ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"28" лютого 2017 р.Справа № 916/3689/16
За позовом: Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРОПТСБИТСИСТЕМ"
про стягнення
Суддя Рога Н. В.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1 - на підставі довіреності № 08-13/0004 від 03.01.2017 р.; ОСОБА_2 - на підставі довіреності № 08-13/0002 від 03.01.2017 р.;
Від відповідача: не з'явився.
В засіданні брали участь:
Від позивача: ОСОБА_1 - на підставі довіреності № 08-13/0004 від 03.01.2017 р.;
Від відповідача: не з`явився.
Суть спору: Позивач, Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" (далі - ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ") про стягнення штрафу у сумі 68 000 грн. 00 коп. та пені у сумі 68 000 грн. 00 коп.
Представники позивача позовну заяву підтримують, наполягають на задоволенні позову.
Відповідач про місце, дату та час судових засідань повідомлявся за юридичною адресою відповідача, але судова кореспонденція повернута поштою з позначкою "організація вибула". До повноважень суду не відноситься розшук місцезнаходження сторін по справі.
За таких обставин, справа розглядається за наявними в ній матеріалами відповідно до ст.75 ГПК України.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, суд встановив:
30 червня 2015 р. Адміністративна колегія Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийняла рішення № 76-р/к у справі № 144-02/2014 про визнання дій Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" порушенням, передбаченим п. 1 ст. 50, яке кваліфікується за п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів по предмету закупівлі: "плити та плитка керамічна - 9 найменувань", що проводились Державним підприємством "Іллічівський морський торговельний порт" у 2012 році, в результаті чого на ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" було накладено штраф у розмірі 68 000 грн. 00 коп.
Позивач зазначає, що рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 76-р/к від 30.06.2015р. було направлено рекомендованим листом № 02-03/1968 від 01.07.2015 р. на поштову адресу ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ", який було повернуто відправнику з відміткою: "організація вибула".
Окрім зазначеного, позивач вказує на те, що інформація про прийняте 30.06.2015 р. Адміністративною колегією Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рішення № 76-р/к відносно ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" була надрукована в газеті "Одесские известия" № 77 (4787) від 05.09.2015 р. та розміщена на офіційному веб-сайті Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
Тому, рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 76-р/к від 30.06.2015 р. вважається таким, що вручено ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" 15.09.2015 р.
Відповідно до ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Цей строк не може бути відновлено. Згідно із ч.8 ст.56 цього Закону протягом 5 днів з дня сплати штрафу суб'єкт господарювання зобов'язаний надіслати до комітету документи, що підтверджують сплату штрафу.
Однак, у передбачений Законом України "Про захист економічної конкуренції" строк, тобто до 16.11.2015 р., відповідач зазначену суму штрафу не сплатив, що підтверджується листом Державної податкової інспекції в Приморському районі м. Одеси Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області № 5182/1553/0703 від 09.03.2016 р.
Такі дії відповідача позивач вважає порушенням своїх прав та охоронюваних законом інтересів, у зв'язку з чим звернувся до суду за захистом та просить суд стягнути з відповідача штраф у сумі 68 000 грн. 00 коп.
Позивач в обґрунтування позову зазначив, що відповідно до ст.25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду в тому числі про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.
Крім того, позивач зазначив, що ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5% від суми штрафу. Таким чином, станом на 29.12.2016 р. розмір пені складає 417 180 грн. 00 коп. Але, відповідно до ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Враховуючи викладене, за розрахунком позивача сума пені складає 68 000 грн. 00 коп., яку позивач просить суд також стягнути з відповідача.
Відповідач своїм правом на захист у судовому порядку не скористався.
Розглянув матеріали справи, на підставі чинного законодавства України, суд доходить до такого висновку:
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, та визначаються цим Законом, іншими актами законодавства.
Відповідно до ст. 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.
Згідно зі ст. 35 Закону України "Про захист економічної конкуренції" розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції починається з прийняттям розпорядження про початок розгляду справи та закінчується прийняттям рішення у справі.
Частиною 1 ст. 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, зокрема, про: визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу.
Пунктами 2, 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" також визначено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Як вбачається із матеріалів справи, 30 червня 2015 р. Адміністративна колегія Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийняла рішення № 76-р/к у справі № 144-02/2014 про визнання дій Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" порушенням, передбаченим п. 1 ст. 50, яке кваліфікується за п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів по предмету закупівлі: "плити та плитка керамічна - 9 найменувань", що проводились Державним підприємством "Іллічівський морський торговельний порт" у 2012 році, в результаті чого на ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" було накладено штраф у розмірі 68 000 грн. 00 коп.
Відповідно до ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
За матеріалами справи, рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 76-р/к від 30.06.2015р. було направлено рекомендованим листом № 02-03/1968 від 01.07.2015 р. на поштову адресу ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ", який було повернуто відправнику з відміткою: „фірма вибула» .
Окрім зазначеного, позивач вказує на те, що інформація про прийняте 30.06.2015 р. Адміністративною колегією Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рішення № 76-р/к відносно ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" була надрукована в газеті "Одесские известия" № 77 (4787) від 05.09.2015 р. та розміщена на офіційному веб-сайті Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
За таких обставин, рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 76-р/к від 30.06.2015 р. вважається таким, що вручено ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" 15.09.2015 р.
Таким чином, штраф, накладений Адміністративною колегією Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, відповідач повинен був сплатити у строк до 16.11.2015 р., у відповідності до вимог ч 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
Однак, як встановлено судом, станом на дату подачі позову відповідач штраф не сплатив.
Враховуючи викладене, суд доходить до висновку про те, що вимога Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про стягнення з відповідача штрафу у сумі 68 000 грн. 00 коп. є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Згідно з ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5% від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно з листом Державної податкової інспекції у Приморському районі ГУ ДФС в Одеській області № 5182/1553/0703 від 09.03.2016 р. ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" штрафні санкції у сумі 68 000 грн. 00 коп. не сплачувались.
За таких обставин, правомірною є вимога позивача щодо стягнення з ТОВ "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" пені у сумі 68 000 грн. 00 коп.
Згідно ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. У відповідності до ст.32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського суду.
Відповідачем у справі доказів щодо сплати штрафу та пені до суду не надано.
Згідно зі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача згідно ст.ст.44, 49 ГПК України.
На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 44,49, 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України - задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" (65014, м. Одеса, Лідерсівський бульвар, б. 5, офіс 167, Код ЄДРПОУ - 35696656) до Державного бюджету України (р/р 31111106700008, отримувач УК у м. Одесі/Приморський район, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 21081100, Код ЄДРПОУ 38016923) штраф у сумі 68 000 грн. 00 коп., пеню у сумі 68 000 грн. 00 коп.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРОПТСБИТСИСТЕМ" (65014, м. Одеса, Лідерсівський бульвар, б. 5, офіс 167, Код ЄДРПОУ - 35696656) на користь Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, Код ЄДРПОУ - 20992104, р/р 35213046008516, банк-Державна казначейська служба, МФО 820172) витрати по сплаті судового збору у сумі 2 040 грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 06 березня 2017 р.
Суддя Н.В. Рога
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2017 |
Оприлюднено | 10.03.2017 |
Номер документу | 65135574 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Рога Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні