Рішення
від 07.03.2017 по справі 709/264/17
ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

709/264/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2017 року смт. Чорнобай

Чорнобаївський районний суд Черкаської області у складі:

головуючого - судді Чубая В.В.,

за участі секретаря судового засідання - Кіян С.О.,

представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Чорнобаївського районного суду Черкаської області цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до КП Редакція газети Світлий шлях про визнання бездіяльності протиправною, -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_3 (далі - позивач) звернувся до суду з цивільним позовом до КП Редакція газети Світлий шлях (далі - відповідач) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що будучи депутатом Чорнобаївської районної ради, перебуваючи у складі ініціативної групи депутатів у кількості 13 чоловік, що становить третину від загального складу ради, внесли заступнику голови Чорнобаївської районної ради ОСОБА_4 пропозицію про скликання позачергової сесії ради, проте отримали відмову. Керуючись приписами Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та положеннями регламенту Чорнобаївської районної ради, позивач та ще двоє депутатів, яких уповноважено діяти від імені третини депутатів ради, звернулися до відповідача з проханням опублікувати у газеті Світлий шлях оголошення про скликання позачергової сесії ради 28 лютого 2017 року. Однак в черговому номері газети від 16 лютого 2017 року вказане оголошення не надруковано без будь-яких пояснень. Внаслідок бездіяльності відповідача, яка полягає у відмові надрукувати оголошення, порушено право позивача на управління державними справами, право на поширення інформації серед читачів друкованого засобу масової інформації про діяльність органу місцевого самоврядування. За таких обставин позивач, посилаючись на приписи Конституції, норми чинного законодавства, просив визнати бездіяльність відповідача, що полягає у відмові надрукувати оголошення, протиправною та зобов'язати надрукувати вказане оголошення. Під час розгляду справи судом позивач двічі уточнював позовні вимоги, зокрема просив змінити в оголошенні дату скликання позачергової сесії з 28 лютого на 17 березня 2017 року (а.с. 70-71), а в остаточній редакції позовних вимог (а.с. 78) просив визнати бездіяльність відповідача, що полягає у відмові надрукувати оголошення, протиправною та стягнути судові витрати, а інші позовні вимоги просив залишити без розгляду.

Ухвалою Чорнобаївського районного суду Черкаської області від 7 березня 2017 року залишено без розгляду позовну заяву в частині заявленої позовної вимоги про зобов'язання відповідача опублікувати оголошення.

У судових засіданнях позивач, його представники по довіреності (а.с. 22) ОСОБА_1 та за договором про надання правової допомоги від 17 лютого 2017 року (а.с. 23-24) - ОСОБА_2, надали додаткові пояснення, просили задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача - головний редактор ОСОБА_5 у судові засідання не з'являлася, через канцелярію суду подала письмові заперечення проти позову та просила розглядати справу за її відсутності (а.с. 31-35). Інший представник відповідача по довіреності

(а.с. 93) ОСОБА_6 у судовому засіданні підтримав викладені у письмових запереченнях доводи, надав уточнені письмові заперечення проти позову (а.с. 94-97), просив у задоволенні позовних вимог відмовити з огляду на їх безпідставність.

Відповідно до змісту письмових заперечень проти позову, відповідач діє на підставі норм чинного законодавств, статуту та договору про висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в загальнополітичній газеті Світлий шлях Чорнобаївського району Черкаської області від 16 січня 2017 року. Згідно з положеннями вказаного договору відповідач відводить не більше 20% газетної площі, що становить 1450 квадратних сантиметрів, під висвітлення діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, а в газетному номері від 16 лютого 2017 року розмір вказаної площі був навіть перевищений. Представник відповідача також зазначив, що в цьому номері газети було опубліковано статтю під назвою Позачергова сесія районної ради: бути чи не бути? , в основу якої покладено надані позивачем та заступником голови Чорнобаївської районної ради ОСОБА_7 матеріали стосовно правомірності чи неправомірності скликання позачергової сесії та висвітлено суть конфлікту і точки зору його сторін. В тексті зазначеної статті вказано, що депутати звернулися до відповідача з вимогою опублікувати оголошення про скликання позачергової сесії, а тому інформація про її скликання була подана, але в дещо зміненому вигляді. Крім того, представник відповідача вказував, що на запропонованому оголошенні була відсутня резолюція відповідної посадової особи, як того вимагає договір про висвітлення діяльності, а вимога про розміщення оголошення була підписана лише трьома депутатами, а не третиною депутатського корпусу. Саме тому у відповідача були сумніви в достовірності оголошення та правомірності його розміщення. Більше того, представник відповідача вказував на відсутність будь-яких норм, які забороняють йому редагувати такі оголошення, скорочувати їх або взагалі відхиляти. Окремо зазначалося, що питання, яке пропонувалося винести на позачергову сесію ради, зокрема щодо правомірності прийнятих на попередній сесії рішень, було суперечливим, та не мало ніякого доказового підґрунтя, оскільки прийняті рішення набрали чинності внаслідок їх оприлюднення на офіційному веб-сайті Чорнобаївської районної ради, а у разі їх невідповідності Конституції України або законам України мають визнаватися незаконними у судовому порядку. Представник відповідача також зазначив, що повідомляв позивача про намір опублікувати інформацію, подану в оголошенні, у вигляді газетної статті. Також, на думку представника відповідача, те, що оголошення не було опубліковано, не призвело до настання жодних наслідків, оскільки аналогічне оголошення було опубліковано в інших засобах масової інформації, зокрема у газеті Наше слово . Додатково представник відповідача вказував на неможливість виконати позовну вимогу в частині розміщення оголошення про скликання позачергової сесії 28 лютого 2017 року з огляду на періодичність видання газети та втрату актуальності цієї позовної вимоги. Представник відповідача стверджував про неможливість розгляду вказаного спору в порядку цивільного судочинства, оскільки, на його думку, відсутнє будь-яке порушення права позивача як фізичної особи, а обраний спосіб захисту є завданням іншого судочинства. Представник відповідача також повідомив про розміщення в газеті Світлий шлях оголошення про скликання чергової сесії Чорнобаївської районної ради 31 березня 2017 року відповідно до клопотання заступника голови Чорбаївської районної ради ОСОБА_4, під час якої у депутатів групи буде можливість включити до порядку денного сесії запропоновані ними питання. Підсумовуючи викладені у письмових запереченнях доводи, представник відповідача вважав дії позивача упередженими та спрямованими проти редакції газети, що є втручанням у редакційну політику.

У наданих суду представником відповідача ОСОБА_6 запереченнях додатково зазначалося, що відповідач жодного разу не відмовляв депутатам районної ради у публікації їх матеріалів, однак такі матеріали завжди видавалися з редакційною правкою, яка не змінювала їх суті. При публікації статті Позачергова сесія районної ради: бути чи не бути? були дотримані принципи неупередженості і об'єктивності. Крім того, вказував на недостатнє фінансування газети, а тому редакція залишає за собою право пропорційно зменшувати квоти на висвітлення діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. На думку представника відповідача, подане оголошення було викладено у формі листа та не містило резолюції посадової особи, а тому викладена у ньому інформація була використана редакцією у газетній статті.

У судовому засіданні за клопотанням представника позивача ОСОБА_1 допитано у якості свідків депутатів Чорнобаївської районної ради ОСОБА_8 та ОСОБА_9, які разом з позивачем увійшли до ініціативної групи депутатів. У допиті головного редактора газети Світлий шлях ОСОБА_5 у якості свідка судом відмовлено з огляду на те, що вказана особа приймає участь у справі у якості представника відповідача.

Свідок ОСОБА_8 повідомила, що 14 лютого 2017 року разом з позивачем та

ОСОБА_9 звернулися до головного редактора ОСОБА_5 з проханням розмістити оголошення про скликання позачергової сесії ради 28 лютого 2017 року, надали текст оголошення, до якого було долучено документи на підтвердження їх повноважень як ініціативної групи, а також на підтвердження правомірності скликання позачергової сесії ради. Пояснила, що вони ознайомили головного редактора ОСОБА_5 з положеннями регламенту в частині щодо порядку скликання позачергової сесії ради і розміщення відповідної інформації саме у газеті Світлий шлях і запропонували заплатити за розміщення наданого оголошення. Натомість головний редактор ОСОБА_5 заявила, що їй необхідно отримати згоду на розміщення наданого оголошення у керівництва ради, оскільки як правило такі оголошення розміщувалися за резолюцією відповідної посадової особи ради. Від пропозиції розмістити оголошення на платній основі головний редактор ОСОБА_5 відмовилась, пославшись на те, що такі оголошення друкуються безкоштовно.

Свідок ОСОБА_9 надав аналогічні покази.

Заслухавши пояснення позивача та його представників, представника відповідача, а також покази свідків, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні обставини справи та визначені відповідно до них правовідносини.

Згідно з п. 5 ч. 3 ст. 16 Закону України Про місцеві вибори загальний склад (кількість депутатів) місцевої ради становить при чисельності від 20 тисяч до 50 тисяч виборців -

34 депутати.

В силу вказаних вимог законодавства склад депутатського корпусу Чорнобаївської районної ради становить 34 депутати.

Відповідно до ч. 7 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

23 січня 2017 року 13 депутатів Чорнобаївської районної ради, а саме ОСОБА_8,

ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_9, ОСОБА_3, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_21, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, що становить третину від її складу, внесли до Чорнобаївської районної ради пропозицію про скликання позачергової сесії районної ради, на розгляд якої хотіли винести питання: Про порушення чинного законодавства і регламенту Чорнобаївської районної ради сьомого скликання під час проведення чотирнадцятої сесії районної ради 27 грудня 2016 року та шляхи їх усунення , про що свідчить наявна в матеріалах справи копія листа з вхідним штампом про його отримання (а.с. 82).

За результатами розгляду вказаної пропозиції заступник голови Чорнобаївської районної ради ОСОБА_4 листом від 6 лютого 2017 року (вих. № 34) повідомив депутатів про її невідповідність вимогам регламенту, у зв'язку з чим така пропозиція не може бути розглянута по суті (а.с. 80-81).

Відповідно до ч. 9 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб'єктів, зазначених у частині 7 цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Аналогічні положення містяться у п. 15.4 регламенту (розміщений на офіційному веб-сайті Чорнобаївської районної ради за посиланням: http://chornobajrada.gov.ua/reglament-chornobayivskoyi-rayonnoyi-radi/), згідно з яким у разі якщо посадові особи, зазначені у п.п. 15.1-15.3. цієї статті (голова або заступник голови ради), у двотижневий строк не скликають сесію ради на вимогу однієї третини депутатів ради від загального складу ради або голови районної державної адміністрації або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією (комісіями) ради.

Відповідно до копії витягу з протоколу засідання фракції ВО Черкащани в Чорнобаївській районній раді, яке відбулося 8 лютого 2017 року, 12 депутатів Чорнобаївської районної ради, а саме ОСОБА_19, ОСОБА_12, ОСОБА_16, ОСОБА_13, ОСОБА_10, ОСОБА_9, ОСОБА_14, ОСОБА_11, ОСОБА_18, ОСОБА_3, ОСОБА_8,

ОСОБА_15 розглянули питання про скликання позачергової сесії ради, на розгляд якої планували винести питання: 1. Про порушення чинного законодавства і регламенту Чорнобаївської районної ради сьомого скликання під час проведення чотирнадцятої сесії районної ради 27 грудня 2016 року та шляхи їх усунення . 2. Різне . З вказаного витягу вбачається, що депутатом ОСОБА_9 було запропоновано підтримати дану пропозицію та створити ініціативну групу у кількості трьох депутатів: ОСОБА_8, ОСОБА_3, ОСОБА_9

Відповідно до ч. 10 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках, не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Пунктом 15.6 регламенту встановлено, що інформація про скликання сесії ради публікується в районній газеті Світлий шлях , оприлюднюється на офіційному веб-сайті ради за адресою: http://chornobajrada.gov.ua.

На виконання вказаних вимог чинного законодавства та положень регламенту позивач та депутати ОСОБА_8, ОСОБА_9, які увійшли до складу ініціативної групи, 14 лютого

2017 року звернулися до головного редактора ОСОБА_5, редакції газети Наше слово , редакції газети Родина і світ , головного редактора районного радіомовлення ОСОБА_20 з листом, в якому містилося прохання оприлюднити інформацію наступного змісту: До відома депутатів районної ради та населення! Відповідно до ч. 7, 9, 10 ст. 46 Закону України

Про місцеве самоврядування в Україні оголошуємо про скликання 15 (позачергової) сесії районної ради, яка відбудеться в сесійній залі районної ради за адресою: смт Чернобай,

вул. Центральна, 152, 28 лютого 2017 року об 10.00 год. На розгляд сесії винести наступні питання: 1. Про порушення чинного законодавства і Регламенту Чорнобаївської районної ради сьомого скликання під час проведення чотирнадцятої сесії районної ради 27 грудня 2016 року та шляхи їх усунення. 2. Різне (а.с. 8-9).

Зі слів позивача, що підтверджуються показами свідків ОСОБА_8, ОСОБА_9 до вказаного листа було додано копію листа заступника голови Чорнобаївської районної ради ОСОБА_4 від 6 лютого 2017 року (вих. № 34) та копія витягу з протоколу засідання фракції ВО Черкащани в Чорнобаївській районній раді.

Судом встановлено, що зазначене оголошення у газеті Світлий шлях від 16 лютого

2017 року № 8 надруковано не було. Натомість у вказаному номері газети на сторінці № 2 було розміщено статтю під назвою Позачергова сесія районної ради: бути чи не бути? , в якій подано суть конфлікту і висвітлено точки зору його сторін.

Разом з тим, суд вважає, що відповідач неправомірно не опублікував надане ініціативною групою депутатів оголошення про скликання позачергової сесії ради, виходячи з такого.

Відповідач у своїй діяльності керується вимогами чинного законодавства та положеннями статуту, затвердженого рішеннями Чорнобаївської районної ради від 11 квітня 2007 року

№ 11-17/V та від 15 травня 2007 року № 12-16/V (далі - статут) (а.с. 38-45).

Так, відповідно до п. 1.1 статуту встановлено, що газета Світлий шлях є комунальним друкованим засобом масової інформації Чорнобаївського району, заснована Чорнобаївською районною радо, Чорнобаївською районною державною адміністрацією, Асоціацією сільськогосподарських виробників, трудовим колективом редакції на базі комунальної власності відповідного часткового фінансування з місцевого бюджету.

Згідно з п. 2.1 статуту одним з основних завдань газети є інформування жителів району про діяльність органів місцевого самоврядування, районної державної адміністрації, її відділів та управлінь, вищих органів влади.

Згідно зі ст. 21 Закону України Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації діяльність місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування висвітлюється в друкованих засобах масової інформації регіональної та місцевої сфери розповсюдження на умовах, визначених у договорах між цими органами і редакціями зазначених друкованих засобів масової інформації.

Між відповідачем та Чорнобаївською районною державною адміністрацією, Чорнобаївською районною радою укладено договір на висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в загальнополітичній газеті Світлий шлях Чорнобаївського району Черкаської області від 16 січня 2017 року (далі - договір).

Пунктом 1 розділу І договору встановлено, що відповідно до Закону України Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідач висвітлює діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування.

У п. 1 розділу ІІ договору зазначено, що відповідно до ст. 23 Закону України Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідач відводить не більше 20% газетної площі кожного номера, що готується редакцією до друку (до 1450 квадратних сантиметрів), для висвітлення діяльності органів державної влади всіх рівнів (Президента, Прем'єр-міністра, голови Черкаської ОДА, його заступників, голови Чорнобаївської РДА, його заступників) та органів місцевого самоврядування (голови Черкаської обласної ради, його заступників, голови Чорнобаївської районної ради, його заступника), виступів керівників органів виконавчої ради та місцевого самоврядування, депутатів районної ради.

Відповідач не опублікував текст наданого ініціативною групою депутатів оголошення, а натомість надрукував газетну статтю, виклавши в ній зміст листа заступника голови Чорнобаївської районної ради ОСОБА_4 від 6 лютого 2017 року (вих. № 34) та окремим абзацом лише повідомив про звернення депутатів з проханням розмістити таке оголошення.

Таким чином оголошення фактично не було надруковано, що свідчить про бездіяльність відповідача. У письмових запереченнях представник відповідача стверджує, що інформація про скликання позачергової сесії районної ради була подана, але в дещо зміненому вигляді. Водночас опублікування відповідачем статті Позачергова сесія районної ради: бути чи не бути? суд розцінює як відмову опублікувати оголошення про скликання позачергової сесії ради в тому вигляді, в якому воно було надано ініціативною групою депутатів.

Доводи представника відповідача про відсутність норм, які забороняють редагувати такі оголошення, скорочувати їх або взагалі відхиляти, на думку суду, суперечать вимогам Закону України Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування .

Зокрема, відповідно до ч. 2 ст. 2 вказаного Закону розрив чи змішування змісту офіційної інформації, що оприлюднюється, коментарями засобу масової інформації або журналістом не допускається.

Зазначені норми знайшли своє відображення у п. 2 розділу ІІ договору, де відповідач, як виконавець за договором, зобов'язався не допускати розриву чи змішування змісту офіційної інформації, що оприлюднюється, коментарями ЗМІ чи журналістів.

Офіційною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до ст. 1 Закону України Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації є офіційна документована інформація, створена в процесі діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, яка доводиться до відома населення в порядку, встановленому Конституцією України, законами України Про інформацію та Про доступ до публічної інформації , цим Законом.

Таким чином, оголошення про скликання позачергової сесії ради з зазначенням її порядку денного, подане ініціативною групою депутатів, уповноважених третиною депутатського складу Чорнобаївської районної ради, суд розцінює як офіційну інформацію, яка створена в процесі діяльності органу місцевого самоврядування - Чорнобаївської районної ради, що в силу вимог закону та положень договору унеможливлювало її редагування чи будь-яке змішування. Саме тому відповідач не міг використати зміст наданого оголошення у газетній статті на власний розсуд.

З огляду на розміщення у номері газети статті під назвою Позачергова сесія районної ради: бути чи не бути? посилання представника відповідача на відсутність необхідної площі для розміщення тексту наданого оголошення судом сприймаються критично. З цих же підстав суд відхиляє доводи представника відповідача в частині квотування газетної площі у зв'язку з недостатнім фінансування газети з районного бюджету.

З пояснень позивача та показів свідків вбачається, що головний редактор ОСОБА_5 була ознайомлена з порядком скликання позачергової сесії ради відповідно до вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та регламенту, копію якого їй було надано ініціативною групою депутатів. Крім того, до тексту оголошення було долучено документи на підтвердження повноважень ініціативної групи депутатів.

За таких обставин твердження представника відповідача щодо сумнівів у достовірності тексту оголошення та правомірності скликання позачергової сесії ради є безпідставними.

Доводи представника відповідача щодо відсутності необхідної резолюції посадової особи на тексті наданого для розміщення оголошення також не приймаються судом до уваги, оскільки з доданих до тексту оголошення документів вбачалося, що позачергова сесія районної ради скликалася третиною депутатів за власною ініціативою після того, як заступник голови Чорнобаївської районної ради ОСОБА_4 вказав на невідповідність пропозиції про скликання позачергової сесії ради вимогам регламенту та залишив її без розгляду.

Твердження представника відповідача про те, що неопублікування оголошення, не призвело до настання жодних наслідків, оскільки вказана інформація була доведена до відома депутатів та населення іншими засобами масової інформації, є безпідставними з огляду на те, що регламент чітко встановлює необхідність публікації такої інформації саме у газеті Світлий шлях .

Посилання представників відповідача на відсутність доказового підґрунтя наявності порушень чинного законодавства під час проведення чотирнадцятої сесії, про що зазначала ініціативна група депутатів у питанні першому запропонованого в оголошенні порядку денного позачергової сесії, суд вважає оціночними судженнями відповідача та його власною точкою зору, що у свою чергу не могло слугувати підставою для відмови у розміщенні оголошення.

З огляду на залишення без розгляду позовних вимог в частині зобов'язання відповідача опублікувати оголошення у номері газеті суд не приймає до уваги доводи представників відповідача з приводу неактуальності позовних вимог в цій частині.

Суд також не погоджується з твердженнями представників відповідача, що жодні права позивача як фізичної особи не були порушені, а тому відсутні будь-які підстави для розгляду спору в порядку цивільного провадження.

Так, згідно зі ст. 55 Конституції України права і свободи громадянина захищаються судом.

Відповідно до ст. 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір.

Пунктом 1 постанови Пленуму Верховного Суду України від 1 листопада 1996 року

Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя встановлено, що відповідно до ст. 8 Конституції в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституційні права та свободи людини і громадянина є безпосередньо діючими. Вони визначають цілі і зміст законів та інших нормативно-правових актів, зміст і спрямованість діяльності органів законодавчої та виконавчої влади, органів місцевого самоврядування і забезпечуються захистом правосуддя. Виходячи із зазначеного принципу та гарантування Конституцією судового захисту конституційних прав і свобод, судова діяльність має бути спрямована на захист цих прав і свобод від будь-яких посягань шляхом забезпечення своєчасного та якісного розгляду конкретних справ.

Згідно з п. 8 цієї постанови з урахуванням конституційного положення про те, що правосуддя в Україні здійснюється виключно судами, юрисдикція яких поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі (ст. 124 Конституції), судам підвідомчі всі спори про захист прав і свобод громадян.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про статус депутатів місцевих рад статус депутата місцевої ради визначається Конституцією України, цим Законом та іншими законами України.

Частиною 1 ст. 2 цього Закону депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 11 вказаного Закону у виборчому окрузі депутат місцевої ради має право, з-поміж іншого, доступу до засобів масової інформації комунальної форми власності з метою оприлюднення результатів власної депутатської діяльності та інформування про роботу ради в порядку, встановленому відповідною радою.

З огляду на перераховані норми чинного законодавства суд розцінює бездіяльність відповідача, що полягає у відмові опублікувати оголошення, протиправною, оскільки фактично відбулося порушення права позивача на доступ до засобу масової інформації комунальної форми власності з метою інформування про роботу ради.

Статтею 15 ЦК України встановлено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання та свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Частина 2 цієї статті Кодексу містить переліків способів захисту цивільних прав і інтересів, який не є вичерпним. Також зазначено, що суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, встановленим договором або законом.

Обраний позивачем спосіб захисту його порушеного права, а саме визнання бездіяльності відповідача протиправною, не входить до переліку способів захисту, закріпленого у ст. 16 ЦК України та не передбачено договором. Однак обраний позивачем спосіб захисту не суперечить вимогам чинного законодавства та відповідає змісту принципу верховенства права.

Частиною 1 ст. 60 ЦПК України закріплено обов'язок кожної сторони довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Суд вважає, що позивачем доведено протиправність бездіяльності відповідача, що полягає у відмові опублікувати оголошення про скликання позачергової сесії ради. Водночас, відповідачем вказані обставини не спростовано.

За таких обставин суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ст. 88 ЦПК України з відповідача підлягає до стягнення судовий збір у розмірі 640,00 (шістсот сорок гривень 00 копійок) гривень.

На підставі викладеного вище, керуючись ст.ст. 10, 11, 60, 208, 209, 212-215 ЦПК України, суд -

в и р і ш и в:

Позов задовольнити повністю.

Визнати бездіяльність Комунального підприємства Редакція газети Світлий шлях , що полягає у відмові надрукувати оголошення про скликання 15 (позачергової) сесії Чорнобаївської районної ради Черкаської області, протиправною.

Стягнути з Комунального підприємства Редакція газети Світлий шлях (код ЄДРПОУ 02475871) на користь ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 640,00 (шістсот сорок гривень 00 копійок) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Апеляційна скарга подається Апеляційному суду Черкаської області через Чорнобаївський районний суд Черкаської області.

Суддя В.В. Чубай

СудЧорнобаївський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення07.03.2017
Оприлюднено13.03.2017
Номер документу65149393
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —709/264/17

Ухвала від 20.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Новіков О. М.

Ухвала від 20.04.2017

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Новіков О. М.

Ухвала від 27.03.2017

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Новіков О. М.

Ухвала від 23.03.2017

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Новіков О. М.

Рішення від 07.03.2017

Цивільне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Чубай В. В.

Ухвала від 07.03.2017

Цивільне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Чубай В. В.

Ухвала від 22.02.2017

Цивільне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Чубай В. В.

Ухвала від 20.02.2017

Цивільне

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Чубай В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні