ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.02.2017Справа №910/21474/16
За позовомКомунального підприємства Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації до Громадської організації Самооборона Деснянського району м. Києва прозобов'язання звільнити приміщення Суддя Борисенко І.І.
Представники сторін:
Від позивача-1 - Максимова Я.С., за довіреністю;
Від позивача-2 - не з'явився;
Від відповідача - не з'явився;
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивачі звернулися до суду з позовом про зобов'язання Громадської організації Самооборона Деснянського району м. Києва звільнити нежитлове приміщення в житловому будинку по бульвару Бикова, 7-а.
На обґрунтування позовної заяви позивачі вказують, на те, що між Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією (як орендодавцем), ГО Самооборона Деснянського району м. Києва (як орендарем) та Комунальним підприємством Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва (як балансоутримувачем) відсутні договірні відносини, тому користування Відповідачем нежитловим приміщенням в житловому будинку 7-а по бульвару Бикова є неправомірним.
Ухвала суду про порушення провадження у справі та призначення судового засідання була надіслана за адресою місцезнаходження відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 02222, м. Київ, вул. Сабурова, буд. 8.
Відповідно до ст. 64 ГПК України судом вчинені дії для належного повідомлення відповідача про розгляд справи.
Проте, за зазначеною адресою відповідача не було розшукано, а тому конверти з ухвалами суду було повернуто назад до суду, із відповідними відмітками про це органу поштового зв'язку (за закінченням встановленого строку зберігання).
Судом також враховано, що відповідно до п. 3.9. постанови пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", розпочинаючи судовий розгляд, суддя має встановити, чи повідомлені про час і місце цього розгляду особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання.
Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК.
За змістом цієї норми, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Зважаючи на те, що неявка представника відповідача не перешкоджає всебічному, повному та об'єктивному розгляду всіх обставин справи, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами в порядку ст. 75 ГПК України.
Розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача-1, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Київської міської ради від 28.10.2010 №183/4995 Про окремі питання організації управління районами в м. Києві , до сфери управління районних в м. Києві державних адміністрацій віднесене майно підприємств, організацій та установ, які належать до комунальної власності територіальних громад районів у місті Києві та забезпечують життєдіяльність відповідної адміністративно-територіальної одиниці у сферах житлово-комунального господарства, освіти і науки, культури, фізичної культури і спорту, охорони здоров'я, без права розпорядження.
Рішенням Київської міської ради від 02.12.2010 №284/5096 Про питання комунальної власності територіальної громади міста Києва затверджені переліки об'єктів права комунальної власності територіальної громади міста Києва згідно з додатками 1 - 10 до цього рішення. Зокрема, майно, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва і за територіальною належністю знаходиться у Деснянському районі міста Києва, зазначено у додатку 3 до вказаного рішення.
Згідно з додатком 3 до вищезазначеного рішення, будинок №7-а по бульвару Бикова у Деснянському районі міста Києва належить до об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Києва, що розміщені в Деснянському районі міста Києва.
Також, п. 1 розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 10.12.2010 №1112 Про питання організації управління районами в місті Києві , затверджено Перелік підприємств, організацій та установ, майно яких передається до сфери управління районних в місті Києві державних адміністрацій згідно з додатками 1-10 до цього розпорядження. Пунктом 4 зазначеного розпорядження визначено, що здійснюючи управління об'єктами, зазначеними у пункті 1 цього розпорядження, районні в місті Києві державні адміністрації здійснюють облік та закріплення майна на праві господарського відання (оперативного управління) за підприємствами, забезпечують проведення в установленому порядку інвентаризації, закріпленого за ними майна. Здійснюють контроль за ефективним використанням та збереженням закріпленого за підприємствами майна.
Отже, на підставі вищезазначених рішень, до сфери управління Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації передане майно комунальної власності, зокрема нежитлове приміщення в житловому будинку №7-а по бульвару Бикова у Деснянському районі міста Києва.
Статтею 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Частиною 1 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що територіальними громадами сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядженнями об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Згідно з ч. 8 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів. Об'єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до виключної компетенції місцевих рад відноситься зокрема прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.
Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.01.2011 №121 Про реалізацію районними в місті Києві державними адміністраціями окремих повноважень , районним в місті Києві державним адміністраціям доручено реалізовувати окремі повноваження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Серед них повноваження щодо управління майном, переданим в установленому порядку до сфери у правління відповідної районної в місті Києві державної адміністрації (пункт 1 податку 3 зазначеного розпорядження).
На підставі пункту 7 рішення Київської міської ради від 09.10.2014 №270/270 Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва , створене комунальне підприємство "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва" та віднесене до сфери управління Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
Пунктом 9 рішення Київської міської ради від 09.10.2014 №270/270 Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва встановлений обов'язок комунальних підприємств Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва та Житлорембудсервіс Деснянського району м. Києва передати новоствореному комунальному підприємству Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району Києва житловий фонд, який був переданий до сфери управління Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації та знаходиться у них на балансі, а також інше нерухоме та рухоме майно, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та перебуває на їх балансі станом на 01 серпня 2014 року.
На виконання вищезазначеного рішення Київської міської ради Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією прийняте розпорядження від 30.01.2015 №48 Про закріплення на праві господарського відання за комунальним підприємством Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва майна , на підставі якого за КП Керуюча компанія на праві господарського відання закріплене майно, у тому числі нежитлове приміщення в житловому будинку №7-а по бульвару Бикова у Деснянському районі міста Києва.
01.08.2015 відбулися дії КП Житлорембудсервіс щодо передачі вище зазначеного приміщення на баланс комунального підприємства Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва згідно акту приймання-передачі основних засобів.
Отже, нежитлове приміщення в житловому будинку по бульвару Бикова 7-а у Деснянському районні міста Києва є об'єктом комунальної власності територіальної громади міста Києва, перебуває у сфері управління Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації та знаходиться на балансі КП Керуюча компанія , за яким закріплено на праві господарського відання.
02.08.2016 комісією у складі: заступника начальника відділу управління нежитловим фондом Комунального підприємства Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва , провідного інженера відділу, провідного інженера відділу проведено перевірку фактичного використання нежитлового приміщення, що розташоване в нежитловій будівлі (господарюючому блоці) за адресою: бульвар Бикова, 7-а, в ході перевірки виявлено, що вказане нежитлове приміщення використовується відповідачем неправомірно (відсутній договір оренди).
Також, в матеріалах справи містяться акти обстеження нежитлового приміщення від 09.02.2017, 22.02.2017, складені та підписані комісією у складі: представників КП Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва , заступника начальника УНФ, провідного інженера УНФ, начальника ЖЕД-313, які здійснили обстеження нежитлового приміщення, яке знаходиться в нежитловій будівлі за адресою: бульвар Бикова, 7-а, загальною площею 20,20 кв.м. Так, в результаті обстеження приміщення було встановлено, що нежитлове приміщення, розташоване за вищевказаною адресою на момент перевірки зачинене (доступу не надано) використовується ГО Самооборона неправомірно (відсутній договір оренди). З 01.08.2015 Громадською організацією ніяких організаційно-правових заходів по оформленню договору оренди не проводилося.
Таким чином, відповідач без правових підстав, за відсутністю договору оренди займає нежитлове приміщення в житлову будинку в м. Києві по бульвару Бикова, 7-а.
09.08.2016 позивачем-1 на адресу відповідача була направлена вимога №46-3790 від 08.08.2016 про звільнення приміщення за адресою: м. Київ, бульвар Бикова, 7-а.
Проте, відповідач приміщення не звільнив, відповіді на вимогу не надав.
Суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Згідно зі ст. 2, 3 Закону України Про оренду державного та комунального майна правовою підставою зайняття комунального майна є договір оренди.
Процедура та порядок укладення договору оренди передбачено рішенням Київської міської ради Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва від 21.04.2015 №415/1280.
Частина 3 ст. 179 Господарського кодексу України встановлює, що укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язковим для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Згідно з частиною першою статті 321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Особа, яка має речове право на чуже майно, має право на захист цього права, у тому числі і від власника майна, відповідно до положень глави 29 цього Кодексу (стаття 396 ЦК України).
Відповідно до частини першої статті 133 ГК України основу правового режиму майна суб'єктів господарювання, на якій базується їх господарська діяльність, становлять право власності та інші речові права - право господарського відання, право оперативного управління.
За приписами частини першої та третьої статті 136 ГК України право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами. Щодо захисту права господарського відання застосовуються положення закону, встановлені для захисту права власності.
Згідно з статтею 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Одним із способів захисту порушеного права є припинення дії, яка порушує право (п. 3 ч. 2 ст. 16 ЦК України).
Враховуючи, що між Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією (як орендодавцем), ГО Самооборона Деснянського району м. Києва (як орендарем) та Комунальним підприємством Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва (як балансоутримувачем) відсутні договірні відносини щодо оренди нежитлового приміщення в житловому будинку в м. Києві по бульвару Бикова, 7-а, тому користування Відповідачем вказаним нежитловим приміщенням є неправомірним, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню судом.
Витрати по оплаті судового збору згідно ст. 49 ГПК України покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Громадську організацію Самооборона Деснянського району м Києва (02222, м. Київ, вул. Сабурова, буд. 8, ідентифікаційний код 39705648) звільнити нежитлове приміщення в житловому будинку в м. Києві, по бульвару Бикова, 7-а, загальною площею 20,20 кв.м.
Стягнути з Громадської організації Самооборона Деснянського району м Києва (02222, м. Київ, вул. Сабурова, буд. 8, ідентифікаційний код 39705648) на користь Комунального підприємства Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Деснянського району м. Києва (02217, м. Київ, вул. Закревського, буд.15, ідентифікаційний код 39605452) 1 378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) грн. судового збору.
Накази видати відповідно до ст. 116 ГПК України.
Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено: 15.03.2017
Суддя І.І. Борисенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2017 |
Оприлюднено | 21.03.2017 |
Номер документу | 65346612 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Борисенко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні