Ухвала
від 25.02.2015 по справі 760/3864/15-к
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/3864/15-к

1-кс-950/15

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2015 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ФР ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів,

в с т а н о в и в:

25 лютого 2015 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання обґрунтовується тим, що СУ ФР ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві здійснює досудове розслідування кримінального провадження за № 32013110090000179 від 17 серпня 2013 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 358, ч. 3 ст. 212 КК України.

У клопотанні зазначено, що ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , та ОСОБА_10 , шляхом незаконного використання реквізитів підприємств з ознаками фіктивності, а саме: ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_5 (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_6 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_7 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_8 (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_9 (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_10 (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_12 (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_13 (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_14 (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_15 (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_16 (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ПП ОСОБА_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_17 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_18 (код ЄДРПОУ НОМЕР_18 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_19 (код ЄДРПОУ НОМЕР_19 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_20 (код ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_21 (код ЄДРПОУ НОМЕР_21 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_22 (код ЄДРПОУ НОМЕР_22 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_23 (код ЄДРПОУ НОМЕР_23 ), та Київська філія ІНФОРМАЦІЯ_24 ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_25 (код ЄДРПОУ НОМЕР_24 ), ймовірно організували діяльність конвертаційного центру, основним завданням якого являлось прикриття незаконної діяльності підприємств реального сектору економіки, шляхом сприяння їм в ухиленні від сплати податків, зборів та обов`язкових платежів, мінімізації податкових зобов`язань та незаконного формування податкового кредиту з ПДВ, проведені фінансових операцій з легалізації грошових коштів та переведення безготівкових грошових коштів у готівку.

Так, на адресу ІНФОРМАЦІЯ_26 надійшли матеріали документальної позапланової перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати до державного бюджету податків фізичною особою платником податків ОСОБА_4 (і.н. НОМЕР_25 ). За результатами перевірки складено акт № 500/26-52-17-01/2727516599 від 28 січня 2015 якими встановлено, що дана особа в період з 01 січня 2012 року по 31 грудня 2013 року отримує на власні карткові рахунки № НОМЕР_26 та № НОМЕР_27 , відкриті в ПАТ ІНФОРМАЦІЯ_27 (МФО НОМЕР_28 ), від підприємства з ознаками фіктивності, а саме Київської філії ІНФОРМАЦІЯ_24 ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_25 , грошові кошти в загальному розмірі близько 84 млн. грн., з призначенням платежу: Повернення коштів кред. згідно договору б/н від 29 грудня 2009 року; згідно положення про філію; на ім`я ОСОБА_4 . Без ПДВ.

Однак, згідно відомостей отриманих з ІНФОРМАЦІЯ_28 встановлено, що ОСОБА_4 ніколи не працював на Київській філії ІНФОРМАЦІЯ_24 ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_25 , та взагалі не подає декларацій про майновий стан і доходи. Отже, є достатні підстави вважати, що дані кошти отримані ОСОБА_4 незаконним шляхом, з метою переведення безготівкових грошових коштів у готівку для підприємств реального сектору економіки, шляхом використання платіжних карток.

Саме тому, з метою встановлення реального руху грошових коштів по рахункам № НОМЕР_26 та № НОМЕР_27 , які використовувались ОСОБА_4 , а також з метою перевірки інформації щодо переведення даним громадянином безготівкових грошових коштів у готівку для підприємств реального сектору економіки, виникла необхідність в отримані тимчасового доступу до документів, що містять інформацію по вказаним рахункам.

Слідчий також просив розглянути клопотання про надання тимчасового доступу до зазначених документів без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.

Суд на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України вважає за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику представників особи, у володінні якої вони знаходяться, за наведених слідчим підстав.

У судовому засіданні слідчий підтримав подане клопотання та просив його задовольнити з зазначених у ньому підстав.

Заслухавши думку учасників судового розгляду, дослідивши матеріали, на які посилається слідчий, обґрунтовуючи доводи клопотання, вбачається наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5 ч. 2 ст. 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , та ОСОБА_10 , шляхом незаконного використання реквізитів підприємств з ознаками фіктивності, а саме: ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_5 (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_6 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_7 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_8 (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_9 (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_10 (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_12 (код ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_13 (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_14 (код ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_15 (код ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_16 (код ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ПП ОСОБА_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_16 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_17 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_18 (код ЄДРПОУ НОМЕР_18 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_19 (код ЄДРПОУ НОМЕР_19 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_20 (код ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_21 (код ЄДРПОУ НОМЕР_21 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_22 (код ЄДРПОУ НОМЕР_22 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_23 (код ЄДРПОУ НОМЕР_23 ), та Київська філія ІНФОРМАЦІЯ_24 ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_25 (код ЄДРПОУ НОМЕР_24 ), ймовірно організували діяльність конвертаційного центру, основним завданням якого являлось прикриття незаконної діяльності підприємств реального сектору економіки, шляхом сприяння їм в ухиленні від сплати податків, зборів та обов`язкових платежів, мінімізації податкових зобов`язань та незаконного формування податкового кредиту з ПДВ, проведені фінансових операцій з легалізації грошових коштів та переведення безготівкових грошових коштів у готівку.

Так, на адресу ІНФОРМАЦІЯ_26 надійшли матеріали документальної позапланової перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати до державного бюджету податків фізичною особою платником податків ОСОБА_4 (і.н. НОМЕР_25 ). За результатами перевірки складено акт № 500/26-52-17-01/2727516599 від 28 січня 2015 якими встановлено, що дана особа в період з 01 січня 2012 року по 31 грудня 2013 року отримує на власні карткові рахунки № НОМЕР_26 та № НОМЕР_27 , відкриті в ПАТ ІНФОРМАЦІЯ_27 (МФО НОМЕР_28 ), від підприємства з ознаками фіктивності, а саме Київської філії ІНФОРМАЦІЯ_24 ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_25 , грошові кошти в загальному розмірі близько 84 млн. грн., з призначенням платежу: Повернення коштів кред. згідно договору б/н від 29 грудня 2009 року; згідно положення про філію; на ім`я ОСОБА_4 . Без ПДВ.

Однак, згідно відомостей отриманих з ІНФОРМАЦІЯ_28 встановлено, що ОСОБА_4 ніколи не працював на Київській філії ІНФОРМАЦІЯ_24 ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_25 , та взагалі не подає декларацій про майновий стан і доходи. Отже, є достатні підстави вважати, що дані кошти отримані ОСОБА_4 незаконним шляхом, з метою переведення безготівкових грошових коштів у готівку для підприємств реального сектору економіки, шляхом використання платіжних карток.

Саме тому, з метою встановлення реального руху грошових коштів по рахункам № НОМЕР_26 та № НОМЕР_27 , які використовувались ОСОБА_4 , а також з метою перевірки інформації щодо переведення даним громадянином безготівкових грошових коштів у готівку для підприємств реального сектору економіки, виникла необхідність в отримані тимчасового доступу до документів, що містять інформацію по вказаним рахункам.

Згідно з ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

У ч. 6 ст. 163 КПК України зазначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчий просить надати йому тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ПАТ ІНФОРМАЦІЯ_27 (МФО НОМЕР_28 ) за адресою: АДРЕСА_1 , та які стосуються відкриття й обслуговування рахунків № НОМЕР_26 та № НОМЕР_27 , що використовувались ОСОБА_4 , і.п.н. НОМЕР_25 , а саме:

- роздруківок руху коштів на рахунках із зазначенням усіх наявних в банка реквізитів контрагентів, призначення платежу, суми, дати та часу платежу (на паперових та електронних носіях інформації);

- заяв на відкриття (закриття) рахунку та інших документів, що подавалися для відкриття (закриття) даного рахунку;

- картка із зразками підписів та відбитка печатки;

- договору на здійснення розрахунково-касового обслуговування за рахунками;

- договору про надання банком інформаційно-розрахункових послуг та послуг електронної пошти в системі Клієнт-Банк;

- платіжних доручень, меморіальних ордерів, чеків, інших розрахункових документів використаних для здійснення розрахунково-касових операцій за рахунками;

- заявок на видачу готівкових коштів;

- документів, які були підставою для ідентифікації особи (осіб), уповноважених діяти від імені власника рахунку при відкритті (закритті) рахунків і здійсненні розрахункових касових операцій.

Вимоги слідчого підлягають задоволенню лише в частині надання доступу до документів, а саме:

- роздруківок руху коштів на рахунках із зазначенням усіх наявних в банка реквізитів контрагентів, призначення платежу, суми, дати та часу платежу;

- договору на здійснення розрахунково-касового обслуговування за рахунками;

- договору про надання банком інформаційно-розрахункових послуг та послуг електронної пошти в системі Клієнт-Банк;

- платіжних доручень, меморіальних ордерів, чеків, інших розрахункових документів використаних для здійснення розрахунково-касових операцій за рахунками;

- заявок на видачу готівкових коштів;

- документів, які були підставою для ідентифікації особи (осіб), уповноважених діяти від імені власника рахунку при відкритті (закритті) рахунків і здійсненні розрахункових касових операцій.

Вимога про надання доступу до заяв на відкриття (закриття) рахунку та інших документів, що подавалися для відкриття (закриття) даного рахунку та картки із зразками підписів та відбитка печатки задоволенню не підлягає, оскільки слідчим не обґрунтована та не доведена необхідність їх отримання для цілей, які вказані в мотивувальній частині клопотання. Слідчий зазначає метою для надання доступу встановлення реального руху грошових коштів по рахункам № НОМЕР_26 та № НОМЕР_27 , які використовувались ОСОБА_4 .

Крім того, з матеріалів клопотання не вбачається та не доведено в судовому засіданні необхідність надання тимчасового доступу до документів шляхом вилучення їх оригіналів.

Слідчий просить надати доступ до речей і документів йому або за його дорученням співробітникам ІНФОРМАЦІЯ_29 .

Разом з тим, слідчим не додано до клопотання чіткого переліку цих осіб, тому така вимога задоволенню не підлягає.

З огляду на наведене, клопотання підлягає задоволенню частково.

Наслідки невиконання зазначеної ухвали слідчого судді передбачені ст. 166 КПК України.

Керуючись статтями 131, 132, 159-164, 166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя,

у х в а л и в:

Клопотання старшого слідчого СУ ФР ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_2 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити частково.

Надати дозвіл старшому слідчому СУ ФР ДПІ у Солом`янському районі ГУ ДФС у м. Києві ОСОБА_2 на тимчасовий доступ до копій документів, що перебувають у володінні ПАТ ІНФОРМАЦІЯ_27 (МФО НОМЕР_28 ) за адресою: АДРЕСА_1 , та які стосуються відкриття й обслуговування рахунків № НОМЕР_26 та № НОМЕР_27 , що використовувались ОСОБА_4 , і.п.н. НОМЕР_25 , з моменту їх відкриття і по 31 грудня 2014 року, а саме:

- роздруківок руху коштів на рахунках із зазначенням усіх наявних в банка реквізитів контрагентів, призначення платежу, суми, дати та часу платежу;

- договору на здійснення розрахунково-касового обслуговування за рахунками;

- договору про надання банком інформаційно-розрахункових послуг та послуг електронної пошти в системі Клієнт-Банк;

- платіжних доручень, меморіальних ордерів, чеків, інших розрахункових документів використаних для здійснення розрахунково-касових операцій за рахунками;

- заявок на видачу готівкових коштів;

- документів, які були підставою для ідентифікації особи (осіб), уповноважених діяти від імені власника рахунку при відкритті (закритті) рахунків і здійсненні розрахункових касових операцій.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя:

Дата ухвалення рішення25.02.2015
Оприлюднено20.03.2023

Судовий реєстр по справі —760/3864/15-к

Ухвала від 25.02.2015

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні