ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" лютого 2011 р. 9 год.22 хв.Справа № 2-а-2308/10/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Хом'якової В.В.,
при секретарі: Мельник О.О., за участю представника САТ ДПА ОСОБА_1, представника ТОВ "Херсон-опт" ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Регіонального управління департаменту з контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів у Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсон-опт" про стягнення суми штрафних санкцій,
та за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсон-опт" до Регіонального управління департаменту з контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів у Херсонській області про визнання незаконним та скасування рішення,
встановив:
Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Херсонській області (далі-РУ Департаменту САТ) звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Херсон-опт" про стягнення 12387 грн. штрафних санкцій за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру. Штрафні санкції застосовані рішенням РУ № 210448-2121-32 від 10 лютого 2010 року.
Судом відкрито провадження у справі № 2а-2308/10/2170.
ТОВ "Херсон-опт" звернулось до суду з позовом до регіонального управління Департаменту САТ про визнання незаконним та скасування рішення РУ № 210448-2121-32 від 10 лютого 2010 року про застосування штрафу в сумі 12387 грн., мотивуючи тим, що рішення прийнято за наслідками незаконно проведеної перевірки. Судом відкрито провадження у справі № 2а-2708/10/2170. ТОВ посилається на те, що не отримував повідомлення про проведення перевірки, рішення суду про надання дозволу на проведення позапланової перевірки немає. Оскаржуваним рішенням до ТОВ застосовано штрафні санкції на підставі абз. 9 ч.2 ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" № 481/95-ВР, яким встановлено штраф за зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень. На час прийняття оскаржуваного рішення (10 лютого 2010 року) до ст. 17 Закону № 481/95-ВР були внесені зміни, якими було замінено абзац 9 ч.2 цієї статті Законом "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв" № 1824-VI від 21 січня 2010 року були внесені такі зміни: у частині другій статті 17: абзац дев 'ятий замінити двома абзацами такого змісту: "- порушення вимог статті 15-3 цього закону - 6800 гривень; - не обладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації, передбаченою статтею 15-2 цього закону - 3400 гривень", у зв'язку з цим абзаци десятий - чотирнадцятий вважати відповідно абзацами одинадцятим - п'ятнадцятим." Абзац 9 ч. 2 ст. 17, який встановлював відповідальність за зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, з тексту закону виключено, та замінено двома абзацами, які встановлюють відповідальність за інші порушення. Нові абзаци встановлюють відповідальність за порушення вимог ст.ст. 15-2, 15-3 Закону №481/95-ВР. Станом на дату прийняття оскаржуваного рішення із Закону № 481/95-ВР було виключено такий вид відповідальності, як штраф за зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру.
РУ Департаменту САТ заперечує проти позову товариства, вважає, що перевірка була проведена правомірно, на підставі плану перевірок та направлення на перевірку. Обов'язок реєструвати місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів в місцях роздрібної торгівлі було введено чинним законодавством з 23.10.09, тому відсутність відповідних довідок про внесення місць зберігання до Єдиного реєстру місць зберігання є порушенням закону, тому штрафні санкції застосовані правомірно.
Заслухавши учасників процесу, розглянувши подані документи і матеріали, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Херсон-опт" є юридичною особою, платником податків. 21 січня 2010 року посадовими особами РУ Департаменту САТ ОСОБА_3, ОСОБА_4 на підставі направлення від 20.01.10 № 19 та наказу РУ від 20.01.10 № 19-п проведено перевірку з питань дотримання суб'єктом господарювання ТОВ "Херсон -опт" порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, в кафе, розташованому за адресою: м. Херсон, на розі вул. Комкова та Пролетарської. За результатами перевірки було складено акт від 21.01.10 № 19/32/01/31389807.
В ході перевірки встановлено порушення ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 № 481, а саме: зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів в кафе без отримання відповідної довідки ЄДР місць зберігання, залишки алкогольних напоїв (горілка в асортименті та вино вітчизняного виробництва в асортименті) у місці зберігання склали 10687 грн., залишки тютюнових виробів 190 грн. Перевірка проводилась в присутності бармена ОСОБА_5 та адміністратора Козлова С.А., які підписали акт без зауважень.
За висновками перевірки ДПІ у м. Херсоні прийняла рішення 210448-2121-32 від 10 лютого 2010 року про застосування штрафу в сумі 12387 грн., в тому числі 10687 грн. за зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру, 1700 грн. штрафу за зберігання тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру.
Згідно ст. 15 Закону України № 481 від 19.12.1995 "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" передбачено, що зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання затверджено наказом ДПАУ від 28.05.2002 р. № 251. Даний Порядок передбачає, що Єдиний державний реєстр місць зберігання - це перелік місць, що використовуються для зберігання спирту, та приміщень, що використовуються для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, який містить відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників. У разі зберігання спирту, або алкогольних напоїв, або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у порядку, установленому чинним законодавством.
До Єдиного реєстру вносяться:
- місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
- місця зберігання спирту суб'єктів підприємницької діяльності - виробників спирту та алкогольних напоїв;
- місця зберігання спирту суб'єктів підприємницької діяльності, які отримують спирт для забезпечення виробничих та інших потреб, якщо його кількість перевищує 100 декалітрів на квартал.
Для внесення до Єдиного реєстру місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв або тютюнових виробів суб'єкти підприємницької діяльності подають заяву до регіонального управління Департаменту за місцезнаходженням місця зберігання (абз. 6 п. 2.1 Порядку). Довідка видається Департаментом або його регіональним управлінням, до якого була подана заява про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру, уповноваженому представнику заявника (керівнику чи іншій особі за довіреністю) або надсилається рекомендованим листом на адресу заявника. Довідка про внесення місця зберігання алкогольних напоїв і тютюнових виробів до Єдиного реєстру видається протягом семи календарних днів від дати подання заяви.
За діючим на час проведення перевірки та застосування штрафних санкцій законодавством до Єдиного державного реєстру повинні були вноситись місце зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які реалізувались в роздрібній торгівлі, а отже, і зберігались у кафе. В попередній редакції Порядку ведення Єдиного реєстру місць зберігання, до реєстру вносились тільки місця зберігання алкогольних напоїв і тютюнових виробів, відокремлені від роздрібної торгівлі, Але наказом ДПА України від 07.09.09 № 489 були внесені зміни до Порядку, які передбачали, що до Єдиного реєстру місць зберігання роздрібних партій алкогольних напоїв або тютюнових виробів вносяться всі місяця зберігання цих товарів, в тому числі в роздрібній торгівлі.
Сторони не заперечують факт відсутності на момент перевірки довідок про внесення місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів в кафе до єдиного державного реєстру.
Відповідно до норм наказу ДПА України № 327 від 10 серпня 2005 р. "Про порядок оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", Інструкції про порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби, затвердж. наказом ДПА України від 17 березня 2001 року № 110, та Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердж. наказом ДПА України від 21.06.2001 № 253, перевірки щодо контролю за здійсненням суб'єктами господарювання розрахункових та касових операцій, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію, патентів і ліцензій проводяться групою у складі не менше двох посадових осіб органів ДПС за наявності у них службових посвідчень та направлення на перевірку. Згідно Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів перевірок за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, затверджених наказом ДПА України від 12 серпня 2008 року № 534, за результатами перевірки складається акт. Акт перевірки був складений за участю представника позивача.
Посадові особи РУ Департаменту САТ були допущені до проведення перевірки у відсутність приватного підприємця, що означає розуміння легітимності перевірки з боку матеріально-відповідальної особи ТОВ "Херсон-опт".
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що ТОВ "Херсон-опт" не доведено обставин, які свідчили б про відсутність його вини в не внесенні місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів в кафе до Єдиного державного реєстру місць зберігання, прийняте рішення про застосування фінансових санкцій прийнято без порушень чинного законодавства та без перевищення повноважень.
Посилання товариства на подальші зміни в законодавстві, які на його думку пом'якшують або скасовують відповідальність, суд не приймає до уваги, оскільки на момент проведення перевірки та застосування штрафних санкцій існував обов'язок суб'єкта господарювання вносити місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до ЄДР та була передбачена відповідальність у вигляді штрафу за невиконання даного обов'язку. Подальше скасування вимог щодо необхідності вносити до ЄДР місця роздрібної торгівлі не є пом'якшенням чи скасуванням відповідальності.
В задоволенні позову ТОВ "Херсон-опт" відмовляється.
Вимоги РУ Департаменту САТ про стягнення штрафних санкцій є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови суду та повідомлено про дату та час складення постанови в повному обсязі.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 94, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив :
1. Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю "Херсон-опт" в задоволенні позову про визнання незаконним та скасування рішення Регіонального управління Департаменту САТ ДПА України у Херсонській області № 210448-2121-32 від 10 лютого 2010 року про застосування штрафу в сумі 12387 грн.
2. Задовольнити позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Херсонській області.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Херсон-опт" (73003, вул. Антонівська, 235, с. Янтарне, код ЄДРПОУ 31389807) до державного бюджету на р/р 31116106700002, код платежу 21081100, код банку 24104230, ГУДКУ у Херсонській області 12 387 грн. (дванадцять тисяч триста вісімдесят сім гривень) штрафних санкцій за зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 14 лютого 2011 р..
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 8.1.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2011 |
Оприлюднено | 10.03.2017 |
Номер документу | 65136784 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні