ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" листопада 2010 р. Справа № 2а-11296/09/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Горшков В.М.,
при секретарі: Фріга О.С.,
за участю: представника позивача - ОСОБА_1
представника відповідача - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області
до Споживчого Товариства "Тарасівський Радгосп Робкооп"
про стягнення економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.,
встановив:
Державна інспекція з контролю за цінами в Херсонській області звернулась до суду з позовом, у якому просить стягнути з Споживчого Товариства "Тарасівський Радгосп Робкооп" до державного бюджету 2844,27 грн. економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Позовні вимоги ґрунтуються на несплаті відповідачем суми штрафної санкції, застосованої рішенням начальника Держінспекції від 09.10.08 № 62 "Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін".
Представник позивача в судовому засіданні заявлені вимоги підтримав в повному обсязі, просив позов задовольнити та стягнути з відповідача штрафну санкцію в сумі 2844,27 грн. Мотивуючи тим, що при проведенні перевірки, відповідачем були порушені вимоги чинного законодавства з питань ціноутворення, а саме при формуванні роздрібних цін на продовольчі товари застосовувались торгівельні надбавки більші ніж встановлена гранична 10% набавка затверджена розпорядженням. Відповідно до чого до відповідача застосовано штрафну санкцію. Також наголосив, що відповідач звертався до позивача із листом від 24.11.2008р. №58, з проханням про реструктуризацію виплати штрафної санкції терміном на 1 рік, що є підтвердженням визнанням застосованих до відповідача штрафних санкцій.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував. Пояснив, що відповідачем було порушено сама процедура здійснення перевірки. Застосовані штрафні санкції не визнає.
Суд, заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Основні засади функціонування та діяльності Державної інспекції з контролю за цінами в Херсонській області визначені положенням про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою КМУ від 13.12.2000 № 1819. В якому зазначено, що Державна інспекція за цінами є урядовим органом державного управління, який організовує та здійснює контрольно-наглядові функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів. В своїй діяльності керується Конституцією і Законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і Законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінекономіки та положенням.
Пунктом 4 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами №1819, передбачено право інспекції у межах своєї компетенції здійснювати перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування; застосовувати відповідно до законодавства адміністративно-господарські санкції за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін; звертатись до суду з позовами про стягнення до бюджету сум адміністративно-господарських санкцій.
Споживче товариство "Тарасівський Радгосп Робкооп" є юридичною особою.
З 02.10.2008 по 02.10.2008 року позивачем проведено перевірку відповідача, щодо формування роздрібних цін на продукти харчування регульованої групи.
Відповідно до чого складено акт перевірки від 02.10.2008 №401 в якому були зафіксовано порушення вимог п.1.1 розпорядження голови обласної державної адміністрації №697 від 02.06.2008 "Про запровадження державного регулювання цін на окремі види продовольчих товарів в області". Відповідно до чого відповідачем в період з 09.06.08 по 23.09.08 при формуванні роздрібних цін на продовольчі товари застосовувалася торгівельна надбавка на ковбаси від 16,6% до 28.4%, крупи від 17,9% до 33,3%, борошно в/г до 18,8%, цукор до 18,3%, стегенця курячі від 22,2% до 52,6%, молоко 15,9% до 23,8%, сметану до 31,2%, замість граничного розміру торгівельної надбавки 10%, затвердженої розпорядженням. Матеріали перевірки підписані головою правління, з відміткою, що пояснення та доповнення будуть надані 13.10.2008 р.
На підставі чого інспекцією прийнято рішення про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 62 від 09.10.2008 відповідно до Закону України "Про ціни і ціноутворення", яким вирішено стягнути з відповідача у дохід державного бюджету 948,09грн. безпідставно одержаної виручки, та штраф у сумі 1896,18 грн., всього 2844,27 грн.
Розрахунки суми завищення здійснено відповідно до Інструкції про порядок застосування економічних і фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 № 298/519 (далі Інструкція).
Відповідно до п. 1.4 Інструкції підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення в періоді, що перевіряється, чинного порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Відповідач рішення про застосування фінансових санкцій не оскаржував у передбачений законодавством строк, суму штрафу в добровільному порядку не сплатив, звертався до позивача з проханням провести реструктуризацію виплат штрафної санкції.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 Кодексу Адміністративного судочинства України, суд
постановив :
Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Стягнути зі споживчого товариства "Тарасівський Радгосп Робкооп" (код 01770272) в дохід державного бюджету (ГУДКУ у Херсонській області, МФО 852010, код доходу 21081100, номер рахунку 31117106700283, ОКПО 24103785) економічні санкції в сумі 2844,27 грн. (дві тисячі вісімсот сорок чотири грн. 27 грн.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 01 грудня 2010 р..
Суддя Горшков В.М.
кат. 6.9
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2010 |
Оприлюднено | 24.03.2017 |
Номер документу | 65441353 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Горшков В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні