Постанова
від 14.03.2017 по справі 822/557/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/557/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2017 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіСалюка П.І. при секретаріДубіній Н.Ю. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кепітал Лізинг Менеджмент" до ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області в якому просив скасувати рішення Хмельницької ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області № 0015141701/717 від 15 грудня 2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

В обґрунтування заявлених позовних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю "Кепітал Лізинг Менеджмент" (далі по тексту - ТОВ "Кепітал Лізинг Менеджмент") зазначило, що відповідачем було винесене протиправне рішення про застосування штрафних санкцій у сумі 6924,88 грн. та нарахування пені в сумі 76026,46 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Адже ухвалою господарського суду Хмельницької області від 18.08.2014 року було порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Кепітал Лізинг Менеджмент". А за нормою Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом одночасно при порушенні справи про банкрутство вводиться мораторій на задоволення вимог кредиторів. Тобто, протягом дії такого мораторію не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій. Тому вважає, що винесене рішення про застосування до нього штрафних санкцій є протиправним та підлягає скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд адміністративний позов задоволити в повному обсязі.

Представник відповідача подав заперечення на адміністративний позов, в яких вказує про те, що мораторій не зупиняє виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), які виникли після дня введення мораторію, а фінансові санкції та пеня за несвоєчасну сплату цих платежів застосовується на загальних засадах. Таким чином, вважає, що оскаржуване рішення прийнято з дотриманням приписів Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд приходить до висновку про необхідність задоволення адміністративного позову у повному обсязі з огляду на таке.

З матеріалів справи вбачається, що 15.12.2015 року Хмельницькою ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області (правонаступник - ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області) було винесено рішення за № 0015141701/717 про застосування до ТОВ "Кепітал Лізинг Менеджмент" штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Це рішення прийняте на підставі ч.10, п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , яким за період з 22.05.2012 року до 17.09.2015 року до ТОВ "Кепітал Лізинг Менеджмент" застосовані штрафні санкції у сумі 6924,88 грн. та нарахована пеня в сумі 76026,46 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, на загальну суму 82 951,34 грн.

Оскаржуваним рішенням до позивача застосовані штрафні санкції та нарахована пеня за період до порушення провадження у справі про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів (з 22.05.2012 року до 17.09.2015 року). Це відбулось внаслідок незабезпечення належного виконання основного зобов'язання зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Згідно ч.2, ч.10, п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції, в тому числі за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (до 01.01.2015 року).

За п.109.1 ст.109, ст.111 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова; адміністративна; кримінальна.

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

Згідно пп.14.1.162, пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) це плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

А пеня це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Отже, спір між сторонами виник з приводу правомірності/протиправності застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за спірним рішенням № 0015141701/717 від 15 грудня 2015 року. З цього приводу суд зазначає наступне.

Так, до моменту винесення оскаржуваного рішення, а саме 15.12.2015 року господарським судом Хмельницької області було винесено ухвалу про порушення справи про банкрутство ТОВ "Кепітал Лізинг Менеджмент", справа № 924/1109/14 та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

29 вересня 2015 року господарським судом Хмельницької області винесено ухвалу, згідно якої затверджено мирову угоду, укладену 03 вересня 2015 року, між Товариством з обмеженою відповідальністю "Кепітал Лізинг Менеджмент" (с. Богданівці, Хмельницький район, Хмельницька область, код ЄДРПОУ 34478627), в особі керуючого санацією - арбітражного керуючого Ґонти Ольги Анатоліївни, яка діє на підставі ухвали господарського суду Хмельницької області від 24 грудня 2014 року у справі № 924/1109/14, з однієї сторони та кредитори боржника в особі голови комітету кредиторів ТОВ "Кепітал Лізинг Менеджмент" - ДП "Антонов-Фінанс" від імені якого на підставі довіреності діє Мостіпака Ігор Іванович, з другої сторони, а також третя особа - єдиний учасник ТОВ Кепітал Лізинг Менеджмент ОСОБА_5, що мешкає в селі Турівка Теофіпольського району Хмельницької області, паспорт серії НОМЕР_2, виданий Теофіпольським РВ УМВС України в Хмельницькій області 17 січня 2003 року, ідентифікаційний номер НОМЕР_1.

Окрім того, 26 листопада 2015 року господарським судом Хмельницької області у справі № 924/1109/14 додатковою ухвалою заяву учасника ТОВ "Кепітал Лізинг Менеджмент" ОСОБА_5 від 18.11.2015 р. з проханням суд винести додаткову ухвалу по справі №924/1109/14 задовольнити. Згідно ч. 4, ст. 83 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вказати, що "Вимоги конкурсних кредиторів по справі №924/1109/14, які не були заявлені в установлений цим законом строк, або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню".

Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів.

У відповідності до положень ст. 19 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (в редакції чинній станом на момент прийняття оспорюваного рішення) мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.

Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Ухвала є підставою для зупинення виконавчого провадження. Про запровадження мораторію розпорядник майна повідомляє органи державної виконавчої служби за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника та знаходженням його майна.

Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, в тому числі не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій.

Дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов'язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення.

Дія мораторію не поширюється на задоволення вимог кредиторів у разі одночасного задоволення вимог кредиторів у процедурі розпорядження майном керуючим санацією згідно з планом санації або ліквідатором у ліквідаційній процедурі в порядку черговості, встановленому цим Законом.

Стягнення грошових коштів за вимогами кредиторів за зобов'язаннями, на які не поширюється дія мораторію, провадиться з рахунку боржника в установі банку. Контроль за такими стягненнями здійснює арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор).

Звернення стягнення на майно боржника за вимогами, на які не поширюється дія мораторію, здійснюється виключно за ухвалою господарського суду, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство боржника.

Під час процедури розпорядження майном боржнику дозволяється задовольняти лише ті вимоги кредиторів, на які згідно з частиною п'ятою цієї статті не поширюється дія мораторію.

Отже, враховуючи, що ухвала господарського суду Хмельницької області про порушення провадження у справі про банкрутство була прийнята 18.08.2014 року, а спірне рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені 15.12.2015 року, відповідач мав бути повідомленим про порушення щодо позивача справи про банкрутство відповідно до вимог ст.19 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Більш того протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів боржнику не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій. А вимоги про сплату штрафних санкцій та пені є похідними від суми основного боргу зі сплати єдиних внесків за період з 22.05.2012 року до 17.09.2015 року.

Спірні нарахування були здійснені податковою інспекцією після порушення провадження у справі про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів господарським судом, а саме: за оскаржуваним рішенням № 0015141701/717 від 15 грудня 2015 року.

Тому, застосування до нього норм чинного законодавства щодо нарахування штрафних санкцій та пені за несплату єдиного внеску у встановлені строки у період порушення провадження про банкрутство щодо нього та у період дії мораторію на задоволення вимог кредиторів є протиправним.

Згідно ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд згідно ст.86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Натомість відповідач не обґрунтував суду правомірності винесення оскаржуваного рішення, не надав належних доказів на підтвердження своєї правової позиції.

Таким чином, суд приходить до висновку про те, що адміністративний позов ТОВ "Кепітал Лізинг Менеджмент" підлягає задоволенню повністю, а протиправне рішення Хмельницької ОДПІ ГУ ДФС у хмельницькій області №0015141701/717 від 15 грудня 2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску - скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задоволити.

Скасувати рішення Хмельницької ОДПІ ГУ ДФС у хмельницькій області №0015141701/717 від 15 грудня 2015 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кепітал Лізинг Менеджмент" 1600 (одна тисяча шістсот) грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 16 березня 2017 року

Суддя "Згідно з оригіналом" Суддя П.І. Салюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2017
Оприлюднено22.03.2017
Номер документу65380515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/557/17

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 18.04.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 14.03.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 13.02.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні