Постанова
від 22.08.2011 по справі 2а/2370/6200/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2011 року Справа № 2а/2370/6200/2011

22.08.11

14 год. 10 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Гриньковської Н.Ю.,

при секретарі Ільченко С.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Ватутіне Черкаської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, -

встановив:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у м. Ватутіне Черкаської області, в якому поставлено питання щодо стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб в сумі 8268,02грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідачем, в порушення вимог Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) від 21.12.2000р. №2181 несвоєчасно та не в повному обсязі сплачувались податки та збори, внаслідок чого утворився борг у сумі 8268,02грн.

Сторони були повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, однак у судове засідання не з'явились. Представник позивача надав суду заяву про розгляд справи за відсутності представника ДПІ у м. Ватутіне Черкаської області.

Відповідач повідомлявся про дату, час і місце розгляду справи відповідно до адреси в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, лист надісланий відповідачу з ухвалою про відкриття провадження у справі за адресою його реєстрації, повернувся з відміткою, що адресат за вказаною адресою не проживає. Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС відповідач вважається належними чином повідомленим.

Неприбуття в судове засідання представників сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи і відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України розгляд справи у таких випадках не відкладається, а справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних матеріалів справи.

Частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1, зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Ватутінської міської ради Черкаської області 17.12.2003р., за ідентифікаційним номером - НОМЕР_1 (а.с.18,30).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було самостійно подано до державної податкової інспекції у м. Ватутіне Черкаської області податкову декларацію від 09.02.2009р. №110 на суму 17473,00грн. та від 09.02.2011р. №5555 на суму 17931,00грн. в яких визначено зобов'язання по податку з доходів фізичних осіб (а.с.19-20, 25-27).

Статтею 5 Закону №2181 встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Приписами абзацу 2 п.1.13 ст. 1 Закону України Про податок з доходів фізичних осіб від 22.05.2003р. №889-IV (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин), податок з доходів фізичних осіб - плата фізичної особи за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої така фізична особа має податкову адресу або розташовано особу, що утримує цей податок згідно з цим Законом.

Стаття 2 Закону України від 22.05.2003 року №889-IV визначає, що платниками податку з доходів фізичних осіб є резидент, який отримує як доходи з джерелом їх походження з території України, так і іноземні доходи та нерезидент, який отримує доходи з джерелом їх походження з території України.

Об'єктом оподаткування резидента відповідно до положень статті 3 Закону України від 22.05.2003 року № 889-IV є:

• загальний місячний оподатковуваний дохід;

•чистий річний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом зменшення загального річного оподатковуваного доходу на суму податкового кредиту такого звітного року;

•доходи з джерелом їх походження з України, які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті;

• іноземні доходи.

Відповідно до п. 3.5 Закону України від 22.05.2003р. №889-IV при нарахуванні доходів у вигляді заробітної плати об'єкт оподаткування визначається як нарахована сума такої заробітної плати, зменшена на суму збору до Пенсійного фонду України та внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи.

Відповідно до положень статті 8 Закону України від 22.05.2003р. №889-IV Податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду. Якщо згідно з нормами цього Закону окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню при їх нарахуванні чи виплаті, то платник податку зобов'язаний самостійно включити суму таких доходів до складу загального річного оподатковуваного доходу та подати річну декларацію з цього податку.

Якщо оподатковуваний дохід виплачується у негрошовій формі чи готівкою з каси резидента, то податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, наступного за днем такої виплати. Податковий агент зобов'язаний подавати органу державної податкової служби за місцем його реєстрації податкову декларацію з податку з доходів фізичних осіб за базовий податковий період, що дорівнює календарному місяцю за формою, встановленою центральним податковим органом, про загальні суми доходів, які нараховані на користь платників податку, і загальні суми податку з доходів фізичних осіб, які утримані з цих доходів, а також обсяги перерахованого податку до бюджету. Оподаткування доходів, нарахованих платнику податку особою, яка не є податковим агентом. Платник податку, що отримує доходи, нараховані особою, яка не є податковим агентом, зобов'язаний включити суму таких доходів до складу загального річного оподатковуваного доходу та подати річну декларацію з цього податку. Особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб'єкта підприємницької діяльності, або не є особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність.

Відповідно до ст.7.1 ставка податку становить 15 відсотків від об'єкта оподаткування.

Податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України (п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказаного вище Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

На підставі пп.16.4.1 п.16.4 ст.16 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Таким чином, відповідно до наданого до матеріалів справи розрахунку станом на 09.06.2011р. заборгованість відповідача складає 8268,02грн. (7327,67грн. основний платіж + 940,35грн. пеня = 8268,02грн.).

Відповідно до п. п. 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію.

За таких обставин, суд вважає вимоги податкового органу правомірними і обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 41, 86, 128, 159, 160, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов державної податкової інспекції у м. Ватутіне Черкаської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника - задовольнити повністю.

Стягнути фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (20250, Черкаська область, м. Ватутіне, вул. В.Інтернаціоналістів, 5/1, ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника через державну податкову інспекцію у м. Ватутіне Черкаської області (20250, Черкаська області, м. Ватутіне, вул. Звенигородська, 12, ідентифікаційний код - 33843077) податковий борг по податку з доходів фізичних осіб в сумі 8268 (вісім тисяч двісті шістдесят вісім) гривень 02 копійки.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги у десятиденний строк в порядку, передбаченому ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.Ю. Гриньковська

постанова виготовлена в повному обсязі 26.08.2011р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2011
Оприлюднено24.03.2017
Номер документу65441566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/6200/2011

Постанова від 22.08.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні