Ухвала
від 16.03.2017 по справі 826/16991/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/16991/16 Головуючий у 1-й інстанції: Федорчук А.Б. Суддя-доповідач: Костюк Л.О.

У Х В А Л А

Іменем України

16 березня 2017 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Костюк Л.О.;

суддів: Бужак Н.П., Твердохліб В.А.;

за участю секретаря: Драч М.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2016 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у місті Києва, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

У жовтні 2016 року, Товариство з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (далі-позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач 1) Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 2), в якому просить: визнати протиправними та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 19 жовтня 2016 року №49, Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609); зобов'язати державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) платником податку на додану вартість з дня скасування реєстрації; зобов'язати Державну фіскальну службу України поновити облікові дані та записи рахунків інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були наявні станом на 20.10.2016 - до прийняття рішення від 19 жовтня 2016року № 49 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість; зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до облікових даних та записів рахунків інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку сплачену під час ввезення товару на митну територію України відповідно до митних декларацій: № 408040001/2016/018823, від 21.10.2016 р. сума ПДВ -291860,20 грн.; № 408040001/2016/018929, від 22.10.2016 р. сума ПДВ - 294759,61 грн.; № 408040001/2016/018969, від 22.10.2016 р. сума ПДВ - 293480,29 грн.; № 408040001/2016/018989, від 24.10.2016р. сума ПДВ - 290766,06 грн.; №408040001/2016/019054, від 24.10.2016р. сума ПДВ - 294 282,46 грн.; № 408040001/2016/019119, від 25.10.2016р. сума ПДВ - 289670,25 грн. (з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що підстав для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ у відповідача 1 не було.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2016 року адміністративний позов задоволено частково.

Скасувано рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 19.10.2016 року №49.

Зобов'язано Державну фіскальну службу України поновити облікові дані та записи рахунків інтегрованої картки товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були наявні станом на 20.10.2016 - до прийняття рішення від 19 жовтня 2016року № 49 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Зобов'язано Державну фіскальну службу України внести до облікових даних та записів рахунків інтегрованої картки товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку сплачену під час ввезення товару на митну територію України відповідно до митних декларацій: № 408040001/2016/018823, від 21.10.2016 р. сума ПДВ - 291860,20 грн.; № 408040001/2016/018929, від 22.10.2016 р. сума ПДВ - 294759,61 грн.; № 408040001/2016/018969, від 22.10.2016 р. сума ПДВ - 293480,29 грн.; № 408040001/2016/018989, від 24.10.2016р. сума ПДВ - 290766,06 грн.; №408040001/2016/019054, від 24.10.2016р. сума ПДВ - 294282,46 грн.; № 408040001/2016/019119, від 25.10.2016р. сума ПДВ - 289670,25 грн.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідачем 2 подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін з таких підстав.

Згідно зі ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо часткового задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції, що ТОВ КЛАЙД ІНВЕСТ є юридичною особою, яка зареєстрована 06.08.2015 року, ідентифікаційний код юридичної особи 39938609, як платник податку на додану вартість зареєстрований з 01.09.2015р. ІПН платника ПДВ 399386026594.

ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві було прийнято рішення 19 жовтня 2016 року № 49, Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ , відповідно до п.п. г п.184.1 ст.184 ПК України, особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Позивач вважає дії відповідачів необґрунтованими незаконними та такими, що не відповідають нормам податкового законодавства та фактичним обставинам справи, а тому звернувся до суду із відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку матеріалам, обставинам справ та наданим поясненням та запереченням сторін, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Щодо визнання протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 19 жовтня 2016року № 49, Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609), колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (далі - ПК України) об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів на митну територію України; вивезення товарів за межі митної території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Згідно з ч. 180.1 ст. 181 ПК України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість, зокрема, є: 1) будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу; 2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку; 3) будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України.

Порядок реєстрації особи як платника податку на додану вартість врегульований нормами статті 183 цього Кодексу. Особі, що реєструється як платник податку, присвоюється індивідуальний податковий номер, який використовується для сплати податку (п.183.18 ст. 183 ПК України).

Порядок та випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість закріплений в статті 184 ПК України, а безпосередньо процедура реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.11.2014 № 1130, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 та наразі чинний (далі - Положення).

Відповідно до п. 3.1 розд. 3 Реєстрація платників податку на додану вартість зазначеного Положення, реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора.

Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру згідно з розділом V цього Положення.

Одночасно, п. 5.5 розд. 5 Анулювання реєстрації платників податку на додану вартість зазначеного Положення встановлено, що анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах б - з цього пункту, здійснюється за ініціативою відповідного контролюючого органу.

Зокрема, положеннями пп. г п. 184.1 ст. 184 ПК України та пп. г п. 5.1 розд. 5 Положення передбачено, що реєстрація особи як платника податку на додану вартість діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадку, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Згідно п. 5.5 розд. 5 Положення, контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Одним з таких документів, зокрема, є довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт г пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

За наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою контролюючого органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі (абз. 1 - 3 п. 5.6 розд. 5 цього Положення).

Анулювання реєстрації здійснюється на дату прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації (абз. 1 п. 5.11 розд. 5 Положення).

Одночасно, у п. 5.10 розд. 5 Положення передбачено, що рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті 56 Кодексу або до суду.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для прийняття спірного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ КЛАЙД ІНВЕСТ став висновок Контролюючого органу про подання позивачем протягом періоду з вересня 2015 року по жовтень 2016 року податкових декларацій з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, та відсутність за останні 12 календарних місяців обсягів оподатковуваних операцій.

Дане рішення прийняте відповідачем 1 на підставі: довідки про подання не подання платником ПДВ податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців від 12.10.2016 р. № 655/26-59-12-01-27.

При цьому, позивачем до матеріалів позову було додано копію податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2016 року, яка містить відомості про придбання товарів (ВМД) з метою формування податкових зобов'язань та наявність у позивача податкових зобов'язань у розмірі 1 475 035, 38 грн.

Відповідно до квитанції №1 від 21.11.2016 р. (15:10:38) податкова декларація з податку на додану вартість за жовтень 2016 року Контролюючим органом в електронному вигляді була прийнята.

Колегія суддів звертає увагу на те, що спірне рішення винесено 19 жовтня 2016 року, а позивачем 14.10.2016 року, 15.10.2016 р., 16.10.2016 р., 17.10.2016 р., 18.10.2016 року, здійснив ряд оподаткованих операцій, а 13.10.2016 р. 17.10.2016 р., 18.10.2016 р., 19.10.2016р., 20.10.2016р., 21.10.2016 року та сплатив ПДВ в складі митних платежів.

Відповідно до пп. 5.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1130 від 14.11.2014 р., зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 р. Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Виходячи з аналізу пп. 5.5 Положення, судом встановлено, що контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, тобто станом на винесення спірного рішення, а саме на 19.10.2016 року відповідач 1 був обізнаний про діяльність товариства, про сплату податку на додану вартість, і таким чином достовірно знав, що підстави які дають можливість позивачу скасувати реєстрацію платника ПДВ перестали існувати.

Позивач здійснював свої дії виходячи з того, що він є платником ПДВ, що підтверджено витягами з Єдиного реєстру податкових накладних, які містяться в матеріалах справи.

Відповідно до п. 14.4. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року №1588, (далі положення №1588) визначено - Для забезпечення достовірності, повноти та актуальності реєстраційних частин облікових справ платників податків та відомостей про платників податків у реєстрах платників податків, а також для приведення у відповідність до вимог нормативно-правових актів документів із облікових справ платників податків може проводитись інвентаризація реєстраційних частин облікових справ платників податків.

З'ясування причин розбіжностей, що були виявлені за результатами інвентаризації, їх усунення, актуалізація Єдиного банку даних юридичних осіб чи інших реєстрів платників податків, їх наповнення чи внесення змін, а також доукомплектування реєстраційних частин облікових справ платників податків відповідними документами може проводитись із залученням платників податків шляхом звірки.

Дані системи електронного адміністрування ПДВ позивача, які містяться в матеріалах справи, вказують на проведення операцій які є базою оподаткування ПДВ, що мало дати підстави для проведення спочатку інвентаризації передбаченої п.14.4 Положення №1588, залучити платника податків, з'ясувати його стан, а за результатами вжитих заходів прийняти остаточне рішення.

Окрім зазначеного вище колегія суддів звертає увагу на те, що норми п.п. г п. 184.1 статті 184 ПК України пов'язують право Контролюючих органів анулювати реєстрацію платника податку на додану вартість, а не обов'язок.

Разом з тим, Контролюючим органом при прийнятті оскаржуваного рішення не було враховано норм п.п. г п. 184.1 статті 184 ПК України, яка визначає період саме, 12 послідовних податкових місяців .

А також зазначає, що відповідачем не надано ні пояснень ні заперечень, чому відповідач 1 прийняв рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ достовірно знаючи, що платник податків здійснив оподатковані операції, відображав ці дані в системі адміністрування ПДВ і набув відповідні права передбачені ст.198 ПК України, які були порушені прийнятим оспорюваним рішенням.

На підставі зазначеного вище колегія суддів приходить до висновку, що відповідачем 1 не доведено правомірність та обґрунтованість прийняття спірного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ в даній частині підлягають задоволенню.

Враховуючи зазначене, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги позивача в частині щодо визнання протиправними та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 19 жовтня 2016року № 49, Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Щодо позовних вимог щодо зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві поновити реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) платником податку на додану вартість з дня скасування реєстрації, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Згідно з пунктом 5.10 Положення № 1130, передбачено, що Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті 56 Кодексу або до суду. Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування судових рішень чи записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації. Підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляється до Державної фіскальної служби України для внесення відповідних змін до Реєстру.

Отже, чинним законодавством України чітко визначено процедуру дій Контролюючого органу на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, та яким захищено права платника податків від неправомірних дій та рішень державної податкової інспекції з анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги позивача в частині щодо зобов'язати державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) платником податку на додану вартість з дня скасування реєстрації, є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Аналогічна позиція викладена в Ухвалах Вищого адміністративного суду України від 22.01.2015 р. по справі №К/800/26243/14, від 03.09.2014 р. по справі №К/9991/40097/11 та в Ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2014 року по справі №826/18178/13-а.

Щодо зобов'язання Державної фіскальної служби України поновити облікові дані та записи рахунків інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були наявні станом на 20.10.2016 - до прийняття рішення від 19 жовтня 2016року № 49 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до облікових даних та записів рахунків інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку сплачену під час ввезення товару на митну територію України відповідно до митних декларацій: № 408040001/2016/018823, від 21.10.2016 р. сума ПДВ -291860,20 грн.; № 408040001/2016/018929, від 22.10.2016 р. сума ПДВ - 294759,61 грн.; № 408040001/2016/018969, від 22.10.2016 р. сума ПДВ - 293480,29 грн.; № 408040001/2016/018989, від 24.10.2016р. сума ПДВ - 290766,06 грн.; №408040001/2016/019054, від 24.10.2016р. сума ПДВ - 294282,46 грн.; № 408040001/2016/019119, від 25.10.2016р. сума ПДВ - 289670,25 грн., колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п.п. 49.2, 49.4 ст. 49 ПК України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цьогоКодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно з п. 192.1 ст. 192 ПК України розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 201.1 ст. 201 ПК України передбачено, що платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналіз викладених норм дає підстави для висновку, що подання в електроному вигляді податкової звітності з ПДВ, реєстрація розрахунків коригування та податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов'язком відповідного платника податку.

Згідно з п. 201.8 ст. 201 ПК України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Враховуючи, що позивачу було протиправно анульовано свідоцтво платника ПДВ, то його фактично було позбавлено права на складання податкових накладних і податкової звітності з ПДВ, що у свою чергу унеможливило виконання товариством кореспондуючого такому праву обов'язку з подання відповідних документів у електронному вигляді.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (надалі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Пунктом 7.3 р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року № 233 (надалі - Інструкція № 233) передбачено, що після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту).

Згідно з п. 1 р. І Інструкції № 233 квитанція про одержання податкового документа в електронному вигляді (далі - перша квитанція) - електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт і час одержання податкового документа в електронному вигляді.

Відповідно до п. 7.4 р. ІІІ Інструкції № 233 перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.

Відповідно до п. 8 Порядку № 1246 для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Згідно з п. 1 р. І Інструкції № 233 квитанція про приймання податкового документа в електронному вигляді (далі - друга квитанція) - електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт та час приймання (неприймання) податкового документа в електронному вигляді у базу даних органів ДПС.

Відповідно до п. 7.4 р. ІІІ Інструкції № 233 підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Таким чином, процедура реєстрації податкових документів у базі даних податкових органів має загалом два етапи: перший етап - подання (направлення) платником податку електронного документа, який фіксується першою квитанцією; другий етап - приймання (неприймання) податкового документа в електронному вигляді, який фіксується другою квитанцією.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Згідно п. 7.6 р. ІІІ Інструкції № 233 якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Пунктом 9 Порядку № 1246 передбачено причини відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Матеріалами справи підтверджується , що у жовтні 2016 р. позивачем та на користь позивача до Єдиного реєстру податкових накладних було подано ряд податкових накладних та розрахунків коригування, отримання яких податковим органом підтверджується першими квитанціями.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується відповідачем 1 підставою для неприйняття поданих документів слугувало те, що з 19.10.2016 р. позивач не був платником ПДВ.

Враховуючи, що спірне рішення про анулювання реєстрації позивача як платника ПДВ, підлягає скасуванню, у зв'язку з чим колегія суддів приходить до висновку, що порушені права позивача щодо неприйняття електронних податкових документів з дня анулювання реєстрації - 19.10.2016 р. підлягають поновленню.

З огляду на викладене, враховуючи докази, які наявні в матеріалах справи, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги позивача в частині щодо зобов'язати Державну фіскальну службу України поновити облікові дані та записи рахунків інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були наявні станом на 20.10.2016 - до прийняття рішення від 19 жовтня 2016року № 49 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до облікових даних та записів рахунків інтегрованої картки Товариства з обмеженою відповідальністю КЛАЙД ІНВЕСТ (ІПН платника ПДВ 399386026594, код ЄДРПОУ 39938609) в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку сплачену під час ввезення товару на митну територію України відповідно до митних декларацій: № 408040001/2016/018823, від 21.10.2016 р. сума ПДВ - 291860,20 грн.; № 408040001/2016/018929, від 22.10.2016 р. сума ПДВ - 294759,61 грн.; № 408040001/2016/018969, від 22.10.2016 р. сума ПДВ - 293480,29 грн.; № 408040001/2016/018989, від 24.10.2016р. сума ПДВ - 290766,06 грн.; №408040001/2016/019054, від 24.10.2016р. сума ПДВ - 294282,46 грн.; № 408040001/2016/019119, від 25.10.2016р. сума ПДВ - 289670,25 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції в повній мір досліджено обставини справи на підставі яких суд прийшов до правильного висновку, що податковим органом не доведено правомірність та обґрунтованість прийняття спірного податкового повідомлення-рішення з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов позивача підлягає задоволенню частково.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач по справі, як суб'єкт владних повноважень, не виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності вчинених ним дій та прийняття оскаржуваного рішення.

Натомість, позивачем надано достатньо доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовує позовні вимоги.

Зі змісту ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.

З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст.ст. 2, 12, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 грудня 2016 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, проте на неї може бути подана касаційна скарга до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

(Повний текст виготовлено - 21 березня 2017 року).

Головуючий суддя:

Судді:

Головуючий суддя Костюк Л.О.

Судді: Бужак Н.П.

Твердохліб В.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2017
Оприлюднено24.03.2017
Номер документу65439169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16991/16

Постанова від 09.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 20.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 16.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні