Постанова
від 06.03.2017 по справі 808/3296/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2017 року о/об 09 год. 29 хв. Справа № 808/3296/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу

за позовом Державної служби України з безпеки на транспорті

до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче комерційне підприємство Еталон-Сервіс

про стягнення плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної служби України з безпеки на транспорті (надалі - позивач, Укртрансбезпека) до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче комерційне підприємство Еталон-Сервіс (надалі - відповідач, ТОВ ВКП Еталон-Сервіс ) про стягнення з відповідача 15189 грн. 82 коп. плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування.

В адміністративному позові зазначено, що відповідно до абз.4 п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 №442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади утворено Державну службу України з безпеки на транспорті, реорганізувавши шляхом злиття Державну інспекцію з безпеки на морському та річковому транспорті, Державну інспекцію з безпеки на наземному транспорті. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті . Згідно з пп.15, 27 п.5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, а також здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю. 26.07.2016 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області в а/д М12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка 405 км. + 750 м. проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки DAF модель XF 95 реєстраційний номер НОМЕР_1 (чек зважування №08034 від 26.07.2016 о 22 год. 47 хв.). За результатами проведеної перевірки складено Довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю та Акт №0002036 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 26.07.2016, на підставі яких проведено Розрахунок №2036 від 26.07.2016 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 558,00 євро. Відповідно до п.3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами , затвердженого 18.01.2001 постановою Кабінету Міністрів України №30, транспортний засіб з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у п.22.5 Правил дорожнього руху . Відповідно до п.22.5 Правил дорожнього руху , затверджених 10.10.2001 постановою Кабінету Міністрів України №1306, дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує фактичну масу 38 тон, здійснюється за спеціальними правилами. На підставі викладеного Управлінням Укртрансбезпеки у Вінницькій області відповідно до п.31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні , Ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні , затверджених 27.06.2007 постановою Кабінету Міністрів України №879, нарахована відповідачу плата за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування - 558,00 євро. Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку (п.27 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні ). Відповідно до показників валютного ринку на день проведення розрахунку, 26.07.2016, курс гривні до 100 євро становить 2722,1902 грн. Таким чином, сума 558,00 євро станом на 26.07.2016 еквівалентна 15189,82 грн.

Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.

Представником відповідача подано до суду письмові заперечення (а.с.44-47), в яких зазначено, що 26.07.2016 головним спеціалістом Управління Державної служби України з безпеки на транспорті в Вінницькій області ОСОБА_1 на д/д М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка 405 км. 750 перехрестя Р17 Лісова сторожка зупинений транспортний засіб марки DAF 95 XF, реєстраційний номер НОМЕР_1 з причепом TRIOLOR S383EL, реєстраційний номер НОМЕР_2, який належить ТОВ ВКП Еталон-Сервис на підставі договору оренди. За наслідками габаритно-вагового контролю складено Акт №049265 про перевищення транспортним засобом нормативно-вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю та встановлено порушення: виявлено факт перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень. Додатково складено Розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, яким ТОВ ВКП Еталон-Сервіс нараховано плату за проїзд в розмірі 558,00 євро. Вказаний розрахунок відповідач вважає протиправним, оскільки складений, на його думку, з порушенням вимог Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні . Невідповідність маси вантажу зазначеної у Розрахунку №2036 від 26.07.2016 фактичній масі товару підтверджується товарно-транспортною накладною №18 від 25.07.2016, яка містить вагові показники товару та у відповідності до Закону України Про автомобільний транспорт підтверджує його вагу. Згідно товарно-транспортної накладної №18 від 25.07.2016 автомобілем марки DAF 95з причепом TRIOLOREL здійснювалось перевезення вантажу (брус) масою 21 т, а не 24,200 як зазначено у розрахунку №2036 від 26.07.2016. Відтак, висновки перевезення вантажів автомобільним транспортом з перевищенням вагових обмежень спростовуються наявною інформацією у ТТН. Посилаючись на приписи п.22.5 Правил дорожнього руху , затверджених 10.10.2001 постановою Кабінету Міністрів України №1306, відповідач наполягає, що згідно розрахунку плати за проїзд загальна маса транспортного засобу складає 39,45 т. Відтак, з огляду на те, що фактичну масу, а саме 40 т, перевищено не було, п.22.5 Правил дорожнього руху ТОВ ВКП Еталон-Сервіс дотримано. У процесі подальшого транспортування водій був зупинений на аналогічному пересувному пункті у м.Миколаїві. При повторному зважуванні вагові показники становлять 37410 кг. Дані показники суттєво відрізняються від показників у м.Вінниця, більше ніж на дві тони (даний факт підтверджується квитанцією №6884). Крім того, водієм було здійснено платне зважування у пункті в смт.Циркуни. При зважуванні на пункті показник загальної ваги становив 37820 кг. (даний факт підтверджується квитанцією до прибуткового касового ордеру №59 від 27.07.2016). При повторному зважуванні ТЗ в процесі вивантаження товару в порту (м.Миколаїв) також не було виявлено перевантаження. Загальні показники склали 37580 кг. Таким чином, про недостовірність розрахунків у м.Вінниця свідчать і розбіжності при зважуванні транспортного засобу у м.Миколаїв та смт.Циркуни, оскільки при першому і наступному зважуваннях навантаження є різним (розбіжність майже в 2 т). У відповідності до п.21 Порядку, у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування. В графі перевищення параметрів від нормативу вказано, що таке перевищення становить 10,0%. Таким чином, у відповідності до Порядку, подальший рух вищевказаного транспортного засобу, який належить відповідачу та здійснював перевезення брусу, повинен був бути забороненим до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування, чого не зроблено. Також не проведено повторного габаритно-вагового контролю. Вказані дії, на думку відповідача, є порушенням процедури здійснення габаритно-вагового контролю та підставою для скасування розрахунку плати за проїзд. Посадові особи Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області, складаючи розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №2036 від 26.07.2016 у частині визначення відстані перевезення вантажу, діяли не у спосіб, що передбачений законами України. Згідно товарно-транспортної накладної №18 від 25.07.2016 автомобілем DAF 95з причепом TRIOLOREL здійснювалось перевезення вантажу з м.Калинівка, Вінницька область - до м.Маріуполь, Донецька область. Розраховуючи розмір плати за проїзд великовагового транспортного засобу головний спеціаліст Управління Державної служби України з безпеки на транспорті в Вінницькій області виходив із усієї відстані маршруту перевезення вантажу, тобто 930 км. Проте, останній протиправно застосував таку величину відстані, оскільки, до моменту проведення габаритно-вагового контролю великоваговий транспортний засіб пройшов шлях відстанню 39,8 км. (з м.Калинівка, Вінницька область до д/д М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знамянка 405 км. 750 м. перехрестя Р17 Лісова сторожка ). Пунктом 31-1 Порядку встановлено, що якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України. Таким чином, при розрахунку плати за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування слід застосовувати відстань, яка пройдена транспортним засобом - 39,8 км, а не загальну відстань перевезення вантажу - 930 км. Отже, розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №2036 від 26.07.2016 в частині визначення відстані перевезення та, як наслідок, розміру такої плати, що на думку відповідача не відповідає критеріям правомірності. 25.07.2016 укладено Договір на разове перевезення вантажу №178-П між ТОВ ТАНОРА та ТОВ ВКП Еталон-сервіс за яким відповідач є виконавцем послуг перевезення. За цим договором ТОВ ТАНОРА бере на себе відповідальність у разі виникнення штрафних санкцій стосовно перевантаження. Відповідач звертає увагу суду, що вищевказаний договір жодною зі сторін не оспорений і є чинним на час вирішення спору у суді.

Представники відповідача проти позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали справи, суд з'ясував наступне.

26.07.2016 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області у на а/д М12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка 405 км. + 750 м. проведено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки DAF модель XF 95 реєстраційний номер НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_2 (чек зважування №08034 від 26.07.2016 о 22 год. 47 хв.): Axle 1 Total - 6350kg; Axle 2 Total - 8900kg; Axle 3 Total - 7350kg; Axle 4 Total - 7900kg; Axle 5 Total - 8950kg; Gross Total - 39450kg (а.с.11).

За результатами проведеної перевірки 26.07.2016 складено Довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю та Акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів №0002030 від 26.07.2016 (а.с.12-13).

Вказані документи підписані водієм ОСОБА_2 без жодних зауважень, доповнень тощо.

Позивачем надано до суду Сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки, Свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки №34-00/3694 від 21.07.2015, Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №34-00/2886 від 15.06.2017 стосовно засобу вимірювальної техніки, застосованого при перевірці автомобіля марки DAF модель XF 95 реєстраційний номер НОМЕР_1 (а.с.22-24).

На підставі вказаних вище документів оформлено Розрахунок №2036 від 26.07.2016 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 558,00 євро. (а.с.14).

Судом перевірено розрахунок плати за проїзд великоваговим транспортним засобом автомобільними дорогами загального користування у сумі 558,00 євро, наведений позивачем у Додаткових поясненнях на позов, наданих до суду 06.03.2017 (вх.№6629) (а.с.99-103).

Позивачем надано до суду Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 26.07.2016, в якому зазначено, що водій ОСОБА_2 керуючи автомобілем марки DAF 95з причепом TRАILOREL порушив вимоги абз.3 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт : надав послуги з перевезення вантажу (брус) згідно товарно-транспортної накладної №18 від 25.07.2016 без оформлення документів, перелік яких визначений ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт - документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів (а.с.15).

Судом досліджено Договір-заявку на разове перевезення вантажу (Додаток 1 до Договору №178-П від 25.07.2016), укладений ТОВ ТАНОРА з ТОВ ВКП Еталон-Сервіс - виконавцем послуг перевезення (а.с.49). У Договорі-заявці на разове перевезення вантажу ТОВ ТАНОРА бере на себе відповідальність у разі виникнення штрафних санкцій стосовно перевантаження. Водночас, основного Договору №178-П від 25.07.2016 відповідач до суду - не надав.

Також, відповідачем надано до суду Квитанцію №6884 (режим зважування в русі) про зважування автомобіля НОМЕР_1 у м.Миколаїв: маса 1-й осі - 6270 кг.; маса 2-й осі - 8360 кг.; маса 3-й осі - 7760 кг.; маса 4-й осі - 7210 кг.; маса 5-й осі - 7810 кг.; разом 37410 кг. При цьому, у даній Квитанції №6884 не зазначено хто здійснив зважування (а.с.50).

У наданій відповідачем Квитанції до прибуткового касового ордера №59 від 27.07.2016 у графі Прийнято від зазначено - 37820 , у графі Підстава - НОМЕР_1 , сума 200 грн. 00 коп. (а.с.51).

Відповідач вважає наведені документи належними доказами переважування транспортного засобу марки DAF 95, реєстраційний номер НОМЕР_1, з причепом TRАILOREL, реєстраційний номер НОМЕР_2.

У той же час, подані відповідачем до суду документи не містять жодних ознак того, що вказаний автотранспортний засіб переважувався на сертифікованому засобі вимірювальної техніки, який пройшов відповідну повірку.

Судом досліджено Товарно-транспортну накладну №18 від 25.07.2016 (Форма №1-ТН) про перевезення автомобілем марки DAF 95з причепом TRАІLOREL вантажу (брус) масою брутто (з пакуванням) - 21 т. (а.с.52).

Згідно з Довідкою про результати здійснення габаритно-вагового контролю повна маса транспортного засобу марки DAF 95, реєстраційний номер НОМЕР_1, з причепом TRАІLOREL, реєстраційний номер НОМЕР_2 - 39,45 т. (а.с.12).

При цьому, згідно з Свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу: автомобіля марки DAF 95, реєстраційний номер НОМЕР_1, маса без навантаження становить - 7240 кг.; напівпричепу бортового TRАІLOREL, реєстраційний номер НОМЕР_2 маса без навантаження становить - 7250 кг. (а.с.20).

Відповідачем, його представником, не надано до суду документальних доказів відсутності розвантаження транспортного засобу DAF 95, напівпричепу бортового TRАІLOREL на відрізку шляху: від місця перевірки Управлінням Укртрансбезпеки у Вінницької області (а/д М12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка 405 км. + 750 м. ) - до смт.Циркуни та до м.Миколаїв (де, відповідно до заперечень, проводилось повторне переважування даного транспортного засобу).

ТОВ ВКП Еталон-Сервіс не надано документальних доказів витрат пального до місця переважування і його маси на час переважування.

Позовні вимоги підлягають задоволенню з урахуванням зазначеного вище та виходячи з наступного.

Як зазначено у пп.5-1 п.2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні , затвердженого 27.06.2007 постановою Кабінету Міністрів України №879 (надалі - Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні ), документальний габаритно-ваговий контроль - це визначення загальної маси транспортного засобу шляхом додавання власної маси транспортного засобу та маси вантажу.

Згідно з пп.12 п.2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні повторне вимірювання і зважування - це будь-яке наступне вимірювання транспортного засобу, що перебуває в межах одного стаціонарного або пересувного пункту габаритно-вагового контролю, з часу в'їзду такого транспортного засобу на територію пункту до виїзду з неї. Не є повторним вимірювання, яке проводиться через технічні перебої в роботі вимірювального і зважувального обладнання, що не суперечить вимогам затвердженої спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології методики.

Габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів (п.6 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні ).

За результатами точного та/або документального габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних (абз.1 п.20 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні ).

Враховуючи переміщення навантаженого автотранспортного засобу з напівпричепом з зупинки а/д М12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка 405 км. + 750 м. до смт.Циркуни та до м.Миколаїв (де проводилось перезважування), отримані параметри (данні) не можуть бути взяті до уваги, оскільки будуть суперечити вимогам пп.12 п.2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні .

Позивачем не надано до суду технічних документів на сідловий тягач DAF 95щодо витрат паливно-мастильних матеріалів, які теж мають вагу і витрачаються під час перевезення вантажу, його комплектації.

Відповідно до Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу - вантажного сідлового тягачу DAF 95його повна маса складає 19000 кг. (маса без навантаження - 7240 кг.) (а.с.20).

Згідно з Свідоцтвом про реєстрацію напівпричіпу бортового тентованого TRАILOREL його повна маса складає 33000 кг. (маса без навантаження - 7250 кг.) (а.с.20).

Враховуючи вагу вантажу, вагу вантажного сідлового тягачу та напівпричіпу бортового тентованого, суд вважає, що результати зважування, проведені посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області - не суперечать обставинам справи.

Дії або бездіяльність учасників відносин у сфері габаритно-вагового контролю можуть бути оскаржені в установленому порядку (п.41 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні ).

Судом з'ясовано та представником ТОВ ВКП Еталон-Сервіс не заперечується, що дії посадових осіб Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області до суду - не оскаржувались.

Як зазначено у п.6.3 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні , затверджених 14.10.1997 наказом Міністерства транспорту України №363, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за №128/2568 (надалі - Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні ), при перевезенні вантажів у критих автомобілях і причепах, окремих секціях автомобілів, контейнерах і цистернах, опломбованих Замовником, визначення маси вантажу виконується Замовником.

Відповідно до п.6.8 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні перед зважуванням автомобілів автомобільними вагами треба перевірити зазори між обв'язувальною рамою і платформою вагів; перевірити показання вагів без навантаження і за потреби відрегулювати їх. Слід оглянути автомобілі, які підлягають зважуванню, та прослідкувати за тим, щоб всі люди вийшли з кабіни та кузова.

Досліджені судом документи відповідача не доводять, на думку суду, не можливості полегшення загальної ваги сідлового тягачу DAF 95, реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричепом бортовим тентованим TRАILOREL, реєстраційний номер НОМЕР_2 шляхом: демонтажу (зняття) їх складових (наприклад, запасних колес), робочих витрат паливно-мастильних матеріалів під час переміщення до м.Маріуполя (чи то смт.Циркуни, м.Миколаїв).

Згідно з пп.3 п.2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні великовагові та великогабаритні транспортні засоби - це транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306 (…). При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

Як зазначено у ст.33 Закону України Про автомобільні дороги , рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.3 Правил проїзду великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами , затверджених 18.01.2001 постановою Кабінету Міністрів України №30, транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Як зазначено в абз.1 п.4 Правил проїзду великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами , рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Згідно з п.3 Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні , затвердженого 25.02.2009 постановою Кабінету Міністрів України №207, крім документів, зазначених у пунктах 1 і 2 цього переліку, є необхідними у разі перевезення: […] - вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень - дозвіл на рух автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, виданий Державтоінспекцією.

Відповідно до п.22.5 Правил дорожнього руху , затверджених 10.10.2001 постановою Кабінету Міністрів України №1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 38 т (на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - до 40 т; для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Відповідачем у чеку зважування №08034 від 26.07.2016 (встановлення осьових навантажень) зазначено: Axle 1 Total - 6350kg; Axle 2 Total - 8900kg; Axle 3 Total - 7350kg; Axle 4 Total - 7900kg; Axle 5 Total - 8950kg; Gross Total - 39450kg, що з урахуванням вимог навантаження на строєну вісь відповідно до п.22.5 Правил дорожнього руху відповідає великоваговому транспорту.

Таким чином, сідловий тягач DAF 95, реєстраційний номер НОМЕР_1, з напівпричепом бортовим тентованим TRАILOREL, реєстраційний номер НОМЕР_2 - є великоваговим транспортним засобом.

Позивачем не надано до суду Дозволу на рух цього великовагового транспортного засобу, виданого відповідним органом державної влади.

Як зазначено у ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт , автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. […] У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Позивачем, його представником не надано до суду документу про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Звідси, позивачем доведено здійснення відповідачем перевезення вантажу з порушенням вимог ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт .

Як зазначено у п.30 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні , плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів. Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

У п.31 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні зазначено, що при визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу. Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.

Відповідно до п.31-1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Враховуючи те, що водій ОСОБА_2 не залишився на а/д М12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам'янка 405 км. + 750 м. де проводився габаритно-ваговий контроль сідлового тягачу DAF 95, реєстраційний номер НОМЕР_1, з напівпричепом бортовим тентованим TRАILOREL, реєстраційний номер НОМЕР_2, а продовжив рух за маршрутом, то посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області вірно вирахувано розмір плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового транспортного засобу - 558,00 євро, про що і зазначено у Розрахунку №2036 від 26.07.2016.

У суду відсутні зауваження щодо вирахування позивачем суми 558,00 євро еквівалентної сумі 15189 грн. 82 коп. (558,00 євро = (0 + 0,20 євро/км + 0) х 930 км. х 3).

Факт продовження руху сідлового тягачу DAF 95, реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричепом бортовим тентованим TRАILOR S383EL, реєстраційний номер НОМЕР_2, до м.Миколаєва, смт.Циркуни з вагою 39450 кг. спростовує доводи відповідача про необхідність нарахування йому плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового транспортного засобу лише за 39,8 км. (з м.Калинівка, Вінницька область до д/д М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знамянка 405 км. + 750 м. перехрестя Р17 Лісова сторожка ).

Кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету (п.26 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні ).

У п.27 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні зазначено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України , справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд. Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Стосовно доводів відповідача щодо участі ТОВ ТАНОРА у здійсненні оплати 558,00 євро за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового транспортного засобу (за умовами Договору-заявки на разове перевезення вантажу - Додатку 1 до Договору №178-П від 25.07.2016) суд виходить з того, що згідно з абз.2 п.28 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні перевізник має право на відшкодування вантажовідправником чи замовником коштів, внесених у рахунок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу.

Відтак, ТОВ ВКП Еталон-Сервіс повинен відповідно до п.26 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні сплатити до державного бюджету 558,00 євро за Розрахунком №2036 від 26.07.2016, а у подальшому звернутися з вимогами до замовника - ТОВ ТАНОРА (або вантажовідправника - ФОП ОСОБА_4.) щодо відшкодування такої плати.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено у ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.87 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою (ч.1 ст.98 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 87, 94, 98, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче комерційне підприємство Еталон-Сервіс (69057, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Перемоги, буд.131-А, приміщення 2, ідентифікаційний код 31348137) на користь Державного бюджету України (р/р31113193700002, код 38054707 УК у м.Вінниці/м.Вінниця/ 22160100 у ГУДКСУ у Вінницькій області, м.Вінниця, МФО 802015) плату за проїзд великовагового транспортного засобу автомобільними дорогами загального користування у сумі 15189 грн. 82 коп., що еквівалентно 558,00 Євро відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на день проведення розрахунку 26.07.2016.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 06.03.2017.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2017
Оприлюднено13.03.2017
Номер документу65188989
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3296/16

Постанова від 06.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 01.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 01.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 28.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні