Постанова
від 07.03.2017 по справі 805/4985/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 березня 2017 року Справа № 805/4985/16-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Час прийняття постанови: 09 год. 30 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючий суддя: Куденков К.О., розглянувши у порядку скороченого провадження позовну заяву Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління ДФС у Донецькій області до Споживчого товариства «Люкс-Сервіс» про припинення юридичної особи,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у м. Дружківці Головного управління ДФС у Донецькій області (надалі – позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом (вхід.№5072/16 від 16.12.2016р.) до Споживчого товариства «Люкс-Сервіс» (надалі - відповідач) про припинення юридичної особи.

Позов мотивовано неподанням до податкового органу бухгалтерської та податкової звітності більше одного року, що, на думку позивача, є підставою для припинення юридичної особи відповідно до приписів Податкового кодексу України та Господарського кодексу України

Письмових заперечень на позовну заяву відповідачем не надано.

Суд, перевіривши матеріали та оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, виходячи з наступного.

Споживче товариство «Люкс-Сервіс» зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код: 37050680, місцезнаходження: 84200, Донецька область, місто Дружківка, вулиця Космонавтів, будинок 53А, про що зазначено у копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1001809479 від 08.12.2016р.

Позивачем надано довідку №25/05-10-12 від 08.12.2016р.,в якій зазначено, що остання податкова звітність була подана позивачем 11.08.2014р.

Приписами п.3 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців у випадках, передбачених законом, чи відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців.

У відповідності до п.3 ч.1 ст.110 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа ліквідується за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи в інших випадках, встановлених законом, - за позовом відповідного органу державної влади.

Статтею 59 Господарського кодексу України також передбачено, що припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

Крім того, Статтею 238 Господарського кодексу України встановлено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Частиною першою ст.239 Господарського кодексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції, зокрема, ліквідація суб'єкта господарювання.

Статтею 248 Господарського кодексу України передбачено, що у випадках, встановлених законом, до суб'єкта господарювання може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді його ліквідації за рішенням суду.

Таким чином, юридична особа може бути ліквідована (припинена) на підставі рішення суду, але тільки у випадках, встановлених законом.

Згідно з пп.20.1.37 пп.20.1 ст.20 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання

Підпунктом п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Таким чином, позивач має право на звернення до суду щодо припинення юридичної особи у випадках, передбачених законом, та у встановленому законом порядку.

Закон України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», в редакції чинній на момент звернення з позовною заявою до суду та на момент вирішення справи в суді, не передбачає такої підстави припинення юридичної особи за судовим рішенням, що не пов'язано з банкрутством, як неподання протягом року органам державної фіскальної служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Податковий кодекс України, Господарський кодекс України та Цивільний кодекс України також не передбачають такої підстави для припинення юридичних осіб.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 87, 94, 158, 159, 161, 162, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління ДФС у Донецькій області до Споживчого товариства «Люкс-Сервіс» про припинення юридичної особи – відмовити повністю.

Постанова складена та підписана 07 березня 2017 року.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, та підлягає негайному виконанню.

У разі подання апеляційної скарги постанова суду першої інстанції, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                       Куденков К.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2017
Оприлюднено10.03.2017
Номер документу65159832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4985/16-а

Постанова від 07.03.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 30.01.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 16.12.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні