ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" жовтня 2011 р. Справа № 2-а-4146/11/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бездрабка О.І.,
при секретарі - Рефлер Ю.В.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області до Державного підприємства "Скадовський морський торговельний порт" про стягнення економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін,
встановив:
Державна інспекція з контролю за цінами в Херсонській області (далі - позивач) звернулася з позовом до Державного підприємства "Скадовський морський торговельний порт" (далі - відповідач) про стягнення 1756954,95 грн. економічних санкцій.
Свої вимоги мотивує тим, що за результатами проведеної планової перевірки відповідача з питань дотримання порядку застосування тарифів на комплекс робіт, пов'язаних з обробленням вантажів, а також зборів і плати за послуги, що надаються у морських портах, виявлено порушення вимог чинного законодавства з питань ціноутворення. Зокрема, порушення вимог пункту 2.2.2 "в" підрозділу 2.2 розділу 2, п.7 Приміток до таблиці 2.1.1а розділу 2А Збірника тарифів на комплекс робіт, пов'язаних з обробленням вантажів у портах України, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 31.10.1995 р. № 392, абз.2 п.3 Наказу Міністерства транспорту України від 31.10.1995 р. № 392. Загальна сума завищення по акту перевірки становить 585651,65 грн. Відповідно до ст.14 Закону України "Про ціни і ціноутворення", Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, прийнято рішення від 30.05.2011 р. № 13 про стягнення в дохід держави суми завищення - 585651,65 грн. та штрафу - 1171303,30 грн., а всього на загальну суму - 1756954,95 грн.
У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, просила їх задовольнити, вказавши на те, що під час перевірки відповідача встановлені порушення законодавства з питань ціноутворення. Так, в період з жовтня 2010 року по лютий 2011 р. підприємством безпідставно стягувалася з вантажовласника - фірми "ВестОил ЛТД", яка не є елеватором, плата за використання причалу Порту № 3 (причал загального користування - зерно та генеральні вантажі) при навантаженні зернових та харчових вантажів насипом на судно силами та засобами клієнта у розмірі 2,8 замість 1,40 дол. США. Сума необґрунтовано отриманої виручки складає 353105,38 грн.
В період з червня по вересень 2010 року підприємством стягувалося плата за використання фірмою "ВестОил ЛТД" причалу у розмірі 1,42 замість 1,40 дол. США, за рахунок неврахування округлених розмірів акордних та виняткових ставок, що призвело до завищення плати за використання причалу на 0,02 дол. США за 1 тонну. Сума необґрунтовано отриманої виручки склала 3079,01 грн.
В період з жовтня 2010 року по квітень 2011 року при переробці вантажів 22-ї групи акордних ставок підприємством не застосовувався коефіцієнт 0,7, що призвело до завищення акордної ставки від 0,6 до 3,4 дол. США (застосовано 8,5 та 11,3 замість 7,9 дол. США). Сума необґрунтовано отриманої виручки складає 229467,26 грн.
30.05.2011 р. прийнято рішення № 13 "Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін" про стягнення в дохід державного бюджету суми завищення - 585651,65 грн. та штрафу - 1171303,30 грн.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позову, оскільки посадовими особами ДП "Скадовський морський торговельний порт" акт перевірки не підписувався, ні претензії, ні рішення не отримували.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до наступного.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з положенням про Державну інспекцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 р. № 1819, Державна інспекція з контролю за цінами є урядовим органом державного управління, який організовує та здійснює контрольно-наглядові функції з питань додержання центральним та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.
На підставі посвідчення від 06.05.2011 р. № 103 посадовими особами Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області проведено планову перевірку з питань дотримання порядку застосування тарифів на комплекс робіт, пов'язаних з обробленням вантажів, а також зборів і плати за послуги, що надаються у морських портах на Державному підприємстві "Скадовський морський торговельний порт".
За результатами перевірки складено акт від 24.05.2011 р. № 28, у якому зазначено наступні порушення:
- пункту 2.2.2 "в" підрозділу 2.2 розділу 2 Збірника тарифів, за період жовтень 2010 року - лютий 2011 р., безпідставно стягувалася з вантажовласника - фірми "ВестОил ЛТД", яка не є елеватором, плата за використання причалу Порту № 3 (причал загального користування - зерно та генеральні вантажі) при навантаженні зернових та харчових вантажів насипом на судно силами та засобами клієнта у розмірі 2,8 замість 1,40 дол. США, що призвело до отримання необґрунтованої виручки на суму 353105,38 грн.;
- в порушення абз.2 п.3 Наказу протягом червня-вересня 2010 року стягувалося плата за використання фірмою "ВестОил ЛТД" причалу у розмірі 1,42 замість 1,40 дол. США, за рахунок неврахування округлених розмірів акордних та виняткових ставок, що призвело до завищення плати за використання причалу на 0,02 дол. США за 1 тонну та отримання необґрунтованої виручки на суму 3079,01 грн.;
- в порушення п.7 Приміток до таблиці 2.1.1 а розділу 2А Збірника тарифів при переробці вантажів 22-ї групи акордних ставок протягом жовтня 2010 - квітня 2011 року Портом не застосовувався коефіцієнт 0,7, що призвело до завищення акордної ставки від 0,6 до 3,4 дол. США (застосовано 8,5 та 11,3 замість 7,9 дол. США). Сума необґрунтовано отриманої виручки складає 229467,26 грн.
30.05.2011 р. позивачем прийнято рішення № 13 "Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін" про стягнення в дохід державного бюджету суми завищення - 585651,65 грн. та штрафу - 1171303,30 грн.
Суд вважає зазначене рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області правомірними виходячи з наступного.
Відповідно до повноважень, наданих постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 р. № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів), Мінтрансзв"язку встановлює за погодженням з Мінекономіки, зокрема, тарифи на комплекс робіт, пов'язаних з обробленням зовнішньоторговельних та транзитних вантажів у морських і річкових портах (на причалах), та збори і плату за послуги, що надаються суднам закордонного плавання у морських портах (на причалах) України.
Тарифи, які застосовуються при розрахунках з вантажовласниками (експедиторами вантажів) за комплекс робіт, пов'язаних з обробленням вантажів, затверджено Наказом Міністра транспорту України від 31.10.1995 р. № 392 "Про затвердження Збірника тарифів на комплекс робіт, пов'язаних з обробленням вантажів у портах України", зареєстрованого в Мін'юсті України 26.12.1995 р. за № 476/1012.
Відповідно до абз. 1 п.3 Наказу тарифи на комплекс робіт, пов'язаних з обробленням вантажів у портах України, що визначені Збірником тарифів з 01.09.2008 р. застосовуються з коефіцієнтом 1,18.
Під час перевірки встановлено, що відповідач для перевантаження вантажів силами та засобами клієнтів надає в користування причал № 3, проектна спеціалізація якого згідно паспортних даних - зерно та генеральні вантажі, фактична спеціалізація - причал використовується для приймання суден типу "РО- РО" (поромна лінія Скадовськ - Зонгулдак).
Відповідно до пунктів 2.2.2 "а", "в" підрозділу 2.2 розділу 2 передбачено, що плата обчислюється за масою вантажу брутто та стягується з кожної метричної тонни з вантажів, що переробляється елеватором на причалах усіх портів у розмірі 2,4 дол. США за 1 тонну (2,8 дол. США із застосуванням коефіцієнту 1,18), з вантажів, що переробляються силами та засобами клієнтури на загальних причалах всіх портів - 1,2.
Між тим, ДП "Скадавський морський торговельний порт" з фірми "ВестОил ЛТД", яка не є елеватором, з жовтня 2010 року стягувалася плата у розмірі 2,8 дол. США за кожну навантажену силами клієнта тонну вантажів. При цьому, договір укладено 16.12.2010 р. за № 115/01-10.
Згідно Реєстру бухгалтерських документів та розрахунку необґрунтовано отриманої виручки (додаток № 1 до акту перевірки) ДП "Скадовський морський торговельний порт" отримано за період жовтень 2010 р. лютий 2011 р. необґрунтованої виручки на суму 353105,38 грн.
Абзацом 2 пункту 3 Наказу передбачено, що округлення розмірів акордних ставок та виняткових ставок здійснюється у такому порядку: до 0,05 дол. США відкидається, а 0,05 і вище округлюється до 0,1 дол. США.
Як вбачається з акту перевірки, протягом червня-вересня 2010 року відповідачем стягувалася плата за використання фірмою "ВестОил ЛТД" причалу у розмірі 1,42 замість 1,40 дол. США за рахунок неврахування округлення розмірів акордних ставок та виняткових ставок, що призвело до завищення плати за використання причалу на 0,02 дол. США за 1 тонну та отримання ДП "Скадовський морський торговельний порт" необґрунтованої виручки на суму 3079,01, що підтверджується Реєстром бухгалтерських документів та розрахунок необґрунтовано отриманої виручки (додаток № 2 до акту перевірки).
Відповідно до п.7 Приміток до таблиці 2.1.1 а розділу 2А Збірника тарифів у Скадовському морському порту при переробці вантажів 22-ї групи акордних ставок застосовуються акордні ставки з коефіцієнтом 0,7.
Під час перевірки встановлено, що ДП "Скадовський морський торговельний порт" укладено договори з ПП "Лайф-Скадовськ" (№ 103/03-10 від 15.10.2010 р., № 124/03-10 від 21.12.2010 р.), ПП "Валкан люкс" (№ 171/03-09 від 10.12.2009 р., № 137/03-10 від 31.12.2010 р.), ПП "Парус-200" (№ 17/13-11 від 21.03.2011 р.) на перевалку вантажів (цитрусових в пакетах), яка проводиться вантажними механізмами порту.
При переробці вантажів 22-ї групи акордних ставок відповідачем протягом жовтня 2010 р. - квітня 2011 р. не застосовувався коефіцієнт 0,7, що призвело до завищення акордної ставки від 0,6 до 3,4 дол. США (застосовано 8,5 та 11,3 замість 7,9 дол. США) та отримання необґрунтованої виручки у сумі 229467,26 грн., що підтверджується Реєстром бухгалтерських документів та розрахунок необґрунтовано отриманої виручки (додаток № 3 до акту перевірки.
Таким чином, загальна сума необґрунтовано отриманої виручки становить 585651,65 грн. (353105,38 грн. + 3079,01 грн. + 229467,26 грн. = 585651,65 грн.).
Згідно з вимогами ст.14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Отже, до ДП "Скадовський морський торговельний порт" правомірно застосовано економічні санкції, а саме вирішено вилучити у дохід державного бюджету суму завищення 585651,65 грн. та стягнути штраф у сумі 11771303,30 грн.
Що стосується доводів представника відповідача про неотримання акту перевірки, претензії та рішення про застосування економічних санкцій, то суд вважає їх необґрунтованими, оскільки як вбачається з опису документів поштового відправлення від 25.05.2011 р., Державною інспекцією з контролю за цінами в Херсонській області ДП "Скадовський морський торговельний порт" 25.05.2011 р. відправлено акт перевірки з додатками №№ 1-3, які отримані посадовою особою відповідача ОСОБА_3 26.05.2011 р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.
30.05.2011р. Інспекцією направлено відповідачу рекомендованим листом рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 30.05.2011 р. № 13, припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін від 30.05.20-11 р. № 28 та претензію від 30.05.2011 р. № 13, про що свідчить поштовий конверт та повідомлення про вручення поштового відправлення, які були повернуті до позивача 06.06.2011 р. із зазначенням причини повернення - за відмови адресата від одержання кореспонденції, що підтверджується довідкою Укрпошти.
Таким чином, суд не вбачає жодних порушень законодавства при проведенні Державною інспекцією з контролю за цінами у Херсонській області планової перевірки ДП "Скадовський морський торговельний порт".
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області про стягнення економічних санкцій підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства "Скадовський морський торговельний порт" (75700, Херсонська область, м.Скадовськ, вул.Пролетарська, 2, р/р 26000052301954, МФО 352479 в ХФ "Приватбанк", ОКПО 21281150) до державного бюджету (ГУДКУ у Херсонській області, МФО 852010, код доходу 21081100, р/р 31111106700267, ОКПО 24103683) 1756954 (один мільйон сімсот п"ятдесят шість тисяч дев"ятсот п"ятдесят чотири) грн. 95 коп. економічних санкцій.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 10 жовтня 2011 р.
Суддя Бездрабко О.І.
кат. 5.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2011 |
Оприлюднено | 22.03.2017 |
Номер документу | 65386237 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні