Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 березня 2017 р. Справа №805/68/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови: 12 година 30 хвилин
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабіча С.І., за участю секретаря судового засідання Мангуш З.В. та представників сторін:
позивача - не з'явився;
відповідача - не з'явився;
третьої особи - Колеснікової О.М.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Приватного підприємства Торгівельний Дім Время , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Держана фіскальна служба України про зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України звернулось до суду з позовом до Приватного підприємства Торгівельний Дім Время , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Держана фіскальна служба України про зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач порушив статтю 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" під час виконання зовнішньоекономічного контракту № KH-MTS-2014/9 від 08.09.2014 року, а саме: дата здійснення платежу за імпортною операцією/дата оформлення мд за експортною операцією за контрактом № KH-MTS-2014/9 від 08.09.2014 року - 12.09.2014 року, 17.09.2014 року, 19.09.2014 року, 22.09.2014 року, 22.09.2014 року та 29.09.2014 року. За допущене порушення 02 лютого 2016 року до відповідача наказом позивача була застосована спеціальна санкція: тимчасово зупинена зовнішньоекономічна діяльність. Відповідач не усунув вказані порушення протягом трьох місяців з дати видання наказу № 147 від 02.02.2016 року. З посиланнями на статтю 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", позивач просив подовжити дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до відповідача наказом № 147 від 02.02.2016 року до погашення простроченої дебіторської заборгованості відповідно до статті 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, про причини неприбуття суд не повідомив.
Суд визнав за можливе розглянути дану справу на підставі наявних у ній доказів
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі та встановив наступні обставини.
Позивач, Приватне підприємство Торгівельний Дім Время (код ЄДРПОУ 30087468, 84331, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Гвардійців Кантемирівців, буд. 19) зареєстровано в якості юридичної особи з 07.10.1998 року, зазначене підтверджується випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
13 січня 2016 року Державна фіскальна служба України листом за № 270/5/99-99-22-05-02-16 звернулась до позивача з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України Приватного підприємства Торгівельний Дім Время .
Подання Державної фіскальної служби України № 270/5/99-99-22-05-02-16 від 13 січня 2016 року містило наступні обов'язкові дані:
- назва і реквізити суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України Приватного підприємства Торгівельний Дім Время , м. Краматорськ, вул. Гвардійців Кантемирівців, буд. 19;
- код порушення - 00011, який зазначає порушення вимог статті 2 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті (згідно з листом ДПА № 8747/5/22-6016 від 16.07.2007 року щодо тлумачення кодів порушень, які використовуються ДПА при наданні пропозицій на застосування спеціальних санкцій до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності);
- вид спеціальної санкції, яку пропонується застосувати - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності;
02 лютого 2016 року наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України № 147 до відповідача, за порушення Законів України "Про зовнішньоекономічну діяльність", "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", була застосована спеціальна санкція - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності
У поданні ДФС України зазначено про наявність у ПП "ТД ВРЕМЯ" порушення законодавчо установлених строків розрахунків за зовнішньоекономічним контрактом № КН-МТ8-2014/9 від 08.09.2014 року, що підтверджується повідомленням ПАТ "ПРОМІНВЕСТБАНК", направленого листом № 20-9-9/8 від 05.01.2015 року.
ПАТ "ПРОМІНВЕСТБАНК" листом № 20-9-9/8 від 05.01.2015 надано інформацію про виявлені факти порушень валютного законодавства ПП "ТД ВРЕМЯ", які мали місце у грудні 2014, а саме: дата здійснення платежу за імпортною операцією/дата оформлення мд за експортною операцією за контрактом від 08.09.2014 року № КН-МТ8-2014/9 - 12.09.2014 року, 17.09.2014 року, 19.09.2014 року, 22.09.2014 року, 22.09.2014 року та 29.09.2014 року.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України листом від 10.05.2016 року за № 4102-11/13470-03 звернулось до ДФС України щодо розгляду питання доцільності подовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності для суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України ПП ТД ВРЕМЯ .
ДФС України надіслала у відповідь лист від 08.06.2016 року за № 9851/5/99-99-14-06-16, у якому зазначається, що порушення ПП "ТД ВРЕМЯ" законодавчо встановлених строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями підтверджується повідомленням ПАТ "ПРОМІНВЕСТБАНК" від 05.01.2015 року за № 20-9-9/8 про порушення чинного законодавства України за здійсненими операціями 12.09.2014 року, 17.09.2014 року, 19.09.2014 року, 22.09.2014 року, 22.09.2014 року та 29.09.2014 року.
Крім того, суму простроченої дебіторської заборгованості за імпортним контрактом відображено підприємством у деклараціях про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами станом на 01.01.2015 року та на 01.04.2015 року.
Разом з тим, згідно отриманої відповіді ПАТ " ПРОМІНВЕСТБАНК " від 02.06.2015 року № 20-9- 9/2015/4105-1 заборгованість по зазначеному контракту не погашена.
При прийнятті постанови суд виходив з наступних мотивів та керувався такими положеннями законодавства.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 3 Закону України від 16 квітня 1991 року № 959-XII, в редакції Закону України від 6 листопада 2012 року № 5480-VI, "Про зовнішньоекономічну діяльність" (далі - Закон № 959-XII) суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності в Україні, зокрема, є юридичні особи, зареєстровані як такі в Україні і які мають постійне місцезнаходження на території України.
Статтею 5 Закону № 959-XII передбачено, що до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності може бути застосовано санкцію у вигляді тимчасового зупинення права здійснення такої діяльності у випадках порушення чинних законів України, що стосуються цієї діяльності, згідно із статтею 37 цього Закону.
Відповідно до статті 7 Закону № 959-XII регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні здійснюється за допомогою, зокрема, законів України.
Україна самостійно формує систему та структуру державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності на її території (стаття 8 Закону № 959-XII).
Відповідно до статті 9 Закону № 959-XII центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики здійснює контроль за додержанням всіма суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності чинних законів України та умов міжнародних договорів України та виконує інші функції відповідно до законів України і Положення про центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики.
31 травня 2011 року Указом Президента України № 634/2011 було затверджено "Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України".
Згідно вказаному Положенню Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (Мінекономрозвитку України) входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації, зокрема, державної зовнішньоекономічної політики. Мінекономрозвитку України відповідно до покладених на нього завдань застосовує до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальні санкції, передбачені Законом України "Про зовнішньоекономічну діяльність".
Відповідно до приписів статті 14 Закону №959-XII всі суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності мають право, зокрема, самостійно визначати форму розрахунків по зовнішньоекономічних операціях з-поміж тих, що не суперечать законам України та відповідають міжнародним правилам.
Відповідно до вимог статті 1 Закон України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР, в редакції Закону України від 6 листопада 2012 року №5480-VI, "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (далі - Закон №185/94-ВР) виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Відповідно до частини 3 статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземної валюті Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.
Відповідно до статті 32 Закону №959-XII всі суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності несуть відповідальність за порушення цього або пов'язаних з ним законів України та/або своїх зобов'язань, які випливають з договорів (контрактів), тільки на умовах і в порядку, визначених законами України.
Стаття 35 Закону №959-XII встановлено, що суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності несуть відповідальність у видах та формах, передбачених статтями 33 і 37 цього Закону, іншими законами України та/або зовнішньоекономічними договорами (контрактами).
Згідно статті 37 Закону №959-XII за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки. Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів державної податкової служби або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства. Тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду. Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду. При прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
Судом встановлено, що на день розгляду справи відповідачем не усунуто порушення вимог статті 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", у зв'язку з чим, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до Приватного підприємства Торгівельний Дім Время .
Вирішуючи питання щодо визначення терміну, до якого слід подовжити дію цієї санкції, суд виходив з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 251 Цивільного кодексу України терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення.
Спеціальна санкція, зазначена у статті 37 Закону №959-XII, була застосована до відповідача за порушення статті 2 Закону № 185/94-ВР.
Таким чином, усуненням порушення статті 2 Закону №185/94-ВР буде вважатися факт зарахування виручки в іноземній валюті на валютний рахунок відповідача в уповноваженому банку, зазначений у зовнішньоекономічному контракті.
Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 цього Кодексу).
З урахуванням наведеного, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги у наступний спосіб: подовжити дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до відповідача наказом № 147 від 02.02.2016 року до погашення простроченої дебіторської заборгованості відповідно до статті 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" допущеного при виконанні імпортного контракту № КН-MTS-2014/9 від 28.09.2014 року.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 7, 17, 86, 94, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Приватного підприємства Торгівельний Дім Время , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Держана фіскальна служба України про зобов'язання вчинити певні дії, задовольнити повністю.
Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої до Приватного підприємства Торгівельний Дім Время (код ЄДРПОУ 30087468, 84331, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Гвардійців Кантемирівців, буд. 19) наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 147 від 02.02.2016 року на термін до усунення Приватним підприємством Торгівельний Дім Время порушення статті 2 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті , допущеного при виконанні імпортного контракту № КН-MTS-2014/9 від 28.09.2014 року до погашення простроченої дебіторської заборгованості.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні 06 березня 2017 року.
Постанову складено у повному обсязі 13 березня 2017 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України (проголошення вступної та резолютивної частин постанови), а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Бабіч С.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2017 |
Оприлюднено | 24.03.2017 |
Номер документу | 65435592 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабіч С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні