ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 березня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/1986/16
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Ясиновського І.Г.,
за участю: секретаря судового засідання - Петренко О.В.,
позивача - ОСОБА_1,
представника позивачів - ОСОБА_2,
представника відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання протиправними відмов та зобов'язати вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
01 листопада 2016 року ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 (надалі також - позивачі) звернулися до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (надалі також - відповідач, ГУ Держгеокадастру у Полтавській області) про визнання протиправними відмов відповідача викладених у листах №7430/6-16 від 16 вересня 2016 року, №6468/6-16 від 22 серпня 2016 року, №7432/6-16 від 16 вересня 2016 року, №6466/6-16 від 22 серпня 2016 року, №7431/6-16 від 16 вересня 2016 року, №6469/6-16 від 22 серпня 2016 року, №7429/6-16 від 16 вересня 2016 року, №6470/6-16 від 22 серпня 2016 року у затверджені проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих та території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області та зобов'язати відповідача повторно розглянути клопотання ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_1 про затвердження проектів землеустрою.
В обґрунтування позовних вимог позивачі вказували, що не погоджуються з відмовами у затвердженні проектів землеустрою з підстав закінчення строку дії наказів про надання дозволів на виготовлення документації із землеустрою, на виконання яких позивачі виготовили проектну документацію. Зауважували, що чинним законодавством визначено чіткий перелік підстав для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, жодну з яких відповідачем не наведено у оскаржуваних рішеннях. Крім того, на їх переконання дії Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області порушують встановлене державою право позивачів на отримання у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства.
Позивач та представник позивачів у судовому засіданні позов підтримали, просили задовольнити його в повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала, просила відмовити у його задоволенні. Виходила з того, що відповідно до п. г с. 2 ст. 28 Закону України "Про землеустрій" розробники документації із землеустрою зобов'язані виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачений договором. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. Вказувала, що наказ ГУ Держгеокадастру у Полтавській області є актом індивідуальної дії, який вичерпує свою дію фактом його виконання, а тому встановлення строку на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в 1 рік є обґрунтованим. Крім того, проекти землеустрою подані на затвердження пізніше зазначеного в дозволі строку, тому рішення відповідача є правомірними.
Заслухавши пояснення позивача, представника позивачів, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.
23.03.2015 до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області звернулася гр. ОСОБА_4 з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0000 га, яка знаходиться на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області у власність /а.с. 84/.
03.04.2015 до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області звернулася гр. ОСОБА_1 з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,0000 га, яка знаходиться на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області /а.с. 90/.
08.04.2015 до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області звернулася гр. ОСОБА_5 з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,72 га, яка знаходиться на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області /а.с. 88/.
05.05.2015 до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області звернулася гр. ОСОБА_6 з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0000 га, яка знаходиться на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області /а.с. 86/.
За результатами розгляду вказаних клопотань, ГУ Держгеокадастру у Полтавській області прийнято накази:
- від 29.07.2015 № 501/0/75-15-СГ про надання дозволу гр. ОСОБА_4 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га земель сільськогосподарського призначення державної власності із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області за межами населених пунктів /а.с. 83/;
- від 29.07.2016 № 503/0/75-15-СГ про надання дозволу гр. ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 1,00 га земель сільськогосподарського призначення державної власності із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області за межами населених пунктів /а.с. 89/;
- від 29.07.2015 № 502/0/75-15-СГ про надання дозволу гр. ОСОБА_5 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 1,72 га земель сільськогосподарського призначення державної власності із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області за межами населених пунктів /а.с. 87/;
- від 20.07.2016 № 370/0/75-15-СГ про надання дозволу гр. ОСОБА_6 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га земель сільськогосподарського призначення державної власності із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області за межами населених пунктів /а.с. 85/.
За змістом пунктів 2, 3, 4 вищевказаних наказів визначено - протягом року забезпечити розробку та погодження в установленому законом порядку проекту землеустрою щодо відведення зазначених земельних ділянок, подати погоджений проект землеустрою до ГУ для затвердження. У разі невиконання вимог пункту 2 вважати накази такими, що втратили чинність.
Після розроблення проекти були подані на погодження до Відділу Держгеокадастру в Семенівському районі, за наслідками розгляду яких Відділом надано висновки: від 06.06.2016 № 74/41-16, № 42/41-16, № 73/41-16, від 15.06.2016 № 84/41-16 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства із земель запасу (рілля) у власність за межами населених пунктів на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області /а.с. 23, 37, 48, 59/.
01.07.2016 позивачі звернулися до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області із клопотаннями про затвердження проектів землеустрою /а.с. 92, 94, 96, 97/.
За наслідками розгляду вказаних клопотань відповідач у відповідь направив позивачам листи, де вказав на необхідність виправлення у поданих проектах таких недоліків:
- від 18.07.2016 № 5597/6-16 за проектом ОСОБА_4 - уточнити місце розміщення земельної ділянки в межах земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення з урахуванням вимог ст. 43, 44, 112 Земельного кодексу України, Закону України "Про природно-заповідний фонд України" (див. графічний матеріал, стор. 72, 73 та рішення облвиконкому № 74 від 17.04.92 щодо місцезнаходження заповідного об'єкту на території Очеретуватської сільської ради, а саме: заказника гідрологічного Лубкове, площею 260 га). В разі розміщення в їх межах уточнити обмеження щодо використання земельної ділянки, межі відобразити на графічному матеріалі /а.с. 98/;
- від 14.07.2016 № 5568/6-16 за проектом ОСОБА_1 - уточнити місце розміщення земельної ділянки в межах земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення з урахуванням вимог ст. 43, 44, 112 Земельного кодексу України, Закону України "Про природно-заповідний фонд України" (див. графічний матеріал, стор. 72, 73 та рішення облвиконкому № 74 від 17.04.92 щодо місцезнаходження заповідного об'єкту на території Очеретуватської сільської ради, а саме: заказника гідрологічного Лубкове, площею 260 га). В разі розміщення в їх межах уточнити обмеження щодо використання земельної ділянки, межі відобразити на графічному матеріалі /а.с. 91/;
- від 18.07.2016 № 5594/6-16 за проектом ОСОБА_5 - перелік обмежень (обтяжень) земельної ділянки на стор. 13 привести у відповідність до форми яка зазначена у додатку 6 Порядку ведення Державного земельного кадастру, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 /а.с. 93/;
- від 18.07.2016 № 5595/6-16 за проектом ОСОБА_6 - уточнити місце розміщення земельної ділянки в межах земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення з урахуванням вимог ст. 43, 44, 112 Земельного кодексу України, Закону України "Про природно-заповідний фонд України" (див. графічний матеріал, стор. 72, 73 та рішення облвиконкому № 74 від 17.04.92 щодо місцезнаходження заповідного об'єкту на території Очеретуватської сільської ради, а саме: заказника гідрологічного Лубкове, площею 260 га). В разі розміщення в їх межах уточнити обмеження щодо використання земельної ділянки, межі відобразити на графічному матеріалі /а.с. 95/.
Після усунення зауважень, викладених у наведених листах відповідача, проекти землеустрою повторно подано на затвердження разом з клопотаннями: від 04.08.2016 № Г-11163/0/5-16, № П-11158/0/5-16, № Г-11154/0/5-16, № Г-11164/0/5-16 /а.с. 20, 31, 42, 53/.
За результатами розгляду поданих клопотань відповідачем було відмовлено в затвердженні проектів землеустрою позивачам нижче вказаними листами: від 22.08.2016 № 6469/6-16, № 6470/6-16, № 6468/6-16, № 6466/6-16 /а.с. 99, 101, 103, 105/ та зазначено наступне.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки повинен відповідати вимогам статей 50 Закону України "Про землеустрій", 22, 34 Закону України "Про державний земельний кадастр", Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.2010 № 376 із змінами, "Вимогам до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою", затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 11.04.2013 № 255.
Керуючись пунктами 2, 3 наказу Головного управління Держземагенства у Полтавській області від 29.07.2015 за № 502/0/75-15-СГ про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, передбачено строк дії дозволу - один рік.
Враховуючи, що наказ Головного управління Держземагенства у Полтавській області від 29.07.2015 за № 502/0/75-15-СГ, про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, втратив чинність у зв'язку з тим, що поданий проект на затвердження пізніше зазначеного в дозволі на розробку проекту терміну, запропоновано звернутися з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Позивачі втретє подали проекти на затвердження, при цьому вказували в клопотаннях на незаконність відмов ГУ Держгеокадастру у Полтавській області, однак позивачі отримали третю відмову у формі листів: від 16.09.2016 № 7431/6-16, № 7429/6-16, № 7430/6-16, № 7431/6-16 /а.с. 107, 110, 113, 114/, за змістом, аналогічним попередній відмові.
Не погоджуючись з попередніми двома відмовами, позивачі звернутися до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку оскаржуваним рішенням, суд виходить із такого.
За приписами ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України (надалі - ЗК України або Кодекс) громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства в розмірах, не більше 2,0 гектара.
Згідно ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу Україні центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
У відповідності до ч. 1 ст. 123 означеного Кодексу надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення уповноваженого органу виконавчої влади приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, зокрема, у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) (ч. 1 ст. 123 ЗК України).
У випадку формування нової земельної ділянки надання у користування земельної ділянки здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), розроблення якої здійснюється на підставі дозволу, зокрема, органу виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу (абз. 6 ч. 1 ст. 123 ЗК України).
Судом встановлено, що наказами ГУ Держгеокадастру у Полтавській області: від 29.07.2015 № 501/0/75-15-СГ, № 503/0/75-15-СГ, № 502/0/75-15-СГ, від 20.07.2016 № 370/0/75-15-СГ громадянкам ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_7, ОСОБА_6 надано дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність земель сільськогосподарського призначення державної власності із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області за межами населених пунктів.
Далі позивачі звернулися до фізичної особи-підприємця ОСОБА_8, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника і відповідає вимогам до розробників документації із землеустрою, визначених ст. 26 Закону України "Про землеустрій", із заявами про розроблення проекту землеустрою щодо відведення означених земельних ділянок.
ФОП ОСОБА_8 розроблено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
За змістом частини 6 статті 186 ЗК України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Частиною 4 статті 123 Кодексу встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Висновками Відділу Держгеокадастру у Семенівському районі Полтавської області: від 06.06.2016 № 74/41-16, № 42/41-16, № 73/41-16, від 15.06.2016 № 84/41-16 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства із земель запасу (рілля) у власність за межами населених пунктів на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області проекти землеустрою громадянкам ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_7, ОСОБА_6 - погоджені.
Частиною 6 статті 123 Кодексу встановлено, зокрема, що відповідний орган виконавчої влади у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
При цьому, затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки здійснюється рішенням уповноваженого органу про надання земельної ділянки у користуванні за проектом землеустрою щодо її відведення (ч. 10 ст. 123 ЗКУ).
Згідно ч. 13 ст. 123 Кодексу підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Оцінюючи наведену відповідачем у листах від 22.08.2016 № 6469/6-16, № 6470/6-16, № 6468/6-16, № 6466/6-16, від 16.09.2016 № 7431/6-16, № 7429/6-16, № 7430/6-16, № 7431/6-16 відмову позивачам у затвердженні означених проектів землеустрою з підстави закінчення строку на розроблення проекту землеустрою в 1 рік суд дійшов таких висновків.
Строк дії дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки в один рік був передбачений ч. 11 ст. 151 ЗК України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву" від 16.09.2008 № 509-VI. Згідно цієї норми строк дії дозволу на розроблення проекту відведення земельної ділянки та вимог щодо її відведення становить один рік і може бути продовжено одноразово на такий самий строк. У разі якщо протягом встановленого строку проект відведення земельної ділянки не подано на затвердження до відповідного органу, дозвіл на розроблення проекту відведення земельної ділянки та вимоги щодо її відведення вважаються анульованими.
Однак, з прийняттям 05.11.2009 Верховною Радою України Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку набуття прав на землю" від 05.11.2009 № 1702-VI, який набрав чинності з 10.12.2009 року та яким ст. 151 ЗК України викладено в іншій редакції, зокрема виключено норми стосовно строку дії дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Чинна на момент виникнення спірних правовідносин редакція ЗК України питання надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки врегульовує статтею 118, згідно частини 7 якої відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
При цьому, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою" від 02.06.2015 № 497-VIII законодавець вносить зміни до Закону України "Про землеустрій" та доповнює ст. 22 частиною другою наступного змісту: рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку документації із землеустрою приймається виключно у строки та лише у випадках, передбачених цим Законом та Земельним кодексом України. Зазначене рішення надається безоплатно та має необмежений строк дії .
Таким чином, всупереч законодавству України, ГУ Держгеокадастру у Полтавській області включило до наказів: від 29.07.2015 № 501/0/75-15-СГ, № 503/0/75-15-СГ, № 502/0/75-15-СГ, від 20.07.2016 № 370/0/75-15-СГ про надання дозволів на розробку проектів землеустрою про відведення земельних ділянок пункти 3 про строк дії наказів в 1 рік.
Не погоджуючись з позицією відповідача щодо подання на затвердження проектів землеустрою пізніше зазначеного в дозволі терміну представник позивачів вказувала, що в наказах відповідач зобов'язав кожного з позивачів протягом року забезпечити розробку та погодження проекту землеустрою, подання проекту на затвердження.
Так, проекти було розроблено та погоджено отриманими висновками Відділу Держгеокадастру у Семенівському районі від 06.06.2016 № 74/41-16, № 42/41-16, № 73/41-16, від 15.06.2016 № 84/41-16.
Після погодження, проекти землеустрою були подані на затвердження до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області до спливу встановленого в наказах терміну, а саме 01.07.2016 /а.с. 92, 94, 96, 97/, за наслідками розгляду яких відповідач надав перші відмови від 18.07.2016.
Таким чином, позивачі до закінчення встановленого наказами терміну подали на затвердження розроблені проекти.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача також стверджувала, що законодавством чітко встановлено підстави відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яких відповідачем у відмовах не наведено.
За приписами частин 5, 6 статті 186-1 Земельного кодексу України органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти , що регулюють відносини у відповідній сфері.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Суд погоджується із обґрунтованими твердженням представника позивача, оскільки чинним законодавством України передбачено вичерпний перелік підстав відмови у погодженні проекту землеустрою.
З аналізу відмов позивачам у погодженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, визначених статтею 186-1 ЗК України, підстав щодо невідповідності проектів положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів , документації із землеустрою або містобудівній документації не наведено, а судом не встановлено.
В той же час, суд звертає увагу, що в оскаржуваних відмовах вказано підставу для відмови лише про втрату чинності наказів, яким відповідач надав дозвіл на розробку проектів землеустрою, що не заперечується відповідачем. Однак, відповідачем не досліджувалась подана останньому на погодження землевпорядна документація на предмет її відповідності положенням вимогам законів та прийнятих до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Таким чином, відповідачем не досліджувалися проекти землеустрою на відведення земельних ділянок ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_7, ОСОБА_6 на предмет відповідності чинному законодавству, а зроблені відповідачем лише з підстави втрати чинності наказів про надання дозволу на розробку проектів землеустрою позивача було відмовлено.
Інших порушень законодавства, які б могли перешкодити у затвердженні проектів землеустрою позивачам в оскаржуваних відмовах, окрім тих, яким судом надана правова оцінка вище відповідачем не наведено.
За таких обставин, приймаючи до уваги встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими врегульовано спірні відносини, суд дійшов висновку про наявність у спірних відносинах порушеного права позивачів у сфері публічно-правових відносин.
Підсумовуючи наведене, суд вважає, що оскаржувані рішення ГУ Держгеокадастру в Полтавській області у формі листів від 22.08.2016 № 6469/6-16, № 6470/6-16, № 6468/6-16, № 6466/6-16, від 16.09.2016 № 7431/6-16, № 7429/6-16, № 7430/6-16, № 7431/6-16 не містять підстав, у відповідності до частини шостої статті 186-1 Земельного кодексу України, за наявності яких можливо було б відмовити позивачу у затвердженні проекту землеустрою, тобто не ґрунтуються на вимогах закону, а відтак є протиправними та підлягають скасуванню.
Вирішуючи позовні вимоги ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_7, ОСОБА_6 про зобов'язання Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути та вирішити відповідно до закону та висновків суду клопотання позивачів про затвердження позивачам проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства із земель запасу (рілля) у власність за межами населених пунктів на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області суд виходить з того, що такі позовні вимоги є належним способом захисту прав позивачів та направлені на відновлення порушеного права.
Враховуючи те, що судом визнано протиправними та скасовано рішення відповідача про відмову в затверджені позивачам проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства із земель запасу (рілля) у власність за межами населених пунктів на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути та вирішити відповідно до закону та висновків суду клопотання позивачів про затвердження позивачам проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства із земель запасу (рілля) у власність за межами населених пунктів на території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, обов'язок доведення обставин, які стали підставою для прийняття спірних рішень покладено на контролюючий орган.
В даному випадку відповідач не довів правомірність прийнятих ним рішень.
Таким чином, суд перевіривши матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про визнання протиправними відмов та зобов'язати вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати відмови Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, викладені у листах №7430/6-16 від 16 вересня 2016 року, №6468/6-16 від 22 серпня 2016 року, №7432/6-16 від 16 вересня 2016 року, №6466/6-16 від 22 серпня 2016 року, №7431/6-16 від 16 вересня 2016 року, №6469/6-16 від 22 серпня 2016 року, №7429/6-16 від 16 вересня 2016 року, №6470/6-16 від 22 серпня 2016 року у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих та території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути клопотання ОСОБА_4, зареєстроване за вхідним № Т-12359/0/5-16 від 28 серпня 2016 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 2.00 га, розташованої та території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області, кадастровий номер - 5324585600:00:001:0662 з урахуванням висновків суду.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути клопотання ОСОБА_5, зареєстроване за вхідним № Т-12361/0/5-16 від 28 серпня 2016 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1.72 га, розташованої та території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області, кадастровий номер - 5324585600:00:002:0686 з урахуванням висновків суду.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути клопотання ОСОБА_6, зареєстроване за вхідним № Т-12349/0/5-16 від 28 серпня 2016 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 2.00 га, розташованої та території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області, кадастровий номер - 5324585600:00:001:0661 з урахуванням висновків суду.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1, зареєстроване за вхідним № П-12360/0/5-16 від 28 серпня 2016 року про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1.00 га, розташованої та території Очеретуватської сільської ради Семенівського району Полтавської області, кадастровий номер - 5324585600:00:001:0658 з урахуванням висновків суду.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області на користь ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) судові витрати у розмірі 1102,42 грн (одна тисяча сто дві гривні 42 коп.).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області на користь ОСОБА_6 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2) судові витрати у розмірі 1102,42 грн (одна тисяча сто дві гривні 42 коп.).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3) судові витрати у розмірі 1102,42 грн (одна тисяча сто дві гривні 42 коп.).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області на користь ОСОБА_5 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4) судові витрати у розмірі 1102,42 грн (одна тисяча сто дві гривні 42 коп.).
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.
Повний текст постанови складено 07 березня 2017 року.
Суддя І.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2017 |
Оприлюднено | 10.03.2017 |
Номер документу | 65161313 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні