Справа № 815/7228/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 березня 2017 року
09год.05хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява Головного управління Держпраці в Одеській області, в якій позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" (код за ЄДРПОУ: 34444527, юридична адреса - бульвар Лідерсовський, буд. 19-21, м. Одеса, 65014) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" (код за ЄДРПОУ: 34444527) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації пасажирського ліфту реєстр.№6865, що розташований за адресою - бульвар Лідерсовський, буд. 19-21, м. Одеса, 65014, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей. Звернути постанову суду до негайного виконання та видати виконавчий лист.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до Наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.11.2016 № 1591 у період з 01.12.2016 року по 05.12.2016 року посадовими особами Головного управління було проведено планову перевірку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно- правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
Під час проведення планової перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" було виявлено всього 14 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 4 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, викладені у рядку № 1, 3, 4, 5 розділу V акту перевірки, у зв'язку із виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей позивач звернувся до суду з даним позовом, вимагаючи зупинення виконання робіт (виробництва) по експлуатації ліфта пасажирського реєстр.№6865.
Від представника позивача до суду 06.02.2017 року надійшло клопотання про затвердження мирової угоди разом з мировою угодою укладеною між позивачем та відповідачем. Також 09.03.2017 року від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд клопотання про затвердження мирової угоди за відсутності представника Управління в порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судове засідання 09.03.2017р. також не з'явився, заперечень проти позову до суду не надав. Від останнього 09.03.2017 року до суду надійшло клопотання про розгляд клопотання про затвердження мирової угоди в порядку письмового провадження.
Так як вбачається зі змісту мирової угоди, які учасники процесу просять суд затвердити, Позивач і Відповідач на підставі доброї волі бажають досягнути примирення по справі № 815/2737/16 (номер справи зазначений не вірно), що знаходиться на розгляді в Одеському окружному адміністративному суді за позовом Позивача до Відповідача про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності. На підставі власної доброї волі, Відповідач та Позивач погоджуються на наступні умови примирення: додатково проаналізувавши фактичні обставини виявлених порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки під час проведення перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Лідерсовський та приймаючи до уваги прагнення Відповідача щодо усунення умов, що призвели до їх виявлення, Позивач більше не вимагає застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Лідерсовський шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Лідерсовський (код за ЄДРПОУ 34444527) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації пасажирського ліфту реєстр. № 6865, що розташований за адресою - бульвар Лідерсовський, буд. 19-21, м. Одеса, 65014. Відповідач у свою чергу зобов'язується добровільно виконати ряд організаційно - технічних заходів з метою усунення порушень, які зазначені в Акті перевірки Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Лідерсовський від 05 грудня 2016 року № 1280, а саме: порушення, зазначені в пунктах 1, 3 Акту перевірки від 05 грудня 2016 року № 1280 відповідачем були усунені та відповідач гарантує, що він виконає умови примирення у строки, наведені в п.п. 2.2. даної Мирової угоди. Позивачу і Відповідачу відомі наслідки ухвалення судом рішення у зв'язку з примиренням. Позивач зобов'язаний, за умови виконання Відповідачем Мирової угоди в повному обсязі, в подальшому не звертатися до суду з позовними вимогами до Відповідача, які є предметом цієї Угоди про примирення. Позивач і Відповідач заявляють і підтверджують, що умови примирення, викладені у даній Мировій угоді, не суперечать закону, а також що ні в процесі укладення цієї Мирової угоди, ні в процесі виконання її умов не були, не будуть і не можуть бути порушені права, свободи чи інтереси будь-яких третіх осіб. У разі невиконання Відповідачем умов примирення, визначених даною Мировою угодою, Позивач буде звертатися до суду з клопотанням про поновлення провадження у справі, як це передбачено ч. 4 ст. 113 КАС України. Відповідач зобов'язується інформувати Позивача письмово про усунення кожного із зазначених у даній Мировій угоді порушень протягом 7 (семи) робочих днів після закінчення терміну усунення порушення, на ім'я начальника (заступника) Головного управління Держпраці в Одеській області. Відповідач зобов'язується допустити до позапланової перевірки посадових осіб Позивача з метою встановлення усунення Відповідачем порушень, наведених в п.п. 2.2. даної Мирової угоди, у період встановлений Позивачем.
Відповідно до ч.ч.3,4 ст.51, ст.113 КАС України сторони можуть досягнути примирення на будь-якій стадії адміністративного процесу, що є підставою для закриття провадження в адміністративній справі. Суд не приймає відмови позивача від адміністративного позову, визнання адміністративного позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси. Сторони можуть повністю або частково врегулювати спір на основі взаємних поступок. Примирення сторін може стосуватися лише прав та обов'язків сторін і предмета адміністративного позову. За клопотанням сторін суд зупиняє провадження у справі на час, необхідний їм для примирення. У разі примирення сторін суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі, у якій фіксуються умови примирення. Умови примирення не повинні суперечити закону або порушувати чиї-небудь права, свободи або інтереси. У разі невиконання умов примирення однією із сторін суд за клопотанням іншої сторони поновлює провадження у справі.
Суд не визнає умов примирення сторін, оскільки відповідачем та позивачем на вимогу суду не надано доказів на підтвердження усунення порушень, зазначених в пунктах 1, 3 Акту перевірки та порушень законодавства, викладених у рядку № 1, 3, 4, 5 розділу V акту перевірки, які спричиняють виникнення загрози життю та/або здоров'ю людей.
Статтею 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоровця, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Суд вважає, що умови примирення сторін порушують права та законні інтереси мешканців багатоквартирного будинку на безпечні умови для життя і здоров'я, тому відмовляє у задоволенні клопотання про затвердження мирової угоди.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що наказом Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.11.2016 року №1591 Про затвердження графіків перевірок суб'єктів господарювання та об'єктів на грудень 2016 року затверджено графіки перевірок на грудень 2016 року піднаглядових суб'єктів та об'єктів суб'єктів господарювання, зокрема, відділ нагляду в будівництві та котлонагляді згідно додатку 1 в період з 01.12.2016 року по 05.12.2016 рік, ОСББ Лідерсовський КВЕД 81.10 м. Одеса, Лідеосовський бульвар, буд. 19-21, предмет перевірки - стан промислової безпеки та охорони праці.
Згідно повідомлення про проведення планової перевірки виробничих об'єктів від 21.11.2016 року №15/01-28-1496, ОСББ Лідерсовський було повідомлено про проведення перевірки в період з 01.12.2016 року по 05.12.2016 рік.
21.11.2016 року для проведення перевірки відповідно до Плану проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єктів) Головного управління Держпраці в Одеській області на ІV квартал 2016 року в частині здійснення перевірок у грудня 2016 року позивачем було видано направлення №15/01-29-2925.
Перевірка була проведена з 01.12.2016 року по 05.12.2016 рік.
05.12.2016 року за результатами проведеної перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) ОСББ Лідерсовський , м. Одеса, Лідерсовський бульвар, буд. 19-21 фахівцями Головного управління Держпраці в Одеській області було складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 05.12.2016 року №1280.
В ході проведення перевірки були встановлені 14 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 4 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Так, згідно розділу V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 05 грудня 2016 року № 1280 зафіксовані наступні порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей:
- п.6 ПКМ України №1107 Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки : не отримано дозвіл територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці (Головне управління Держпраці в Одеській області) на експлуатацію ліфтів .
- п. 9.7.10 НПАОП 0.00-1.02-08: у машинному приміщенні відсутній журнал технічних оглядів
- п.9.7.1 НПАОП 0.00-1.02-08: не забезпечено належне технічне обслуговування ліфта, а саме: не функціонує режим ревізія
- п.9.8.1 НПАОП 0.00-1.02-08: ліфт не обладнаний двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом.
Враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, викладені в Акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) ОСББ Лідерсовський від 05.12.2016 року, у зв'язку з виникненням загрози життю та/ або здоров`ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей позивач звернувся з даним позовом до суду, в якому просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" (код за ЄДРПОУ: 34444527, юридична адреса - бульвар Лідерсовський, буд. 19-21, м. Одеса, 65014) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" (код за ЄДРПОУ: 34444527) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації пасажирського ліфту реєстр.№6865, що розташований за адресою - бульвар Лідерсовський, буд. 19-21, м. Одеса, 65014.
Суд погоджується з правовою позицією позивача з огляду на наступне.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 Положення передбачає, що Держпраці України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Наказом Державної служби з питань праці від 04.02.2016 року №8 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.
Згідно статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до вимог ст.38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до ст.1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно п.п.16 п.4 Положення Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у т.ч. з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництво, зберігання, використання отруйних речовин у технологічних процесах, у т.ч. продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в т.ч. спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.
Статтею 4 Закону України Про охорону праці визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до п. 9.7, п 9.7.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорон праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 року №190 , зареєстрованого Міністерством юстиції України 07.10.2008 року №937/15628, вимоги до експлуатації ліфтів Суб'єкт господарювання, який має намір розпочати (продовжити) експлуатацію ліфтів, повинен отримати дозвіл відповідно до вимог НПАОП 0.00-4.05-2003 (1631-2003-п) і забезпечувати їх утримання в справному стані та безпечно експлуатувати шляхом організації належного технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту. З цією метою він повинен: - призначати наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів та організацію їх експлуатації; - призначати наказом електромеханіків, які одночасно є відповідальними особами за їх справний стан; - призначати наказом ліфтерів і операторів диспетчерського зв'язку (якщо такий є).
Відповідно до п. 9.7.10 та п. 9.8.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів (НПАОП 0.00-1.02-08), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 року за № 937/15628 (далі Правила) вся інформація про виконаний ремонт на ліфті (вид
ремонту, дата виконання, прізвище та підпис виконавця роботи) та відмітки про усунення несправностей заносяться виконавцем в журнал технічного огляду, який знаходиться в машинному приміщенні.
Пасажирські, вантажопасажирські ліфти, встановлені в житлових будинках, повинні обладнуватись двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом або пунктом розміщення обслуговуючого персоналу на весь строк їх експлуатації.
Згідно п.2.26. Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта), затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826 , право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра ; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
Відповідно до п. 6 ПКМ України №1107 Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2, або на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3; виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 3. У разі коли дозвіл на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки отримано виробником або постачальником до прийняття зобов'язань щодо їх постачання, роботодавець може застосовувати зазначені машини, механізми, устатковання на підставі завіреної в установленому законодавством порядку копії дозволу, одержаної від такого виробника або постачальника.
Згідно ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, в якому зазначається детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Відповідно до ст.11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний надавати документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю) відповідно до закону.
Пунктом 2.26 Положення №826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно ч. 5 ст. 4 зазначеного Закону України повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Аналіз вищезазначених норм законодавства свідчить про те, що для звернення позивача до суду з позовними вимогами щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері з охорони праці та промислової безпеки виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг та відповідно застосування судом таких заходів реагування, обов'язковою умовою є те, що такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, та належними доказами існування такої загрози є результати перевірки.
Як було встановлено судом під час судового розгляду справи, позивачем при перевірці виробничих об'єктів ОСББ Лідерсовський встановлені порушення відповідачем вимог у вигляді виконання робіт по експлуатації ліфту 6865, а саме: не отримано дозвіл територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці на експлуатацію ліфтів, у машинному приміщенні відсутній журнал технічних оглядів, не забезпечено належне технічне обслуговування ліфта, а саме: не функціонує режим ревізія , ліфт не обладнаний двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом.
На думку суду, подальша експлуатація зазначеного ліфту до отримання дозволу територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці на експлуатацію ліфтів, а також до повного усунення встановлених порушень , створює об'єктивну загрозу здоров'ю і життю людей, які відповідно до положень ст. 3 Конституції України є найвищою соціальною цінністю в Україні, і може призвести до тяжких наслідків, що, в свою чергу, є підставою для застосування до ОСББ Лідерсовський заходів реагування у вигляді повного зупинення виконання робіт по експлуатації вищезазначених ліфтів до усунення відповідних порушень.
Як вбачається зі змісту мирової угоди, яку позивач з відповідачем просили затвердити, позивач зазначає, що ОСББ Лідерсовський виконало порушення, зазначенні в пунктах 1, 3 Акту перевірки від 05.12.2016 року №1280, разом з чим на підтвердження наведеної обставити до суду надано договір №47-01/2017/01 підряду на експлуатацію ліфтів від 02.12.2016 року відповідно до умов якого замовник - ОСББ Лідерсовський та підрядник - фірма у вигляді ТОВ Краянліфт , замовник доручає, а підрядник приймає на себе організацію на виконання робіт по організації безпечної експлуатації ліфтів на об'єктах замовника відповідно з Додатком №1, який є невід'ємною частиною цього договору. Організація безпечної експлуатації ліфтів - організація системного нагляду за будівельною частиною, додержання технічних умов експлуатації ліфтової установки з метою своєчасного виявлення й контролю за усуненням виявлених несправностей та порушень Правил будівництва та безпечної експлуатації ліфтів України які виникають у процесі експлуатації ліфта.
Додаток №1 який є невід'ємною частиною цього договору відповідачем до суду надано не було.
Отже, з огляду на викладене, вбачається, що доказів отримання дозволу територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охороні праці на експлуатацію ліфтів, забезпечення належного технічного обслуговування ліфта, а саме: функціонування режиму ревізія , та обладнання ліфту двостороннім зв'язком з диспетчерським пунктом до суду не надано.
З наведеного суд робить висновок, що відповідачем не усунені належним чином та в повному обсязі виявлені в ході перевірки порушення, що створюють загрозу життя та здоров'ю людей, у зв'язку з чим, позовні вимоги Головного управління Держпраці в Одеській області підлягають задоволенню повністю.
Статтею 3 Конституції України закріплено, що людина, її життя і здоровця, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст. 69 та ч.1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ст.86 КАС України , суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до п.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Аналогічні правові норми містяться у ст.183-6 КАС України , яка регламентує порядок застосування судом заходів реагування в сфері державного нагляду за позовами суб'єктів владних повноважень.
Суд вважає, що наведені вище обставини свідчать про ґрунтовність заходів, які просить застосувати позивач, адже виявлені позивачем порушення можуть призвести до заподіяння шкоди здоров'ю та життю людей, які проживають в будинку, де експлуатується ліфт.
Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності до ч.12 ст.183 2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.
За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.
Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.
Відповідно до положень п.10 ч.1 ст. 256 КАС України постанови по вказаній категорії справ, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей, підлягають негайному виконанню.
Ухвалою суду при відкритті провадження в даній справі позивачу відстрочено сплату судового збору до прийняття рішення у справі.
На підставі викладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, п.10 ч.1 ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" про застосування заходів реагування задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" (код за ЄДРПОУ: 34444527, юридична адреса - бульвар Лідерсовський, буд. 19-21, м. Одеса, 65014) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" (код за ЄДРПОУ: 34444527) повністю зупинити виконання робіт (виробництва) з експлуатації пасажирського ліфту реєстр.№6865, що розташований за адресою - бульвар Лідерсовський, буд. 19-21, м. Одеса, 65014, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Стягнути з Головного управління Держпраці в Одеській області (код ЄДРПОУ 39781624) на р/р 31212206784005, отримувач коштів УК у м. Одесі/Київський район, код отримувача 38016923, банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, класифікація доходів бюджету 22030101 судовий збір за подання до Одеського окружного адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру у розмірі 1378.00 грн.
Постанова в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Лідерсовський" виконується негайно.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2017 |
Оприлюднено | 20.03.2017 |
Номер документу | 65313119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні