КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 25006, м. Кіровоград, вул. Велика Перспективна, 40 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 березня 2017 року справа № П/811/167/17
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Жука Р.В. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомКіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності доВідділу культури і туризму Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області простягнення заборгованості в розмірі 2405,16 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу культури і туризму Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області про стягнення заборгованості по страхових коштах Фонду в сумі 2405,16 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 21.11.2016 року Світловодською міжрайонною виконавчою дирекцією Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведена планова документальна перевірка відповідача за період з 01.07.2013 року по 30.09.2016 року. За результатами перевірки складений акт, яким встановлено, що відповідачем неправомірно витрачена сума страхових коштів у розмірі 3078,81 грн. та винесено рішення №62 від 22.11.2016 року про повернення коштів Фонду у загальному розмірі 3149,05 грн. В зв'язку з добровільним поверненням коштів в розмірі 743,89 грн. загальна сума заборгованості відповідача перед Фондом складає 2405,16 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, до суду надав заяву про розгляд справи без його участі, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить їх задовольнити (а.с.20).
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Відповідно до ухвали Кіровоградського окружного адміністративного суду від 01.03.2017 року подальший розгляд адміністративної справи проведено у порядку письмового провадження.
10.03.2017 року на адресу суду від Відділу культури і туризму Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області надійшли заперечення в яких відповідач заперечує проти позовних вимог та зазначає, що відповідно до наказу начальника відділу культури і туризму світловодської райдержадміністрації №4-в/о від 01 липня 2009 року та наказу №3-к від 17 лютого 2011 року відповідальність за дотриманням законодавства в сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності покладено на ОСОБА_1. На адресу ОСОБА_1 направлено лист-претензію, проте будь-яких дій, станом на 01.03.2017 року з її боку не відбулось.
Як вбачається з матеріалів справи, Відділ культури і туризму Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області перебуває на обліку в світловодській міжрайонній виконавчій дирекції Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як страхувальник у чфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (а.с.9).
21.11.2016 року Світловодською міжрайонною виконавчою дирекцією Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності проведена планова документальна перевірка відділу культури і туризму Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області з питань використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.07.2013 року по 30.09.2016 року.
Під час проведення перевірки було виявлено порушення (до 01.01.2015 року) абз.1 п. 4, абз.3 п. 14 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від 26.09.2001 р. № 1266 (в редакції до 04.07.2015 р.), п.3.1 Порядку придбання та забезпечення дитячими новорічними подарунками дітей застрахованих осіб за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 25.10.2007 р. № 48 та порушення (після 01.01.2015 року) п.3 ч.1 ст.24 Закон № 1105, абз.1 п.3, п.25 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від 26.09.2001 р. № 1266 (зі змінами та доповненнями), в редакції постанови КМУ від 26.06.2015 р. № 439, що діє з 04.07.2015 року.
Загальна сума коштів Фонду, використаних з порушенням законодавства, склала 3078,81 грн.
За результатами перевірки, керуючись п.5, п.6 ч.1, п.5 ч.2 ст.10, п.1 ч.5, ч.6 ст.15 Закону №1105, Світловодською міжрайонною виконавчою дирекцією Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено рішення №62 від 22.11.2016 року про повернення неправомірно витрачених страхових коштів Фонду в сумі 3078,81 грн. та штрафу за неправомірно витрачені страхові кошти в сумі 70,24 грн., всього на загальну суму 3149,05 грн. (а.с.8).
Відповідача зобов'язано в десятиденний строк від дня отримання рішення повернути неправомірно витрачені страхові кошти у загальному розмірі 3149,05 грн. до Світловодської міжрайонної виконавчої дирекції Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Рішення вручено уповноваженій особі відповідача 22.11.2016 року (а.с.8, зворот).
Рішення №63 від 22.11.2016 у адміністративному чи судовому порядку відповідачем не оскаржено.
Станом на момент розгляду справи неправомірно витрачені кошти та штрафні санкцій відповідачем сплачено частково, у розмірі 743,89 грн.
Оцінивши представлені докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Закон України №1105-ХІV відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я.
Пунктом 4 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення Закону України №1105-ХІV передбачено утворення Фонду соціального страхування України, реорганізувавши шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Виконання функцій та завдань, передбачених Законом України №1105-ХІV, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи (п.6).
Згідно із ст. 10 Закону України №1105-ХІV, Фонд має право, зокрема, одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій (у тому числі від органів доходів і зборів, банківських, інших фінансово-кредитних установ) та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності відомості щодо використання страхових коштів; перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування; порушувати відповідно до законодавства питання про притягнення посадових осіб до відповідальності за порушення законодавства у сфері соціального страхування, вимагати надання інформації про вжиті заходи.
Порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, порядок прийняття рішень за результатами перевірок та процедуру оскарження рішень за результатами перевірок регулюється Інструкцією, затвердженою Постановою Фонду від 22.12.2010 №29 (далі - Інструкція №29).
Відповідно до пункту 4.1. Інструкції №29 за матеріалами акту перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до статей 21, 22, 28, 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акту перевірки.
Пунктом 4.3 Інструкції №29, у рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення.
22.11.2016 позивачем прийняте Рішення №62 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності. Згідно цього рішення відповідач повинен був повернути до Фонду неправомірно витрачені страхові кошти у сумі 3149 грн. 05 коп.
Рішення отримано уповноваженою особою відповідача 22.11.2016 року.
Судом встановлено, що заборгованість відповідача по рішенню від 22.11.2016 №62 складає 2405 грн. 16 коп.
Відповідно до ч.1 ст.17 Закону України №1105-ХІV, спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Як передбачено ч.2 ст.17 Закону України №1105-ХІV, строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
За правилами ч. 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Позивачем доведено, а відповідачем, в свою чергу, не спростовано, що за Відділом культури і туризму Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області обліковується сума боргу у розмірі 2405 грн. 16 коп.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності підлягають задоволенню.
Відповідно до п.4 ст.94 КАС у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.69, 70, 71, 158-163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1.Адміністративний позов - задовольнити.
2.Стягнути з Відділу культури і туризму Світловодської районної державної адміністрації Кіровоградської області (код ЄДРПОУ - 02228931) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код ЄДРПОУ - 22217622) заборгованість по страхових коштах Фонду в сумі 2405 (дві тисячі чотириста п'ять) грн. 16 коп.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.В. Жук
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2017 |
Оприлюднено | 27.03.2017 |
Номер документу | 65487124 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Р.В. Жук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні