ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2017 рокум. Ужгород№ 807/2028/16
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І
при секретарі судового засідання Кречко Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Форестер Закарпаття" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 21 березня 2017 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 22 березня 2017 року.
Ужгородська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області (далі - позивач, Ужгородська ОДПІ) звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Форестер Закарпаття" (далі - відповідач, ТОВ "Форестер Закарпаття") про стягнення податкового боргу у сумі 99691,97 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, при цьому, прохальною частиною позовної заяви просить розглянути справу за його відсутності, відтак, у відповідності до ст. 122 КАС України, справу розглянуто за відсутності представника позивача, на підставі наявних у справі доказів.
Відповідач письмове заперечення проти позову з належними доказами не подав, свого представника в судові засідання не направляв, хоча повідомлявся належним чином про відкриття провадження у справі, про дату, час та місце проведення судових засідань. Згідно наявного в матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "Форестер Закарпаття" зареєстроване за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, тобто за адресою, що вказана в позовній заяві та на яку направлялась кореспонденція суду, відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та у відповідності до ст. 128 КАС України, справа розглянута за відсутності представника відповідача, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України та статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.
ТОВ "Форестер Закарпаття" зареєстроване як юридична особа за адресою: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Підградська, 59, код ЄДРПОУ 38802171, що підтверджується копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.8-9).
Станом на день звернення із вказаним позовом до суду за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 99691,97 грн. по платежу 30 14010100 "Податок на додану вартість".
Як встановлено судом, ТОВ "Форестер Закарпаття" самостійно подано до інспекції: податкову декларацію від 22.08.2016 року № НОМЕР_1 з податку на додану вартість із задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 5979,00 грн., (залишок несплаченої суми задекларованого грошового зобов'язання по вказаній декларації складає 863,03 грн).; податкову декларацію від 19.09.2016 року № НОМЕР_2 з податку на додану вартість із задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 10729,00 грн., однак, самостійно задекларована сума грошового зобов'язання залишається відповідачем не сплаченою в повному обсязі; податкову декларацію від 19.10.2016 року № НОМЕР_3 з податку на додану вартість із задекларованою сумою податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 12463,00, проте сума даного грошового зобов'язання залишається відповідачем несплаченою в повному обсязі.
Відповідно до п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Ужгородською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Закарпатській області проведено камеральну перевірку щодо дотримання встановлених законодавством граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість ТзОВ "Форестер Закарпаття". Перевіркою встановлено порушення п. 57.1. п. 57.3 ст. 57 та п. 203.2 ст. 203 ПК України. Дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість за період жовтень, листопад, грудень 2015 року та січень, лютий, травень, червень, липень, вересень 2016 року; граничних термінів сплати податку на додану вартість за жовтень, листопад 2015 року та несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень, листопад 2015 року.
За наслідками перевірки складено акт від 18.10.2016р. № 288/12-00/38802171 та винесено податкові повідомлення-рішення:
- №0005831201 від 02.11.2016 року, про застосування штрафної санкції по податку на додану вартість у розмірі 340.00 грн.;
- №0005751201 від 02.11.2016р. про застосування штрафної санкції по податку на додану вартість у розмірі 43828,77 грн.;
- №0005821201 від 02.11.2016р. про застосування штрафної санкції по податку на додану вартість у розмірі 5450,80 грн.;
- №0005811201 від 02.11.2016р. про застосування штрафної санкції по податку на додану вартість у розмірі 25475,59 грн.
Дані податкові повідомлення - рішення отримані представником відповідача, про що свідчить підпис на вказаних податкових повідомленнях-рішеннях та залишаються несплаченими та не оскаржені відповідачем ні в адміністративному ні в судовому порядку.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до пп.14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп. 14.1.162. ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки; податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно п.129.1.1. ст..129 ПК України пеня нараховується після закінчення встановлених Податковим кодексом України строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу.
У відповідності до ст. 129 ПК України, відповідачу по платежу 30 14010100 "Податок на додану вартість" було проведено нарахування пені у розмірі 541,78 грн., яка також залишається не сплаченою.
Згідно п.59.1 ст.59 Податкового кодексу, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як визначено пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Так, відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення направлялася податкова вимога від 13.01.2016 року № 9-23, яка вручена йому 12.02.2016 року.
Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до пп. 20.1.34 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Ужгородською ОДПІ доведено наявність податкового боргу ТОВ "Форестер Закарпаття" у розмірі 99691,97 грн., правомірність звернення з позовом про стягнення податкового боргу до суду та наявність підстав для стягнення такого, тобто позовні вимоги відповідають положенням податкового законодавства та підтверджуються дослідженими належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовано (заперечення проти позову відповідач суду не надав), в зв'язку з чим позов підлягає до задоволення та слід стягнути з ТОВ "Форестер Закарпаття" податковий борг у розмірі 99691,97 грн.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Форестер Закарпаття" про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
2. Стягнути з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Форестер Закарпаття" (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Підградська, 59 код 38802171) кошти у сумі 99691,97 грн. (дев'яносто дев'ять тисяч шістсот дев'яносто одна гривня дев'яносто сім копійок) на погашення суми податкового боргу у розмірі 99691,97 грн. по податку на додану вартість.
3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання її копії (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя ОСОБА_1
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2017 |
Оприлюднено | 27.03.2017 |
Номер документу | 65455985 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні