Комінтернівський районний суд м. Харкова
Номер провадження №1-кс/641/413/2017 Справа №641/1412/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 березня 2017 року слідчий суддя Комінтернівського районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю слідчого ОСОБА_2 , секретаря - ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові клопотання старшого слідчого СУ ГУ НП в Харківській області майора поліції ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Харківської області ОСОБА_5 про проведення позапланової виїзної ревізії північно-східного офісу Державної аудиторської служби у Харківській області за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016220000001046 від 30.09.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшло клопотання старшого слідчого СУ ГУ НП в Харківській області майора поліції ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Харківської області ОСОБА_5 про надання дозволу співробітникам північно - східного офісу Державної аудиторської служби у Харківській області провести позапланову виїзну ревізію з усіх питань додержання норм законодавства при застосуванні тарифів на послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії; додержання норм законодавства при проведенні конкурсних процедур на закупівлю з теплової енергії: КП «Зміїв тепло», код ЕДРПОУ 37083364; КП «Тепорвих мереж» ХРДА, код ЕДРПОУ 33561415; КП ХРР «Комуненерго», код ЕДРПОУ 39402730; Зміївської місьткої ради, код ЕДРПОУ 04058674; відділ освіти Зміївської РДА, код ЕДРПОУ 02146096; Бірківської сільської ради Зміївського району, код ЕДРПОУ 04397543 за період з 01.01.2016 року по теперішній час.
Також, при необхідності слідчий просила надати дозвіл фахівцям північно-східного офісу Державної аудиторської служби у Харківській області на проведення зустрічних звірок із контрагентами вищевказаних установ. Позапланову виїзну ревізію, слідчий просила провести впродовж 30 робочих днів з можливістю продовження при необхідності.
В обґрунтування свого клопотання слідчий посилається на матеріали клопотання та те, що СУ НУ НП в Харківській області у складі слідчої групи спільно з СВ Слобідського ВП ГУ НП в Харківській області проводить досудове розслідування кримінального провадження № 12016220000001046 від 30.09.2016 р. за ч. 5 ст. 191 КК України, за фактом заволодіння бюджетними грошовими коштами службовими особами ТОВ «ПАМ ХАУС» та ТОВ «Альтеп», які вступивши у злочинну змову зі службовими особами КП Харківської районної ради «Комуненерго», відділу освіти Зміївської РДА, КП «Зміїв тепло» та Зміївської міської ради, з метою заволодіння бюджетними грошовими коштами, уклали договір на закупівлю паливного матеріалу та придбання теплової енергії за завищеними цінами, після чого грошові кошти було перераховано на розрахунковий рахунок підприємства з ознаками фіктивності ТОВ «Грейтопт ТЗ» (код 39984058) з подальшим переведенням грошових котів у готівкову форму та привласненням. Для повного, всебічного та об`єктивного розслідування по даному кримінальному провадженню необхідно проведення позапланової виїзної ревізії по визначеним питанням перевірки правильності застосування тарифів та проведення конкурсних процедур за період з 01.01.2016 по теперішній період часу.
У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав в повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України, суд вважає за можливе дане клопотання розглянути без виклику осіб, у володінні яких можуть знаходитись речі і документи про тимчасовий доступ до яких, просить слідчий.
Слідчий суддя, розглянувши клопотання, заслухавши пояснення слідчого, дослідивши додані до клопотання документи, дійшов наступного.
Так, постановою прокурора прокуратури Харківської області визначено підслідність кримінального провадження № 12016220000001046 від 30.09.2016 року, внесеного до ЄРДР за ч. 5 ст. 191 КК України за СВ Слобідського ВП ГУ НП в Харківській області.
За змістом ч. 2 ст. 93 КПК сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно доп. 4 ч. 2 ст. 40 КПК слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.
Проте, пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами"визначено, що надання дозволу Кабінетом Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.
Так, Законн України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» визначає правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні.
Згідно ст. 1 цього Закону, Здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Відповідно до ст. 2цього Закону - Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Статтею 11 Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі- Закон), визначено, що Позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться, зокрема, у разі, коли вищестоящий орган державного фінансового контролю в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державного фінансового контролю здійснив перевірку актів ревізії, складених нижчестоящим органом державного фінансового контролю , та виявив їх невідповідність вимогам законів. Позапланова виїзна ревізія в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державного фінансового контролю лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державного фінансового контролю, які проводили планову або позапланову виїзну ревізію зазначеної підконтрольної установи, розпочато службове розслідування або у випадку повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.
Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.
Таким чином, клопотання слідчого відповідає вимогамКПК України, належним чином обґрунтоване в частині вимог щодо надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії, слідчим та прокурором наведено достатньо підстав вважати, що результати перевірки матимуть важливе значення для встановлення фактичних обставин у кримінальному провадженні.
Однак, крім того, слідчим в клопотанні порушується питання щодо визначення тривалості позапланової виїзної ревізії строком 30 робочих днів з можливістю продовжити даного строку за необхідності. Вирішуючи клопотання в цій частині, слід зазначити, що положеннями ст..11 Закону визначено, що тривалості позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів, подовження термінів проведення планової або позапланової виїзної ревізії можливе лише за рішенням суду на термін, що не перевищує 15 робочих днів для планової виїзної ревізії та 5 робочих днів для позапланової виїзної ревізії.
Таким чином, клопотання в зазначеній частині підлягає задоволенню терміном на строк, визначений в Законі, тобто, на 15 робочих днів. Крім того, що даний термін може бути подовжений за клопотанням слідчого, зверненим до слідчого судді.
Також, слідчий в клопотанні зазначає про необхідність надати дозвіл на проведення зустрічних звірок із контрагентами установ, дозвіл на перевірку яких в даному клопотанні порушено питання, проте, відповідно до вимог ст..11 Закону, зустрічні звірки, які проводяться органами державного фінансового контролю, не є контрольними заходами і проводяться у разі виникнення потреби у їх проведенні на підставі направлення, виписаного керівником органу державного фінансового контролю.
Таким чином, з урахуванням викладеного, клопотання підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст..ст. 40,93,132 КПК України, Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», суд -
У Х В А Л И В:
Клопотання СУ ГУ НП в Харківській області майора поліції ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Харківської області ОСОБА_5 про проведення позапланової виїзної ревізії за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016220000001046 від 30.09.2016 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України задовольнити частково, дозволити співробітникам північно-східного офісу Державної аудиторської служби у Харківській області проведення позапланової виїзної ревізії з усіх питань додержання норм законодавства при застосуванні тарифів на послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії; додержання норм законодавства при проведенні конкурсних процедур на закупівлю послуг з теплової енергії: КП «Зміїв тепло», код ЕДРПОУ 37083364; КП «Теплових мереж» ХРДА, код ЕДРПОУ 33561415; КП ХРР «Комуненерго», код ЕДРПОУ 39402730; Зміївською міською радою, код ЕДРПОУ 04058674; відділом освіти Зміївської РДА, код ЕДРПОУ 02146096; Бірківською сільською радою Зміївського району, код ЕДРПОУ 04397543 за період з 01.01.2016 по теперішній час.
В іншій частині клопотання відмовити.
Позапланову виїзну ревізію провести в період з 09 березня 2017 року по 29 березня 2017 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя- ОСОБА_1
Суд | Комінтернівський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2017 |
Оприлюднено | 06.03.2023 |
Номер документу | 65216704 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Комінтернівський районний суд м.Харкова
Маньковська О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні