ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2010 р. Справа № 2-а-2846/10/2170
Херсонський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого судді: Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до відкритого акціонерного товариства "Бериславський сирзавод" про стягнення заборгованості,
встановив:
Заступник прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - позивач) звернувся з позовом про стягнення з відкритого акціонерного товариства "Бериславський сирзавод"(далі - відповідач) 4500,00 грн. штрафу.
Позивач та представник прокуратури Херсонської області заявили клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримали.
Відповідач письмових заперечень на позов не надав, в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив: Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Південному регіоні, яка діє у складі державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”, керуючись статтею 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статтею 9 Закону України “Про електроенергетику", статті 14 Закону України "Про теплопостачання", в ході позапланової перевірки виконання вимог припису від 05.09.08р., № 310 винесла розпорядження від 22.06.09 року № 05/30-0394, яким зобов'язало ВАТ "Бериславський сир завод" вжити заходів щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства.
Актом перевірки Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Південному регіоні № 05/30-0040 від 24.11.09р. установлено не виконання вимог розпорядження № 05/30-0394 від 22.06.09р, що є порушенням ст. 27 Закону України “Про електроенергетику”.
Постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в південному регіоні про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику № 05/30-0066 від 02.12.09р. за не виконання вимог розпорядження, накладено на відповідача штраф у розмірі 4500,00 грн., що підлягає сплаті до Державного бюджету України протягом 30 днів з дня винесення постанови.
За результатом розгляду справи судом встановлено, що відповідачем виконано вимоги розпорядження частково.
Закон України “Про електроенергетику” від 16 жовтня 1997 року N 575/97-ВР визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі та регулює відносини, що виникають у зв'язку з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, державним наглядом за безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергетики незалежно від форм власності, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режимами споживання електричної і теплової енергії.
Частиною четвертою статті 9 Закону України “Про електроенергетику” встановлено, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.
Частиною п'ятою статті 9 Закону України “Про електроенергетику” встановлено, що Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема: отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Положеннями статті 27 Закону України “Про електроенергетику” встановлено, що правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.
Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.
Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.
Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. N 1312, визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику.
Нормами Положення встановлено, що штрафи за порушення законодавства про електроенергетику накладаються на суб'єктів господарської діяльності за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Накладати на суб'єктів господарської діяльності штрафи мають право, зокрема, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарської діяльності, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та оформляється постановою.
Суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення.
У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Як встановлено судом, розпорядження Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Південному регіоні № 05/30-0394 від 22.06.09р. та постанова про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику № 05/30-0066 від 02.12.09р., відповідачем в судовому порядку, не оскаржувалися, разом з тим дані рішення не були виконані відповідачем в повному обсязі у встановлений строк.
Аналізуючи викладені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що за порушення законодавства про електроенергетику на адресу відповідача правомірно винесено розпорядження, за невиконання вимог якого в повному обсязі обґрунтовано застосовано штрафні санкції, визначені постановою № 05/30-0066 від 02.12.09р.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, орган місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Беручи до уваги те, що штраф у розмірі 4500,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, рішення про його застосування не оскаржив, доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надав, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив:
Позов задовольнити.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Бериславський сирзавод" (74300, Херсонська обл., м. Берислав, вул. Херсонська, 215, код ЄДРПОУ 00447497) до державного бюджету Бериславського району на р/р 31112106700039, одержувач держбюджет Бериславського району 21081100, код ОКПО 24103704, банк одержувача УДК по Херсонській області, МФО 852010) штраф в розмірі 4500 (чотири тисячі п'ятсот) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 6.19
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2010 |
Оприлюднено | 24.03.2017 |
Номер документу | 65441383 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні