Провадження №1-кс/712/1583/17
Справа № 712/3406/17
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
про накладення арешту на майно
20 березня 2017 року Слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Пироженко С.А., при секретарі Тітова О.І.,за участю прокурора Бовсуновської Ю.С., розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси винесене у кримінальному провадженні № 12016251010004480 від 21.05.2016 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України, старшим слідчим СУ ГУ НП в Черкаській області Момотенко І.Г. та погоджене прокурором Черкаської місцевої прокуратури Бовсуновською Ю.С., клопотання про накладення арешту,
В С Т А Н О В И В:
Старший слідчий СУ ГУ НП в Черкаській області Момотенко І.Г. звернулася до суду з клопотанням про накладення арешту на майно, посилаючись на те, що ОСОБА_2, наказом Міністерства юстиції України Головного управління юстиції у Черкаській області № 1590/к від 27.08.2012 року призначена на посаду начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області із збереженням їй 13 рангу державного службовця. В подальшому наказом Міністерства юстиції України Головного управління юстиції у Черкаській області № 2425/к від 18.12.2012 року на ОСОБА_2 покладено виконання обов'язків начальника реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області, та перебувала на займаній посаді до 02.06.2015 року.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Державний реєстр речових прав на нерухоме майно - це єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2015 року №17 Про питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції ліквідовано Державну реєстраційну службу та почалась процедура ліквідації, а обов'язки з виконання завдань і функцій з реалізації державної політики з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень покладено на Міністерство юстиції України. Міністерство юстиції України є правонаступником Державної реєстраційної служби.
Відповідно до п. 1 Положення Про Міністерство юстиції України , яке затверджено постановою Кабінетом Міністрів України від 02.07.2014 року №228, територіальні органи Міністерства юстиції України забезпечують реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
Відповідно до ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень організаційну систему державної реєстрації прав становлять: Міністерство юстиції України та його територіальні органи, суб'єкти державно реєстрації прав (виконавчі органи сільських, селищних та міських рад; акредитовані суб'єкти), державні реєстратори прав на нерухоме майно.
Відповідно до ст. 6 Конституції України, державна влада в Україні здійснюється на засадах ії поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією України і відповідно до Законів України.
Відповідно до п. 1 Положення про Міністерство юстиції України, Мін'юст є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закон України Про державну службу , державний службовець, це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов'язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.
Відповідно до ст. 38 Закону України Про державну службу прийняття на державну службу, просування по службі державних службовців, вирішення інших питань, пов'язаних із службою, здійснюються з урахуванням категорій посад державної служби та рангів державних службовців як виду спеціальних звань, що їм присвоюються.
Відповідно до п.п. 2.1, 2.2.1, 2.2.4, 2.2.6, 4.5.1, 4.5.4, 4.5.9 Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції, яке 20.12.2012 затверджене начальником Черкаського міського управління юстиції Слобожаником А.А., до повноважень у період лютого - березня 2015 року, начальника відділу служби та виконуючої обов'язків начальника реєстраційної служби, ОСОБА_2 відносились: забезпечення реалізації державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно; здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відповідно до закону; вжиття в межах компетенції заходів щодо ведення державного реєстру прав; забезпечення прийому та видачу документів, пов'язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, наданням інформації з Державного реєстру прав; здійснення керівництва відділом, забезпечення виконання покладених на відділ завдань; забезпечення виконання відділом Конституції та законів України, актів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінюсту та Укрдержреєстру, доручень Міністра юстиції України та Голови Укрдержреєстру, наказів Головного юстиції та управління юстиції; здійснення функції державного реєстратора прав на нерухоме майно.
Крім того, відповідно до Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби, ОСОБА_2 при здійсненні своїх повноважень, будучи начальником відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області, керується Конституцією України, актами Президента України та Кабінету Міністрів, наказами Мін'юсту та Укрдержреєстру, іншими актами законодавства, наказами Головного управління юстиції у Черкаській області та управління юстиції, Положенням про реєстраційну службу управляння юстиції, Положенням про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції тощо.
З урахування наведеного, ОСОБА_2 є службовою особою, яка наділена спеціальними повноваженнями, передбаченими законом, а також постійно обіймає посаду в державному органі, пов'язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
Спеціальним законом, що визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав та їх обтяжень на нерухоме майно, є - Закон України від 01.07.2004 р. №1952-IV Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі-ЗаконУкраїни №1952-IV).
Згідно частини другої статті 9 ЗаконуУкраїни №1952-IV державний реєстратор прав на нерухоме майно встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав; у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень.
Відповідно до статті 15 Закону України №1952-IV державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
Процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна визначає Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року №868(далі Порядку).
Відповідно до п. 15 Порядку № 868 під час розгляду заяви і документів, що додаються до неї, державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно, їх обтяженнями, зокрема щодо наявності факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав.
Відповідно до п. 16 Порядку № 868 у разі подання документів, необхідних для проведення державної реєстрації речових прав, не в повному обсязі державний реєстратор приймає рішення про зупинення розгляду заяви, яке містить рекомендації щодо усунення обставин, що були підставою для його прийняття.
Згідно п. 20 Порядку № 868 за результатами розгляду заяви та документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав або рішення про відмову в такій реєстрації.
При реєстрації прав щодо об'єкта нерухомого майна, право власності на який заявлене вперше, державний реєстратор відкриває відповідний розділ у Державному реєстрі прав, присвоює реєстраційний номер такому об'єкту та формує реєстраційну справу відповідно до законодавства (п. 21), вносить записи до Державного реєстру прав (п. 22) та, у випадках, установлених законом, після прийняття рішення про державну реєстрацію права власності, відкриття відповідного розділу Державного реєстру прав та/або внесення записів до зазначеного Реєстру формує свідоцтво про право власності на нерухоме майно (п. 24).
Свідоцтво оформляється у двох примірниках, один з яких долучається до реєстраційної справи, а другий видається заявникові.
Згідно п. 36 Порядку для проведення державної реєстрації речових прав необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення таких прав на нерухоме майно, та інші документи, визначені цим Порядком.
Крім того, ч. 2 ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , п. 4 Порядку №868, передбачено, що прийняття в експлуатацію об'єкта нерухомого майна, державна реєстрація прав на такий об'єкт проводиться після прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку.
Згідно з п. 1 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, новозбудованим об'єктом, є завершений будівництвом об'єкт нерухомого майна, державна реєстрація права власності на який проводиться вперше.
Відповідно до п. 49 Порядку № 868 у разі проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудовані чи реконструйовані об'єкти нерухомого майна заінтересованою особою є замовник будівництва, крім випадків, передбачених цим Порядком.
Для проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новозбудований об'єкт нерухомого майна заявник подає:
- документ, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну ділянку;
- документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта.
Крім того, у разі коли державна реєстрація прав з видачею свідоцтва проводиться на новозбудований або реконструйований об'єкт нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося у результаті спільної діяльності, заявник, крім документів, що зазначені в цьому пункті, подає органові державної реєстрації прав договір про спільну діяльність або договір простого товариства.
Згідно п. 50 Порядку № 868, для проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва на новозбудований або реконструйований об'єкт нерухомого майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів фізичних та юридичних осіб, заявник подає, зокрема:
- документ, що підтверджує набуття у власність особою закріпленого за нею об'єкта будівництва, передбачений законодавством (інвестиційний договір, договір про пайову участь, договір купівлі-продажу майнових прав тощо).
- довідку (виписку) із переліку осіб, які брали участь в інвестуванні (фінансуванні) об'єкта будівництва та за якими здійснюється державна реєстрація прав, видану особою, що залучала кошти фізичних та юридичних осіб (замовником будівництва), про участь заінтересованої особи в інвестуванні (фінансуванні) об'єкта будівництва (у тому числі шляхом купівлі-продажу майнових прав);
- завірені особою, що залучала кошти фізичних та юридичних осіб (замовником будівництва), копії (крім випадків подання оригіналів таких документів особою, що залучала кошти фізичних та юридичних осіб (замовником будівництва):
- документа, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну ділянку (крім випадків реконструкції об'єктів нерухомого майна без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані);
- документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта;
- документа, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси (крім випадку, коли в результаті реконструкції об'єкта нерухомого майна його адреса не змінилася).
З урахування вищевикладеного встановлено, що в період з лютого по березень 2015 року ОСОБА_2, перебуваючи на посаді начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та будучи в.о. начальника реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області, відповідно до наказів від 27.08.2012 №1590/к та від 18.12.12 №2425/к, знаходячись в приміщенні вищевказаного управління юстиції, яке розташоване за адресою: м.Черкаси, вул. Благовісна, буд. 170, у період робочого часу з 08.00 до 18.00 години, більш точний час у ході досудового розслідування не було встановлено, маючи умисел на незаконну реєстрацію речового права на не введений в експлуатацію об'єкт (новозбудований об'єкт - відповідно до п. 1 Порядку № 868), діючи в інтересах третіх осіб, а саме: ОСОБА_4, від імені якого, на підставі довіреності № 342 від 06.02.2015 діяв ОСОБА_5, зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, незаконно здійснила державну реєстрацію права власності на нерухомий об'єкт, який розташований в вбудовано - прибудованих приміщеннях житлового будинку по АДРЕСА_1,яке відповідно до рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 16.03.1998 №170 Про передачу незавершеного будівництвом передано як незавершене будівництво, для прискорення введення в експлуатацію на баланс, що в свою чергу вказує на право власності, яке закріплено за редакцією газети ІНФОРМАЦІЯ_2 обласної Селянської спілки обкому профспілки працівників агропромислового комплексу облагропрому (Редакція обласної газети ІНФОРМАЦІЯ_2 (код 21364150), засновниками якого являється трудовий колектив газети, спілка сільськогосподарських товаровиробників Черкаської області та Черкаська обласна профспілкова організація працівників агропромислового комплексу (далі редакція газети ІНФОРМАЦІЯ_2 ), при наступних обставинах.
Так, 20.02.2015 ОСОБА_5, діючи на підставі довіреності № 342 від 06.02.2015 виданої в інтересах ОСОБА_4, звернувся та надав до державної реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області документи, а саме:
заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень( щодо права власності) реєстраційний номер 10308745 від 20.02.2015;
квитанцію QS24094118 від 20.02.2015 про сплату про надання витягу;
квитанцію QS24094142 від 20.02.2015 про сплату державного мита;
копію паспорту ОСОБА_5 НОМЕР_1 та довідку про присвоєння ідентифікаційного номера останньому;
довіреність № 342 від 06.02.2015 виданої в інтересах ОСОБА_4;
копію паспорту ОСОБА_4 НОМЕР_2 та довідку про присвоєння ідентифікаційного номера останньому;
копію рішення виконавчого комітету Придніпровської районної ради народних депутатів м. Черкаси № 246 від 16.07.1997 про затвердження акту державної комісії на прийняття в експлуатацію і передачу на баланс АДРЕСА_1
наказ Департаменту архітектури, містобудування та інспектування № 1276-а від 27.02.2015 про присвоєння та зміну нумерації будинків та споруд на території м. Черкаси;
технічний паспорт на нежитлове приміщення АДРЕСА_1 від 10.02.2015 без номера;
картку прийому заяви № 19504421 від 20.02.2015.
А також ОСОБА_5, діючи в інтересах ОСОБА_4 подав, підроблені документи: договір №70/1 від 15.04.1997 Про дольове інвестування будівництва нежитлових приміщень в АДРЕСА_1 ; акт прийому-передачі нежитлових приміщень від 16.07.1997; виписку списку інвесторів № 245 від 17.07.1997; за фактом чого вказаним особам висунуто обвинувачення у кримінальному провадженню №12015250050000552, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 358, ч. 5 ст. 358, ч. 4 ст. 190, ст.. 356, ч. 1 ст. 389 КК України,
У подальшому ОСОБА_2, 02.03.2016 року достовірно знаючи про наявність права власності редакції газети ІНФОРМАЦІЯ_2 на об'єкт нерухомості, який розташований в вбудовано - прибудованих приміщеннях житлового будинку по АДРЕСА_1, площею 325 м 2.в робочий час, тобто в період з 08.00 до 18.00 години, більш точний час у ході досудового розслідування встановити не надалось можливим, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: АДРЕСА_2, розглядає вище вказану заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень( щодо права власності) реєстраційний номер 10308745 від 20.02.2015 року поданих ОСОБА_5 в інтересах ОСОБА_4 достовірно знаючи про ненадання документів, що підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну ділянку; документів, що відповідно до вимог законодавства засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, передбачені п.п. 49, 50 Порядку Державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень , затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 17.10.2013 №868, в порушення вимог ст. ст. 2, 6, 9, 15 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , ст. 331 Цивільного кодексу України,умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_4, діючи в супереч інтересам служби, складає завідомо неправдиве рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 19701299 від 02.03.2016, яке засвідчила своїм особистим підписом та скріпила печаткою державного реєстратора реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області ОСОБА_2, чим надала документу статусу офіційного.
Після чого, використовуючи свої службові повноваження внесла завідомо неправдиві відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо права власності на об'єкт нерухомості, який розташований в вбудовано - прибудованих приміщеннях житлового будинку по АДРЕСА_1, за ОСОБА_4.
У подальшому того ж дня 02.03.2016 року, ОСОБА_6 - ОСОБА_7, як службова особа, внісши до офіційного документу завідомо неправдиві відомості склала та видала ОСОБА_5 завідомо неправдивий офіційний документ - свідоцтво про право власності на нерухоме майно індексний номер НОМЕР_3 від 02.03.2015 НОМЕР_4 та витяг Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності НОМЕР_5 від 02.03.2015, які завірені власним підписом ОСОБА_2 та скріплено печаткою державного реєстратора реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області ОСОБА_2, чим надано документу статусу офіційного.
Таким чином, ОСОБА_6 ОСОБА_7 зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, шляхом внесення завідомо неправдивих відомостей до Державного реєстру прав на нерухоме майно, склала рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 19701299 від 02.03.2016, склала та видала свідоцтво про право власності на нерухоме майно індексний номер НОМЕР_3 від 02.03.2015 НОМЕР_4 на нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1,яке належить редакції газети ІНФОРМАЦІЯ_2 , в результаті чого вказане приміщення було незаконно зареєстровано за ОСОБА_4, а охоронюваним законом правам, свободам та інтересам редакції газети ІНФОРМАЦІЯ_2 , спричинено шкоду на загальну суму 1 428 245 гривень, що в 2345,2 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, відповідно до висновку експерта №43/15/Буд. від 04.01.2016 року.
Слідчим відділом Черкаського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області внесено до ЄРДР 21 травня 2016 року кримінальне провадження за №12016251010004480 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.
Вона ж, наказом Міністерства юстиції України Головного управління юстиції у Черкаській області № 1590/к від 27.08.2012 призначена на посаду начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області із збереженням їй 13 рангу державного службовця. В подальшому наказом Міністерства юстиції України Головного управління юстиції у Черкаській області № 2425/к від 18.12.2012 на ОСОБА_2 покладено виконання обов'язків начальника реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області, та перебувала на займаній посаді до 02.06.2015 року.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Державний реєстр речових прав на нерухоме майно - це єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав.
Відповідно до п.п. 2.2.1, 2.2.4, 2.2.6, 2.3.2, 4.5.1, 4.5.4, 4.5.9 Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції, яке 20.12.2012 затверджене начальником Черкаського міського управління юстиції Слобожаником А.А., до повноважень у період лютого - березня 2015 року,начальника відділу служби та виконуючої обов'язків начальника реєстраційної служби, ОСОБА_2 відносились:здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відповідно до закону; вжиття в межах компетенції заходів щодо ведення державного реєстру прав; забезпечення прийому та видачу документів, пов'язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, наданням інформації з Державного реєстру прав; здійснення керівництва відділом, забезпечення виконання покладених на відділ завдань; забезпечення виконання відділом Конституції та законів України, актів та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінюсту та Укрдержреєстру, доручень Міністра юстиції України та Голови Укрдержреєстру, наказів Головного юстиції та управління юстиції; здійснення функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, забезпечує розгляд звернень народних депутатів, громадян та запитів на публічну інформацію з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
Крім того, відповідно до Положення про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби, ОСОБА_2 при здійсненні своїх повноважень, будучи начальником відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області, керується Конституцією України, актами Президента України та Кабінету Міністрів, наказами Мін'юсту та Укрдержреєстру, іншими актами законодавства, наказами Головного управління юстиції у Черкаській області та управління юстиції, Положенням про реєстраційну службу управляння юстиції, Положенням про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції тощо.
Так, відповідно до Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майнозатвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1141ведення Державного реєстру прав здійснюється за допомогою технічних і програмних засобів, які забезпечують формування та присвоєння номерів (реєстраційного номера об'єкта нерухомого майна, реєстраційного номера заяви (запиту), номера запису, індексного номера рішення, інформації з Державного реєстру прав, свідоцтва тощо), формування картки прийому заяви (запиту), витягів, інформаційних довідок, виписок, оформлення рішень, свідоцтв про право власності на нерухоме майно, захист відомостей, що містяться у Державному реєстрі прав, від несанкціонованих дій, оновлення, архівування та відновлення записів, внесених до Державного реєстру прав, їх пошук, документальне відтворення процедури державної реєстрації прав, надання інформації з Державного реєстру прав.
З урахування наведеного, ОСОБА_2 є службовою особою, яка наділена спеціальними повноваженнями, передбаченими законом, а також постійно обіймає посаду в державному органі, пов'язану з виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.
ОСОБА_6 - ОСОБА_7, будучи службовою особоюв період з лютого по березень 2015 року, перебуваючи на посаді начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та будучи в.о. начальника реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області, відповідно до наказів від 27.08.2012 №1590/к та від 18.12.12 №2425/к, знаходячись в приміщенні вищевказаного управління юстиції, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_2, у період робочого часу з 08.00 до 18.00 години, більш точний час у ході досудового розслідування не було встановлено, діючи умисно, зловживаючи своїм службовим становищем з метою внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей , а також видачі службовою особою завідомо неправдивого документу, достовірно знаючи про ненадання документів, що підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну ділянку; документів, що відповідно до вимог законодавства засвідчують прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, передбачені п.п. 49, 50 Порядку Державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень , затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 17.10.2013 №868, в порушення вимог ст. ст. 2, 6, 9, 15 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , ст. 331 Цивільного кодексу України,умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_4, діючи в супереч інтересам служби, складає завідомо неправдиве рішення про реєстрацію прав та їх обтяжень №19701299 від 02.03.2016, який засвідчила своїм особистим підписом та скріпила печаткою державного реєстратора реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області ОСОБА_2, чим надала документу статусу офіційного.
Після чого, використовуючи свої службові повноваження внесла завідомо неправдиві відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо права власності на об'єкт нерухомості, який розташований в вбудовано - прибудованих приміщеннях житлового будинку по вул. Сержанта Жужоми, буд. 6 в м. Черкаси, за ОСОБА_4.
В подальшому, того ж дня, 02.03.2016, ОСОБА_6 - ОСОБА_7, як службова особа, внісши до офіційного документу завідомо неправдиві відомості склала та видала ОСОБА_5 завідомо неправдивий офіційний документ - свідоцтво про право власності на нерухоме майно індексний номер НОМЕР_3 від 02.03.2015 НОМЕР_4 та витяг Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності НОМЕР_5 від 02.03.2015, які завірила власним підписом ОСОБА_2 та скріпила печаткою державного реєстратора реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції Черкаської області ОСОБА_2, чим надано документу статусу офіційного, що понесло юридичні наслідки.
Таким чином, ОСОБА_6 - ОСОБА_7 зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, шляхом внесення завідомо неправдивих відомостей до Державного реєстру прав на нерухоме майно, складання рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 19701299 від 02.03.2016, складання та видання свідоцтво про право власності на нерухоме майно індексний номер НОМЕР_3 від 02.03.2015 НОМЕР_4 незаконно зареєструвала за ОСОБА_4, право власності на нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1, яке належить редакції газети ІНФОРМАЦІЯ_2 , в чим охоронюваним законом правам, свободам та інтересам редакції газети ІНФОРМАЦІЯ_2 , спричинено шкоду на загальну суму 1 428 245 гривень, що в 2345,2 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, відповідно до висновку експерта №43/15/Буд. від 04.01.2016 року.
Слідчим відділом Черкаського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області внесено до ЄРДР 26 січня 2017 року кримінальне провадження за №12017251010000764 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України.
22 лютого 2017 року кримінальні провадження № 12016251010004480 та №12017251010000764 об'єднані в одне провадження з загальним №12016251010004480.
06 липня 2016 року та 22 лютого 2017 року по кримінальному провадженню створена слідча група до якої включено старшого слідчого СВ Черкаського відділу поліції Головного управління Національної поліції капітана поліції Кублія М.В. та старшого слідчого СУ Головного управління Національної поліції в Черкаській області підполковника поліції Момотенко І.Г.
Своїми умисними діями ОСОБА_2 вчинила кримінальні правопорушення, передбачені :
ч. 2 ст. 364 КК України, - зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам, та інтересам юридичних осіб, що спричинило тяжкі наслідки;
ч. 2 ст. 366 КК України, - складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів неправдивих відомостей, що спричинило тяжкі наслідки.
У вчиненні даних кримінальних правопорушень підозрюється ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженці
м. Черкаси, українці, громадянці України, освіта вища, заміжній, проживаючої за адресою: АДРЕСА_3, працюючої - завідувач сектору взаємодії з суб'єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, державний службовець, раніше не судимої.
Причетність ОСОБА_10, до скоєння кримінальних правопорушень підтверджується зібраними в кримінальному провадженні доказами, а саме:
протоколом допиту потерпілого ОСОБА_11,
протоколом допиту свідка ОСОБА_12;
протоколом допиту свідка ОСОБА_13;
протоколом тимчасового доступу до документів та документами що стосуються проведеної перевірки в 2015 році щодо прийняття державним реєстратором речових прав на нерухоме майно Черкаського міського управління юстиції Черкаської області ОСОБА_2;
листами Міністерства юстиції України;
свідоцтвом про право власності на нерухоме майно індексний номер НОМЕР_3 від 02.03.2015 НОМЕР_4;
рішенням № 315 від 30.05.1997;
рішенням № 170 від 16.03.1998;
актом передачі приміщення на баланс редакції обласної газети ІНФОРМАЦІЯ_2 ; копія наказу № 1276-а;
договором №70 від 14.04.1997 Про дольову участь в інвестуванні будівництва вбудовано-прибудованої частини та підвального приміщення в 116-квартирному житловому будинку по вул. С.Жужоми ;
даними висновку експерта № 1/833, згідно якого: 1) відтиск печатки ЗАТ Черкасизалізобетон , який розташований в договорі № 70 від 14.04.1997 Про дольову участь в інвестуванні будівництва вбудовано-прибудованої частини та підвального приміщення в АДРЕСА_1, нанесений печаткою ЗАТ Черкасизалізобетон , зразки якогонадані на експертизу; 2) відтиски печатки ЗАТ Черкасизалізобетон , які розташовані в договорі № 70/1 від 15.04.1997 Про дольову участь в інвестуванні будівництва вбудовано-прибудованої частини та підвального приміщення в АДРЕСА_1, в акті прийому-передачі нежитлових приміщень від 16.07.1997 та у виписці списку інвесторів №245 від 17.07.1997 нанесені не печаткою ЗАТ Черкасизалізобетон , зразкиякоїнадано на експертизу, а іншоюпечаткою;
даними висновку експерта № 1/812, згідноякого: 1) підписвідімені гр. ОСОБА_14, якийрозташований в договорі № 70 від 14.04.1997 Про дольову участь в інвестуваннібудівництва вбудовано-прибудованоїчастини та підвальногоприміщення в АДРЕСА_1, в реквізитах Исполнитель післяпрізвища ОСОБА_14 , виконаний гр. ОСОБА_14; 2) підписивідімені гр.. ОСОБА_14, якірозташовані в договорі № 70/1 від 15.04.1997 Про дольову участь в інвестуваннібудівництва вбудовано-прибудованоїчастини та підвальногоприміщення в АДРЕСА_1, в реквізитах Исполнитель перед прізвищем ОСОБА_14 , у актіприйому-передачінежитловихприміщеньвід 16.07.1997, в реквізитах Исполнитель перед прізвищем ОСОБА_14 , у виписці списку інвесторів №245 від 17.07.1997, в графі Генеральний директор , виконані не ОСОБА_14, а іншою особою.
По даними фактам ОСОБА_2 22.02.2017 року повідомлено про підозру у скоєннізлочинів, передбачених ч. 2.ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України.
В зв'язку з тим, що ОСОБА_2 обґрунтовано підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, яка відповідно до ч. 2 ст. 364 КК України карається позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, а також з метою забезпечення відшкодування завданих збитків виникла необхідність в накладенні арешту на нерухоме майно, яке належить на праві власності підозрюваній ОСОБА_6 - ОСОБА_7
Разом з тим, згідно інформації міськрайонного управління у Черкаському районі та м. Черкаси ОСОБА_6 - ОСОБА_7 належить на праві власності земельна ділянка площею 0,1188 га, що знаходиться в садово-городньому кооперативі АДРЕСА_4, на підставі договору дарування земельної ділянки від 06.12.2006 № 6596, державний акт серія НОМЕР_6 від 30.12.2009, зареєстрований в книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010980100419.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримала та просила його задовольнити.
Статтею 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження визначено арешт майна.
Відповідно до ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову.
Арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, які перебувають у власності або володінні, користуванні, розпорядженні підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Згідно із ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Пунктами 1 та 2 частини 2 статті 170 КПК України визначено, що арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів, спеціальної конфіскації.
У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об'єкти, які були знаряддям кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об'єктом кримінально-протиправних дій, інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом.
У випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України.
Суд вважає, що в судовому засіданні органом досудового розслідування наведено достатньо підстав для накладення арешту на земельну ділянку площею 0,1188 га, що знаходиться в садово-городньому кооперативі АДРЕСА_4, державний акт серія НОМЕР_6 від 30.12.2009, зареєстрований в книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010980100419, яка на праві власності належить ОСОБА_6 - ОСОБА_7 та має суттєве значення для забезпечення захисту майнових прав.
Керуючись ст. ст. 40, 100, 131-132, 170-173, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя -
У Х В А Л И В:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт на земельну ділянку площею 0,1188 га, що знаходиться в садово-городньому кооперативі АДРЕСА_4, державний акт серія НОМЕР_6 від 30.12.2009 року, зареєстрований в книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010980100419, яка на праві власності належить ОСОБА_6 - ОСОБА_7
Зобов язати відділ організації надання адміністративних послуг управління надання адміністративних послуг Департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради не проводити будь-які дії щодо переоформлення даної земельної ділянки, її об'єднання, зміни номерів, оформлення право власності.
Виконання даної ухвали доручити прокурору Черкаської місцевої прокуратури Бовсуновській Юлії Сергіївні, старшому слідчому СУ ГУНП в Черкаській області підполковнику міліції Момотенко Інні Григорівні або уповноваженій особі за дорученням особи, що здійснює досудове розслідування, прокурору прокуратури міста Черкаси.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Апеляційного суду Черкаської області протягом п'яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: С.А.ПИРОЖЕНКО
Копію цієї ухвали мені вручено: __
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2017 |
Оприлюднено | 22.03.2017 |
Номер документу | 65390423 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Пироженко (С.А.) С. А.
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Пироженко (С.А.) С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні