триває по теперішній час, до нього не може застосовуватися відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, адже в порядку Закону № 1669 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, як до платників єдиного внеску.

При таких обставинах колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, який дійшов до висновку, що рішення від 03 лютого 2016 року № 0000651706 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21 квітня 2015 року по 29 вересня 2015 року в загальній сумі 4 839 259, 58 грн., з яких: штраф у розмірі 4 535 410, 68 грн. та пеня у розмірі 303 848, 90 грн. винесене Слов'янською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області є незаконним, необґрунтованим та таким, що не відповідає критеріям правомірності, які ставляться до рішення суб'єктів владних повноважень ч.3 ст.2 КАС України та підлягає скасуванню.

Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу

Статтею 200 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв'язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення а постанову суду першої інстанції без змін.

Крім того, колегія суддів має зазначити, що ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 25 січня 2017 року було Відстрочити сплату залишку судового збору в сумі 14091 грн. за подання апеляційної скарги Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2016 р. у справі № 805/1581/16-а- до ухвалення судового рішення по суті.

Повний текст ухвали складений 06 березня 2017 року.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2016 р. у справі № 805/1581/16-а- залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2016 р. у справі № 805/1581/16-а - залишити без змін.

Стягнути з Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39883094, зареєстрована за адресою: 84100,Донецька область, м.Слов'янськ, площа Жовтневої революції, буд.3 ) судовий збір у розмірі 14091 грн.00 коп. (чотирнадцять тисяч дев'яносто грн..) гривень 00 копійок до спеціального фонду Державного бюджету України за наступними реквізитами: рахунок - 31211206781059, код ЄДРПОУ - 37944338, МФО банку - 834016, отримувач - Краматор.УК/м.Краматорськ/22030101, банк - ГУДКСУ у Донецькій обл., призначення платежу - судовий збір, код класифікації доходів 22030101.

Рішення набирає законної сили з моменту проголошення.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України складення рішення у повному обсязі відкласти на строк - до 5 днів.

Рішення може бути оскаржено безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня його складання в повному обсязі.

Головуючий суддя: О.О.Шишов

Судді: І.В.Сіваченко

О.О.Чебанов

Дата ухвалення рішення06.03.2017
Оприлюднено10.03.2017
Номер документу65132931
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1581/16-а

Ухвала від 24.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 29.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 22.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 03.02.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні