ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2011 року Справа № 2а/2370/6196/2011
23.08.11
13 год. 55 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Гриньковської Н.Ю.,
при секретарі Ільченко С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом прокурора Шполянського району Черкаської області в інтересах держави в особі Шполянського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів, виплачених як допомога по безробіттю,
встановив:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся прокурор Шполянського району Черкаської області в інтересах держави в особі Шполянського районного центру зайнятості, в якому просить стягнути з ОСОБА_1 кошти, виплачені як допомога по безробіттю в розмірі 1358,55грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідачем, в порушення вимог Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , було незаконно отримано допомогу по безробіттю в сумі 1358,55грн.
Сторони були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, однак у судове засідання не з'явились. Прокурор та представник позивача надали суду заяви про розгляд справи за їх відсутності.
Відповідач суду не повідомив причини повторної неявки у судове засідання, хоча був належним чином повідомлений про розгляд справи.
Неприбуття в судове засідання представників сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи і відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України розгляд справи у таких випадках не відкладається, а справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних матеріалів справи.
Частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 звернувся до Шполянського районного центру зайнятості з пошуком роботи, відповідно до ст. 2 Закону України Про зайнятість населення , ст.ст. 22, 23 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , йому як застрахованій особі було надано статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю.
В своїй заяві від 28.05.2010р. про надання статусу безробітного відповідач вказав, що не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує (а.с.5).
15.12.2010р. в зв'язку з бажанням самостійно працевлаштуватись, ОСОБА_1 було подано заяву про відмову від послуг служби зайнятості (а.с.7).
Шполянським районним центром зайнятості було проведено перевіркою достовірності даних безробітних, які є підставою для надання особам статусу безробітного та призначення їм матеріального забезпечення на випадок безробіття відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , про що складено акт від 12.03.2011р. №23669/2791. Зазначеним актом перевірки встановлено, що ОСОБА_1 навчався в у Васильківському професійному ліцеї на денній формі навчання з 30.08.2010р. та отримував стипендію. (а.с.9-10).
Таким чином, судом встановлено, що в період перебування на обліку в Шполянському районному центрі зайнятості відповідач відповідно Закону України Про зайнятість населення фактично відносився до зайнятого населення та у зв'язку з чим незаконно отримав допомогу по безробіттю в сумі 1733,55грн. за період з 30.08.2010р. по 15.12.2010р.
Згідно наказу Шполянського районного центру зайнятості Про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю та вартості наданих соціальних послуг від 23.03.2011р. №2366/52 відповідача зобов'язано повернути кошти, виплачені як допомога по безробіттю в сумі 1733,25грн. (а.с.13).
24.03.2011р. ОСОБА_1 було написано розписку, з якої вбачається, що ОСОБА_1 зобов'язується сплатити на рахунок Шполянського районного центру зайнятості незаконно отримані кошти у вигляді допомоги по безробіттю в розмірі 1733,55грн. до 24.09.2011р., при цьому оплату зобов'язується проводити щомісячно починаючи з березня 2011 року.
Як вбачається з наданого до матеріалів справи розрахунку, відповідач частково сплатив зазначені кошти, а тому сума коштів яка підлягає поверненню складає 1358,55грн. (а.с.12).
Суд зазначає, що при вирішені даного спору необхідно керуватися Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14 січня 1998 року №16/98-ВР (далі -Основи) та Законами України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 02.03.2000р. №1533-III, та Про зайнятість населення від 01.03.1991р. №803.
Стаття 4 Основ, як вид загальнообов'язкового державного соціального страхування, залежно від страхового випадку, встановлює страхування на випадок безробіття.
Зокрема, у статті 6 Основ передбачено, що застрахованою є фізична особа, на користь якої здійснюється загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Статтею 11 Основ встановлено визначення страхового випадку, як події, з настанням якої виникає право застрахованої особи на отримання матеріального забезпечення або соціальних послуг, передбачених законами України з окремих видів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Види соціальних послуг та матеріального забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням передбачені у статті 25 Основ і до цих видів, зокрема, відноситься допомога по безробіттю та матеріальна допомога безробітному та членам його сім'ї.
Також, ст. 30 Основ передбачає, що сума вартості матеріального забезпечення та соціальних послуг, наданих застрахованій особі внаслідок зловживання або невиконання нею своїх обов'язків, стягується з цієї особи в судовому порядку.
Відповідно до вимог статті 1 Закону України Про зайнятість населення від 01.03.1991 року №803 (далі -Закон №803), зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі. В Україні до зайнятого населення відповідно до п. е зазначеної статті, належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах: які проходять професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з відривом від виробництва; навчаються в денних загальноосвітніх школах і вищих навчальних закладах.
Згідно статті 2 Закону №803 безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Частиною 1 статті 34 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 02.03.200р. №1533 (далі -Закон №1533) встановлено, що Фонд має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.
З огляду на вимоги частин 2, 3 статті 36 вищезазначеного Закону №1533 встановлюються права, обов'язки та відповідальність застрахованих осіб. Так, застраховані особи зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Таким чином, з урахуванням обставин справи, суд зазначає, що неподання відповідачем відомостей про обставини, які впливають на умови виплати забезпечення та надання соціальних послуг цій особі, яке стосується періоду перебування її на обліку в центрі занятості як безробітної та виплат на її користь в зв'язку з цим допомоги по безробіттю, обґрунтовано стало підставою для прийняття наказу Про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю та вартості наданих соціальних послуг від 23.03.2011р. №2366/52.
Також позивачем, на підтвердження отримання ОСОБА_1 зазначених коштів, в якості письмових доказів до матеріалів справи було надано копії платіжних доручень. З яких вбачається, що відповідач дійсно отримував кошти, виплачені як допомога по безробіттю (а.с.31-50).
Статтею 19 Конституції України, встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин, беручи до уваги, що відповідач, в період виплати йому допомоги по безробіттю, фактично відносився до зайнятого населення, суд вважає вимоги позивача обгрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення в повному обсязі.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 41, 86, 128, 159, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Адміністративний позов прокурора Шполянського району Черкаської області в інтересах держави в особі Шполянського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів, виплачених як допомога по безробіттю - задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 (20600, Черкаська область, м. Шпола, вул. Енгельса, 26а, ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) на користь Шполянського районного центру зайнятості (20600, Черкаська область, м. Шпола, вул. Таранця, 18, ідентифікаційний код - 21368490) кошти, виплачені як допомога по безробіттю в сумі 1358 (одна тисяча триста п'ятдесят вісім) гривень 55 копійок.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст.ст.185-187цього Кодексу.
Суддя Н.Ю. Гриньковська
постанова виготовлена в повному обсязі 26.08.2011р.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2011 |
Оприлюднено | 24.03.2017 |
Номер документу | 65441589 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Гриньковська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні