ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" вересня 2011 р. 14 год.40 хв.Справа № 2-а-3976/11/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Морської Г.М.,
при секретарі: Кравченко А.О.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Релігійної громади № 1 Свідків ОСОБА_3 м. Херсона
до Державної податкової інспекції у м. Херсоні < 3-я особа >
про скасування податкового повідомлення - рішення,
встановив:
Релігійна громада № 1 Свідків ОСОБА_3 м. Херсона звернулась до суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні про скасування податкового повідомлення - рішення від 25.07.2011р. № 000255230, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання по комунальному податку у розмірі 1870 грн.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, обгрунтовуючи наступним. Відповідач при винесенні податкового повідомлення - рішення застосував норми Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (далі - Закон № 2181-ІІІ) та Декрету від 20.05.1993р. № 56-93 «Про місцеві податки і збори» (далі- Декрет № 56-93), які з 01.01.2011р. втратили чинність. Посилання на Податковий Кодекс України, який вступив в силу з 01.01.2011р. є незаконним, оскільки він не передбачає такого виду податку як комунальний. Тому у Державної податкової інспекції у м. Херсоні відсутні нормативно-правові підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Представник відповідача проти позову заперечила, суду пояснила, що податкове повідомлення - рішення винесено у відповідності до вимог чинного законодавства. У період діяльності позивача, який перевірявся, діяли норми Декрету № 56-93 та Закону № 2181-ІІІ, відповідно до яких позивач зобов'язаний подавати до податкового органу відповідні розрахунки комунального податку. Оскільки з 01.01.2011 р. дані нормативно правові акти втратили чинність і їх застосування неможливе, до позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції передбачені Податковим Кодексом України, який вступив в силу з 01.01.2011р.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичних осіб Релігійна громада № 1 Свідків ОСОБА_3 м. Херсона зареєстрована 11.04.1998 р. Виконавчим комітетом Херсонської міської ради.
Податкове повідомлення - рішення від 25.07.2011р. № 000255230, згідно якого позивачу збільшено суму грошового зобов'язання по комунальному податку у розмірі 1870 грн., винесено на підставі акту Про результати позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства Релігійної громади № 1 Свідків ОСОБА_3 м. Херсона (код 24963513) за період з 01.04.2008р. по 05.07.2011р. .
Перевіркою встановлено порушення п.п. 4.1.4 п 4.1 ст. 4 Закону № 2181-ІІІ та ст. 15 Декрету від 20.05.1993р. № 56-93 (які діяли на момент виникнення спірних правовідносин).
За наслідками перевірки складено акт від 12.07.2011 р. № 2461/23-6/24963513.
Актом перевірки встановлено, що в порушення п.п. 4.1.4 п 4.1 ст. 4 Закону № 2181-ІІІ та ст. 15 Декрету від 20.05.1993р. № 56-93 Релігійна громада № 1 Свідків ОСОБА_3 м. Херсона до Державної податкової інспекції у м. Херсоні не надавала розрахунки комунального податку за наступні звітні періоди: з ІІ квартала 2008р.- ІV квартала 2008р., з І квартала 2009р.- ІV квартала 2009 р, з І квартала 2010р.- ІV квартала 2010р.
Згідно п.п 4.1.4 ст 4 Закону № 2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п.1.11 ст.11 Закону № 2181-ІІІ податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Відповідно до ст. 15 Декрету № 56-93 комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Таким чином законодавство, яке діяло на момент виникнення спірних правовідносин, передбачає обов'язкове подання до податкового органу обов'язкової звітності, а саме -розрахунки комунального податку.
Актом перевірки встановлено неподання позивачем розрахунків по комунальному податку з ІІ квартала 2008р.- ІV квартала 2008р., з І квартала 2009р.- ІV квартала 2009 р, з І квартала 2010р.- ІV квартала 2010р.
Оскільки на момент проведення перевірки зазначені нормативно-правові акти втратили чинність, суд вважає правильним застосування штрафної санкції у розмірі, визначеному Податковим кодексом України за неподання податкової звітності, який відповідає нормам, що діяли на час вчинення позивачем порушення податкового законодавства.
Підпунктом 120.1 п. 120 ПК передбачено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Суд не погоджується із застосуванням до позивача штрафної санкції за ІІ квартал 2008 р., оскільки щодо нього закінчився граничний строк нарахування грошових зобов'язань, який встановлений ст. 102 ПК України та був передбачений ст. 15 Закону № 2181-ІІІ.
Підпунктом 102.1. ст. 102 ПК України передбачено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Отже, податковий орган має право визначити суму грошових зобов'язань платнику податків, не пізніше закінчення 1095 днів, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов'язань
Судом встановлено, що перебіг стоку починається з 25.07.2011р. а закінчується 25.07.2008р., тобто у ІІІ кварталі 2008 р. Оскільки граничний строк для нарахування грошових зобов'язань закінчився у липні 2008р., податковий орган не мав права застосовувати штрафні санкції за неподання податкової звітності за ІІ квартал 2008 р.
Таким чином суд приходить до висновку про скасування податкового повідомлення -рішення від 25.07.2011р. № НОМЕР_1 в частині нарахування штрафних санкцій по комунальному податку за ІІ квартал 2008 р. у розмірі 170 грн.
Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Позовні вимоги Релігійної громади № 1 Свідків ОСОБА_3 м. Херсона до Державної податкової інспекції у м. Херсоні про скасування податкового повідомлення - рішення задовольнити частково.
Скасувати податкове повідомлення - рішення від 25.07.2011 р. № НОМЕР_1 в частині застосування штрафної санкції у розмірі 170 грн.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 12 вересня 2011 р.
Суддя Морська Г.М.
кат. 8.2.15
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2011 |
Оприлюднено | 22.03.2017 |
Номер документу | 65386057 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Морська Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні