Постанова
від 09.07.2010 по справі 2756/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" липня 2010 р. Справа № 2-а-2756/10/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Борисенко О.В.,

за участю:

прокурора - Пагуби Т.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Нововоронцовського району Херсонської області в інтересах держави в особі Нововоронцовської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області до Державного підприємства "Великоолександрівське лісомисливське господарство" про стягнення заборгованості по сплаті податку з доходів фізичної особи,

встановив:

Прокурор Нововоронцовського району Херсонської області в інтересах держави в особі Нововоронцовської міжрайонної державної податкової інспекції Херсонської області (далі - позивач) звернувся до адміністративного суду з позовом про стягнення з Державного підприємства "Великоолександрівське лісомисливське господарство" (далі - відповідач) 11750,40 грн. заборгованості зі сплати податку з доходів фізичних осіб.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, мотивуючи це тим, що підприємство є платником зборів і податків та відповідно до податкових розрахунків боржника щодо сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку і сум утриманого з них податку (ф. №1ДФ) станом на 21.05.2010 р. заборгованість до бюджету по податку з доходів фізичних осіб - найманих працівників у період 4 кварталу 2009 року складає 11750,40 грн., яка відповідачем в добровільному порядку не сплачена.

Представник відповідача визнав позовні вимоги у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача та представника відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку про обгрунтованість позовних вимог з наступних підстав.

Судом встановлено, що Державне підприємство "Великоолександрівське лісомисливське господарство" має статус юридичної особи та зареєстроване у Нововоронцовській міжрайонній державній податковій інспекції з 23.08.1995 р. як платник податків.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" від 22.05.2003 р. № 889-IV, яка визначає осіб, відповідальних за нарахування, утримання та сплату (перерахування) податку до бюджету, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є працедавець (самозайнята особа), який виплачує такі доходи на користь платника податку (такої само зайнятої особи).

Згідно податкових розрахунків боржника щодо сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку і сум утриманого з них податку (ф. №1ДФ) станом на 21.05.2010 р. сума не перерахованого відповідачем податку з доходів фізичних осіб - найманих працівників у період 4 кварталу 2009 року складає 11750,40 грн.

Положеннями ст. 3 Закону України від 21.12.2000 р. №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов"язань" платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов"язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податок з доходів фізичних осіб - найманих працівників, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов"язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Положеннями пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків. Пунктом 1.3 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.5.1 ст. 5 Закону України №2181-ІІІ податкове зобов"язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації та повинно бути сплачено в установлені законодавством строки. Державним підприємством "Великоолександрівське лісомисливське господарство" своєчасно надавались податкові декларації, але задекларовані суми не сплачено у зв"язку з відсутністю коштів.

Відповідач доказів перерахування до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб суду не надав. Незважаючи на вжиті Нововоронцовською міжрайонною державною податковою інспекцією Херсонської області заходи, податковий борг у сумі 11750,40 грн. не погашено.

Згідно положень підпунктів 3.1.1 пункту 3.1 статті З Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. Відповідно до пункту 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян… про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна. Відповідно до підпункту 7.2.1 пункту 7.2 статті 7 цього Закону джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення, які є виконавчими документами, є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Таким чином, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства "Великоолесандрівське лісомисливське господарство" (74100, Херсонська область, Великоолександрівський район, смт.Велика Олександрівка, вул.Заводська, 10, р/р 35236001005960, код ЄДРПОУ 21302751) до державного бюджету (УДК м.Херсон, МФО 852010, код 24103667, р/р 33213800700243 код бюджетної класифікації 11010100, місцевий бюджет Новоолександрівської сільської ради) 11750 (одинадцять тисяч сімсот п"ятдесят) грн. 40 коп. заборгованості по сплаті податку з доходів фізичних осіб.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 16 липня 2010 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 6.6.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2010
Оприлюднено16.03.2017
Номер документу65250115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2756/10/2170

Постанова від 09.07.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні