Ухвала
від 13.03.2017 по справі 815/1410/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1410/17

УХВАЛА

13 березня 2017 року

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Аракелян М.М., розглянувши матеріали адміністративної позовної заяви ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС про визнання протиправною постанови у справі про порушення митних правил та скасування накладення адміністративного стягнення,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява ОСОБА_1, в якій позивач просить суд визнати протиправною постанову Одеської митниці ДФС у справі про порушення митних правил №0106/500000000/17 від 10.02.2017 року та скасувати накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу на суму 471 506, 67 грн.

Згідно п.6 ч.1 ст.107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Вивчивши подані матеріали, суд дійшов висновку, що позовна заява не підсудна окружному адміністративному суду виходячи з наступного.

Як вбачається з позовних вимог, позивач оскаржує постанову Одеської митниці ДФС у справі про порушення митних правил №0106/500000000/17 від 10.02.2017 року, якою громадянку України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, проживає: АДРЕСА_1, станом на 05.07.2015 року особа, уповноважена на роботу з митними органами ТОВ ОПУС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 39542251, 65104, м. Одеса, пр.-т Академіка Глушка, буд. 29, кім.502), паспорт серії КМ №676874 виданий 09.10.2010 року Овідіопольським РВ ГУ МВС України в Одеській області, ід.№2812316641, визнано винною у вчинені порушення митних правил, передбачених ст.485 МК України. Накладено на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигладі штрафу розміром 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 471 506, 67 грн.

Відповідно до частини 1 статті 458 Митного кодексу України , порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Порядок провадження у справах про порушення митних правил, процесуальні дії та порядок їх проведення, оскарження постанов, протоколів у справах про порушення митних правил визначено розділом XIX Митного кодексу України .

Згідно з частиною 2 статті 486 Митного кодексу України , провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у статті 508 цього Кодексу , розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв'язку з оскарженням.

В силу вимог частини 2 статті 487 Митного кодексу України , провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу , а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

За змістом статті 488 Митного кодексу України , провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил, складання якого відповідно до пункту 1 частини 2 статті 508 Митного кодексу України належить до процесуальних дій щодо притягнення до відповідальності за порушення митних правил.

У відповідності до частини 1 статті 529 Митного кодексу України , постанова митниці у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, або до місцевого загального суду як адміністративного суду в порядку , передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України .

Згідно ч. 3 статті 529 Митного кодексу України , постанова центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, у справі про порушення митних правил, а також його постанова по скарзі на постанову митниці у такій справі можуть бути оскаржені до місцевого загального суду як адміністративного суду в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України .

Пунктом 2 частини 1 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.

З урахуванням наведених вище положень, стосовно предметної підсудності справ про оскарження рішень суб'єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, даний спір не підсудний Одеському окружному адміністративному суду, оскільки має розглядатись відповідним місцевим загальним судом як адміністративним, який є належним судом при розгляді даного адміністративного позову.

Відповідно до пункту 6 частини 3 статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.

За таких обставин, позовна заява підлягає поверненню позивачу. При цьому суд роз'яснює, що згідно з положеннями частини 6 статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України повернення позовної заяви не позбавляє його права звернутись до належного адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Керуючись ст.ст.18,108, 160, 165 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративну позовну заяву ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС про визнання протиправною постанови у справі про порушення митних правил та скасування накладення адміністративного стягнення - повернути позивачеві.

Роз'яснити позивачеві, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Копію ухвали разом з адміністративним позовом та усіма доданими до нього матеріалами невідкладно надіслати позивачеві.

Ухвала суду про повернення позовної заяви може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали через суд першої інстанції. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя М.М. Аракелян

Дата ухвалення рішення13.03.2017
Оприлюднено20.03.2017
Номер документу65313071
СудочинствоАдміністративне
Сутьпорушення митних правил та скасування накладення адміністративного стягнення

Судовий реєстр по справі —815/1410/17

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні