Постанова
від 10.03.2017 по справі 712/2102/17
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №712/2102/17

Провадження №3/712/712/17

10 березня 2017 року, суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Калашник В.Л., за участю представника Черкаської митниці ДФС ОСОБА_1, розглянувши адміністративну справу, яка надійшла від Черкаської митниці ДФС з протоколом про порушення митних правил №78\90203\16 відносно:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, генерального директора ТОВ ІнтерВудКоммерц (Львівська область, Бродівський р-н, м. Броди, вул. Великі Фільварки, 35, код ЄДРПОУ 37504214), зареєстрованого за адресою ІНФОРМАЦІЯ_2, паспорт ТТ156584, виданий 11.12.2012 року Деснянським РВГ УДМС України в м. Києві, індивідуальний ідентифікаційний номер НОМЕР_1,

за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Соснівського районного суду м. Черкаси надійшли матеріали адміністративної справи про порушення митних правил, заведеної Черкаською митницею ДФС відносно громадянина ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно зазначених матеріалів, 13.09.2016 року до митного посту Умань Черкаської митниці ДФС було подано митну декларацію (далі - МД) №902030000/2016/303548 за якою задекларовано в митний режим експорту товар пиломатеріали дубові необрізні вагою нетто 23 700 кг (28,2 м. куб.) та вартістю 10434 дол. США (277864,84 грн. за курсом НБУ на 13.09.2016), що поставлявся ТОВ ІнтерВудКоммерц (Львівська обл., Бродівський р-н, м. Броди, вул. Великі Фільварки, 35, код ЄДРПОУ 37504214) на виконання зовнішньоекономічного договору від 20.09.2012 року №20/09/12, укладеного з німецькою компанією Timberlink GmbH Wood and Forest Products (Am Kaiserkai 56 20457 Hamburg Germany) на адресу в'єтнамської компанії Prosper Joint Stock Company (Nguyen Van Tiet Street, TT Lai Thieu, Thuan An District, Binh Duong Province Vietnam).

Як підставу для проведення митного оформлення експорту вищевказаного товару та отримання дозволу на вивезення останнього за межі митної території України разом з МД №902030000/2016/303548 митному посту Умань Черкаської митниці ДФС серед інших було подано наступні документи:

- комерційний інвойс ТОВ ІнтерВудКоммерц від 09.09.2016 року №131 (зі специфікацією від 09.09.2016 року № 131);

- міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 13.09.2016 №001;

- сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 09.09.2016 року серії ЛВ №939831, виданий Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України для ТОВ ІнтерВудКоммерц на право експорту даної партії товарів.

Відповідно до відомостей, зазначених у Сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЛВ №939831, підставою для його видачі слугували наступні товарно-транспортні накладні:

- від 26.05.2016 року серії ЧРА №702818 на відпуск товару пиловник - дуб , видана ДП Уманське лісове господарство для ТОВ ІнтерВудКоммерц ;

- від 17.03.2016 року №494041 на відпуск товару техсировина - дуб , видана Боярською лісовою станцією для ФОП ОСОБА_3;

- від 26.05.2016 року №005872 на відпуск товару техсировина - дуб , видана ДП Борзнарайагролісгосп для ФОП ОСОБА_4

Відповідно до інформації Управління захисту економіки в Черкаській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 15.09.2016 №4945/39/122/03-2016 встановлено, що товарно-транспортна накладна від 26.05.2016 року №005872 на відпуск товару техсировина - дуб ДП Борзнарайагролісгосп ФОП ОСОБА_4 - не видавалась. Лісоматеріали за товарно- транспортною накладною від 26.05.2016 року №005872 ДП Борзнарайагролісгосп не відпускалися, а нумерація товарно-транспортної накладної №005872 на підприємстві відсутня. За таких умов, Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 09.09.2016 року серії ЛВ № 939831 отриманий ТОВ ІнтерВудКоммерц за відсутності на те законних підстав.

15.09.2016 за даним фактом уповноваженою посадовою особою Черкаської митниці ДФС відносно громадянина України ОСОБА_2 за наявності приводів та підстав, передбачених п. 1 ч. 1 ст. 491 Митного кодексу України складено протокол про порушення митних правил №78/90203/16 за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

В судовому засіданні представник Черкаської митниці ДФС ОСОБА_1, матеріали адміністративної справи №78/90203/16 підтримав у повному обсязі та просив притягнути ОСОБА_2, до відповідальності за ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

ОСОБА_2, в судове засідання не з'явився, проте про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Суд, вислухавши пояснення представника Черкаської митниці ДФС ОСОБА_1, дослідивши матеріали адміністративної справи №78/90203/16, приходе до наступного.

13.09.2016 року до митного посту Умань Черкаської митниці ДФС було подано митну декларацію (далі - МД) №902030000/2016/303548 за якою задекларовано в митний режим експорту товар пиломатеріали дубові необрізні вагою нетто 23 700 кг (28,2 м. куб.) та вартістю 10434 дол. США (277864,84 грн. за курсом НБУ на 13.09.2016), що поставлявся ТОВ ІнтерВудКоммерц (Львівська обл., Бродівський р-н, м. Броди, вул. Великі Фільварки, 35, код ЄДРПОУ 37504214) на виконання зовнішньоекономічного договору від 20.09.2012 року №20/09/12, укладеного з німецькою компанією Timberlink GmbH Wood and Forest Products (Am Kaiserkai 56 20457 Hamburg Germany) на адресу в'єтнамської компанії Prosper Joint Stock Company (Nguyen Van Tiet Street, TT Lai Thieu, Thuan An District, Binh Duong Province Vietnam).

Як підставу для проведення митного оформлення експорту вищевказаного товару та отримання дозволу на вивезення останнього за межі митної території України разом з МД №902030000/2016/303548 митному посту Умань Черкаської митниці ДФС серед інших було подано наступні документи:

- комерційний інвойс ТОВ ІнтерВудКоммерц від 09.09.2016 року №131 (зі специфікацією від 09.09.2016 року № 131);

- міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 13.09.2016 №001;

- сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 09.09.2016 року серії ЛВ №939831, виданий Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України для ТОВ ІнтерВудКоммерц на право експорту даної партії товарів.

Відповідно до відомостей, зазначених у Сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЛВ №939831, підставою для його видачі слугували наступні товарно-транспортні накладні:

- від 26.05.2016 року серії ЧРА №702818 на відпуск товару пиловник - дуб , видана ДП Уманське лісове господарство для ТОВ ІнтерВудКоммерц ;

- від 17.03.2016 року №494041 на відпуск товару техсировина - дуб , видана Боярською лісовою станцією для ФОП ОСОБА_3;

- від 26.05.2016 року №005872 на відпуск товару техсировина - дуб , видана ДП Борзнарайагролісгосп для ФОП ОСОБА_4

Відповідно до інформації Управління захисту економіки в Черкаській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 15.09.2016 №4945/39/122/03-2016 встановлено, що товарно-транспортна накладна від 26.05.2016 року №005872 на відпуск товару техсировина - дуб ДП Борзнарайагролісгосп ФОП ОСОБА_4 - не видавалась. Лісоматеріали за товарно- транспортною накладною від 26.05.2016 року №005872 ДП Борзнарайагролісгосп не відпускалися, а нумерація товарно-транспортної накладної №005872 на підприємстві відсутня. За таких умов, Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 09.09.2016 року серії ЛВ № 939831 отриманий ТОВ ІнтерВудКоммерц за відсутності на те законних підстав.

Згідно матеріалів справи, гр. ОСОБА_2 зазначив, що експортовані пиломатеріали придбані ТОВ ІнтерВудКоммерц на законних підставах, а тому в його діях відсутні ознаки вищевказаного адміністративного правопорушення.

Відповідно до відомостей, зазначених у Сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серії ЛВ №939831, підставою для його видачі слугувала в т.ч. товарно-транспортна накладна від 26.05.2016 року №005872 на відпуск товару техсировина - дуб у кількості 20,935 м3, видана ДП Борзнарайагролісгосп для ФОП ОСОБА_4

В подальшому, згідно наявних документів, виготовлений з вищевказаної лісосировини товар дошка необрізна дубова придбаний ФОП ОСОБА_5 (код ДРФО НОМЕР_2, Кіровоградська обл., м. Новомиргород, вул. Мокрієва, 18) у ОСОБА_6 Вікторовича (м. Київ, код ЄДРПОУ НОМЕР_3) за накладною від 04.06.2016 №5. Платіжні документи у ФОП ОСОБА_5 відсутні.

В свою чергу, товар дошка необрізна дубова у кількості 19,799 м3 ФОП ОСОБА_5 на підставі договору купівлі-продажу від 16.06.2016 №16/06-М за видатковими накладними від 04.07.2016 №5 та від 18.08.2016 №7 реалізований ТОВ ІнтерВудКоммерц (Львівська обл., Бродівський р-н, м. Броди, вул. Великі Фільварки, 35, код ЄДРПОУ 37504214).

Проведеною перевіркою встановлено, що товарно-транспортна накладна від 26.05.2016 року №005872 на відпуск товару техсировина - дуб ДП Борзнарайагролісгосп ФОП ОСОБА_4 - не видавалась. Лісоматеріали за товарно- транспортною накладною від 26.05.2016 року №005872 ДП Борзнарайагролісгосп не відпускалися, а нумерація товарно-транспортної накладної №005872 на підприємстві відсутня.

Відповідно до листа ГУ ДФС у Черкаській області від 21.10.2016 №20808/23-00-08-015, громадянин ОСОБА_4 в інформаційній базі даних Державного реєстру фізичних осіб ДФС України за реєстраційним номером облікової картки платників податків НОМЕР_3 - не значиться (в т.ч. як фізична особа-підприємець).

Факт наявності правовідносин між ФОП ОСОБА_5 та ТОВ ІнтерВудКоммерц щодо реалізації товару дошка необрізна дубова у кількості 19,799 м3 на підставі договору купівлі-продажу від 16.06.2016 №16/06-М за видатковими накладними від 04.07.2016 №5 та від 18.08.2016 №7 підтверджений як наданими ТОВ ІнтерВудКоммерц документами, так і інформацією отриманою від Новомиргородського відділення Новоукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Кіровоградській області за листом від 02.11.2016 №1530/7/11-13-13-00-05.

Відповідно до ст.3 ЗУ Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 08.09.2005 № 2860-IV (із змінами і доповненнями), реалізація суб'єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів (крім передбачених статтею 2 цього Закону) допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів. Право експорту певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів (крім передбачених статтею 2 цього Закону) має суб'єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на партію лісоматеріалів, зазначену у відповідному сертифікаті. Митні органи України здійснюють митне оформлення експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтею 2 цього Закону, за умови подання експортером разом з іншими необхідними документами сертифіката про їх походження.

Згідно п.п.4-6 Постанови Кабміну від 21.12.2005 №1260 Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (із змінами і доповненнями), Сертифікат видається на кожну партію лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, оформлену одним товаросупровідним документом, і діє протягом 60 днів з дати його видачі. Для отримання сертифіката експортери подають територіальному органові Держлісагентства заяву за встановленою Агентством формою, до якої додається копія (з обов'язковим пред'явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісо- та пиломатеріалів, або лісорубного квитка (для постійних лісокористувачів). Експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах.

Відповідно до ч.1 ст.458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, передбачено що переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до п. 5,6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03.06.2005 №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил , незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Зокрема, такими документами можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Згідно ч. 1, п.2 ч. 6 ст. 321 Митного кодексу України, товари, транспортні засоби комерційного призначення перебувають під митним контролем з моменту його початку і до закінчення згідно із заявленим митним режимом. У разі вивезення за межі митної території України, перебування товарів, транспортних засобів комерційного призначення під митним контролем закінчується після здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та перетинання ними митного кордону України, за винятком митних режимів, які передбачають перебування під митним контролем протягом усього часу дії митного режиму.

Згідно ч. 2 ст. 334 Митного кодексу України, особи, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на органи доходів і зборів зобов'язані надавати органам доходів і зборів документи та відомості, необхідні для здійснення митного контролю, в усній, письмовій та/або електронній формі.

Вивезення товарів з митної території України згідно п.2 ч. 4 ст. 335 Митного кодексу України, здійснюється на підставі митної декларації на товари або супровідні документи на товари у випадках, встановлених цим Кодексом, які подаються органу доходів і зборів для митного контролю.

Відповідно до ч.2 ст.459 Митного кодексу України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ст. 4 Митного кодексу України). Згідно наказу ТОВ ІнтерВудКоммерц від 02.04.2016 року № 02/04-1(к) Про призначення генерального директора , керівником ТОВ ІнтерВудКоммерц був громадянин України ОСОБА_2 який обіймав посаду генерального директора.

Відповідно до положень ст.460 Митного кодексу України, п.п. 4-6 Постанови Кабміну від 21.12.2005 № 1260 Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій , саме експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ними документах, а недотримання під час здійснення зовнішньоекономічних операцій заходів нетарифного регулювання тягне за собою встановлену Законом відповідальність в повному обсязі навіть в тому випадку якщо такі дії носили помилковий характер.

Отже, в ході судового розгляду об'єктивно встановлено, що 13.09.2016 року в зоні діяльності митного посту Умань Черкаської митниці ДФС, громадянином України ОСОБА_2, генеральним директором ТОВ ІнтерВудКоммерц , в порушення вимог ст.3 ЗУ Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 08.09.2005 №2860-IV, вчинено дії, спрямовані на отримання незаконного дозволу на переміщення через митний кордон України товару пиломатеріали дубові необрізні вагою нетто 23700 кг (28,2 м. куб.) та вартістю 10434 дол. США (277864,84 грн. за курсом НБУ на 13.09.2016) з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для отримання дозволу на вивезення зазначеного товару, за межі митної території України за МД №902030000/2016/303548 отриманого незаконним шляхом Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 09.09.2016 року серії ЛВ № 939831.

За таких умов суд приходить до висновку про наявність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 467, 483, 524-528 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Накласти на ОСОБА_2 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості предметів правопорушення на суму 277864,84 грн. з конфіскацією на користь держави товару пиломатеріали дубові необрізні вагою нетто 23 700 кг (28,2 м. куб.)

Стягнути з ОСОБА_2, судовий збір в сумі 320 грн., який зарахувати на рахунок 31215256700001, отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м. Київ 22030106, код отримувача (за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: ГУ ДКС України у м. Києві, код банку отримувача МФО 820019, код класифікацій доходів бюджету 22030106.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Черкаської області через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня винесення.

Суддя Соснівського

районного суду м.Черкаси В.Л Калашник

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення10.03.2017
Оприлюднено15.03.2017
Номер документу65241434
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —712/2102/17

Постанова від 15.05.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Черкаської області

Поєдинок І. А.

Постанова від 15.05.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Черкаської області

Поєдинок І. А.

Постанова від 10.03.2017

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Калашник В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні