Ухвала
від 17.03.2017 по справі 201/4064/17
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/4064/17 Провадження № 1-кс/201/2852/2017

УХВАЛА

17 березня 2017 року м. Дніпро

у складі:

головуючого слідчого судді ОСОБА_1

з секретарем ОСОБА_2

за участю:

прокурора ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м. Дніпро клопотання у кримінальному провадженні №12017040650000229 від 21.01.2017, старшого слідчого СВ Жовтневого ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором Дніпропетровської місцевої прокуратури №2 Дніпропетровської області ОСОБА_3 , про призначення позапланової перевірки,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором, про призначення позапланової перевірки.

В обґрунтування заявленого клопотання слідчий посилався на те, що невстановлені посадові особи ТОВ «Південно-східне регіональне виробниче об`єднання «ЦВЕТМЕТ» внесли завідомо неправдиві відомості до офіційних документів про перерахунок грошових коштів з поточного рахунку ТОВ «ПРСВ «ЦВЕТМЕТ» на інші банківські рахунки.

Відомості про зазначене кримінальне правопорушення 21.01.2017р. внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017040650000229 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що 22.11.2016 р. за адресою місця мешкання ОСОБА_5 і ОСОБА_6 : АДРЕСА_1 було проведено обшук під час якого було виявлено та вилучено різну документацію. В ході огляду документації було виявлено: Довіреність на гр. ОСОБА_5 від посадових осіб ПрАт «Промснаб» (23598684), Комерційні пропозиції ПрАТ «Промснаб» без підпису керівника підприємства адресованих різним підприємствам, договори купівлі продажу відпрацьованих акумуляторних батарей, документи цінової специфікації станом на жовтень 2016 р. у яких зазначено позиції про небезпечні відходи (хімічні джерела струму), а саме відпрацьовані свинцево-кислотні акумуляторні батареї з електролітом, автомобільні, відпрацьовані свинцево-кислотні акумуляторні батареї з електролітом, карні, відпрацьовані свинцево-кислотні акумуляторні батареї з електролітом, гелеві, відпрацьовані свинцево кислотні акумуляторні батареї з електролітом, стаціонарного типу та ін. відпрацьовані акумуляторні відходи інших типів. В усіх документа в ПрАТ «Промснаб» ЄДРПОУ (23598684) зазначена адреса: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Б. Хмельницького, 1, керівником підприємства являється ОСОБА_7 , місцезнаходження юридичної особи 85102, Донецька обл., місто Костянтинівка, ВУЛИЦЯ Б.ХМЕЛЬНИЦЬКОГО , будинок 1. В ході огляду документів було виявлено акт прийому передачі ТМЦ №UTDN-082016 від 30.08.2016 р., в акті місцем розвантаження предметів та речовин по коду КВЕД ПрАт «Промснаб» (23598684) вказана наступна адреса: м. Дніпро, пр. Праці, 16. Розвантаження було зафіксовано шляхом підписання сторонами акту прийому передачі ТМЦ №UTDN-082016 від 30.08.2016.

Також встановлено, що за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, ж/м Тополя-2, будинок 22, корпус 7, квартира 44 зареєстроване ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370 одним із засновників якого являється ТОВ «Керуюча Компанія» Промснаб» ЄДРПОУ 33467221, адреса засновник, Донецька область, місто Костянтинівка, вулиця Богдана Хмельницького, будинок, 1. Таким чином ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370 являється філією ТОВ «Керуюча Компанія» Промснаб» ЄДРПОУ 33467221 та ПрАТ «Промснаб» ЄДРПОУ (23598684) в місті Дніпрі.

Відповідно до статті 1. ЗАКОН УКРАЇНИ Про охорону навколишнього природного середовища (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, № 41, ст.546) завданням законодавства про охорону навколишнього природного середовища є регулювання відносин у галузі охорони, використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки, запобігання і ліквідації негативного впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище, збереження природних ресурсів, генетичного фонду живої природи, ландшафтів та інших природних комплексів, унікальних територій та природних об`єктів, пов`язаних з історико-культурною спадщиною.

Відповідно до статті 2. ЗАКОН УКРАЇНИ Про охорону навколишнього природного середовища (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, № 41, ст.546) основними принципами охорони навколишнього природного середовища є:

а) пріоритетність вимог екологічної безпеки, обов`язковість додержання екологічних стандартів, нормативів та лімітів використання природних ресурсів при здійсненні господарської, управлінської та іншої діяльності;

б) гарантування екологічно безпечного середовища для життя і здоров`я людей;

в) запобіжний характер заходів щодо охорони навколишнього природного середовища;

г) екологізація матеріального виробництва на основі комплексності рішень у питаннях охорони навколишнього природного середовища, використання та відтворення відновлюваних природних ресурсів, широкого впровадження новітніх технологій;

д) збереження просторової та видової різноманітності і цілісності природних об`єктів і комплексів;

е) науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних та соціальних інтересів суспільства на основі поєднання міждисциплінарних знань екологічних, соціальних, природничих і технічних наук та прогнозування стану навколишнього природного середовища;

є) обов`язковість надання висновків державної екологічної експертизи;

ж) гласність і демократизм при прийнятті рішень, реалізація яких впливає на стан навколишнього природного середовища, формування у населення екологічного світогляду;

з) науково обґрунтоване нормування впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище;

и) безоплатність загального та платність спеціального використання природних ресурсів для господарської діяльності;

і) компенсація шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища;

ї) вирішення питань охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів з урахуванням ступеня антропогенної зміненості територій, сукупної дії факторів, що негативно впливають на екологічну обстановку;

й) поєднання заходів стимулювання і відповідальності у справі охорони навколишнього природного середовища;

к) вирішення проблем охорони навколишнього природного середовища на основі широкого міждержавного співробітництва;

л) встановлення екологічного податку, рентної плати за спеціальне використання води, рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, рентної плати за користування надрами відповідно до Податкового кодексу України.

Відповідно до статті 16 ЗАКОН УКРАЇНИ Про охорону навколишнього природного середовища (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, № 41, ст.546) Управління в галузі охорони навколишнього природного середовища управління охороною навколишнього природного середовища полягає у здійсненні в цій галузі функцій спостереження, дослідження, екологічної експертизи, контролю, прогнозування, програмування, інформування та іншої виконавчо-розпорядчої діяльності.

Державне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві ради та виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, державні органи по охороні навколишнього природного середовища і використанню природних ресурсів та інші державні органи відповідно до законодавства України.

Метою управління в галузі охорони навколишнього природного середовища є реалізація законодавства, контроль за додержанням вимог екологічної безпеки, забезпечення проведення ефективних і комплексних заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, досягнення узгодженості дій державних і громадських органів у галузі охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до статті 20-2 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про охорону навколишнього природного середовища (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, № 41, ст.546) компетенція центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища

До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить:

а) організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства: у сфері хімічних джерел струму в частині забезпечення екологічної безпеки виробництва хімічних джерел струму та утилізації відпрацьованих хімічних джерел струму, ведення обліку обсягів накопичення відпрацьованих хімічних джерел струму та передачі їх на утилізацію;

Відповідно до статті 24 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про охорону навколишнього природного середовища (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, № 41, ст.546) державний облік об`єктів, що шкідливо впливають на стан навколишнього природного середовища

Об`єкти, що шкідливо впливають або можуть вплинути на стан навколишнього природного середовища, види та кількість шкідливих речовин, що потрапляють у навколишнє природне середовище, види й розміри шкідливих фізичних та біологічних впливів на нього підлягають державному обліку.

Підприємства, установи та організації проводять первинний облік у галузі охорони навколишнього природного середовища і безоплатно подають відповідну інформацію органам, що ведуть державний облік у цій галузі.

Збір, обробка і подання відповідним державним органам зведеної статистичної звітності про обсяги викидів, скидів забруднюючих речовин, використання природних ресурсів, виконання завдань по охороні навколишнього природного середовища та іншої інформації, ведення екологічних паспортів здійснюється в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 34 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про охорону навколишнього природного середовища (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, № 41, ст.546) завдання контролю в галузі охорони навколишнього природного середовища.

Завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.

Відповідно до статті 35 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про охорону навколишнього природного середовища (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, № 41, ст.546) державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад здійснюють державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до статті 68 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про охорону навколишнього природного середовища (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, № 41, ст.546) Порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.

Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у:

а) порушенні прав громадян на екологічно безпечне навколишнє природне середовище;

б) порушенні норм екологічної безпеки;

в) порушенні вимог законодавства України при проведенні екологічної експертизи, в тому числі поданні завідомо неправдивого експертного висновку;

г) невиконанні вимог державної екологічної експертизи;

д) фінансуванні і впровадженні у виробництво нових технологій і устаткування без позитивного висновку державної екологічної експертизи;

е) порушенні екологічних вимог при проектуванні, розміщенні, будівництві, реконструкції, введенні в дію, експлуатації та ліквідації підприємств, споруд, пересувних засобів та інших об`єктів;

є) допущенні наднормативних, аварійних і залпових викидів і скидів забруднюючих речовин та інших шкідливих впливів на навколишнє природне середовище;

ж) перевищенні лімітів та порушенні інших вимог використання природних ресурсів;

з) самовільному спеціальному використанні природних ресурсів;

{Пункт "и" частини другої статті 68 виключено на підставі Закону № 2756-VI від 02.12.2010}

і) невжитті заходів щодо попередження та ліквідації екологічних наслідків аварій та іншого шкідливого впливу на навколишнє природне середовище;

ї) невиконанні розпоряджень органів, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, та вчиненні опору їх представникам;

й) порушенні природоохоронних вимог при зберіганні, транспортуванні, використанні, знешкодженні та захороненні хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних радіоактивних речовин та відходів;

к) невиконанні вимог охорони територій та об`єктів природно-заповідного фонду та інших територій, що підлягають особливій охороні, видів тварин і рослин, занесених до Червоної книги України;

л) відмові від надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан навколишнього природного середовища, а також про джерела забруднення, у приховуванні випадків аварійного забруднення навколишнього природного середовища або фальсифікації відомостей про стан екологічної обстановки чи захворюваності населення;

м) приниженні честі і гідності працівників, які здійснюють контроль в галузі охорони навколишнього природного середовища, посяганні на їх життя і здоров`я;

н) порушенні природоохоронних вимог під час провадження діяльності, пов`язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Законодавством України може бути встановлено відповідальність і за інші порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

Незаконно добуті в природі ресурси та виготовлена з них продукція підлягають безоплатному вилученню, а знаряддя правопорушення - конфіскації. Одержані від їх реалізації доходи спрямовуються в Автономної Республіки Крим і місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища.

Посадові особи та спеціалісти, винні в порушенні вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, згідно з рішеннями їх органів управління позбавляються премій за основними результатами господарської діяльності повністю або частково.

Відповідно до п.п. 1.4, 3.6., Н А К А З У від 10.09.2008 N 464 МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ «Про затвердження Порядку організації та проведення перевірок суб`єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства» акт перевірки - документ, який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок суб`єктів господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та його дотримання; об`єкт перевірки - підприємства, цехи, виробничі майданчики, обладнання, установки, території тощо, які експлуатуються суб`єктами господарювання, в тому числі споруди та інші об`єкти, діяльність яких пов`язана з шкідливим впливом на навколишнє природне середовище (в тому числі їх розміщення, проектування, будівництво, реконструкція та введення в дію), об`єкти природно-заповідного фонду. Позапланова перевірка проводиться за наявності таких обставин: обґрунтоване звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення; { Абзац п`ятий пункту 3.6 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства екології та природних ресурсів N 101 ( z0512-16 ) від 16.03.2016 }.

З аналізу документації, яка була вилучена в ході обшуку випливає, що посадові особи ПрАТ «Промснаб» (23598684) та ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370 займається видом діяльності у сфері хімічних джерел струму та утилізації відпрацьованих хімічних джерел струму, ведення обліку обсягів накопичення відпрацьованих хімічних джерел струму та передачі їх на утилізацію в частині забезпечення екологічної безпеки виробництва хімічних джерел струму регулюється ЗАКОНОМ УКРАЇНИ «Про охорону навколишнього природного середовища» та підлягає обов`язковій перевірці і запобіганням ризиків у вигляді заподіяння шкоди навколишньому середовищу, а також здоров`ю людей.

Також виникає необхідність у встановленні фактичних місць, майданчиків, складських приміщень по переробці і проведення операцій з небезпечними відходами ПрАТ «Промснаб» (23598684) та ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370. Перевірки документації, щодо дотримання провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами виключно в межах місць провадження господарської діяльності, контроль за додержанням вимог екологічної безпеки, забезпечення проведення ефективних і комплексних заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів

Перевірку адреси розвантаження ПрАТ «Промснаб» (23598684) та ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370 за адресою: м. Дніпро, пр. Праці, 16, щодо порушення природоохоронних вимог при зберіганні, транспортуванні, використанні, знешкодженні та захороненні хімічних, токсичних радіоактивних речовин та відходів.

На підставі викладеного, слідчий для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, просив суд призначити позапланову виїзну перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, по дотриманню ЗАКОН УКРАЇНИ «Про охорону навколишнього природного середовища» ПрАТ «Промснаб» (23598684) та ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370. Перевірити місце розвантаження небезпечних, хімічних предметів та речовин за адресою: м. Дніпро, пр. Праці, 16, а також на всіх інших наявних майданчиках місцях роботи з небезпечними речовинами «Промснаб» (23598684) та ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, просив суд задовольнити в повному обсязі.

Клопотань, щодо фіксації процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування від учасників не надходило.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 107 КПК України судовий процес технічними засобами не фіксувався.

Заслухавши думку прокурора, оглянувши та перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даних матеріалах, суд вважає, що клопотання підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Дослідивши матеріали клопотання та надані суду матеріали кримінального провадження, суд вважає, що клопотання є обґрунтованим, оскільки отримана в процесі здійснення перевірки інформація може мати суттєве значення для встановлення істини у кримінальному провадженні.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.40, 110,243 КПК України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Призначити у кримінальному провадженні №12017040650000229 від 21.01.2017 позапланову виїзну перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів, щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, по дотриманню ЗАКОН УКРАЇНИ «Про охорону навколишнього природного середовища» ПрАТ «Промснаб» (23598684) та ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370. Перевірити місце розвантаження небезпечних, хімічних предметів та речовин за адресою: м. Дніпро, пр. Праці, 16, а також на всіх інших наявних майданчиках місцях роботи з небезпечними речовинами «Промснаб» (23598684) та ТОВ «Промснаб Дніпро» код ЄДРПОУ 33339370.

Проведення даної перевірки доручити відповідному, компетентному органу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області, вул. Лабораторна, 69 м. Дніпро.

Тривалість проведення вказаної позапланової перевірки за даною ухвалою не повинна перевищувати строку 30 діб з дня її оголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення17.03.2017
Оприлюднено06.03.2023
Номер документу65363732
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —201/4064/17

Ухвала від 17.03.2017

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Антонюк О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні