ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" серпня 2010 р. Справа № 2-а-2043/09/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василенко Г.Ю.,
при секретарі: Мельниченко О.В.,
за участю:
представника прокуратури - ОСОБА_1,
представника Головної державної інспекції на автомобільному транспорті - ОСОБА_2
представника відповідача - ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Цюрупинського району діючого в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті та його структурного підрозділу територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області до приватного підприємця ОСОБА_4 про стягнення фінансових санкцій,
встановив:
Прокурор Цюрупинського району Херсонської області діючи в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті та його структурного підрозділу територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області (далі по тексту Позивач або Головавтотрансінспекція) звернувся до суду із адміністративним позовом до приватного підприємця ОСОБА_4 (далі по тексту Відповідач) про стягнення фінансових санкцій у сумі 1700 грн.
В судовому засіданні представник Позивача позовні вимоги підтримав повністю, суду пояснив, що державними інспекторами територіального управління Головавтотрансінспекції в Херсонській області 01 лютого 2008 р. складено акт №063507/269 про порушення водієм ОСОБА_5 вимог законодавства про автомобільний транспорт, а саме: здійснюючи керування автомобілем SCANIA 144/460 C державний номер НОМЕР_1, який належить приватному підприємцю ОСОБА_4 надав послуги з перевезення вантажів без наявності відмітки медичного працівника в дорожньому листі. У зв'язку з чим, начальником Головавтотрансінспекції 20.03.2008 року винесено постанову №023634 про застосування фінансових санкцій, відповідно до змісту якої до Відповідача, за порушення вимог ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 року, №2344-III (далі по тексту Закон №2344-III) застосовано фінансову санкцію в сумі 1700 грн. Добровільно сума застосованих фінансових санкцій відповідачем не сплачена, у зв'язку з чим просить позов задовольнити в повному обсязі.
Прокурор позов, з підстав в ньому викладених, підтримав у повному обсязі .
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав, суду пояснив, що дійсно водієм ОСОБА_5 надавались послуги з перевезення вантажу без відмітки медичного працівника в дорожньому листі, що є порушенням вимог діючого законодавства. Однак позивачем пропущено строк для звернення до суду. Тому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному об'ємі.
Заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи із наступного.
Судом встановлено, що 01 лютого 2008 р. державними інспекторами Головавтотрансінспекції складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №003507/269, у якому зафіксовано факт експлуатації Відповідачем автомобіля SCANIA 144/460 C державний номер НОМЕР_1, водій якого здійснив перевезення вантажу без наявності відмітки медичного працівника в дорожньому листі
На підставі зазначеного акту, начальником Головавтотрансінспекції в Херсонській області 20 березня 2008 року винесено постанову №023634 про застосування до приватного підприємця ОСОБА_4 фінансових санкцій у сумі 1700 грн. за порушення вимог ст.48 Закону №2344-III.
У передбачений законом термін сума застосованих фінансових санкцій відповідачем добровільно не сплачена. Постанова №023634 від 20 березня 2008 р. про застосування фінансових санкцій не оскаржувалася.
Суд вважає, що фінансова санкція застосована позивачем до відповідача правомірно виходячи з наступного.
Статтею 6 Закону №2344-III встановлено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.
Відповідно до п.3 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті" № 1567 від 08.11.2006 р. (далі по тексту Постанова №1567) органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, АР Крим, в містах Києві та Севастополі. Положеннями п.п.21, 27 постанови №1567 державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. При виявленні порушення законодавства складається акт, на підставі якого керівник органу державного контролю виносить постанову про застосування фінансових санкцій, яка є обов'язковою до виконання. Згідно з вимогами п.28 постанови №1567 фінансова санкція повинна бути перерахована суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій. Скарга на постанову подається протягом десяти днів після її винесення. Неоскаржені та неоплачені постанови є боргом порушника перед державою.
Чинним законодавством передбачений порядок здійснення господарської діяльності при наданні послуг з перевезення вантажів. Для здійснення цього виду перевезення ст.48 Закону №2344-III передбачений обов'язок оформлення таких документів:
- для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
Здійснення діяльності по наданню послуг з перевезення вантажів є такою, що відповідає організаційним вимогам транспортного законодавства, у разі оформлення кожного із необхідних документів, визначених вказаним переліком.
Положеннями ст.60 Закону №2344-III передбачено застосування до автомобільних перевізників фінансової санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону штрафу у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позов прокурора Цюрупинського району діючого в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті та його структурного підрозділу територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області до приватного підприємця ОСОБА_4 про стягнення фінансових санкцій у сумі 1700 грн. підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Позовні вимоги прокурора Цюрупинського району діючого в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті та його структурного підрозділу територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Херсонській області задовольнити.
Стягнути з приватного підприємця ОСОБА_4 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2; Херсонська область, м. Цюрупинськ, вул. Матросова, 29) до державного бюджету (р/р 31117106700283 УДК у Херсонській області, МФО 852010, держбюджет Цюрупинського району, код доходу 21081100, ОКПО 24103785) фінансові санкції у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суду, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 30 серпня 2010 р.
Суддя Василенко Г.Ю.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2010 |
Оприлюднено | 10.03.2017 |
Номер документу | 65136718 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні