МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
06 березня 2017 року Справа № 814/2572/16
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Марича Є.В. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомМіністерства економічного розвитку і торгівлі України, вул. Грушевського, 12/2,Київ 8,01008
доТовариства з обмеженою відповідальністю "Стангор", вул. Нікольська, 25,Миколаїв,54030
треті особиДержавна фіскальна служба України, Львівська площа, 8,Київ,04655 проподовження дії спеціальної санкції, ВСТАНОВИВ:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі (далі-позивач) звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Стангор" про продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом № 859 від 20.05.2016 на термін до усунення порушення ст.1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за контрактами або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень ст.1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
В обґрунтування позов них вимог позивач зазначив, що відповідно до ст.37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" продовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду. ДФС України надало лист, в якому повідомило, що відповідачем не усунуто порушення законодавчо встановлених строків розрахунків, відтак є необхідність продовження дії спеціальної санкції.
Відповідач та третя особа у судове засідання не з'явились, про дату, час і місце судового розгляду попереджені належним чином.
Позивач надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні. Суд вважає, що в адміністративній справі достатньо матеріалів для її розгляду в письмовому провадженні.
Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Державна фіскальна служба України 25.04.2016 року звернулась листом №7135/5/99-99-14-06-16 до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з пропозицією про застосування спеціальних санкцій до ТОВ Стангор , в зв'язку з наявністю простроченої дебіторської заборгованості за здійсненими зовнішньоекономічними операціями, що встановлено за результатами проведених перевірок (арк. с. 4).
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 859 від 20.05.2016 року за порушення пов'язаних із Законом України "Про зовнішньоекономічну діяльність" законів України, що встановлюють порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті, а саме ст.ст. 1, 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", у 40-денний строк з дня набрання чинності цим наказом застосувати спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності - до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України, зазначених у додатку до цього наказу (арк .с .12-14).
У переліку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України, до яких застосована спеціальна санкція під № 10 зазначено ТОВ "Стангор".
Позивач звернувся до ДФС України з листом, в якому просив висловити позицію щодо доцільності скасування або продовження дії спеціальної санкції, застосованої до ТОВ "Стангор" (арк .с. 16).
ДФС України листом №17128/5/99-99-14-06-16 від 03.10.2016 року повідомила позивача про те, що спеціальну санкцію у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності застосовано до ТОВ "Стангор" наказом Мінекономрозвитку від 20.05.2016 року № 859 на підставі повідомлення ПАТ Дочірній Банк Сбербанку Росії від 06.11.2015 № 10367/4/07-5-2БТ про порушення законодавчо встановлених строків розрахунків за зовнішньоекономічними контрактами від 01.07.2015 р. №01/07С, від 17.06.2015 р. №17/06С, від 23.06.2015 р. №23/06С. Відповідно до акту від 18.12.2015 р. №173/14-03-22-02 та довідки від 24.12.2015 р. №806-вн/07 платник податків за місцем реєстрації відсутній. Декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України та знаходяться за її межами, ТОВ "Стангор" не надавались. У зв'язку з відсутністю інформації про погашення простроченої дебіторської заборгованості, ДФС України пропонувала продовжити дію спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до ТОВ "Станог".
Закон України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (ст.1) передбачає, що виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акту або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності.
Згідно з п.3 постанови Правління НБУ від 16.11.2012 № 475 "Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень іноземній валюті" установлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", повинні здійснюватися у строк, що не перевищує 90 календарних днів.
Позивач надав суду інформацію "Дочірній банк Сбербанку Росії" від 06.11.2015 № 10367/4/07-5-2БТ про порушення ТОВ "Стангор" законодавчо встановлених строків розрахунків за зовнішньоекономічними контрактами від 01.07.2015 р. №01/07 С, від 17.06.2015 р. №17/06С, від 23.06.2015 р. №23/06С, від 23.06.2015 р. №23/06С (дата оформлення митних декларацій 24.07.2015, 07.07.2015, 0.7.07.2015 та 09.07.2015 р. ).
Станом на час розгляду справи до податкової не надходило інформації про погашення заборгованості.
Крім того, позивачем надана довідка, згідно якої місцезнаходження ТОВ "Стангор" не встановлено (арк. с. 27).
Відповідно до ст.37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції:
- тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів. Тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.
При прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
Якщо суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності або іноземними суб'єктами господарської діяльності, до яких застосовано санкції, усунуто допущені порушення законодавства України або вжито практичні заходи, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, ініціатори подання щодо застосування санкцій можуть направляти центральному органу виконавчої влади з питань економічної політики матеріали про їх скасування (зміну виду, тимчасове зупинення).
Відповідач в судове засідання не з'явився, не надав суду доказів на спростування, зазначених у позові порушень чинного законодавства або вжиття практичних заходів щодо виконання Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземної валюті".
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
Одночасно з цим, вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд виходить з того, що за ч. 2, 4 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
За таких обставин, понесені позивачем витрати зі сплати судового збору не підлягають відшкодуванню за рахунок відповідача.
Керуючись статтями 11, 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Продовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосовано наказом Мінекономрозвитку від 20.05.2016 року № 859 до товариства з обмеженою відповідальністю "Стангор", м. Миколаїв, вул. Нікольська, 25, код 39544196 до усунення товариством з обмеженою відповідальністю "Стангор" порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземної валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземної валюті" при виконанні зовнішньоекономічних контрактів від 01.07.2015 р. №01/07С, від 23.06.2015 р. №23/6С та від 17.06.2015 р. №17/06С.
Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Суддя Є.В. Марич
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2017 |
Оприлюднено | 12.03.2017 |
Номер документу | 65226244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Марич Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні