Справа № 175/340/17
Провадження № 3/175/254/17
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 березня 2017 року смт. Слобожанське
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого - судді Реброва С.О.,
при секретарі Пренко А.В.,
за участю: прокурора Токовила В.Л., особи що притягується до адміністравтиної відповідальності - ОСОБА_1 та її представника ОСОБА_2,
розглянувши матеріали, що надійшли з Управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженку ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянки України, проживаючої ІНФОРМАЦІЯ_3, педагога-організатора КЗ Миколаївської ЗОШ №2,
за ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
в с т а н о в и в:
01.02.2017 року до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області з Управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки національної поліції України надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, за ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Постановою суду від 08.02.2017 року адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.2 ст. 172-2 КУпАП повернути начальнику Управління захисту економіки в Дніпропетровській області департаменту захисту економіки національної поліції України для додаткового оформлення та приведення у відповідність з вимогами ст. 256 КУпАП.
17.02.2017 року до Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області з Управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки національної поліції України після усунення недоліків надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, за ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, вислухавши у судовому засіданні думку сторін, допитавши свідків, оцінивши надані сторонами докази та наведені ними доводи, суд дійшов до наступного висновку.
Постановою голови Верховної Ради України ОСОБА_3, №645-УІІІ від 17 липня 2015, Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 , призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, а саме на 25 жовтня 2015 року.
Постановою Центральної Виборчої комісії України №230 від 06 вересня 2015 року на підставі ст.ст. 11-13, п.9 ст. 21 Закону України Про Центральну виборчу комісію було сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів.
У відповідності з п.6 ст.22 Закону України Про місцеві вибори , районні територіальні виборчі комісії формують склад міських (крім міст, зазначених у частинах четвертій, п'ятій та восьмій цієї статті), сільських, селищних територіальних виборчих комісій у відповідному районі не пізніш як за 42 дні до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити районні організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не пізніш як за 45 днів до дня виборів. Постановою Дніпропетровської районної виборчої комісії Дніпропетровської області №4 від 11.09.2015 було сформовано кількість та склад територіальних виборчих комісій Дніпропетровського району, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, серед яких є і Орджонікідзевська сільська виборча комісія Дніпропетровського району, склад якої відображено у додатку №13 до постанови. У відповідності з додатком, до складу Орджонікідзевської сільської виборчої комісії Дніпропетровського району входять: голова комісії - ОСОБА_1; заступник голови комісії - ОСОБА_4; секретар комісії - ОСОБА_5, та 6 членів комісії. На початку роботи вказаної виборчої комісії, згідно протоколу №1 та постанови №01 від 12.09.2015, членами комісії та її головою складено присягу.
Орджонікідзевська сільська виборча комісія Дніпропетровського району Дніпропетровської області внесена до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, як юридична особа - комунальна організація за ідентифікаційним кодом 34148471, засновником є Орджонікідзевська сільська рада (код ЄДРПОУ 20253246), відомості про органи управління юридичної особи - ОСОБА_1 - керівник з 11.09.2015, тобто, відповідно до ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України, Орджонікідзевська сільська виборча комісія Дніпропетровського району є юридичною особою публічного права, а голова комісії ОСОБА_1 - посадовою особою юридичної особи публічного права, та згідно підпункту а п. 2 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення.
Згідно ст. 20 Закону України Про місцеві вибори , виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Територіальна виборча комісія є юридичною особою. Територіальна виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.
П.2 ст.27 Закону України Про місцеві вибори встановлено, що основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. П. 13 вказаної статі Закону зазначає, що виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією. Акти і протоколи виборчої комісії за формами, затвердженими Центральною виборчою комісією, складаються у випадках та у кількості примірників, встановлених цим Законом. Акт або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії.
Відповідно до ст.ст. 3, 28 Закону України Про запобігання корупції , посадові особи юридичних осіб публічного права зобов'язані: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Згідно п.11 ст. 28 Закону України Про місцеві вибори та п. 22, п. 23 Постанови КМУ №687 від 08.09.2015 членам виборчих комісій може бути нарахована та виплачена одноразова грошова винагорода лише один раз протягом виборчого процесу після встановлення підсумків голосування, за наявності загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної територіальної виборчої комісії, і виплачена тим членам комісії, що брали активну участь у її роботі, незалежно від того, на платній чи не на платній основі вони працюють у такій комісії. Одноразова грошова винагорода не є обов'язковою виплатою. Розмір одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії визначається на її засіданні за поданням голови виборчої комісії залежно від особистого внеску кожного члена комісії в її діяльність і не може перевищувати розміру місячної заробітної плати, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 р. №966 "Про умови оплати праці членів виборчих комісій, комісій всеукраїнського референдуму", за посадами, які вони займають у відповідних виборчих комісіях.
На виконання ст. 101 Закону України Про місцеві вибори Орджонікідзевською селищною виборчою комісією Дніпропетровського району Дніпропетровської області передано виборчу та іншу документацію до архівного відділу Дніпропетровської районної державної адміністрації для архівного зберігання. На момент отримання документації з вказаного архівного відділу встановлено, що нарахування та виплата одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії, в тому числі і голові комісії - ОСОБА_1 у розмірі 1378.00 грн. на виборах у жовтні 2015 року, була здійснена за адресою:
Дніпропетровська область Дніпропетровський район с. Миколаївка вул. Центральна (юридична адреса Орджонікідзевської селищної виборчої комісії) на підставі одноособової виданої постанова №9 від 29 жовтня 2015 за підписом ОСОБА_1, на виплату одноразової грошової винагороди собі та членам сільської виборчої комісії.
Доводи у протоколі про адміністративне правопорушення про те, що будь-які протоколи засідань членів комісії відсутні, у зв'язку з чим в порушення п.2 ст.27 Закону України Про місцеві вибори , питання про надання одноразової грошової винагороди голові комісії ОСОБА_1 та членам комісії не виносилось на голосування, збори членів не проводились, а було нараховано та у подальшому виплачено одноособовим
рішенням голови комісії - ОСОБА_1, не знайшли свого підтвердження виходячи з наступного.
Так, ОСОБА_6 долучено до матеріалів справи належним чином завірену копію протоколу за №11 від жовтня 2015 року згідно з якою на засіданні Орджонікідзевської сільської ради у жовтні 2015 року у присутності голови та членів комісії у кількості 9-х осіб заслухана доповідь голови виборчої комісії ОСОБА_1 про можливість нарахування та виплати одноразової грошової допомоги та на засіданні одноголосно вирішено нарахувати та виплатити одноразову грошову винагороду всім членам сільської виборчої комісії в жовтні 2015 року у таких розмірах: ОСОБА_1 - 1378 грн.; ОСОБА_4 - 200 грн.; ОСОБА_7 - 200 грн.; ОСОБА_8 - 200 грн.; ОСОБА_9 - 858 грн. 28 коп.; ОСОБА_10 - 200 грн.; ОСОБА_11 - 200 грн.
Факт проведення засідання у жовтні 2015 року з приводу вказаного вище питання у судовому засіданні підтвердили і свідки - секретар комісії ОСОБА_5 та член комісії ОСОБА_7
Таким чином, у судовому засіданні встановлено, що Постанова №9 від 29 жовтня 2015 року про виплату одноразової грошової винагороди членам сільської виборчої комісії була прийнята на підставі протоколу за №11 від жовтня 2015 року згідно з якою на засіданні Орджонікідзевської сільської ради у жовтні 2015 року та рішення про виплату було прийнято не одноособово як зазначено у протоколі про адміністративне правопорушення, а одноголосно головою та членами комісії у кількості 9-х осіб.
Так, ч.2 ст.172-7 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
У ст. 1 Закону України Про запобігання корупції визначено поняття реального конфлікту інтересів як суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Враховуючи викладене, провадження по справі підлягає закриттю на підставі п.1 ст.247 КУпАП за відсутності в діях ОСОБА_12 складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 283 КУпАП України постанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення повинна містити положення про стягнення з особи, щодо якої її винесено, судового збору.
Судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом (ст. 40 1 КУпАП).
Таким чином, оскільки суд закриває провадження по справі та не накладає на правопорушника адміністративного стягнення, судовий збір з правопорушника не стягується.
Керуючись ст.ст. 13, 23, 30, 33, 38, 40 1 , 178, 247, 268, 276, 277, 278 279, 280, 283, 284, 285 КУпАП , -
п о с т а н о в и в:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст. 172-7 КУпАП закрити у зв'язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Копію постанови для відома вручити прокурору та ОСОБА_1, а також направити начальнику Управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки національної поліції України і.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або прокурором у випадках, передбачених ч.5 ст.7 КУпАП протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до апеляційного суду через місцевий суд.
Постанова набрала законної сили ___
Суддя С.О. Ребров
Суд | Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2017 |
Оприлюднено | 22.03.2017 |
Номер документу | 65397027 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Адмінправопорушення
Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області
Ребров С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні