Ухвала
від 01.03.2017 по справі 820/10943/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2017 р.Справа № 820/10943/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого судді: Курило Л.В.,

Суддів: Бартош Н.С. , Русанової В.Б. ,

за участю секретаря судового засідання - Дудки О.А.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідачів - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.02.2016р. по справі № 820/10943/15

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Норма-Вест"

до Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області , Буської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Червоноградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Львівській області, Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Самбірської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Городицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Личаківської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області

про зобов'язання вчинити певні дії та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

У жовтні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Норма-Вест"(далі по тексту - ТОВ "Норма-Вест", позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління ДФС у Львівській області, Державної податкової інспекції у Сихівському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області, Сокальської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Державної податкової інспекції у Пустомитівському районі Головного управління ДФС у Львівській області, Самбірської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Буської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області, Дрогобицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області, Державної податкової інспекції у Кам'янка-Бузькому районі Головного управління ДФС у Львівській області та Золочівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просило суд:

- визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення №0000322100 від 14.07.2015 року (Золочівська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000332100 від 14.07.2015 року (Золочівська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000342100 від 14.07.2015 року (Золочівська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000352100 від 14.07.2015 року (Золочівська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000662200 від 14.07.2015 року (ДПІ у Кам'янка -Бузькому районі ГУ ДФС у Львівській області), №0000642200 від 14.07.2015 року (ДПІ у Кам'янка-Бузькому районі ГУ ДФС у Львівській області), №0000652200 від 14.07.2015 року (ДПІ у Кам'янка -Буському районі ГУ ДФС у Львівській області), №0000182100 від 14.07.2015 року (ДПІ у Личаківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області), №0000012100 від 14.07.2015 року (Стрийська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000112100 від 14.07.2014 року (Миколаївська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000092100 від 14.07.2015 року (Миколаївська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0001262100 від 14.07.2015 року (Дрогобицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000442100 від 13.07.2015 року (ДПІ у Сихівському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області), №0000072100/10929 від 14.07.2015 року (ДПІ у Шевченківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області), №0000042100 від 14.07.2015 року (ДПІ у Залізничному районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області), №0000282200 від 14.07.2015 року (Буська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000462100 від 14.07.2015 року (Самбірська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000472100 від 14.07.2015 року (Самбірська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000532200 від 14 липня 2015 року (ДПІ у Пустомитівському районі ГУ ДФС у Львівській області), №0000102100 від 15.07.2015 року (Городоцька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000092100 від 15.07.2015 року (Городоцька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000052100 від 15.07.2015 року (Городоцька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000062100 від 15.07.2015 року (Городоцька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000072100 від 15.07.2015 року (Городоцька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000082100 від 15.07.2015 року (Городоцька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області), №0000752200 від 14 липня 2015 року (ДПІ у Жовківському районі ГУ ДФС у Львівській області), №0000772200 від 14 липня 2015 року (ДПІ у Жовківському районі ГУ ДФС у Львівській області) , №0000432200 від 14.07.2015 року (Сокальська ОДПІ ГУ ДФС у Львівські області), №0000442200 від 14.07.2015 (Сокальська ОДПІ ГУ ДФС у Львівські області), які винесені на підставі висновків акту № 646/21-00 від 26.06.2015 року;

- зобов'язати відповідачів відновити суми податкових зобов'язань ТОВ "Норма-Вест" в електронній базі даних "Автоматизована система співставлення інформаційної системи Міністерства доходів та зборів України "Податковий блок", інформаційній базі результатів контрольно-перевірочної роботи АРМ "Аудит", а також в інтегрованій картці, зміни до яких були внесені на підставі відомостей, викладених в акті № 646/21-00 від 26.06.2015 року.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05.02.2016р. адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення №0000322100 від 14.07.2015 року, №0000332100 від 14.07.2015 року, №0000342100 від 14.07.2015 року, №0000352100 від 14.07.2015 року, №0000662200 від 14.07.2015 року, №0000642200 від 14.07.2015 року, №0000652200 від 14.07.2015 року, №0000182100 від 14.07.2015 року, №0000012100 від 14.07.2015 року, №0000112100 від 14.07.2014 року, №0000092100 від 14.07.2015 року, №0001262100 від 14.07.2015 року, №0000442100 від 13.07.2015 року, №0000072100/10929 від 14.07.2015 року, №0000042100 від 14.07.2015 року, №0000282200 від 14.07.2015 року, №0000462100 від 14.07.2015 року, №0000472100 від 14.07.2015 року, №0000532200 від 14.07.2015 року, №0000102100 від 15.07.2015 року, №0000092100 від 15.07.2015 року, №0000052100 від 15.07.2015 року, №0000062100 від 15.07.2015 року, №0000072100 від 15.07.2015 року, №0000082100 від 15.07.2015 року, №0000752200 від 14.07.2015 року, №0000772200 від 14.07.2015 року, №0000432200 від 14.07.2015 року, №0000442200 від 14.07.2015 року, які винесені на підставі висновків акту № 646/21-00 від 26.06.2015 року.

У задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, Державна податкова інспекція у Сихівському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до ухвали Харківського апеляційного адміністративного суду від 01.02.2017 року розгляд справи проводився в режимі відео конференції.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 22.02.2017 року допущено заміну відповідачів на правонаступників, а саме: ДПІ у Сихівському районі м. Львова та ДПІ у Пустомитівському району - на Галицьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області, ДПІ у Жовківському районі Головного управління ДФС у Львівській області , ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДФС у Львівській області та ДПІ у Личаківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області - на Личаківську ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області, ДПІ у Кам'янка - Бузькому районі Головного управління ДФС у Львівській області та Сокольську ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області - на Червоноградську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області, Миколаївську ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області та Стрийську ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області на Стрийську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС в Львівській області, Золочівську ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області - на Буську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області, ДПІ у Залізничному районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області - на Залізничну об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області.

Представник відповідачів у судовому засіданні суду апеляційної інстанції вимоги апеляційної скарги підтримала в повному обсязі, просила постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Представник позивача в судовому засіданні суду апеляційної інстанції просив постанову суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу відповідача без задоволення.

У судове засідання суду апеляційної інстанції, призначене на 01.03.2017 року, представник позивача не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином, надав клопотання про відкладення розгляду справи. Проте представником позивача не подано доказів на підтвердження поважності причин неможливості прибути в судове засідання та документів на підтвердження зазначених обставин, у зв'язку з чим вказане клопотання задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч.2 ст. 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи. Якщо суд апеляційної інстанції визнав обов'язковою участь у судовому засіданні осіб, які беруть участь у справі, а вони не прибули, суд апеляційної інстанції може відкласти апеляційний розгляд справи.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, переглянувши в межах апеляційної скарги постанову суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що ТОВ "Норма-Вест" пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 39475835, взято на податковий облік і станом на час проведення перевірки перебувало на обліку в ДПІ у Сихівському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області.

Фахівцями відповідача ДПІ у Сихівському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області на підставі наказу №423 від 18.06.2015 р., відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2. п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст.79 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, (із змінами та доповненнями) була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ "Норма-Вест", код ЄДРПОУ 39475835 з питань достовірності, повноти нарахування та сплати акцизного податку при здійсненні подання декларацій акцизного податку за лютий, березень 2015 року, за результатами якої складено акт №646/21-00 від 16.06.2015 р. (а.с. 22 - 30 т. 1).

Перевіркою встановлено порушення позивачем п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213, п.п. 215.3.10 п. 215 ст. 215, п. 216.9 ст. 216 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ із змінами та доповненнями, що призвело до заниження податкових зобов'язань зі сплати акцизного податку щодо реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в лютому 2015 року в сумі 2 478 138,00 грн., в березні 2015 року в сумі 1919715,00 грн.

На підставі акту перевірки контролюючими органами було прийнято податкові повідомлення-рішення:

- Золочівською ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області:

№0000322100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на суму 98 508,75 грн., з яких за основним платежем - 78807,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 19701,75 грн. (а.с. 97 т. 1);

№0000332100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 204 631,25 грн., з яких за основним платежем - 163705,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 40926,25 грн. (а.с. 98 т. 1);

№0000342100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 30196,25 грн., з яких за основним платежем - 24157,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 6039,25 грн. (а.с. 99 т. 1);

№0000352100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 16 130,00 грн., з яких за основним платежем - 12904,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 3226,00 грн. (а.с. 100 т. 1);

- ДПІ у Камянка-Бузькому районі ГУ ДФС у Львівській області:

№0000662200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 93 772,50 грн., з яких за основним платежем - 75018,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 18754,50 грн. (а.с. 101 т. 1);

№0000642200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 105 816,25 грн., з яких за основним платежем - 84653,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 21163,25 грн. (а.с. 122 т. 1);

№0000652200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 154 623,75 грн., з яких за основним платежем - 123699,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 30924,75 грн. (а.с. 123 т. 1);

- ДПІ у Личаківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області:

№0000182100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 121 903,00 грн., з яких за основним платежем - 97522,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 24381,00 грн. (а.с. 108 т. 1);

- Стрийською ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області:

№0000012100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 45 728,75 грн., з яких за основним платежем - 36583,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 9145,75 грн. (а.с. 109 т. 1);

- Миколаївською ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області:

№0000112100 від 14.07.2014 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 331647,50 грн., з яких за основним платежем - 265318,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 66329,50 грн. (а.с. 104 т. 1);

№0000092100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 156 018,75 грн., з яких за основним платежем - 124815,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 31203,75 грн. (а.с. 105 т. 1);

- Дрогобицькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області:

№0001262100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму193 222,50 грн., з яких за основним платежем - 154578,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 38644,50 грн. (а.с. 110 т. 1);

- ДПІ у Сихівському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області:

№0000442100 від 13.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 575 006,25 грн., з яких за основним платежем - 460005,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 115001,25 грн. (а.с. 111 т. 1);

- ДПІ у Шевченківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області:

№0000072100/10929 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 627 743,75 грн., з яких за основним платежем - 502195,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 125548,75 грн. (а.с. 112 т. 1);

- ДПІ у Залізничному районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області:

№0000042100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 332 467,50 грн., з яких за основним платежем - 265974,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 66493,50 грн. (а.с. 114 т. 1);

- Буською ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області:

№0000282200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 32 768,00 грн., з яких за основним платежем - 26214,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 6554,00 грн. (а.с. 115 т. 1);

- Самбірською ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області:

№0000462100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 525 400,00 грн., з яких за основним платежем - 420320,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 105080,00 грн. (а.с. 124 т. 1);

№0000472100 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 200 185,00 грн., з яких за основним платежем - 160148,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 40037,00 грн. (а.с. 102 т. 1);

- ДПІ у Пустомитівському районі ГУ ДФС у Львівській області:

№0000532200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 93 414,00 грн., з яких за основним платежем - 74731,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 18683,00 грн. (а.с. 116 т. 1);

- Городоцькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області:

№0000102100 від 15.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 104 875,00 грн., з яких за основним платежем - 83900,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 20975,00 грн. (а.с. 117 т. 1);

№0000092100 від 15.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 188 276,00 грн., з яких за основним платежем - 150621,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 37655,00 грн. (а.с. 119 т. 1);

№0000052100 від 15.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 23 376,00 грн., з яких за основним платежем - 18701,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 4675,00 грн. (а.с. 120 т. 1);

№0000062100 від 15.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 89 946,00 грн., з яких за основним платежем - 71957,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 17989,00 грн. (а.с. 121 т. 1);

№0000072100 від 15.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 345211,00 грн., з яких за основним платежем - 276169,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 69042,00 грн. (а.с. 96 т. 1);

№0000082100 від 15.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 169 394,00 грн., з яких за основним платежем - 135515,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 33879,00 грн. (а.с. 118 т. 1);

- ДПІ у Жовківському районі ГУ ДФС у Львівській області:

№0000752200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 147 835,00 грн., з яких за основним платежем - 118268,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 29567,00 грн. (а.с. 106 т. 1);

№0000772200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 88777,50 грн., з яких за основним платежем - 71022,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 17755,50 грн. (а.с. 107 т. 1);

- Сокальською ОДПІ ГУ ДФС у Львівські області:

№0000432200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 152 168,75 грн., з яких за основним платежем - 121735,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 30433,75 грн. (а.с. 103 т. 1);

№0000442200 від 14.07.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: акцизний податок на суму 111 983,75 грн., з яких за основним платежем - 89587,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 22396,75 грн. (а.с. 113 т. 1).

Не погодившись із податковими повідомленнями - рішеннями відповідачів, позивач звернувся із зазначеним позовом до суду.

Задовольняючи частково позов, суд першої інстанції виходив з того, що операції з продажу нафтопродуктів ТОВ "Норма-Вест" через мережу АЗС не є об'єктом оподаткування акцизним податком, передбаченим п.п.213.1.9 п.213.1 ст.213 Податкового кодексу України, а дата їх здійснення не є датою виникнення податкових зобов'язань щодо реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами згідно з п.216.9 ст.216 Податкового кодексу України, тому прийняті відповідачем податкові повідомлення-рішення про нарахування грошових зобов'язань підлягають скасуванню.

Враховуючи оскарження відповідачем судового рішення першої інстанції фактично лише в частині задоволення позовних вимог та межі перегляду, передбачені ст. 195 КАС України, слід зазначити наступне.

Підставою для прийняття спірних податкових повідомлень - рішень слугували висновки контролюючих органів, викладені в актах перевірок, що платником занижено базу та об'єкт оподаткування акцизним податком за операціями з реалізації платником палива через АЗС, які визнані контролюючими органами об'єктами оподаткування відповідно до підпункту 213.1.9 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України. Мотивуючи цей висновок, податковий орган зазначає, що за своїм дійсним економічним змістом ці операції є реалізацією палива кінцевим споживачам, що оподатковуються за 5%-ковою ставкою акцизного податку.

З матеріалів справи убачається, що між ТОВ "Норма-Вест" та ТОВ ВТФ "Авіас" був укладений договір поставки №П-14685 від 25.12.2014 р., згідно з умовами якого ТОВ "НОРМА-ВЕСТ" зобов'язується поставити, а ТОВ ВТФ "Авіас" прийняти та оплатити паливно-мастильні матеріали (бензини, дизельне паливо і газ) (а.с. 141 - 143 т. 1).Товар за цим договором поставляється щоденно і безперервно на умовах ЕХW АЗС. Товар поставляється (видається) по довірчим документам покупця - паливним карткам, скретч-карткам. Розрахунки за цим договором здійснювались шляхом перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ "НОРМА-ВЕСТ" протягом 10-и банківських днів після підписання сторонами ОСОБА_2 прийому-передачі товару. Ціна товару формується на підставі фактичних цін, що діють на АЗС на момент відвантаження товару по довірчим документам покупця.

Під час розгляду справи встановлено, що в період, який підлягав перевірці, позивач реалізував нафтопродукти через мережу АЗС кінцевим споживачам, а також юридичним особам для їх господарської діяльності. Такими покупцями у ТОВ "Норма-Вест" були ТОВ "Авіас", ТОВ "Модесто ЛТД", ТОВ "Огаста Сервіс", ТОВ "Дотан", ТОВ "Айленд Альянс", ТОВ "Торреон ЛТД", ТОВ "Чаттануга", ТОВ "Гастония", ТОВ "Квестін", ТОВ "Гринвилл", ТОВ "Вальехо", ТОВ "Марреро", ТОВ "ТОП Бізнес інвест". Позивачем було виписано на вимогу покупців податкові накладні (а.с. 148 - 244 т. 1).

Згідно п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 та п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, при цьому базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів.

Відповідно до абз. 2 п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, під реалізацією суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів розуміється продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, товарів, зазначених у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 цього Кодексу, безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування.

Однією із визначних умов реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є продаж підакцизних товарів для їх особистого некомерційного використання.

Відповідно до Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, "Про затвердження форми декларації акцизного податку. Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку", затвердженого наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. № 14, в графі 4 додатку 6 до декларації акцизного податку зазначається вартість (з податком на додану вартість) реалізованих підакцизних товарів у роздрібній торгівельній мережі споживачам незалежно від форми розрахунків для їх комерційного використання, тобто для подальшої реалізації кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання.

Положеннями п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України та ст. 42 Господарського кодексу України визначено поняття "підприємництво" та "господарська діяльність".

Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Відповідно до пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Таким чином, реалізація нафтопродуктів іншим суб'єктам господарювання (юридичним особам, фізичним особам-підприємцям), створеним для заняття підприємництвом, не може вважатись особистим некомерційним використанням.

При цьому реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - це продаж товарів, зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 ПК України (нафтопродукти, скраплений газ, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, а також паливо моторне альтернативне), безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків (абзаци перший та другий п.п. 14.1.212 п.14.1 ст. 14 Кодексу).

Відповідно до ДСТУ 4303:2004 "Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять", роздрібна торгівля - це вид економічної діяльності в сфері товарообігу, що охоплює купівлю-продаж товарів кінцевому споживачеві та надавання йому торговельних послуг.

Судовим розглядом встановлено, що між ТОВ "Норма-Вест" та покупцями паливно-мастильних матеріалів укладено договори, за умовами яких ТОВ "Норма-Вест" зобов'язується продати, а покупець прийняти та оплатити нафтопродукти (бензини, дизельне паливо). Товар за цими договорами поставляється на умовах самовивозу з АЗС ТОВ "Норма-Вест", розрахунок здійснюється в момент вивезення. Ціна на товар формується на підставі фактичних цін, що діють на АЗС на момент відвантаження товару. Таким чином, юридичні та фізичні особи-підприємці, зареєстровані в установленому порядку як платники ПДВ, які придбавали паливо у ТОВ "Норма-Вест" та отримували його на АЗС, використовували його у власній господарській (комерційній) діяльності та продаж таких товарів здійснювався для їх подальшого комерційного використання. Таким чином, операції з продажу нафтопродуктів ТОВ "Норма-Вест" через мережу АЗС не є об'єктом оподаткування акцизним податком, передбаченим п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України, а дата їх здійснення не є датою виникнення податкових зобов'язань щодо реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами, згідно з п. 216.9 ст. 216 Податкового кодексу України.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення не відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.

Постанова суду першої інстанції в частині щодо відмови у задоволенні позовних вимог сторонами фактично не оскаржується.

Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв'язку з чим підстав для скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.02.2016р. по справі № 820/10943/15 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складення ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя ОСОБА_3 Судді ОСОБА_4 ОСОБА_5 Повний текст ухвали виготовлений 06.03.2017 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2017
Оприлюднено10.03.2017
Номер документу65162318
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/10943/15

Постанова від 27.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 09.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 25.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 01.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 16.01.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

Ухвала від 16.01.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні