ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" серпня 2010 р. Справа № 2-а-14619/09/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кравченка К.В.,
при секретарі -Михайленко О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Херсоні адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Малого районного комунально-виробничого підприємства Теплосервіс про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
встановив:
В грудні 2009 р. Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулося до Херсонського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Малого районного комунально-виробничого підприємства Теплосервіс (далі - відповідач), в якому просить стягнути з відповідача суму адміністративно-господарських санкцій та пені за 2008 р. у розмірі 13821,21 грн.
Позов обґрунтований тим, що відповідачем у 2008 р. не забезпечено норматив працевлаштування інвалідів, що є порушенням ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів". При цьому вказує на те, що саме на відповідача покладено обов'язок по працевлаштуванню інвалідів.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила задовольнити з підстав викладених в адміністративному позові.
Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду невідомі, заяв про розгляд справи за його відсутністю не надавав.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.
Враховуючи, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу - 19 осіб, на підприємстві відповідача норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце.
Як вбачається з матеріалів справи, звіт про працевлаштування інвалідів за 2008 р. (форма № 10-ПІ) наданий відповідачем до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 25.03.2009 р. на підприємстві відповідача не працювало жодної особи, якій відповідно до законодавства України встановлена інвалідність.
Відповідно до ч.3 ст.18 вказаного Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.3 ст.19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 Закону.
Згідно з ч.1 ст.18 Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Тобто цією нормою визначено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування здійснюється двома шляхами: безпосереднє звернення інваліда до підприємства або звернення інваліда до державної служби зайнятості (з подальшим його направленням на підприємство, на якому є відповідні вакансії).
При цьому, ч.3 ст.18 Закону чітко визначені обов'язки підприємства, що використовує найману працю: виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів; надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для працевлаштування інвалідів; звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Оскільки вищезазначені вимоги Закону відповідачем не виконані до Малого районного комунально-виробничого підприємства Теплосервіс застосовані адміністративно-господарські санкції в сумі 12921,05 грн.
Згідно зі ст.. 20 цього ж Кодексу порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
На підставі викладеного та в зв'язку з тим, що станом на 03.12.2009 р. відповідачем не сплачені адміністративно-господарські санкції позивачем нарахована пеня в сумі 900,16 грн.
Таким чином загальний борг відповідача за 2008 рр. складає 13821,21 грн.
Оскільки відповідач не надав доказів вжиття передбачених законом заходів щодо працевлаштування інвалідів у звітному періоді та не надав доказів, які б спростовували доводи позивача, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Адміністративний позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.
Стягнути з Малого районного комунально-виробничого підприємства Теплосервіс (Херсонська область, м. Скадовськ, вул.. Робоча,6, МФО 352093, р/р 260065078 Херсонська обласна дирекція ВАТ ОСОБА_1 Аваль код ЄДРПОУ 32600678) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Херсон, пр.. 40-річчя Жовтня, 5а, отримувач УДК у м. Херсоні, банк отримувача: ГУДКУ по Херсонській області, рахунок: 31219230700002, МФО 852010, ЕДРПОУ 24104230) адміністративно-господарські санкції та пеню в сумі 13821 (тринадцять тисяч вісімсот двадцять одна) грн.. 21 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суду, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 10 серпня 2009 р..
Суддя Кравченко К.В.
кат. 6.11
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2010 |
Оприлюднено | 16.03.2017 |
Номер документу | 65250092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кравченко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні