УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 березня 2017 року Справа № 876/43/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
головуючого судді Каралюса В.М.,
суддів: Матковської З.М., Шавеля Р.М.,
за участі секретаря судового засідання Керод Х.І.,
та за участі осіб:
від позивача - Богославець О.М.,
від відповідача - Лаврук В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Гарант-Груп до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Гарант-Груп ( далі ТзОВ Гарант-Груп ) в вересні 2016 року звернулось з позовом в суд до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області ( далі ДПІ у м.Івано-Франківську ГУ ДФС у Івано-Франківській області) та просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000691407 від 13.09.2016 року приняте ДПІ у м.Івано-Франківську ГУ ДФС у Івано-Франківській області.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що податковим органом в ході проведення перевірки автозаправної станції з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, реалізації підакцизних товарів, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками безпідставно зроблено висновок про порушення товариством порядку ведення обліку нафтопродуктів, оскільки на АЗС не зберігається (не ведеться) відсутній другий примірник змінного звіту АЗС за формою №17-НП встановленого зразка. Позивач вважає такий висновок безпідставним, оскільки у оператора АЗС запитувались відомості 17 МП, а не зміннні звіти 17НП, тому такі були представлені одразу після перевірки. Крім того, під час перевірки був відсутній директор ТзОВ Гарант-Груп . Також, позивач вказав, що оскільки АЗС забезпечена сучасними та високовартісними РРО то облік нафтопродуктів на АЗС ведеться належно, а такі дані РРО доступні безпосередньо податковому органу.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17.11.2016 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення від 13.09.2016 року № 0000691407 в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гарант-Груп" штрафних (фінансових) санкцій в сумі 728930,20 грн. за порушення порядку обліку товарних запасів за місцем реалізації.
Постанова суду мотивована тим, що відповідачем в судовому засіданні не доведено порушення порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації та такого порушення з боку позивача не встановлено.
З цією постановою не погодився апелянт ДПІ у м.Івано-Франківську ГУ ДФС у Івано-Франківській області , яка звернулась до суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17.11.2016 року та винести нову постанову, якою повністю відмовити в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом порушено норми матеріального та процесуального права, неповно з ясовано обставини, що мають значення для справи, висновки суду не відповідають дійсним обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення справи.
В судовому засіданні представник апелянта підтримав вимоги апеляційної скарги та просить її задовольнити тобто скасувати постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17.11.2016 року та винести нову постанову, якою повністю відмовити в задоволенні позовних вимог.
В судовому засіданні представник позивача заперечив проти апеляційної скарги та просить в її задоволенні відмовити та залишити без змін постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17.11.2016 року.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, учасників судового розгляду, перевіривши та дослідивши матеріали справи вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних міркувань.
Згідно ч.1.ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Судом першої інстанції встановлено, що 16.08.2016р. Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області було здійснено фактичну перевірку господарської одиниці магазину АЗС розташованої за адресою: вул. Грушевського, 38, смт. Солотвино, Богородчанський район, Івано-Франківська область суб'єкта господарської діяльності ТзОВ "Гарант-Груп", з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, реалізації підакцизних товарів, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками.
За наслідками перевірки складено акт № 090163 від 25.08.2016 року, згідно висновків якого встановлено порушення позивачем п.п. 1, 7, 12, 13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", ст. 221 Податкового кодексу України, ст. 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".
13 вересня 2016 року Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську ГУ ДФС прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000691407 про застосування до ТОВ "Гарант-Груп" штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 729271,24 грн. Згідно із розрахунком фінансових санкцій до акту перевірки розмір фінансової санкції за порушення порядку обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, що підтверджується поданим розрахунком до акту перевірки.
Суд першої інстанції підставно не погодився з висновком ДПІ у м.Івано-Франківську ГУДФС в Івано-Франківській області про наявність в діях позивача порушень п. 12 ст. 3, ст.6 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг враховуючи слідуючі обставини справи.
Судом першої інстанції враховано пояснення представників позивача, зокрема свідка ОСОБА_3 та матеріалів справи, з чого вбачається, що службові особи контролюючого органу витребували такий звіт у позивача 16.08.2016 р. коли обов'язок з його складання у суб'єкта господарювання ще не настав, через незакінчення зміни за вказану дату. Згідно листа № 01-12 від 31.12.2015 року на ТзОВ Гарант-Груп з 01.01.2015 року введено позмінний режим роботи для операторів АЗС зі закриттям-відкриттям зміни о 7:00 год., черговість виходу на роботу АЗС- згідно графіку змінності працівників ТОВ Гарант-Груп. Судом встановлено, що змінний звіт за формою № 17 НП складається оператором АЗС після завершення зміни у двох примірниках. Зміст звіту полягає у наведенні звітних, узагальнюючих даних про рух ПММ протягом робочої зміни. Отже, при спробі оформлення звіту форми №17HП по відкритій, поточній зміні можуть будуть отримані неповні та й некоректні дані за поточну, ще не закриту зміну. Змінні звіти форми № 17HП по всім попереднім закритим робочим змінам містять вже старі дані, які можна роздрукувати без будь-яких обмежень, як при закритій так і у відкритій робочій зміні. Під час розгляду справи позивачем було надано копії змінних звітів №17-HП: від 15.08.2016р. виходячи з якого вбачається, що звіт №17-HП від 15.08.16р. складений оператором ОСОБА_4 з 07.00 год. 15.08.2016 року по 07:00 год. 16.08.2016 року; звіт від 16.08.2016 року складений оператором ОСОБА_3 з 07.00 год. 16.08.2016 року по 07:00 год.17.08.2016 року та звіт від 17.08.2016р. - складений оператором ОСОБА_4 з 07.00 год. 17.08.2016 року по 07:00 год. 18.08.2016 року.
Робота АЗК автоматизована - використовується два реєстратори розрахункових операцій: спеціалізований електронний контрольно-касовий апарат для автозаправних станцій АЗС POS MASTER фіскальний номер 3000247860, зареєстрований Державною податкової інспекцією в м. Івано-Франківську 04.07.2016р. та реєстратор розрахункових операцій РРО MINI-T 400МЕ фіскальний номер 3000219529, зареєстрований Державною податкової інспекцією в м. Івано-Франківську 18.03.2016р., а також Книгу обліку розрахункових операцій від 06.07.2016р. № 3000247860/1, яка зареєстрована у Державній податковій інспекції в м. Івано-Франківську від 04.07.16р. та Книгу обліку розрахункових операцій від 18.03.2016р. №3000219529/1, яка зареєстрована у Державній податковій інспекції в м. Івано-Франківську від 05.04.16р. Реалізація пального (нафтопродуктів) здійснюється через вищевказаний спеціалізований електронний контрольно-касовий апарат для автозаправних станцій АЗС POS MASTER фіскальний номер 3000247860. За відомостями технічного паспорту PPO АЗС POS MASTER спеціалізований електронний контрольно-касовий апарат забезпечує формування та друк розрахункових та обовязкових звітних документів на основі даних, які зберігаються в оперативній та фіскальній памяті, формування контрольної стрічки в електронні формі і призначений для роботи на автозаправних станціях. ТОВ Гарант-Груп у своїй господарській діяльності для обліку розрахункових операцій використовує РРО, які повністю відповідають вимогам статті 12 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Звітні документи РРО, а саме Х-звіт (денний звіт без обнуления інформації в оперативній памяті) РРО за 16.08.2016р. та Z-звіт (фіскальний звітний чек) РРО за 16.08.2016р. містять всі відомості, зокрема, про фактичні залишки пального у літрах, кожного найменування у кожному з розхідних резервуарів, внесення яких передбачено у змінний звіт АЗС за формою № 17-НП за 16.08.2016р. Таким чином, РРО здійснює точний та повний контроль за залишками товарних запасів за місцем їх реалізації.
Ведення підприємством на АЗС змінного звіту АЗС за формою №17-НП передбачено для порядку приймання-передавання зміни на АЗС. Не внесення оператором АЗС записів до змінного звіту АЗС за формою № 17-НП, через його відсутність на момент перевірки, є порушенням порядку приймання-передавання зміни на АЗС, а не порушенням правил обліку нафтопродуктів. Проте, для встановлення факту реалізації необлікованого товару має бути встановлена розбіжність між даними обліку позивача та фактичними залишками товару на АЗС, чого податковим органом зроблено не було. Жодних вимірювань чи обрахунків фактичних залишків нафтопродуктів відповідачем на АЗК проведено не було і жодних відхилень наявних на АЗК нафтопродуктів від даних обліку позивача не виявлено, а тому висновок про порушення позивачем п. 12 ст. 3 Закону про РРО не підтверджується жодними доказами, а отже, на думку суду першої інстанції є безпідставним і колегія суддів погоджується з таким висновком.
Колегія суддів приходить до переконання, що судом першої інстанції з врахуванням вимог діючого законодавства вірно враховано та проаналізовано матеріали справи та суд прийшов до правильних висновків щодо незаконності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення , а тому підставно задовольнив позовні вимоги.
У відповідності до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія суддів вважає, що оскаржувана постанова Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року у справі № 809/1253/16 прийнята з додержанням норм матеріального і процесуального права при правильно встановлених обставинах справи, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому оскаржувану постанову слід залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Керуючись ч.3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, п.1 ч.1 ст.198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст.212, ст. 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року у справі № 809/1253/16 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя В.М. Каралюс
суддя З.М. Матковська
суддя Р.М. Шавель
Повний текст ухвали виготовлений 07.03.2017 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2017 |
Оприлюднено | 13.03.2017 |
Номер документу | 65190361 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні