Постанова
від 02.09.2011 по справі 3939/11/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2011 р. Справа № 2-а-3939/11/2170

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О. В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів до приватного підприємства "Южний альянс" про стягнення пені за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій,

встановив:

Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів (далі по тексту - позивач або Фонд) звернулось до адміністративного суду із позовом до приватного підприємства "Южний альянс" (далі по тексту - відповідач або ПП "Южний альянс") про стягнення пені у розмірі 2254,62 грн.

У судове засідання сторони не з'явились. Представник позивача надав клопотання, відповідно до якого підтримує позовні вимоги у повному обсязі та просить розглянути справу у порядку письмового провадження. Причини неявки відповідача суду невідомі, про час та місце судового засідання він повідомлений належним чином, у судове засідання викликався повторно, про що свідчать поштові повідомлення з відміткою про вручення у матеріалах справи. Виходячи з вищевикладеного та на підставі ч. 4, 6 ст. 128 КАС України суд визнав за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на основі наявних у суду матеріалів.

Відповідно до змісту позовної заяви, суть спору полягає у наступному. Так, відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" 21.03.1993 № 875-ХІІ (далі по тексту - Закон № 875-ХІІ) встановлено норматив кількості робочих місць, на які суб'єкти господарської діяльності зобов'язані працевлаштовувати інвалідів. У випадку невиконання зазначеного нормативу до таких суб'єктів господарської діяльності застосовують адміністративно-господарські санкції у розмірі середньорічної заробітної плати, що виплачується на даному підприємстві. Крім того, у випадку несвоєчасної сплати таких санкцій на їх суму нараховується пеня на день остаточного погашення заборгованості.

17.05.2010 суддею Херсонського окружного адміністративного суду винесено рішення, відповідно до якого з ПП "Южний альянс" стягнуто заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій у розмірі 10607,93 грн. (за 2006 р. - 5047,06 грн., за 2007 р. - 5560,87 грн.) та пені у розмірі 2043,03 грн. (за 2006 р. - 1352,61 грн., за 2007 р. - 690,42 грн.). Однак, заборгованість, стягнута вказаним рішенням суду, погашена відповідачем остаточно лише 31.01.2011, що підтверджується виписками ГУДКУ по Херсонській області. Виходячи з цього, пеня нараховувалась підприємству і після постановлення судового рішення на несплачену суму заборгованості. Тому, на день остаточного погашення боргу ПП "Южний альянс" донараховано суму пені у розмірі 2254,62 грн. Про необхідність її сплати відповідач повідомлявся листом від 30.06.2011 № 03-04/782, однак на момент подачі позову заборгованість залишається непогашеною, позивач просить стягнути її у судовому порядку.

Відповідач про свою правову позицію у справі не повідомив.

Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно дослідивши обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі виходячи з наступного.

ПП "Южний альянс" є юридичною особою, що використовує найману працю.

Відповідно до Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 14.04.2011 № 129 до основних завдань Фонду відноситься ведення обліку заборгованості по сплаті сум адміністративно-господарських санкцій і пені, які нараховані підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю, а також ведення претензійно-позовної роботи у судах різних інстанцій. Таким чином, Фонду надано право звертатись до адміністративного суду з позовом про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Законом № 875-ХІІ визначено основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантовано їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами.Зокрема, встановлено правові гарантії для реалізації права інвалідів на працевлаштування.

Так, відповідно до ст. 19 Закону № 875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. При цьому підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Відповідно до ст. 20 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Згідно із ст. 20 Закону № 875-ХІІ адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Постановою судді Херсонського окружного адміністративного суду від 17.05.2010 у адміністративній справі № 2а-3992/09/2170 за позовом прокурора Комсомольського району м. Херсона в інтересах держави в особі Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ПП "Южний альянс" встановлено факт порушення останнім нормативу кількості робочих місць, на які суб'єкти господарської діяльності зобов'язані працевлаштовувати інвалідів у період 2006-2007 рр. Виходячи з цього до підприємства застосовано суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 5047,06 грн. - за 2006 р. та 5560,87 грн. - за 2007 р. Крім того, за несвоєчасну сплату зазначених санкцій відповідачу нараховано пеню у розмірі 1352,61 грн. за 2006 р. та 690,42 грн. за 2007 р. Вказані адміністративно-господарські санкції та пеня стягнуті з ПП "Южний альянс".

Відповідно до ч. 1, ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Враховуючи, що постанова у адміністративній справі № 2а-3992/09/2170 набрала законної сили, факт порушення ПП "Южний альянс" нормативу кількості робочих місць, на які суб'єкти господарської діяльності зобов'язані працевлаштовувати інвалідів, у період 2006-2007 рр. та факт правомірності застосування адміністративно-господарських санкцій та пені до відповідача не підлягає доказуванню.

Відповідно до ст. 20 Закону № 875-ХІІ порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно із копіями виписок ГУДКУ у Херсонській області відділом Державної виконавчої служби Комсомольського районного управління юстиції у м. Херсоні стягнуто з ПП "Южний альянс" на користь Фонду кошти на погашення заборгованості, стягнутої за рішенням суду від 17.05.2010, у сумі 4167,67 грн. та 11452,55 грн., перерахування коштів датоване 31.01.2011. Таким чином, остаточна сплата боргу відповідача, стягнутого за рішенням суду, відбулась 31.01.2011. Разом з тим, постановою суду стягнено суму пені у розмірі, нарахованому станом на момент подачі позову. Виходячи з цього, нарахування пені продовжувалось після подачі позову до суду, набрання законної сили рішенням суду і до моменту остаточної сплати адміністративно-господарських санкцій. Відповідно до розрахунків, доданих до позовної заяви, остаточна сума пені, нарахована на момент погашення відповідачем боргу по сплаті адміністративно-господарських санкцій, склала 1070,59 грн. за 2006 р. та 1184,03 грн. за 2007 р., загальна сума пені складає 2254,62 грн.

Виходячи з вищевикладеного, сума пені за порушення відповідачем термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 2006-2007 рр. підлягає стягненню у судовому порядку.

Керуючись ст.ст. 158 - 163, 167 КАС України, суд -

постановив:

Адміністративний позов Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів до приватного підприємства "Южний альянс" про стягнення пені за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій за 2006-2007 рр. задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з приватного підприємства "Южний альянс" (код ЄДРПОУ 30893146) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів (код ЄДРПОУ 14125171) пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій за 2006-2007 рр. у розмірі 2254 (дві тисячі двісті п'ятдесят чотири) гривні 62 коп. за банківськими реквізитами: одержувач: УДК у м. Херсоні, код 24104230, МФО 852010, р/р 31219230700002; Банк ГУДКУ по Херсонській області.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Анісімов О.В.

кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2011
Оприлюднено21.03.2017
Номер документу65349509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3939/11/2170

Постанова від 02.09.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Анісімов О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні