Постанова
від 12.10.2010 по справі 4937/10/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2010 р. Справа № 2-а-4937/10/2170

ОСОБА_1 окружний адміністративний суд

у складі: головуючого судді: Гомельчук С.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

прокурора м. Нова Каховка в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у м.Нова Каховка до товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Югтранс"" про стягнення податкового боргу,

встановив:

Прокурор м. Нова Каховка в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у м.Нова Каховка звернувся до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Югтранс"" про стягнення податкового боргу в розмірі 21482 грн. 90 коп.

У судове засідання сторони не з'явилися. Від представників прокуратури та державної податкової інспекції у м.Нова Каховка надійшли клопотання про розгляд справи без їх участі в порядку письмового провадження та підтримку позовних вимог.

У позовній заяві зазначено, що у відповідача існує заборгованість зі збору за забруднення навколишнього природного середовища, внаслідок несплати узгодженої суми податкових зобов'язань у тому числі зі сплати штрафних санкцій за порушення ТОВ "Компанія "Югтранс"" граничного строку сплати даного зобов'язання. Станом на 22.09.2010 податковий борг в розмірі 21482 грн. 90 коп. відповідачем добровільно не сплачено , а тому дане податкове зобов'язання підлягає стягненню в судовому порядку.

Відповідач письмових заперечень на позов не надав, в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив. Разом з цим, на юридичну адресу відповідача ОСОБА_1 окружним адміністративним судом було надіслано повістку про виклик, копії ухвал про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, про відкриття провадження в адміністративній справі, які були доставлені за адресою: вул. Леніна, 35,м. Нова Каховка,Херсонська область,74900 та отримані уповноваженою особою товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Югтранс"" під розписку. Відповідно до змісту ухвали та повістки позивач був повідомлений про місце, дату та час розгляду справи.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Югтранс"" має статус юридичної особи, ідентифікаційний код - 31740177. Як платника податків та зборів, відповідача взято на облік у ДПІ у м.Нова Каховка 30.11.2001 за № 758.

Відповідно до ст. 44 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 №1264- ХІІ збір за забруднення навколишнього природного середовища встановлюється на основі фактичних обсягів викидів, лімітів скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище і розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) (обчислюється пропорційно обсягу та активності радіоактивних відходів, а також для експлуатуючої організації ядерних установок атомних електростанцій - на основі показників виробництва електричної енергії за певний період, для інших суб'єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, - пропорційно активності радіоактивних матеріалів, та стягується одночасно з їх придбанням) та тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками (обчислюється пропорційно терміну зберігання радіоактивних відходів понад встановлений строк з урахуванням їх обсягу та активності).

Порядок встановлення нормативів збору і стягнення зборів за забруднення навколишнього природного середовища визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.15 Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 р. № 303 (далі- Порядок) контроль за своєчасністю та повнотою сплати збору здійснюється органами державної податкової служби, які згідно з планом перевірок залучають за попереднім погодженням працівників органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим та спеціальних підрозділів Мінприроди для перевірки правильності визначення платниками збору фактичних обсягів викидів стаціонарними джерелами забруднення, скидів та розміщення відходів.

Контроль за своєчасністю та повнотою сплати збору, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками, здійснюється органами державної податкової служби за результатами документальних перевірок.

Відповідно до п.4 Порядку суми збору, який справляється за викиди стаціонарними джерелами забруднення, скиди і розміщення відходів, обчислюються платниками збору самостійно щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року на підставі затверджених лімітів (щодо скидів і розміщення відходів) виходячи з фактичних обсягів викидів, скидів і розміщення відходів, нормативів збору та визначених за місцем знаходження цих джерел коригуючих коефіцієнтів, наведених відповідно в таблицях додатків 1 і 2.

Суми збору, який справляється за викиди пересувними джерелами забруднення, обчислюються платниками збору самостійно щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року на підставі нормативів збору за ці викиди виходячи з кількості фактично використаного пального та його виду відповідно до таблиць 1.4 - 1.6 додатка 1 і визначених за місцем перебування платників збору на податковому обліку коригуючих коефіцієнтів, наведених у таблицях 2.1, 2.2 додатка 2.

Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг зі збору за забруднення навколишнього природного середовища виник внаслідок несплати відповідачем узгодженої суми податкових зобов'язань у розмірі 21482,9 грн.(16903,9 - недоїмка, 3785,54 грн. - штрафна санкція, 793,46 грн. - пеня).

Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія "Югтранс"" подано до податкового органу податкові розрахунки збору за забруднення навколишнього природного середовища за 9 місяців 2008 року, 2008 рік, І квартал 2009 року, півріччя 2009 року, за 9 місяців 2009 року, 2009 рік, І квартал 2010 року, півріччя 2010 року.

Відповідно до акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища від 05.08.2009 № 138/15-3 податковою службою встановлено порушення ТОВ "Компанія "Югтранс"" граничного строку сплати узгодженого податкового зобов'язання в розмірі 3449 грн. 59 коп. за І квартал 2008 року згідно з розрахунком від 12.05.2008 № 11760. Граничний строк сплати 20.05.2008, сплату здійснено 31.07.2009, термін затримки 437 днів.

Відповідно до акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища від 06.11.2009 № 198/15-3 виявлено, що узгоджене податкове зобов'язання на загальну суму 4121,45 грн. оплачено наступним чином: 1763,65 грн. за І півріччя 2008 року згідно з розрахунком від 11.08.2008 № 22438 сплачено 31.07.2009.; 2164,96 грн. за 9 місяців 2008 року за розрахунком від 10.11.2008 № 32846 сплачено 20.08.2009; 192,84 грн. за 2008 рік за розрахунком від 09.02.2009 № 43281 сплачено 01.09.2009. Граничні строки сплати 19.08.2009, 19.11.2008, 19.02.2009, термін затримки більше 366 днів.

На підставі актів перевірки від 05.08.2009 № 138/15-3 та від 06.11.2009 № 198/15-3 позивачем винесені податкові повідомлення-рішення від 06.08.2009 № 0002381501/0, від 09.11.2009 № 0003441501/0, які отримані керівником підприємства особисто під розписку 06.08.2009 та 09.11.2009 відповідно та не оскаржені у встановленому законом порядку.

Згідно з ч. 3 п.1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" платник податків зобов'язаний сплачувати належні суми податків та зборів у встановлений законом строк, а відповідно до положень ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181- III (далі-Закон № 2181-ІІІ) податковим боргом визнається податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ , платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до п.5.4 ст. 5 Закону України №2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Доказів сплати відповідачем заборгованості на час розгляду справи до суду не надано.

Нормами ст.67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законодавством.

Беручи до уваги викладені обставини, а також враховуючи те, що товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія "Югтранс""заборгованість не сплачена, суд вважає, що позовні вимоги прокурора м. Нова Каховка в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у м.Нова Каховка підлягають задоволенню.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 8, 9,12, 19, 94,128, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Югтранс"", ідентифікаційний код - 31740177, до державного бюджету податковий борг в розмірі 21482 (двадцять одна тисяча чотириста вісімдесят дві) грн. 90 коп. , а саме збір за забрудненя навколишнього природного середовища в розмірі 16903 (шістнадцять тисяч дев'ятсот три) грн. 90 коп., штрафні санкції в розмірі 4579 (чотири тисячі п'ятсот сімдесят дев'ять) грн. на р/р 35219003000151, УДК м.Херсон, МФО 852010 код ЄДРПОУ 21296200.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя С.В.Гомельчук

кат. 6.6.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2010
Оприлюднено16.03.2017
Номер документу65250202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4937/10/2170

Постанова від 12.10.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні