Постанова
від 07.03.2017 по справі 808/2720/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

07 березня 2017 рокусправа № 808/2720/16

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді: Лукманової О.М.

суддів: Божко Л.А. Кругового О.О.

при секретарі: Сонник А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2016 року у справі № 808/2720/16 за позовом Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області до Енергодарської міської ради Запорізької області, Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області, третя особа: Комунальне підприємство Виробничий комбінат Тепло-Водоканал про стягнення податкового боргу,-

в с т а н о в и л а:

У вересні 2016 року Енергодарська ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області (далі по тексту - позивач) звернулась до суду з позовом до Енергодарської міської ради Запорізької області (далі по тексту - відповідач-1), Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області (далі по тексту - відповідач-2), третя особа: КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , в якому просила звернути стягнення податкового боргу КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває комунальне підприємство або його майно, шляхом стягнення солідарно з відповідача-1 та відповідача-2 в розмірі 187986,63 грн., а саме: податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності: в розмірі 170,00 грн. на користь місцевого бюджету м. Енергодар, р/р № 3321486170015, код бюджетної класифікації 11020201, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 37942215; податок на додану вартість (ПДВ): в розмірі 187306,63 грн., на користь Державного бюджету України, р/р № 31111029700015, код бюджетної класифікації 14010100, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 3794215; адміністративні штрафи та інші санкції: в розмірі 510,00 грн. на користь Державного бюджету України, р/р № 31119106700015, код бюджетної класифікації 21081103, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 37942215.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.10.2016 року позовні вимоги Енергодарської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області задоволено частково, стягнуто з Виконавчого комітету Енергодарської міської ради (ЄДРПОУ 04526934) податковий борг КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал (ЄДРПОУ 32400040) у розмірі 187986 грн. 63 коп. (сто вісімдесят сім тисяч дев'ятсот вісімдесят шість гривень 63 коп.) у тому числі: з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в розмірі - 170 грн. (сто сімдесят гривень) на користь місцевого бюджету м. Енергодар, р/р 33214861700015, код бюджетної класифікації 11020201, банк ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 37942215; з податку на додану вартість в розмірі 187306 грн. 63 коп. (сто вісімдесят сім тисяч триста шість гривень 63 коп.) на користь Державного бюджету України, р/р №31111029700015, код бюджетної класифікації 14010100, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 37942215; адміністративні штрафи та інші санкції в розмірі - 510,00 грн. (п'ятсот десять гривень) на користь Державного бюджету України, р/р 31119106700015, код бюджетної класифікації 21081103, банк ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 37942215.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції Виконавчий комітет Енергодарської міської ради подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити. Свої вимоги обґрунтував тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянтом зазначено, що дійсно відповідно до п. 96.1 ст. 96 ПК України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Апелянт вказував, що податковою інспекцією на адресу Енергодарської міської ради та Виконавчого комітету надсилались подання про вжити заходів по сплаті податкового боргу, та подання податкової інспекції не містили вимог згідно п. 96.1 ст. 96 ПК України. Апелянт вказував, що Енергодарською міською радою було прийнято рішення про ліквідацію КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , разом з таким рішенням вирішувалось питання про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу. Апелянт вказував, що суд першої інстанції зробив хибний висновок відносно того, що листи які надсилались податковою інспекцією були поданнями з вимогою до міської ради або виконавчого комітету виділити кошти. Апелянт вказував, що вимогу про ліквідацію платника податків та призначення ліквідаційної комісії вже виконано, погашення податкового боргу буде вирішуватись при ліквідації КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , відповідальними за погашення грошових зобов'язань є ліквідаційна комісія. Апелянт вказував, що позивачем порушено порядок стягнення заборгованості перед бюджетом, стягнення повинне бути в певній послідовності, у разі неможливості звернути стягнення на кошти з рахунків в банку, проводиться опис та вилучення майна, отримання судового дозволу на погашення суми боргу за рахунок майна. Апелянт зазначав, щодо відсутності доказів, що Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області вжиті всі необхідні заходи для погашення податкового боргу. Апелянт вказував, що судом першої інстанції помилково визначено, що стягненню підлягають кошти з виконавчого комітету, міська рада на відміну від виконавчого комітету є створювачем та власником комунального підприємства, розпоряджається коштами місцевого бюджету, а Виконавчий комітет є підконтрольним та підзвітним міській раді.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що борг, який утворився внаслідок несплати самостійно задекларованих сум та нарахованих фінансових санкцій не є стягнутим, відсутнє майно підприємства, яке можливо описати та реалізувати для погашення податкового боргу. КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал перебуває у стадії ліквідації, однак вимоги податкової інспекції у процесі ліквідації є не розглянутими ні міською радою, ні виконавчим комітетом. Суд першої інстанції зазначав, що податковим органом було дотримано встановлений Податковим кодексом порядок стягнення податкового боргу з комунального підприємства та вживались заходи для додержання відповідної процедури, стягнення податкового боргу з КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал . Суд першої інстанції вказував, що податковий борг виник внаслідок несплати сум грошових зобов'язань, самостійно визначених платником податків, та на підставі судових рішень. Судом першої інстанції вказувалось, що обов'язок податкового органу звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управління якого перебуває таке комунальне підприємство або його майно, виникає за умови, якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу, відсутність майна КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , яке може бути предметом погашення податкового боргу підтверджена довідкою Центру надання послуг, пов'язаних з використанням АТЗ з обслуговування м. Енергодар, К-Дніпровського та Великобілозерського районів УДАІ ГУМВС України в Запорізькій області, листом Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області та листом Територіального управління Державної служби гірничного нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області, а тому податкова інспекція, відповідно до пп. 96.1.1 п. 96.1 ст. 96 ПК України зверталась до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків, подання залишались нерозглянутими, без відповідних дій з боку органів місцевого самоврядування. Суд першої інстанції вказував, що Енергодарська міська рада Запорізької області не є розпорядником коштів, у зв'язку з цим у неї відсутні розрахункові рахунки в банківських установах, стягнення податкового боргу можливе з Виконавчого комітету.

Матеріалами справи підтверджено, що КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал зареєстроване як юридична особа 12.02.2003 року, ідентифікаційний код юридичної особи 32400040, включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців України. КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал перебуває на обліку Енергодарській ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області як платник податків та зборів.

Відповідно до п. 1.1, п. 1.2 статуту КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , підприємство створено за рішенням власника, діє на підставі самофінансування та фінансування з місцевого бюджету, власником є Енергодарська міська рада.

Згідно довідки про розмір заборгованості станом на 02.09.2016 року, КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал має податковий борг до бюджету на загальну суму 187986,63 грн., з яких: з податку на прибуток у сумі 170,00 грн. (недоїмка), з податку на додану вартість у сумі 187306,63 грн. (недоїмка - 163338,28 грн., пеня - 23968,35 грн.), адміністративні штрафи та інші санкції у сумі 510,00 грн.

Відповідно до матеріалів справи, ДПІ у м. Енергодар Запорізької області проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , за результатами якої складено акті від 04.05.2011 року №103/16-011/32400040. На підставі акту перевірки, ДПІ у м. Енергодар Запорізької області було прийняте податкове повідомлення-рішення №0000881601 від 27.05.2011 року, року яким КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал визначено суму штрафу у розмірі 20% за платежем податок на додану вартість у сумі 374258,22 грн.

Боржником було оскаржено вказане податкове повідомлення - рішення у судовому порядку. Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 17.12.2012 по справі №2а-0870/6868/11, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 29.08.2013 року, відмовлено у задоволенні позовних вимог. Отже сума боргу відповідно до податкового повідомлення-рішення від 27.05.2011 року №0000881601 є узгодженим.

Позивач по справі погоджується та надає докази того, що КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал здійснило часткову сплату суми податкового боргу, несплаченою залишається сума у розмірі 28465,03 грн.

Відповідно до матеріалів справи, КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал було подано до Енергодарської ОДПІ податкові декларації з податку на додану вартість, якими самостійно визначені податкові зобов'язання з податку на додану вартість за листопад 2013 року у сумі 38500 грн., за грудень 2013 року у сумі 3125 грн., за січень 2014 року у сумі 4388 грн., за лютий 2014 року у сумі 2502 грн., за березень 2014 року у сумі 2582 грн.

Не дивлячись на самостійне визначення сум з податку на додану вартість, задекларовані самостійно, грошові зобов'язання сплачено не було, податковий борг за вказаними вище деклараціями становить 51097,00 грн.

Згідно матеріалів справи, Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області з 10.03.2015 року по 12.03.2015 року було проведено позапланову невиїзну перевірку з питань своєчасності, достовірності та повноти нарахування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість за період з 01.01.2012 року по 31.12.2013 року. За результати перевірки було складено акт від 19.03.2015 року №13/22-07/32400040.

На підставі акту перевірки від 19.03.2015 року №13/22-07/32400040, податковим органом було прийняте: податкове повідомлення-рішення №0000172200 від 13.05.2015 року, яким КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 83776,25 грн., з яких за основним платежем у сумі 67021,00 грн. та штрафні (фінансові) санкції у сумі 16755,25 грн.; податкове повідомлення-рішення №0000162200 від 13.05.2015 року, яким третій особі у збільшено суму грошового зобов'язання за платежем адміністративні штрафи та інші санкції у сумі 510,00 грн.

Податкові повідомлення-рішення було направлено на адресу КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал за допомогою засобів поштового зв'язку, однак до податкової інспекції повернувся конверт з відміткою за закінченням терміну зберігання .

Встановлено, що Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області 19.05.2015 року було проведено камеральну перевірку податкової звітності КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , за результатом якої складено акт від 19.05.2015 року №176/08-23-15-311/32400040.

На підставі акту перевірки від 19.05.2015 року №176/08-23-15-311/32400040 винесено податкове повідомлення - рішення від 14.07.2015 №0001511500, яким КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств (за штрафними санкціями) у сумі 170,00 грн. Податкове повідомлення-рішення було направлено на адресу КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал за допомогою засобів поштового зв'язку, однак до податкової інспекції повернувся конверт з відміткою за закінченням терміну зберігання .

За несплату узгодженого податкового зобов'язання на суму заборгованості нараховано пеню у розмірі 23968,35 грн.

Відповідно до матеріалів справи, Енергодарська ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області зверталась до суду про стягнення з КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал сум податкового боргу.

Встановлено, що постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 13.03.2014 року по справі № 808/1757/14, стягнуто з рахунків КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, яка належить такому платнику податків заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 87495,71 грн.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 23.09.2015 року по справі №808/6408/15, стягнуто з КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал з рахунків у обслуговуючих його банках, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість у сумі 108995,34 грн.; стягнуто з КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал з рахунків у обслуговуючих його банках, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість у сумі 510,00 грн.

Вищевказані судові рішення не виконані, незважаючи на те, що податковим органом здійснювались заходи для їх виконання.

Енергодарська ОДПІ на виконання вимог ст. п. 59.1 ст. 59 ПК України 31.12.2013 року сформовано та направлено на адресу КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал податкову вимогу № 41-22, яка отримана КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , що підтверджується поштовим повідомленням про вручення відправлення.

Відповідно до матеріалів справи встановлено, що на адресу КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал надсилалися інкасові доручення, які повернуті банком без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках.

Встановлено, що рішенням Енергодарської міської ради від 27.12.2013 року № 23 вирішено припинити юридичну особу - КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал . Проте рішенням Енергодарської міської ради від 21.08.2014 року № 54 скасовано рішення № 23 від 27.12.2013 року.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1001553634 від 18.10.2016 року, КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал перебуває у стані припинення.

24.01.2014 року Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області було направлено ліквідатору КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал заяву про пред'явлення кредиторських вимог на суму 365190,98 грн. 13.03.2014 року було направлено уточнену заяву про пред'явлення кредиторських вимог, на суму 87495,71 грн.

17.03.2014 року уточнено заяву про пред'явлення кредиторських вимог на суму 82577,98 грн.

Встановлено, що відповідно до повідомлення ліквідатора від 24.03.2014 року № 7-кр, заявлені грошові вимоги податкової інспекції на суму 87495,71 грн. визнано КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал .

Також, відповідно до матеріалів справи, 20.07.2015 року Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області було направлено ліквідатору КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , Енергодарській міській раді та Виконавчому комітету Енергодарської міської ради заяву про пред'явлення кредиторських вимог, уточнено попередні заяви та вказано, що з 18.03.2014 року сума податкового боргу збільшилась на 109369,76 грн. та станом на 17.07.2015 року становить 187816,63 грн.

01.12.2014 року Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області проведено обстеження адреси підприємства, прощо складено акт № 63/08-23-22-12/32400040 від 01.12.2014 року. Відповідно акту, місцезнаходження КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал за адресою Запорізька область, м. Енергодар, пр.. Будівельників, буд. 21, не встановлено.

Згідно листа Центру надання послуг, пов'язаних з використанням АТЗ з обслуговування м.Енергодар, К-Дніпровського та Великобілозерського районів УДАІ ГУМВС України в Запорізькій області від 17.01.2014 №43 транспортних засобів за КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал не зареєстровано. Згідно листа Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області від 28.01.2014 року №01-18/264 зареєстрованих машин за КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал не має. Та згідно листа Територіального управління Державної служби гірничного нагляду та промислової безпеки України у Запорізькій області від 29.01.2014 №07/04-14в/269 підйомних споруд за КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , які підлягають реєстрації, не зареєстровано.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта, № 58693872 від 06.05.2016 року, на праві постійного користування КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал має земельну ділянку площею 2,6536 га, на яку накладено обтяження - арешт нерухомого майна.

Відповідно до матеріалів справи, Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області направлено 28.01.2014 року до Енергодарської міської ради та Виконавчого комітету подання № 711/10/08-23-25-10, в якому просила виділити кошти з місцевого бюджету на сплату податкового боргу, затвердити план досудової санації або прийняти відповідне рішення щодо порушення справи про банкрутство.

29.01.2015 року Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області повторно направлено міській раді та виконавчому комітету подання щодо вжиття заходів по забезпеченню сплати податкового боргу КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал .

Відповідно до листа Виконавчого комітету Енергодарської міської ради від 25.02.2015 року № 01-01-41/0851, податкову інспекцію повідомлено, що допоки не буде вирішено питання про ліквідацію комунального підприємства, неможливо розглянути питання щодо прийняття одного з рішень відповідно до п. 96.1 ст. 96 ПК України.

Встановлено, що Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області направлено 17.07.2015 року до Енергодарської міської ради та Виконавчого комітету подання № 5933/9/08-23-23-08 про вжиття заходів щодо погашення податкового боргу. Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області направлено 17.03.2016 року до Енергодарської міської ради та Виконавчого комітету подання № 2349/9/08-23-23-08 про вжиття заходів щодо погашення податкового боргу.

Також, Енергодарською ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області направлено 14.06.2016 року до Енергодарської міської ради та Виконавчого комітету подання № 4754/9/08-23-17-08 про вжиття заходів щодо погашення податкового боргу.

Згідно з п.п. 14.1.175 п. 14.1. ст. 14, п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 36.1-36.2 ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 96.1, п. 96.3 ст. 96 ПК України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків. Відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Колегія суддів зазанчає, що податковий борг, який наявний у КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал підтверджується судовими рішеннями, не заперечується сторонами по справі.

Колегія суддів враховує, що засновником КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал є Енергодарська міська рада, яка одночасно є власником комунального підприємства та здійснює згідно статуту відповідне фінансування.

Нормами ПК України передбачене погашення податкового боргу органом місцевого самоврядування ,під керівництвом якого знаходиться комунальне підприємство. Погашення податкового боргу може виконуватись шляхом виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків, затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу, шляхом ліквідації такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії, або прийняття відповідною радою рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків у разі, якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна. У КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал встановлено відсутність майна, продаж якого зможе покрити суму податкового боргу.

Встановлено, що Енергодарська ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області неодноразово зверталась до Енергодарської міської ради та Виконавчого комітету Енергодарської міської ради з поданнями про вжиття заходів передбачених п. 96.1 ст. 96 ПК України. Подання не виконані, єдиною відповіддю від Виконавчого комітету Енергодарської міської ради був лист від 25.02.2015 року № 01-01-41/0851, про неможливість розглянути питання щодо прийняття одного з рішень відповідно до п. 96.1 ст. 96 ПК України. Однак вжиття заходів передбачених п. 96.1 ст. 96 ПК України є обов'язком органу місцевого самоврядування, яким утворено та під керівництвом якого перебуває комунальне підприємство.

Відповідно до ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами. Порядок формування та організація діяльності рад визначаються Конституцією України, цим та іншими законами, а також статутами територіальних громад.

Поряд з тим, згідно ст. 11 вищевказаного Закону, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Колегія суддів вказує, що саме з Енергодарської міської ради Запорізької області має бути стягнутий податковий борг КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , оскільки міська рада є власником комунального підприємства, та міська рада має здійснити заходи по погашенню податкового боргу шляхом виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу, рішення про фінансування таких витрат розглядається на сесії відповідною радою. Виконавчий комітет є утвореним органом для виконання рішень міської ради і відповідно до статуту КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал Виконавчий комітет Енергодарської міської ради Запорізької області не є власником або розпорядником активами КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал .

Відповідно до п. 23, п. 27 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема: затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету; прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету.

Суд першої інстанції прийшов до невірного висновку про те, що Енергодарська міська рада Запорізької області не є розпорядником коштів, оскільки у неї відсутні рахунки у банках. Саме Енергодарська міська рада Запорізької області є власником КП Виробничий комбінат Тепло-Водоканал , повинна вживати заходи по виконанню п. 96.1 ст. 96 ПК України.

Отже, стягненню підлягає сума податкового боргу з Енергодарської міської ради Запорізької області.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновків, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, постанову суду першої інстанції слід скасувати як таку, що прийнята без додержанням норм матеріального права, та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги позивача задовольнити частково.

Керуючись п.3 ч.1 ст.198, п.4 ч.1 ст.202, ст.ст. 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України колегія суддів, -

п о с т а н о в и л а:

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області - задовольнити частково.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2016 року у справі № 808/2720/16 - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Позовні вимоги Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області до Енергодарської міської ради Запорізької області, Виконавчого комітету Енергодарської міської ради Запорізької області, третя особа: Комунальне підприємство Виробничий комбінат Тепло-Водоканал про стягнення податкового боргу - задовольнити частково.

Стягнути з Енергодарської міської ради Запорізької області (код ЄДРПЛУ 20514818) податковий борг Комунального підприємства Виробничий комбінат Тепло-Водоканал (ЄДРПОУ 32400040) у розмірі 187986,63 грн. (сто вісімдесят сім тисяч дев'ятсот вісімдесят шість гривень 63 коп.) у тому числі: з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в розмірі - 170,00 грн. (сто сімдесят гривень 00 копійок) на користь місцевого бюджету м. Енергодар, р/р 33214861700015, код бюджетної класифікації 11020201, банк ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 37942215; з податку на додану вартість в розмірі 187306,63 грн. (сто вісімдесят сім тисяч триста шість гривень 63 коп.) на користь Державного бюджету України, р/р №31111029700015, код бюджетної класифікації 14010100, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 37942215; адміністративні штрафи та інші санкції в розмірі - 510,00 грн. (п'ятсот десять гривень 00 копійок) на користь Державного бюджету України, р/р 31119106700015, код бюджетної класифікації 21081103, банк ГУ ДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 37942215.

З задоволенні інших позовних вимог - відмовити.

Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України відповідно до ст. 211 - 212 КАС України.

Головуючий: О.М. Лукманова

Суддя: Л.А. Божко

Суддя: О.О. Круговий

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2017
Оприлюднено13.03.2017
Номер документу65189856
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2720/16

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 21.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 20.07.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 07.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 03.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні