ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
09.03.2017 Справа № 904/30/17
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліфарб Україна", м. Дніпро
до відповідача-1: Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укрспецторг", м. Київ
відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліфарб", м. Дніпро
про стягнення 263 023,36 грн.
Суддя Євстигнеєва Н.М.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1, довіреність від 25 січня 2017 року, представник
Від відповідача-1: не з'явився
Від відповідача-2: не з'явився
С У Т Ь С П О Р У :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Поліфарб Україна" звернулося до господарського суду із позовом, яким, з урахування заяви про уточнення позовних вимог (вх. №14317/17 від 09.03.2017), просить:
- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укрспецторг" заборгованість у розмірі 262 823,36 грн.;
- стягнути солідарно з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укрспецторг" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Поліфарб" заборгованість у розмірі 200,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем-1 умов договору поставки на умовах реалізації № 10734/716 від 06 липня 2016 року в частині повної та своєчасної оплати поставленого товару.
Вимога про солідарне стягнення з відповідача-2 обґрунтована посиланням на договір поруки №1 від 06 липня 2016 року, відповідно до умов якого Товариство з обмеженою відповідальністю "Поліфарб" прийняло на себе зобов'язання відповідати перед позивачем за виконання відповідачем-1 зобов'язань за договором поставки на умовах реалізації.
Відповідач-1 у судове засідання призначене для розгляду справи не з'явився, явку повноважного представника не забезпечив, відзиву на позов та інших витребуваних господарським судом документів не надав, про день, час, місце розгляду справи повідомлений належним чином відповідно до вимог частини 1 статті 64 Господарського процесуального кодексу України.
Направлена судом на адресу відповідача ухвала про порушення провадження повернута підприємством зв'язку з відміткою: "за закінченням терміну зберігання".
За змістом підпункту 3.9.1. пункту 3.9. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 18 (із змінами та доповненнями) "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК.
У разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Відповідач-2 у судове засідання призначене для розгляду справи не з'явився, явку повноважного представника не забезпечив, відзиву на позов та інших витребуваних господарським судом документів не надав, про день, час, місце розгляду справи повідомлений належним чином відповідно до вимог частини 1 статті 64 Господарського процесуального кодексу України. Згідно витягу з офіційного сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" щодо відстеження пересилання поштових відправлень, ухвала господарського суду про відкладення розгляду справи вручена відповідачу 25.02.2017.
Одночасно, застосовуючи відповідно до ч.1 ст.4 Господарського процесуального кодексу України, ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" при розгляді справи ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд зазначає, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується з обов'язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п.35 рішення від 07.07.1989 Європейського суду з прав людини у справі "Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії" (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).
Суд вважає, що відповідач-1 та відповідач-2 не скористалися своїм правом на участь у судовому засіданні та вважає можливим розглянути справу за відсутності їх представників, оскільки останні повідомлені про час та місце судового засідання належним чином, а матеріали справи містять достатньо документів необхідних для вирішення спору по суті та прийняття обґрунтованого рішення.
За таких обставин, суд згідно зі статтею 75 Господарського процесуального кодексу України розглядає справу за наявними матеріалами.
Розгляд справи був відкладений з 31 січня 2017 року на 21 лютого 2017 року, з 21 лютого 2017 року на 09 березня 2017 року.
У судовому засіданні 09 березня 2017 року оголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представника позивача, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
06 липня 2016 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Поліфарб Україна" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Практікер Україна", яке в подальшому змінило назву на товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укрспецторг" (надалі - Практікер) був укладений договір поставки на умовах реалізації №10734/716, відповідно до умов якого (п.1.1.) постачальник зобов'язується поставити і передати у власність Практікер, а Практікер прийняти та оплатити товари у відповідності до замовлення Практікер та товаросупровідною документацією, які складають невід'ємну частину цього договору (додаток №2 "Бланк форми замовлення"), на умовах цього договору.
Практікер надає постачальникові рекламні, маркетингові, інформаційно-консультаційні та інші послуги у порядку та згідно з Додатком № 3 "Умови загальних та спеціальних послуг Практікер" та додатковими угодами до цього договору. Надання таких послуг підтверджується актами приймання-передачі наданих послуг (п. 1.2 договору).
Практікер надає замовлення постачальнику на підставі Специфікації/Прайс-листа, затвердженої сторонами, в якій наведено перелік товарів, що поставляються за цим договором, та їх ціни, і яка складає невід'ємну частину цього договору. Специфікація є єдиним документом, який визначає ціни на товари, що постачаються та є невід'ємним додатком до цього договору (п. 1.2.1 договору).
Право власності та ризик випадкової загибелі або пошкодження товарів переходить від постачальника до Практікер з моменту, коли сторони підписали видаткову та/або товарно - транспортну накладну, що засвідчує, що товари були отримані Практікер (п. 1.3 договору).
З метою підвищення рівня продажу товарів постачальник зобов'язаний своїми силами і за власний рахунок забезпечити проведення спеціальних навчальних тренінгів в ТЦ не рідше одного разу на 3 місяці. В разі немотивованої відмови постачальника від проведення спеціальних навчальних тренінгів, Практікер має право провести такі власними силами та за власний рахунок. з подальшою компенсацією таких витрат постачальником (п. 1.4 договору).
Відповідно до пунктів 12.1, 12.1.1 договору цей договір з усіма додатками до нього вступає в силу з моменту підписання сторонами, діє до 31 грудня 2016 року. Строк дії цього договору, за умови відсутності на те заперечень сторін, автоматично подовжується на кожний наступний рік.
Строки та умови поставок врегульовані сторонами у розділі 2 договору.
Постачальник повинен поставляти товари Практікер вільними від всіх і 6удь-яких зобов'язань і обтяжень перед третіми особами (включаючи сплату обов'язкових платежів, податків, мита), вчасно, до відповідного ТЦ. Відповідна адреса ТЦ практікер вказується у замовлені Практікер. Поставка товару за цим договором, у відповідності до домовленості сторін, здійснюється у відповідності до вимог Міжнародних правил щодо тлумачення термінів "Інкотермс" (в редакції 2010 року) із врахуванням особливостей, пов'язаних з внутрішньодержавним характером цього договору. Базис поставки - DDР, доставка та/або повернення товару здійснюється за рахунок постачальника (п. 2.1 договору).
Кожна поставка товару повинна супроводжуватися наступною товаросупровідною документацією: два оригінальні примірники видаткових накладних (із зазначенням в них номеру замовлення, кодом товару Практікер, артикульним номером постачальника, штрих-кодом, одиницею виміру, кількістю, ціною та сумою поставки); ТТН (товарно-транспортна накладна). Зазначені документи в оригінальному вигляді під час виконання поставки товарів передаються - безпосередньо до ТЦ Практікер, до якого відбувається поставка (п. 2.2 договору).
Зобов'язання постачальника щодо поставки товару буде вважатися виконаним, якщо постачальник: поставив товари до ТЦ, зазначеного у замовленні, із усією супроводжувальною документацією, яка вимагається чинним законодавством України та цим договором, і якщо внаслідок прийняття було встановлено, що товари повністю відповідають вимогам, що передбачені законодавством, або процедурі, що встановлена законом, умовами замовлення Практікер та цьому договору; надав Практікер видаткову та податкову накладні, в яких ціни повністю співпадають з цінами у затвердженій сторонами специфікації, а кількість товару співпадає з фактичною кількістю товару в підписаній сторонами транспортній накладній.
На виконання умов договору поставки на умовах реалізації №10734/176 від 06 липня 2016 року позивач поставив відповідачу-1 продукцію на загальну суму 333 117,13 грн., що підтверджується відповідними Видатковими накладними та товарно-транспортними накладними (а.с.33-43):
№15111 від 19 липня 2016 року на суму 65 218,69 грн.;
№15110 від 19 липня 2016 року на суму 81 755,64 грн.;
№15197 від 20 липня 2016 року на суму 81 755,64 грн.;
№15198 від 20 липня 2016 року на суму 65 218,69 грн.;
№17548 від 12 серпня 2016 року на суму 24 372,96 грн.;
№20022 від 06 вересня 2016 року на суму 14 795,51 грн.
Відповідно до пункту 5.2. (в редакції протоколу погодження розбіжностей) підставою для проведення розрахунків з постачальником є реалізація поставлених ним на користь Практікера товарів кінцевим споживачам. Один раз на кожні 7 (сім) банківських днів (далі - платіжний період) Практікер розраховується з постачальником за товари, реалізовані протягом звітного платіжного періоду. В разі, якщо протягом платіжного періоду не було реалізовано жодної одиниці товару, розрахунок не проводиться. Оплата товарів здійснюється Практікер виключно в платіжні для Практікер дні, якими є робочі вівторок і четвер. Якщо платіжний день припадає на не робочий або вихідний день, то оплата здійснюється в найближчий
робочий платіжний день.
Не пізніше 5-го числа кожного наступного місяця Практікер зобов'язаний надавати постачальнику звіт, в якому повинно бути відображено: найменування та кількість товарів в одиницях, що реалізовані кінцевим споживачам Практікер за попередній звітний платіжний період і його вартість. Практікер надає постачальнику звіт по кожному магазину.
За умовами пункту 5.4 строк оплати постачальником послуг, наданих Практікер, становить 5 днів, починаючи з дати підписання акту прийомки-передачі послуг сторонами. У випадку, якщо постачальник не підпише акт прийомки-передачі послуг протягом 5 днів із дати його отримання або протягом цього ж часу не надасть у письмовій формі обґрунтовані заперечення, послуги будуть вважатися наданими Практікер повністю та відповідно до умов цього договору на дату підписання акту прийомки-передачі послуг Практікер.
Датою фактичної сплати сторони вважають дату здійснення банківського переказу Практікер чи постачальником. У випадку, якщо суми утримуються Практікер, датою фактичної сплати вважається дата підписання Практікер заяви про зарахування зустрічних вимог, яку Практікер має право оформлювати у випадках, прямо передбачених у договорі (п. 5.4.1 договору).
Відповідач-1 частково розрахувався за поставлений товар, що підтверджується платіжними дорученнями та банківськими виписками по рахунку позивача (містяться в матеріалах справи):
№458340 від 01.08.2016 на суму 11 256,09 грн.;
№458623 від 05.09.2016 на суму 40 000,00 грн.;
№458709 від 13.09.2016 на суму 5 000,00 грн.;
№458782 від 23.09.2016 на суму 5 000,00 грн.;
№654 від 03.10.2016 на суму 7 000,00 грн.
Залишок несплаченої суми становить 263 023,36 грн.
06 липня 2016 року між товариством з обмеженою відповідальністю "Поліфарб Україна" (кредитор) та товариством з обмеженою відповідальністю "Поліфарб" (поручитель) укладений договір поруки №1, за яким поручитель зобов'язався відповідати перед кредитором за виконання всіх зобов'язань товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Практікер Україна" (боржник), що виникли з договору поставки на умовах реалізації №10734/716 від 06.07.2016 та додаткових угод до нього укладених у майбутньому (п.1.1. договору поруки).
Відповідно до п.3.1. договору поруки поручитель та боржник несуть солідарну відповідальність перед кредитором за належне виконання боржником забезпеченого зобов'язання. Але в будь - якому випадку розмір відповідальності поручителя не повинен перевищувати розмір забезпеченого зобов'язання, зазначеного в п. 4.1 цього договору.
Поручитель цією порукою забезпечує виконання зобов'язання за основним договором (п. 3.2 договору поруки).
Згідно п. 4.1 договору поруки поручитель відповідає перед кредитором за виконання зобов'язання боржником, згідно основного договору у сумі, що дорівнює 200,00 грн.
У випадку порушення своїх зобов'язань за цим договором сторони несуть відповідальність визначену цим договором та чинним законодавством. Порушенням зобов'язання є його невиконання або неналежне виконання, тобто виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (п. 6.1 договору поруки).
Відповідно до п.7.1 договору поруки договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє до моменту припинення дії основного договору, крім випадків визначених в статті 559 Цивільного кодексу України.
Відповідно до ч. 4 ст. 559 ЦК України - порука припиняється після закінчення строку, встановленого в договорі поруки. У разі, якщо такий строк не встановлено, порука припиняється, якщо кредитор протягом шести місяців від дня настання строку виконання основного зобов'язання не пред'явить вимоги до поручителя. Якщо строк основного зобов'язання не встановлений або встановлений моментом пред'явлення вимоги, порука припиняється, якщо кредитор не пред'явить позову до поручителя протягом одного року від дня укладення договору поруки.
У разі невиконання боржником своїх зобов'язань за основним договором кредитор має право у 10 денний строк звернутися до поручителя з вимогою про виконання таких зобов'язань (п. 5.4.1. договору поруки).
Згідно п.5.1.1. договору поруки при порушенні боржником зобов'язання перед кредитором за основним договором, поручитель зобов'язаний виконати за боржника зобов'язання у 1 денний строк з дня отримання вимоги від кредитора.
З урахуванням положень ч.4 ст. 559 Цивільного кодексу України станом на час звернення позивача з позовом до суду порука не є припиненою.
Позивач звертався до відповідача-2 з вимогою вих.№143 від 15.12.2016 про сплату боргу. В свою чергу, відповідач-2 жодних заходів щодо добровільного погашення заборгованості за спірним договором поставки не здійснив повідомивши про скрутне фінансове становище.
За таких обставин та з урахуванням умов договору поруки позивач набув право вимоги до поручителя як солідарного відповідача щодо погашення заборгованості за договором поставки на умовах реалізації у сумі заявлених позовних вимог.
Частиною першою статті 543 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі солідарного обов'язку боржників (солідарних боржників) кредитор має право вимагати виконання обов'язку частково або в повному обсязі як від усіх боржників разом, так і від будь-кого з них окремо.
У ході вирішення спору встановлений факт наявності заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укрспецторг" за договором поставки товару, яка складає 263 023,36 грн.
Позивач посилається на невиконання відповідачем-1 передбачених договором зобов'язань по оплаті поставленого йому позивачем товару за вищенаведеними видатковими накладними, наявність боргу відповідача-1 у розмірі 263 023,36 грн., солідарну відповідальність відповідачів за зобов'язаннями за спірним договором поставки, що і є причиною спору.
Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (ч. 1 ст. 193 ГК України).
Стаття 526 ЦК України встановлює вимогу щодо виконання зобов'язань належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 ЦК України).
Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 Цивільного кодексу України).
Згідно з частиною 2 статті 712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
За змістом ст. 655 Цивільного кодексу України, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару (ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України).
Покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару (ч. 2 ст. 692 Цивільного кодексу України).
Враховуючи умови договору, положення ч.1 ст. 692 Цивільного кодексу України строк оплати товару, поставленого позивачем відповідачу-1, поставка якого підтверджується зазначеними вище видатковими накладними, є таким, що настав.
Доказів оплати вартості поставленого товару у заявленій до стягнення сумі відповідач-1 не надав, доводи позивача щодо наявності боргу за поставлений товар у сумі 263 023,36 грн. у встановленому порядку не спростував.
За наведеного, є правомірними та підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача-1 на користь позивача заборгованості за поставлений товар у сумі 262 823,36 грн., а з відповідача-1 та відповідача-2 солідарно згідно договору поруки 200,00грн., а всього - 263 023,36 грн.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по справі покладаються на відповідача-1, оскільки спір виник внаслідок неправильних дій Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укрспецторг", у сумі 3 945,35 грн.
Керуючись статтями 1, 33, 34, 43, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укрспецторг" (02094, м. Київ, Дніпровський район, проспект Юрія Гагаріна, 14, офіс.32, ідентифікаційний код 39320208) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Поліфарб Україна" (49102, м. Дніпро, вул. Данила Галицького, б. 10, ідентифікаційний код 31576901) заборгованість у розмірі 262 823 (двісті шістдесят дві тисячі вісімсот двадцять три) грн. 36 коп., витрати пов'язані зі сплатою судового збору у сумі 3 945 (три тисячі дев'ятсот сорок п'ять) грн. 35 коп., про що видати наказ.
Стягнути солідарно з товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Укрспецторг" (02094, м. Київ, Дніпровський район, проспект Юрія Гагаріна, 14, офіс.32, ідентифікаційний код 39320208) та товариства з обмеженою відповідальністю "Поліфарб" (49000, м. Дніпро, вул. Данила Галицького, б. 10, ідентифікаційний код 24227085) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Поліфарб Україна" (49102, м. Дніпро, вул. Данила Галицького, б. 10, ідентифікаційний код 31576901) заборгованість у розмірі 200 (двісті) грн. 00 коп., про що видати наказ.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя Н.М.Євстигнеєва
Повне рішення складено 14.03.2017
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2017 |
Оприлюднено | 15.03.2017 |
Номер документу | 65283216 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні