Постанова
від 21.10.2011 по справі 4519/11/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2011 р. Справа № 2-а-4519/11/2170

Херсонський окружний адміністративний суд

у складі: головуючої судді: Хом'якової В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Чаплинської міжрайонної державної податкової інспекції в Херсонській області до Державного комунального підприємства "Тронка" про стягнення заборгованості,

встановив:

Чаплинська міжрайонна державна податкова інспекція в Херсонській області (позивач) звернулась до суду з позовом, в якому просить стягнути з державного комунального підприємства "Тронка" (відповідач, ДКП "Тронка", підприємство) заборгованість по платі за користування надрами в сумі 1474,85 грн. Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідач самостійно визначив свої податкові зобов'язання по сплати за користування надрами, поданими до ДПІ відповідними розрахунками за I квартал 2011 року № 4344 від 06.05.2011 та за ІІ квартал 2011 року № 6087 від 02.08.2011, але свої зобов'язання підприємство виконує несвоєчасно та не в повному обсязі. Позивачем надіслано до суду заяву з проханням розглянути справу у порядку письмового провадження.

Відповідач явку свого представника в судові засідання 03.10.11 та 21.10.11 не забезпечив. Про розгляд справи відповідач своєчасно повідомлений. Заперечень до суду не поступило.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Державне комунальне підприємство "Тронка" є юридичною особою, зареєстроване 09.01.2003 рішенням Каланчацької районної державної адміністрації, взяте на облік до Чаплинської МДПІ як платника податків з 29.01.2003 за № 124, вид діяльності "комунальне та побутове водопостачання".

Відповідно до ст. 262 Податкового кодексу України плата за користування надрами - це - загальнодержавний платіж, який справляється у вигляді: плати за користування надрами для видобування корисних копалин; плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин. В даному випадку ДКП "Тронка" здійснює плату за користування надрами для видобування корисних копалин, відповідно подала до ДПІ податкові розрахунки. Стаття 263 даного кодексу передбачає, що платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр. Об'єктом оподаткування плати за користування надрами для видобування корисних копалин по кожній наданій в користування ділянці надр, що визначена у відповідному спеціальному дозволі, є обсяг видобутої у податковому (звітному) періоді корисної копалини (мінеральної сировини) або обсяг погашених у податковому (звітному) періоді запасів корисних копалин. До ставок плати за користування надрами для видобування корисних копалин застосовуються коригуючі коефіцієнти, які визначаються залежно від виду корисної копалини (мінеральної сировини) та умов її видобування.

Згідно підпункту 263.11.1 пункту 263.11 статті 263 Податкового кодексу платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин до закінчення визначеного розділом II цього Кодексу граничного строку подання податкових розрахунків за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, подає за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин органу державної податкової служби: за місцезнаходженням у межах території України ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини; за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України. Підпункт 263.11.3 пункту 263.11 даної статті податковий розрахунок подається платником починаючи з календарного кварталу, що настає за кварталом, у якому такий платник отримав дозвіл на початок (продовження) виконання роботи підвищеної небезпеки або експлуатації об'єкта. Порядок сплати податкових зобов'язань передбачений пунктом 263.12 статті 263 Податкового кодексу, яка передбачає, що платник протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачує податкові зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ним до органу державної податкової служби.

Згідно наданих суду розрахунків з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за I квартал 2011 року № 4344 від 06.05.2011 та за ІІ квартал 2011 року № 6087 від 02.08.2011 вбачається, що підприємством визначено за I квартал 2011 року 587,72 грн. зобов'язання та за ІІ квартал 2011 року в розмірі 887,13 грн. Таким чином, підприємство самостійно визначило свої податкові зобов'язання по платі за користування надрами на загальну суму 1474,85 грн. Відповідно до зворотного боку облікової картки платника станом на 07.09.2011 та розрахунку податкового боргу станом на 07.09.2011 вбачається, що борг підприємство не сплачує.

Відповідно до підпункту 263.13.1 пункту 263.13 вказаної статті платник несе відповідальність за правильність обчислення суми плати за користування надрами для видобування корисних копалин, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання органам державної податкової служби відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України.

Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння плати за користування надрами для видобування корисних копалин до бюджету здійснюють органи державної податкової служби.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Податкового кодексу України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу. Пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 6 передбачає обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Даний обов'язок відповідачем у визначені законодавством строки не виконаний. Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Приймаючи до уваги викладені обставини, а також враховуючи, що відповідачем заборгованість не сплачена, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню. Судові витрати по справі відсутні.

Керуючись ст.ст. 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

постановив:

Позов задовольнити. Стягнути з державного комунального підприємства "Тронка" (пр. Шкільний, с. Привілля, Каланчацький район, 75811, код ЄДРПОУ 32285686) заборгованість по платі за користування надрами в сумі 1 474 грн. (одна тисяча чотириста сімдесят чотири) грн. 85 коп. в дохід бюджету на р/р 33115366700186 в УДК Херсонської області, МФО 852010, код ОКПО 24103802, код платежу 13030100.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 8.1.5

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2011
Оприлюднено23.03.2017
Номер документу65411599
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4519/11/2170

Постанова від 21.10.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні