Ухвала
від 15.03.2017 по справі 340/148/16-к
ВЕРХОВИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 340/148/16-к

Номер провадження № 1-кс/340/23/17

У Х В А Л А

15 березня 2017 року селище Верховина

Слідчий суддя Верховинського районного суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клоптання слідчого СВ Верховинського ВП Косівського ВП ГУНП в Івано-Франківській області у кримінальному провадженні №12016090130000008 від 21.01.2016 року про надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної ревізії та зустрічної звірки Управлінням західного офісу держаудитслужби в Івано-Франківській області для забезпечення розслідування кримінального провадження,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ Верховинського ВП ОСОБА_4 звернувся до Верховинського районного суду Івано-Франківської області із клопотанням за погодженням з прокурором ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення Управлінням західного офісу держаудитслужби в Івано-Франківській області позапланової виїзної документальної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності НПП "Верховинський" з одночаним проведенням зустрічної звірки з ТзОВ "ТЕРРА КАПІТАЛ" для забезпечення розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 191 КК України.

На обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що у провадженні слідчого відділення Верховинського ВП Косівського ВП ГУНП в Івано-Франківській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016090130000008 від 21.01.2016, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Проведеним досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи НПП "Верховинський" привласнили кошти, які були виділені на виконання підготовчого етапу Проекту організації території НПП "Верховинський", охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об`єктів у 2013 році, шляхом завищення вартості текстових матеріалів та внесення в акти виконаних робіт послуг, які фактично не були надані.

З метою забезпечення повного, всебічного та об`єктивного розслідування даного кримінального провадження слідчий СВ Верховинського ВП вказує на необхідність та доцільність проведення позапланової виїзної документальної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності НПП «Верховинський» (Івано-Франківська область, Верховинський район, село Верхній Ясенів, присілок Печіще, 3-А., код ЄДРПОУ 37638334, державна форма власності, форма фінансування бюджетна), з метою перевірки дотримання вимог чинного законодавства при розробленні Проекту організації території НПП "Верховинський", охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об`єктів з одночаним проведенням зустрічної звірки з ТзОВ "ТЕРРА КАПІТАЛ", що розміщене за адресою: Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Собранецька, 24, (ЄДРПОУ 32857948, директор ОСОБА_5 ) щодо документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку НПП "Верховинський", яку слід доручити спеціалістам Управляння західного офісу держаудитслужби в Івано-Франківській області .

Заслухавши прокурора, дослідивши додані документи, слідчий суддя вважає, що клопотання слід задовольнити з наступних підстав.

Згідно ст. 7 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", орган державного фінансового контролю координує свою діяльність з органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади, фінансовими органами, органами доходів і зборів, іншими контролюючими органами, органами прокуратури, Національної поліції, служби безпеки.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

З набранням чинності Закону України "Про прокуратуру", виключено із переліку функцій прокуратури здійснення перевірок, та дані функції не визначені ніяким іншим законодавчим актом України, а також нормами КПК України не визначено певного порядку надання дозволу на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців.

Однак, пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" від 13 серпня 2014 року № 408, встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Так, згідно п. 29 Постанови КМ України від 20 квітня 2006 року № 550 "Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами" позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ).

Статтями 2 та 8 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (далі - Закон), визначені головні завдання та функції органу державного фінансового контролю. Зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово - господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті, як це визначено ст. 4 Закону.

Крім того, згідно вказаногоЗакону, позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.

Відповідно до п. 12 ст. 10 Закону органу державного фінансового контролю надається право: проводити на підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється.

Орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

НПП "Верховинський" є державною установою, яка повністю утримується за рахунок бюджетних коштів, у зв`язку з чим в розумінні Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" вона є підконтрольною органу державного фінансового контролю.

Таким чином, відповідний орган має право провести позапланову виїзну ревізію в НПП "Верховинський" лише на підставі ухвали суду, постановленої за відповідним клопотанням прокурора.

Статтею 98 КПК Українивизначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально-протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально-протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

При цьому, законодавець до речових доказів відніс і документ, що є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження (ч. 1ст. 99 КПК України).

До документів, за умови наявності в них відомостей передбачених ч. 1ст. 99 КПК України, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок (п. 4 ч. 2ст. 99 КПК України).

В судовому засіданні встановлено, що органи досудового слідства та прокуратури не мають можливості в інший спосіб всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, а документи, що містять вищевказану інформацію, можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні.

Із витягу з кримінального провадження № 12016090130000008 від 21 січня 2016 року вбачається, що по факту привласнення посадовими особами Національного природного парку "Верховинський" коштів, які були виділені на виконання підготовчого етапу Проекту організації території НПП "Верховинський", охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об`єктів у 2013 році, шляхом завищення вартості текстових матеріалів та внесення в акти виконаних робіт послуг, які фактично не були надані за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2ст. 191 КК України.

Крім цього, 03.02.2017 на адресу слідчого СВ Верховинського ВП ОСОБА_4 надійшов лист "Про погодження проведення позапланової ревізії" за №13-09-19-17/608, в якому зазначено, що контрольний захід працівниками Управління західного офісу Державної аудиторської служби в Івано-Франківській області може бути проведено орієнтовно з 15.03.2017, а відповідальною особою для проведення ревізії визначено головного державного фінансового інспектора відділу взаємодії з правоохоронними органами ОСОБА_6 .

Таким чином, з матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що матеріали позапланової виїзної ревізії в сукупності з іншими документами та доказами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а без їх використання як доказів іншим способом довести обставини, які мають значення для повного, об`єктивного та неупередженого розслідування кримінального провадження, неможливо, а тому суд дійшов висновку, що в ході досудового слідства у кримінальному провадженню №12016090130000008 необхідним та обґрунтованим є проведення позапланової виїзної документальної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності НПП "Верховинський" з одночасним проведенням зустрічної звірки з ТзОВ "ТЕРРА КАПІТАЛ", що розміщене за адресою: Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Собранецька, 24, (ЄДРПОУ 32857948, директор ОСОБА_5 ) з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку НПП "Верховинський".

На підставі Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", керуючись ст. ст.7,131,132,372 КПК України, слідчий суддя-

УХВАЛИВ:

Клопотання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної документальної ревізії та зустрічної звірки Управлінням західного офісу держаудитслужби В Івано-Франківській області для забезпечення розслідування кримінального провадження 12016090130000008 від 21 січня 2016 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2ст. 191 КК Українизадовольнити.

1. Надати дозвіл на проведення спеціалістами Управління західного офісу держаудитслужби в Івано-Франківській області позапланової виїзної документальної ревізії окремих питань фінансової діяльності Національного природного парку "Верховинський" (Івано-Франківська область, Верховинський район, село Верхній Ясенів, присілок Печіще, 3-А, код ЄДРПОУ 37638334, державна форма власності, форма фінансування бюджетна) з одночасним проведенням зустрічної звірки з ТзОВ "ТЕРРА КАПІТАЛ", що розміщене за адресою: Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Собранецька, 24, (ЄДРПОУ 32857948, директор ОСОБА_5 ) з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 20.12.2013 року до 31.12.2016 року терміном 10 робочих днів починаючи з 16.03.2017 року.

2. Під час проведення ревізії та зустрічної звірки необхідно дати відповідь на наступні питання:

2.1. Чи дотримувалися умови договору від 20.12.2013 року №12, укладеного між НПП "Верховинський" та ТзОВ "ТЕРРА КАПІТАЛ"?

2.2. Чи дотримувалися вимоги чинного законодавства при формуванні вартості виконаних робіт робіт з розроблення Проекту організації території Національного природного парку "Верховинський", охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об`єктів? Яка фактична вартість виконаних робіт?

2.3. Чи відповідає обсяг виконаних ТзОВ "ТЕРРА КАПІТАЛ" робіт по розробленню Проекту організації території Національного природного парку "Верховинський", охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об`єктів, зазначений в актах здавання-приймання виконаних робіт, фактичному обсягу виконаних робіт?

Вказану ревізію провести в термін 10 робочих днів, починаючи з 16 березня 2015 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудВерховинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення15.03.2017
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу65308330
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —340/148/16-к

Ухвала від 29.03.2017

Кримінальне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Ухвала від 29.03.2017

Кримінальне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Ухвала від 15.03.2017

Кримінальне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Атаманюк Р. І.

Ухвала від 05.12.2016

Кримінальне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Атаманюк Р. І.

Ухвала від 15.08.2016

Кримінальне

Апеляційний суд Івано-Франківської області

Васильєв О.П.

Ухвала від 22.07.2016

Кримінальне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Данилюк М. П.

Ухвала від 19.07.2016

Кримінальне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Данилюк М. П.

Ухвала від 21.04.2016

Кримінальне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Атаманюк Р. І.

Ухвала від 16.03.2016

Кримінальне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Атаманюк Р. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні