УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 березня 2017 р.Справа № 613/1089/16-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Макаренко Я.М.
Суддів: Бенедик А.П. , Шевцової Н.В.
за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.
представника відповідача ОСОБА_1
представника позивача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_3 на постанову Богодухівського районного суду Харківської області від 07.12.2016р. по справі № 613/1089/16-а
за позовом ОСОБА_3
до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області
про зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_3 (надалі по тексту позивач) звернувся до суду з позовом до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області (надалі по тексту відповідач), в якому просив суд:
-визнати протиправними дії відповідача щодо надання неповної інформації, зазначеної у запиті до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області від 01.08.2016 р.;
- зобов'язати відповідача надати повну та достовірну інформацію, зазначену у запиті, а саме надати належним чином завірену інформацію: розрахунки розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, орендованої ТОВ Трайгон Фармінг Харків код ЄДРПОУ 34469015 (кожної окремо за кожен рік оренди за строк з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано) кадастрові номери: 6320855700:00:001:0135; 6320855700:00:001:0133; 6320855700:00:001:0128; 6320855700:00:001:0131; 6320855700:00:001:0132; 6320855700:00:001:0136; 6320855700:00:001:0130; 6320855700:00:001:0129; 6320855700:00:001:0125; 6320855700:00:001:0127; 6320855700:00:001:0007; 6320855700:00:001:0134; 6320855700:00:001:0126, дати та суми сплачених коштів за оренду вказаних земельних ділянок (комунального майна) за кожен рік оренди окремо (з дати підписання договорів до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано), копії рішень Шарівської селищної ради, які стосуються затвердження нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок. Якщо такі рішення не приймались, то повідомити яким чином проводився розрахунок нормативної грошової оцінки зданих в оренду вищезазначених земельних ділянок (по кожній ділянці окремо), обґрунтовану відповідь на питання: чому при підписанні договорів оренди вищезазначених земельних ділянок головою селищної ради розмір орендної плати був встановлений на рівні 2% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки всупереч вимогам ст. 288.5.1 Податкового кодексу України, а також повідомити, які дії вжив чинний голова селищної ради для вирішення питання приведення вищезазначених договорів оренди у відповідність до вимог Податкового кодексу України (копії листів-звернень до ТОВ Трайгон Фармінг Харків з приводу перегляду розміру орендної плати за вищезазначеними чинними договорами оренди).
Постановою Богодухівського районного суду Харківської області від 07.12.2016 року в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Шарівської селищної ради Богодухівського району Харківської області про зобов'язання вчинити певні дії відмовлено.
Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування обставин справи, що мають значення для справи, на невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Богодухівського районного суду Харківської області від 07.12.2016 року та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити у повному обсязі.
Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 01.08.2016 року ОСОБА_3, як депутат Богодухівської районної ради, звернувся з інформаційним запитом до Голови Шарівської селищної ради, в якому просив надати йому належним чином завірену інформацію: розрахунки розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, орендовані ТОВ Трайгон Фармінг Харків код ЄДРПОУ 34469015 (кожної окремо за кожен рік оренди за строк з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано) кадастрові номери: 6320855700:00:001:0135; 6320855700:00:001:0133; 6320855700:00:001:0128; 6320855700:00:001:0131; 6320855700:00:001:0132; 6320855700:00:001:0136; 6320855700:00:001:0130; 6320855700:00:001:0129; 6320855700:00:001:0125; 6320855700:00:001:0127; 6320855700:00:001:0007; 6320855700:00:001:0134; 6320855700:00:001:0126, дати та суми сплачених коштів за оренду вищезазначених земельних ділянок (комунального майна) за кожен рік оренди окремо (з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано), копії рішень Шарівської селищної ради, які стосуються затвердження нормативної грошової оцінки вищезазначених земельних ділянок. Якщо такі рішення не приймались, то повідомити яким чином проводився розрахунок нормативної грошової оцінки зданих в оренду вищезазначених земельних ділянок (по кожній ділянці окремо), надати обґрунтовану відповідь на питання: чому при підписанні договорів оренди вищезазначених земельних ділянок головою селищної ради розмір орендної плати був встановлений на рівні 2 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки всупереч вимогам ст. 288.5.1 Податкового кодексу України, а також повідомити які дії вжив чинний голова селищної ради для вирішення питання приведення вищезазначених договорів оренди у відповідність до вимог Податкового кодексу України (копії листів-звернень до TOB Трайгон Фармінг Харків з приводу перегляду розміру орендної плати за вищезазначеними чинними договорами оренди).
Шарівською селищною радою 03.08.2016 року за вих. № 02-32/13 ОСОБА_3 було надано відповідь на інформаційний запит, що відповідно до пункту 10 розділу Орендна плата договорів оренди земельних ділянок між Шарівською селищною радою та TOB Трайгон Фармінг Харків орендар самостійно здійснює обчислення орендної плати за землю з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки. При внесенні орендної плати за земельні ділянки орендарі не конкретизують за яку саме ділянку вносять орендну плату, а контроль щодо сплати здійснюється податковими органами. Відповідачем зазначено про дати та суму коштів, що надійшли до селищного бюджету, а саме: з 2012 р. по перше півріччя 2016 р. (окрім 2011 року, так як згідно номенклатури справ документів бюджетно - фінансової роботи та бухгалтерського обліку Книга доходів ради зберігається 3 роки). Відповідачем також повідомлено, що TOB Трайгон Фармінг Харків для обчислення розміру орендної плати (нарахування проводиться орендарем самостійно згідно до умов договорів оренди) користується грошовою оцінкою земель населених пунктів Шарівської селищної ради, яка діє станом на 1.01.2016 року (процедура її обговорення була оприлюднена в грудні 2012 року, та опублікована в засобах масової інформації згідно чинного законодавства) та надано копії рішень ради про затвердження нормативної грошової оцінки по населених пунктах окремо.
Також, відповідачем повідомлено, що при підписанні договорів оренди земельних ділянок у 2008 році між Шарівською селищною радою та TOB Трайгон Фармінг Харків розмір орендної плати визначено на рівні 3% від нормативної грошової оцінки, але в 2012 році за зверненням орендаря на сесії селищної ради було переглянуто розмір орендної плати та прийнято наступні рішення III сесії УІ скликання від 23 грудня 2010 року : №33-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесії У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB Трайгон Фармінг Харків в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території селища Шарівка /відділок ОСОБА_2/, №34-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесії У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB Трайгон Фармінг Харків в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території селища Шарівка, №35-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесії У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB Трайгон Фармінг Харків в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території села Першотравневе", на підставі яких і було внесено зміни до договорів оренди вищезазначених земельних ділянок , які визначили ставку 2% нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Також у жовтні 2014 року між Шарівською селищною радою та ТОВ Трайгон Фармінг Харків було підписано додаткові угоди до договорів оренди земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, де п. 9 викладено в новій редакції. До відповіді додано: копії рішень ради про затвердження нормативної грошової оцінки по населених пунктах від 23.12.2010 року № 33-УІ, від 23.12.2010 року № 34-УІ, від 23.12.2010 № 35-УІ, від 12.12.2012 № 314 -УІ, від 12.12.2012 № 313- УІ, від 12.12.2012 № 315- УІ, а також копії додаткових угод.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з необґрунтованості позовних вимог.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Закон України Про доступ до публічної інформації від 13 січня 2011 року № 2939-VI (Далі - Закон № 2939) визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
При цьому, статтею 1 вказаного Закону надано визначення публічній інформації. Так, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Статтею 3 Закону України Про доступ до публічної інформації встановлено гарантії забезпечення права на доступ до публічної інформації.
Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні (частина перша Закону України Про доступ до публічної інформації .
За приписами ст. 14 вказаного Закону розпорядники інформації зобов'язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію.
Положеннями статті 20 Закону України Про доступ до публічної інформації встановлено строк розгляду запитів на інформацію. Так, в порядку частини 1 статті 20 вказаного Закону розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
01.08.2016 року позивач звернувся до відповідача з запитом в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації , в якій виклав прохання щодо надання публічної інформації, а саме:
-розрахунки розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, орендовані ТОВ Трайгон Фармінг Харків код ЄДРПОУ 34469015 (кожної окремо за кожен рік оренди за строк з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано) кадастрові номери: 6320855700:00:001:0135; 6320855700:00:001:0133; 6320855700:00:001:0128; 6320855700:00:001:0131; 6320855700:00:001:0132; 6320855700:00:001:0136; 6320855700:00:001:0130; 6320855700:00:001:0129; 6320855700:00:001:0125; 6320855700:00:001:0127; 6320855700:00:001:0007; 6320855700:00:001:0134; 6320855700:00:001:0126;
- дати та суми сплачених коштів за оренду вищезазначених земельних ділянок (комунального майна) за кожен рік оренди окремо (з дати підписання договорів оренди до дати розірвання договорів, якщо договори розірвано);
- копії рішень Шарівської селищної ради, які стосуються затвердження нормативної грошової оцінки вищезазначених земельних ділянок. Якщо такі рішення не приймались, то повідомити яким чином проводився розрахунок нормативної грошової оцінки зданих в оренду вищезазначених земельних ділянок (по кожній ділянці окремо);
- надати обґрунтовану відповідь на питання: чому при підписанні договорів оренди вищезазначених земельних ділянок головою селищної ради розмір орендної плати був встановлений на рівні 2 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки всупереч вимогам ст. 288.5.1 Податкового кодексу України, а також повідомити які дії вжив чинний голова селищної ради для вирішення питання приведення вищезазначених договорів оренди у відповідність до вимог Податкового кодексу України (копії листів-звернень до TOB Трайгон Фармінг Харків з приводу перегляду розміру орендної плати за вищезазначеними чинними договорами оренди).
Шарівською селищною радою 03.08.2016 року за вих. № 02-32/13 ОСОБА_3 було надано відповідь на питання викладені в інформаційному запиті та витребувані документи, а саме повідомлено, що відповідно до пункту 10 розділу Орендна плата договорів оренди земельних ділянок між Шарівською селищною радою та TOB Трайгон Фармінг Харків орендар самостійно здійснює обчислення орендної плати за землю з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки, при внесенні орендної плати за земельні ділянки орендарі не конкретизують за яку саме ділянку вносять орендну плату, а контроль щодо сплати здійснюється податковими органами. Відповідачем зазначено дати та суми коштів, що надійшли до селищного бюджету, а саме: з 2012 р. по перше півріччя 2016 р., окрім 2011 року, так як згідно номенклатури справ документів бюджетно - фінансової роботи та бухгалтерського обліку Книга доходів ради зберігається 3 роки. Повідомлено, що TOB Трайгон Фармінг Харків для обчислення розміру орендної плати (нарахування проводиться орендарем самостійно згідно до умов договорів оренди) користується грошовою оцінкою земель населених пунктів Шарівської селищної ради, яка діє станом на 1.01.2016 року.
Також, відповідачем повідомлено, що при підписанні договорів оренди земельних ділянок у 2008 році між Шарівською селищною радою та TOB Трайгон Фармінг Харків розмір орендної плати визначено на рівні 3% від нормативної грошової оцінки, але в 2012 році за зверненням орендаря на сесії селищної ради було переглянуто розмір орендної плати та прийнято наступні рішення III сесії УІ скликання від 23 грудня 2010 року на підставі яких і було внесено зміни до договорів оренди вищезазначених земельних ділянок , які визначили ставку 2% нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а саме: №33-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесії У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB "Трайгон Фармінг Харків" в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території селища Шарівка /відділок ОСОБА_2/, №34-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесії У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB Трайгон Фармінг Харків в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території селища Шарівка", №35-УІ "Про внесення змін до рішення ХІУ сесії У скликання від 20 березня 2008 року "Про передачу TOB Трайгон Фармінг Харків в оренду земельну ділянку для обслуговування розташованих на ній господарчих дворів на території села Першотравневе". Також, у листі зазначено, що з огляду на внесені зміни до Податкового кодексу України щодо мінімальної ставки орендної плати за землю у жовтні 2014 року між Шарівською селищною радою та ТОВ Трайгон Фармінг Харків було підписано додаткові угоди до договорів оренди земельних ділянок, де п. 9 викладено в новій редакції.
До відповіді додано: копії рішень ради про затвердження нормативної грошової оцінки по населених пунктах від 23.12.2010 року № 33-УІ, від 23.12.2010 року № 34-УІ, від 23.12.2010 № 35-УІ, від 12.12.2012 № 314 -УІ, від 12.12.2012 № 313- УІ, від 12.12.2012 № 315- УІ, а також копії додаткових угод.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що позивачу було в повній мірі надано запитувану інформацію та витребувані документи.
Доводи позивача про те, що інформація надана відповідачем на інформаційний запит є неповною, колегія суддів вважає необгрунтованими, з огляду на таке.
В своїй апеляційній скарзі позивач ОСОБА_3 наголошує на тому, що 03.08.2016 року він отримав відповідь на свій запит, яка містила неповну інформацію, а саме:
-не було надано усіх рішень про затвердження нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Шарівської селищної ради;
-не були надані додаткові угоди про доплату до рівня 3% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок: 6320855700:00:001:0132; 6320855700:00:001:0125; 6320855700:00:001:0134; 6320855700:00:001:0126;
-не була надана інформація про договори оренди вищезазначених земельних ділянок за період 2006 - 2011 роки, коли ТОВ Трайгон Фармінг Харків вже вів свою діяльність на території Шарівської селищної ради.
Такі твердження позивача колегія суддів вважає необгрунтованими, оскільки відповідачем було надано позивачу копії рішень про затвердження нормативної грошової оцінки, копії додаткових угод.
При цьому, колегія суддів зазначає, що у вищезазначеному запиті ОСОБА_3 не було зазначено про надання договорів оренди та додаткових угод до них, також не конкретизовано, які саме рішення про затвердження нормативної грошової оцінки відповідачем необхідно було надати позивачу на вказаний запит.
Щодо інформації про договори оренди вищезазначених земельних ділянок за період 2006 - 2011 роки, коли ТОВ Трайгон Фармінг Харків вже вів свою діяльність на території Шарівської селищної ради, то колегія суддів зазначає, що заява позивача про доступ до публічної інформації не містить вимоги про надання такої інформації.
Крім того, відповідач у відповіді від 03.08.2016 року повідомив, що номенклатура справ документів бюджетно - фінансової роботи та бухгалтерського обліку Книга доходів ради зберігається 3 роки, а отже відомості щодо коштів, що надійшли до селищного бюджету та дат їх надходження в період 2006-2011 роки не збереглися.
Отже, колегія суддів приходить до висновку, що позивачу на його запит було надано повну інформацію, яка була наявна у відповідача з тих питань, що були викладені у запиті.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову.
За таких обставин, колегія суддів переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення.
Постанову Богодухівського районного суду Харківської області від 07.12.2016р. по справі № 613/1089/16-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_4 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_5 ОСОБА_6 Повний текст ухвали виготовлений 06.03.2017 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2017 |
Оприлюднено | 10.03.2017 |
Номер документу | 65169051 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Макаренко Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні