Постанова
від 25.02.2011 по справі 2а-9455/09/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                Справа № 2а-9455/09/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

          21 лютого 2011 р.           м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді                                                                      Ткаченко О.Є.,

за участю секретаря                                                             Маруфенко О.С.,

          

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області до Щорської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення суми необґрунтовано одержаної виручки та штрафу,-

В С Т А Н О В И В :

18 травня 2009 року Державна інспекція з контролю за цінами в Чернігівській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Щорської районної державної лікарні ветеринарної медицини та просить стягнути з відповідача суму необґрунтовано одержаної виручки та штрафу в розмірі 3107,01 грн. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що в результаті проведеної перевірки Щорської районної державної лікарні ветеринарної медицини щодо правильності формування і застосування цін встановлено порушення при формуванні тарифів на платні послуги ветмедицини за рахунок врахування до статті «накладні витрати» витрат майбутніх періодів. Це призвело до одержання Щорською районною державною лікарнею ветеринарної медицини необґрунтованої виручки в розмірі 1035,67 грн. За результатами проведеної перевірки складено акт від 26.11.2008 року №006519. Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області прийнято рішення від 12.12.2008 року № 89 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким зобов'язано відповідача сплатити до державного бюджету штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки в розмірі 2071,34 грн. Зазначене рішення відповідачем не виконано, тому позивач просить стягнути суму необґрунтовано одержаної виручки та штрафу в розмірі 3107,01 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся в установленому законом порядку, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся в установленому законом порядку, причини неявки суду не повідомив, заперечень проти позову не надав.

Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області 26.11.2008 року в Щорській районній державній лікарні ветеринарної медицини, розташованої за адресою: Чернігівська обл., м. Щорс, вул. Червоноармійська, 64, проведено перевірку правильності формування і застосування цін, про що складено акт перевірки від 26.11.2008 року № 006519 (а.с. 3-5).

Перевіркою за період з 01.01.2008 року по 30.10.2008 року встановлено порушення вимог наказу Міністерства сільського господарства і продовольства України від 19.02.1996року № 51 «Про затвердження механізму формування тарифів на ветеринарні роботи і послуги», що стало підставою для прийняття рішення від 12.12.2008 року № 89 про застосування економічних санкцій у вигляді вилучення до державного бюджету необґрунтовано одержаної суми виручки в розмірі 1037,67 грн. та стягнення штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної виручки в розмірі 2071,34 грн. (а.с. 29).

Згідно із частиною 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 22.07.2009 року по справі № 2а-10085/09/2570 за позовом Щорської районної державної лікарні ветеринарної медицини до Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області про визнання нечинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення дисципліни цін від 12.12.2008 року № 89, яка набрала законної сили, встановлено, що на тарифи на ветеринарні послуги не можуть встановлюватися вільні ціни, оскільки щодо них запроваджене державне регулювання (а.с. 51-53, 54-55).

Згідно із статтею 26 Закону України «Про ветеринарну медицину» тарифи на ветеринарні послуги затверджуються відповідно до законодавства про ціни та ціноутворення.

Законом України «Про ціни і ціноутворення» передбачається, що в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи, Урядом України можуть вводитися інші методи державного регулювання цін і тарифів.

В даному випадку таким методом є запровадження механізму формування тарифів за ветеринарні роботи і послуги, затвердженого наказом Міністерства сільського господарства і продовольства України від 19.02.1996 року № 51 «Про механізм формування тарифів на ветеринарні роботи і послуги», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10.04.1996року за № 176/1201.

Згідно з Механізмом формування тарифів на ветеринарні роботи і послуги до розрахунку тарифу включаються накладні витрати на поточний рік.

Однак, під час проведення перевірки Щорської районної державної лікарні ветеринарної медицини, працівниками Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області виявлено включення відповідачем до складу «накладних витрат» витрати майбутніх періодів, тоді як зазначені витрати визначаються виходячи за фактичними витратами і розподіляються пропорційно заробітній платі з нарахуваннями, згідно калькуляції.

Пунктом 6 Постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.1992 року № 478 «Про перелік протиепізоотичних, лікувальних, лабораторно-діагностичних, радіологічних та інших ветеринарно-санітарних заходів, що проводяться органами державної ветеринарної медицини за рахунок відповідних бюджетних та інших коштів» зобов'язано Міністерство сільського господарства і продовольства України розробити та затвердити єдиний порядок формування тарифів на послуги державної ветеринарної медицини. На виконання цієї постанови вказане Міністерство сільського господарства і продовольства України наказом від 19.02.1996 року за № 51 затвердило Механізм формування тарифів за ветеринарні роботи і послуги.

Статтею 8 Закону України «Про ветеринарну медицину» передбачено, що підрозділи ветеринарної медицини діють на підставі положень, погоджених з Державним департаментом ветеринарної медицини, згідно з якими керівникам ветлікарень надано право встановлювати тарифи на платні ветеринарні послуги.

Отже, цим Департаментом делеговані на місця повноваження по встановленню тарифів на платні послуги, виходячи з собівартості послуг в окремих регіонах, але з дотриманням встановленого порядку формування тарифів.

Таким чином, Державною інспекцією з контролю за цінами в Чернігівській області правомірно прийнято рішення від 12.12.2008 року № 89 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

Частиною 1 статті 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області до Щорської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення суми необґрунтовано одержаної виручки та штрафу є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги Державної інспекції з контролю за цінами в Чернігівській області до Щорської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення суми необґрунтовано одержаної виручки та штрафу задовольнити повністю.

Стягнути з Щорської районної державної лікарні ветеринарної медицини (ідентифікаційний код-00721136, Чернігівська область, Щоський район, м. Щорс, вул.Червоноармійська, 64) суму необґрунтовано одержаної виручки та штрафу в розмірі 3107 (три тисячі сім) грн. 01 коп. до Державного бюджету Щорського району на р/р31112106700569, код 21408863, банк одержувач: ГУДКУ в Чернігівській області, МФО853592.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Суддя                                                                                 Ткаченко О.Є.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2011
Оприлюднено22.03.2017
Номер документу65386191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9455/09/2570

Постанова від 25.02.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні