Справа № 815/695/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2017 року
09год.05хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області до Відкритого акціонерного товариства "Красноокнянське РТП" про стягнення заборгованості на покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області, в якій позивач просить суд стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Красноокнянське РТП" код ЄДРПОУ 03755207 заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" у розмірі 863, 37 грн. на користь Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області (р/р 25601304134480 в філія - Одеське обласне управління АТ "Ощадбанк", МФО 328845, код 40386424).
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що в порушення п.2 Розділу VХ "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон) та п.6.1. п.6 "Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" (далі - Інструкція) відповідач має заборгованість по Списку №2 в розмірі 863,37 гривень, що підтверджується карткою особового рахунку. В добровільному порядку заборгованість відповідачем погашена не була, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду з позовом.
Представник позивача в судове засідання не з'явився. 16.03.2017р. від останнього надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника Управління.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час та місце судового розгляду справи, в силу норми ч.11 ст.35 КАС України, повідомлений належним чином, заперечень проти адміністративного позову до суду не надав.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження за правилами ч.6 ст.128 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство "Красноокнянське РТП" перебувало на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Красноокнянському районі Одеської області як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за № 0040 відповідно до ст. 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
На підприємстві виконуються роботи з особливо шкідливими та важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, професій, посад і показників, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах" від 16.01.2003 року № 36.
Відповідно до п. 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, професій, посад і показників, затверджених Постановою КМУ "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах" від 16.01.2003 року №36 (далі - постанова КМУ), та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, зазначеним вище особам пенсії призначаються за нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до ст. 27 та з урахуванням ст. 28 Закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цього Закону.
Заборгованість відповідача по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгової пенсії виникла відповідно до направлених на адресу відповідача розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів „б"-„з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Вказані розрахунки були направлені на адресу відповідача та отримані останнім.
Як зазначає представник позивача, між Управлінням Пенсійного фонду України у Красноокнянському районі Одеської області та відповідачем було укладено договір про розстрочення виплати заборгованості по пільговим пенсіям №62/2 від 13.01.2011 року, відповідно до якого за відповідачем станом на січень 2015 року залишилась не сплачена розстрочена заборгованість в сумі 1263,37 грн.
Згідно розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсії призначеної відповідно до частини 2 прикінцевих положень Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування щомісячний розмір витрат по виплаті та доставці пільгових пенсій пенсіонерам - колишньому працівнику Красноокнянський РТП ОСОБА_1 складає 1263,37 грн. за минулий період. Відповідачем частково сплачено суду заборгованості у розмірі 400 грн. Отже непогашена заборгованість складає 863,37 грн.
Відповідно до приписів п. 1 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997 року №400/97-ВР (із змінами та доповненнями) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, у тому числі, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Абзацом 4 пункту 1 статті 2 вказаного Закону передбачено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: 1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону. Виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів "в" - "е" та "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону; 2) окремим категоріям працівників залежно від умов праці за результатами атестації робочих місць можуть призначатися пенсії за рахунок коштів підприємств та організацій, але не раніше ніж за 5 років до досягнення віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону; 3) особам, які працювали на роботах із шкідливими і важкими умовами праці та мали або матимуть право на пенсію відповідно до статті 100 Закону України "Про пенсійне забезпечення", пенсії призначаються за нормами цього Закону, виходячи з вимог віку та стажу, встановлених раніше діючим законодавством.
Згідно до п "б" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах.
Порядок відшкодування підприємством витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах встановлено Інструкцією "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" , затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України №21-1 від 19 грудня 2003 року , зареєстрованою в Міністерстві юстиції України №64/8663 від 16 січня 2004 р. (в подальшому - Інструкція № 21-1 ).
Відповідно до п. 6.1 Інструкції №21-1 , відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Відповідно до п. 6.4 Інструкції № 21-1 розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" , які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Згідно з п. 6.5 Інструкції №21-1 - розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.
У п.6.7 даної Інструкції зазначено, що підприємства щомісяця до 25 числа повинні вносити до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Управління Пенсійного фонду України у Красноокнянському районі було реорганізовано на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1055 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" було вирішено реорганізувати деякі територіальні органи Пенсійного фонду України шляхом злиття окремих органів Пенсійного фонду України, перейменувати деякі територіальні органи Пенсійного фонду України.
Таким чином, територіальні органи Пенсійного фонду України, а саме управління Пенсійного фонду України у Красноокнянському районі, та управління Пенсійного фонду України у м.Котовську та Котовському районі були реорганізовані шляхом злиття у Котовське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області.
На виконання вищевказаної постанови юридичні особи, управління Пенсійного фонду України у Красноокнянському районі, та управління Пенсійного фонду України у м.Котовську та Котовському районі 01.04.2016 року припинили свою діяльність за рішенням засновників та 01.04.2016 року створено Котовське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області (код ЄДРПОУ 40386424, адреса: вул..Шкільна,2-Б, м.Котовськ, Одеська область, 66300). Новостворене об'єднання є правонаступником припинених юридичних осіб.
Згідно додатку №3 до постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 року №988 Про деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України Котовське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області було перейменовано на Подільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області.
Отже станом на 01.01.2017 року за ВАТ Красноокнянське РТП рахується заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 863, 37 грн., яка відповідачем в добровільному порядку не сплачена.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст. 69 та ч.1 ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ч.6 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області до Відкритого акціонерного товариства "Красноокнянське РТП" про стягнення заборгованості на покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Красноокнянське РТП" (код ЄДРПОУ 03755207) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" у розмірі 863(вісімсот шістдесят три)грн. 37коп. на користь Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області (р/р 25601304134480 в філія - Одеське обласне управління АТ "Ощадбанк", МФО 328845, код 40386424).
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2017 |
Оприлюднено | 23.03.2017 |
Номер документу | 65406434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні