Постанова
від 20.02.2017 по справі 808/4053/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2017 року 09 год 25 хв. Справа № 808/4053/16 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Запорізьке облплемпідприємство» про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду (далі іменується - суд) надійшов адміністративний позов Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі іменується - позивач) до Публічного акціонерного товариства «Запорізьке облплемпідприємство» (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 34 170,00 грн.

Позивач обґрунтовує заявлені вимоги тим, що за результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою позивача відносно ПАТ «Запорізьке облплемпідприємство» винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. У встановлені законом строки сума штрафних санкцій, визначена постановами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) не сплачена, чим державі заподіюється шкода у вигляді ненадходження грошових коштів до державного бюджету України. З огляду на викладене, просить суд стягнути заборгованість зі штрафних санкцій у примусовому порядку.

У судове засідання прибув представник позивача та підтримав позовні вимоги, з підстав, викладених вище просить позов задовольнити.

Відповідач 18.01.2017 подав до суду заперечення проти позову, в яких посилається на пропуск позивачем строку звернення до суду. Крім того, зазначає, що в діях відповідача відсутні ознаки винної поведінки, а неоприлюднення інформації відбулося з незалежних від волі ПАТ «Запорізьке облплемпідприємство» причин. Вказує, що після переходу контрольного пакету акцій ПАТ «Запорізьке облплемпідприємство» у приватну власність підприємство позбавлено керівних органів.

Разом з тим, 20.02.2017 відповідачем подано до суду заяву про розстрочення сплати штрафу, що зазначений у позовній заяві строком на 1 рік.

Відповідач також подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до частини шостої статті 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ст.41 КАС України у зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.

Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено відносно Публічного акціонерного товариства «Запорізьке облплемпідприємство» акти про правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:

№518-СХ-3-Е від 06.09.2016, в якому встановлено, що відповідачем не розкрито регулярну річну інформації за І та ІІ квартали 2016 року шляхом розміщення в Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, що є порушенням вимог статей 39, 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826 ( далі - Положення 2826); розміщена 19.03.2016 в Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів інформація в повідомленні про проведення 22.04.2016 загальних зборів відповідача не містить даних про час початку і закінчення реєстрації акціонерів для участі у цих загальних зборах, що є порушенням п. 2 та п. 4 розділу VI Положення № 2826.

№520-СХ-3-Е від 06.09.2016 - відповідачем не розкрито регулярну річну інформацію за І та ІІ квартали 2016 року шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

№519-СХ-3-Е від 06.09.2016 - опублікована в офіційному друкованому виданні Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Бюлетень. Цінні папери України від 17.03.2016 № 48 (4336) ПАТ Запорізьке облплемпідприємство інформація в повідомленні про проведення 22.04.2016 загальних зборів ПАТ Запорізьке облплемпідприємство не містить даних про час початку і закінчення реєстрації акціонерів для участі у цих загальних зборах, що є порушенням вимог частини першої та пункту 3 частини третьої статті 35 Закону України Про акціонерні товариства .

Згідно до вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Розкриття регулярної річної інформації шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів здійснюється у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Згідно до вимог п.1 гл.4 р.II Положення №2826 обов'язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами. Обов'язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, або у разі наявності відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про припинення акціонерного товариства (зокрема, в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення) з дати внесення відповідного запису.

Так, станом на І та ІІ квартали 2016 року у статутному капіталі ПАТ Запорізьке облплемпідприємство 50,0001 відсотків акцій належали державі в особі регіонального відділення Фонду державного майна України по запорізькій області. ПАТ Запорізьке облплемпідприємство зареєстровано випуск цінних паперів, реєстрацію випуску цінних паперів не скасовано.

Відповідно до п.4 гл.4 р.ІІ Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Отже, ПАТ Запорізьке облплемпідприємство до дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів зобов'язане розкривати на фондовому ринку інформацію, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що 15 вересня 2016 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:

№518-СХ-3-Е, якою застосовано до відповідача санкцію у вигляді 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17000,00 грн.;

№520-СХ-3-Е, якою застосовано до відповідача у вигляді штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17000,00 грн.;

№519-СХ-3-Е, якою застосовано до відповідача санкцію у вигляді 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 170,00 грн.

Відповідачем в добровільному порядку не було сплачено штрафні санкції, що зумовило звернення позивача з позовом до суду.

Відповідно до статей 5 та 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія). Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним ОСОБА_1 України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Згідно п.14 ч.1 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Суд зазначає, що відповідальність за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» .

Частиною 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:

5) неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

6) нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

7) неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На момент розгляду справи в суді, сума штрафу в розмірі 34 170,00 грн. відповідачем не сплачена, постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не скасовані, заборгованість перед бюджетом не погашена.

Доводи відповідача, викладені в запереченнях спростовуються на підставі вищезазначеного.

Разом з тим, щодо посилання відповідача на пропуск позивачем строку звернення до суду із даним позовом суд зазначає наступне.

Так, відповідно до ст.99 КАС України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог.

Як встановлено з матеріалів позову, позовна заява Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Запорізьке облплемпідприємство» про стягнення штрафу подана в межах визначеного строку звернення до суду.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Крім того, суд приходить до висновку про необхідність задоволення заяви представника відповідача про розстрочення сплати штрафних санкцій, які просить стягнути позивач, з огляду на наступне.

Так, в обґрунтування заяви відповідач посилається на те, що на даний час власники 7 603 201 акції, що становить 50, 000006 % статутного капіталу, Приватне підприємство Запорізьке експертне агентство Укрконсалт (код ЄДРПОУ 34948366) ініціюють проведення загальних зборів акціонерів товариства, які є Вищим органом управління АТ ( згідно Статуту ), на яких виносяться питання негайного вирішення фінансових та боргових проблем підприємства, тому що є значна загроза виникнення неплатоспроможності (банкрутства) ПАТ Запорізьке облплемпідприємство . Внаслідок різкого скорочення поголів'я сільськогосподарських тварин, запліднення яких надає можливість товариству отримувати дохід, щорічно скорочується обсяг виконання робіт. Так за 2015 рік підприємство отримало дохід у сумі 165,9 тис. грн. ПАТ Запорізьке облплемпідприємство має й інші грошові зобов'язання, а саме: сплата заробітної плати, податків, зборів, тому сплата штрафу у повному обсязі є непосильним тягарем для підприємства.

На підтвердження вказаних доводів представником відповідача надано виписку по особовому рахунку ПАТ Запорізьке облплемпідприємство та копію фінансового звіту підприємства.

Відтак, з метою подальшої стабілізації та покращення фінансової ситуації ПАТ Запорізьке облплемпідприємство , задля недопущення занепаду господарської діяльності заявника, суд вважає за доцільне задовольнити заяву ПАТ Запорізьке облплемпідприємство та розстрочити виконання зазначеного судового рішення рівними частинами строком на 1 рік, тобто 12 (дванадцять) місяців зі сплатою 2 847,50 грн. (37 170,00 грн. /12 місяців) щомісяця.

Згідно зі ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до приписів п.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158- 163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю

Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Запорізьке облплемпідприємство» (код ЄДРПОУ 00699224) до Державного бюджету України штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 34 170 (тридцять чотири тисячі сто сімдесят), які направити на рахунок Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 21081100, на рахунок №31118106700005, банк отримувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, одержувач: УК у Ком. р-ні /Комунар./, код ЄДРПОУ 38025435

Розстрочити виконання зазначеного судового рішення рівними частинами строком на 12 (дванадцять) місяців зі сплатою 2 847,50 грн. (37 170,00 грн. /12 місяців) щомісяця починаючи з дня набрання законної сили цією постановою.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2017
Оприлюднено12.03.2017
Номер документу65225822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/4053/16

Постанова від 20.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 18.01.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 18.01.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 26.12.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні