ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21.03.2017 Справа №910/1964/17
Господарський суд міста Києва у складі судді Курдельчука І.Д., за участю секретаря судового засідання Багнюка І.І., розглядаючи у відкритому судовому засіданні
справу № 910/1964/17
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Кушнер , м. Київ,
до товариства з обмеженою відповідальністю Ельтега Трейд , м. Київ,
про стягнення 69 915,99 грн.,
за участю представників:
позивача - Тараненко Я.Ю. (довіреність від 03.01.2017 № б/н);
відповідача - не з'явилися.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Кушнер (далі - ТОВ Кушнер ) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Ельтега Трейд (далі - ТОВ Ельтега Трейд ) про стягнення: 65 915,99 грн. з ПДВ вартості переданого в оренду та суборенду майна і неповернутої зворотної тари; 4 000 грн. штрафних санкцій, а всього 69 915,99 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.02.2017 порушено провадження у справі та призначено судовий розгляд на 07.03.2017.
20.02.2017 позивач подав пояснення по справі та документи на виконання вимог ухвали суду про порушення провадження у справі.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.03.2017 розгляд справи було відкладено на 21.03.2017 у зв'язку з неявкою представників відповідача.
У судовому засіданні 21.03.2017 представник позивача надав пояснення по суті спору та просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Представники відповідача у судове засідання 21.03.2017 не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили, вимоги ухвал суду не виконали, відзив на позовну заяву не подали.
Ухвали Господарського суду міста Києва було надіслано сторонам на адреси, зазначені у позовній заяві та у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що також підтверджується відмітками канцелярії на звороті таких ухвал та рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Крім того, до матеріалів справи долучено конверт з ухвалою суду, які повернуті з адреси відповідача з відміткою пошти інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення - не розшукано .
У підпункті 3.9.2 пункту 3.9 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 18 Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції (далі - Постанова № 18) зазначено, що, розпочинаючи судовий розгляд, суддя має встановити, чи повідомлені про час і місце цього розгляду особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання. Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві. У випадку нез'явлення в засідання представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Господарський суд визнав наявні в матеріалах справи документи достатніми для вирішення спору та відповідно до статті 75 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) розглянув справу за наявними в ній матеріалами.
У судовому засіданні 21.03.2017 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення, відповідно до статті 85 ГПК України.
Судом, у відповідності до вимог статті 81 1 ГПК України, складалися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представника позивача, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
20.09.2012 ТОВ Кушнер (постачальник) і ТОВ Ельтега Трейд (покупець) було укладено договір поставки продукції № 310036 (далі - Договір), за умовами якого:
- постачальник зобов'язаний поставляти продукцію покупцю згідно замовлення покупця, а покупець зобов'язується своєчасно приймати продукцію, оплачувати її вартість на умовах Договору та повертати зворотну тару в строк та на умовах передбачених Договором. Замовлення передається постачальнику в будь-якій зрозумілій сторонам формі (електронною поштою, через торгового представника, факсимільним, телефонним зв'язком, усно тощо) (пункт 1 розділу І Договору);
- під терміном продукція в Договорі сторони розуміють пиво в пляшках, банках та кегах, напої безалкогольні, напої слабоалкогольні, мінеральні води, мінеральні води ароматизовані, воду питну, що вироблені ПАТ Оболонь , ДП ПАТ Пивоварня Зіберта , ПАТ Охтирський пивоварний завод , ПАТ Красилівське , ПАТ Бершадський пиво комбінат та ПАТ Севастопольський пиво безалкогольний завод . Продукція має відповідати всім санітарним, гігієнічним, технічним стандартам і правилам, встановленим чинним законодавством України, що підтверджується сертифікатами відповідності та якості (пункт 2 розділу І Договору);
- постачальник передає в тимчасове користування ящики, піддони, кеги та балони (далі - зворотна тара) покупцю відповідно до переліку та виключно в межах лімітів передачі зворотної тари, погоджених сторонами в додатку № 2, що є невід'ємною частиною Договору, а покупець зобов'язується повертати зворотну тару в строк та на умовах передбачених Договором. Пляшка, в якій міститься продукція, що продається покупцю, є незворотною тарою. Покупець зобов'язується забезпечити повне збереження схоронності зворотної тари, що передана в тимчасове користування постачальником, не змінювати за власного ініціативою місце зберігання зворотної тари, письмово погоджувати з постачальником нові місця зберігання зворотної тари, не передавати свої права та обов'язки по Договору третім особам (пункт 1 розділу ІІ Договору);
- повернення зворотної тари здійснюється по реєстру при завезенні продукції або покупцем самостійно (пункт 5 розділу ІІ Договору);
- покупець зобов'язаний повертати постачальнику 100% від поставленої кількості: кеги, вуглекислотні балони, ящики, піддони. Вся зворотна тара повинна бути повернена покупцем постачальнику в термін не більше 20 діб з дня отримання продукції, кеги - в термін не більше: 7 діб - для теплих місяців (квітень - вересень); 14 діб - для прохолодних місяців (жовтень-березень), вуглекислотні балони - в термін не більше 30 діб. Покупець зобов'язується протягом 1 (одного) календарного дня повернути наявні залишки зворотної тари в разі: демонтажу обладнання для розливу пива; письмової вимоги постачальника, якщо покупцем порушено умови Договору; письмової вимоги постачальника, якщо останній вважає, що є загроза схоронності переданої в тимчасове користування зворотної тари; дострокового розірвання або припинення строку дії Договору (пункт 6 розділу ІІ Договору);
- розрахунковим документом за повернену зворотну тару є накладна на повернення зворотної тари з відміткою постачальника (пункт 4 розділу ІІІ Договору);
- якщо зворотна тара при поверненні має механічні пошкодження (деформацію) та виключає подальше використання, то вона не приймається постачальником, про що складається відповідний акт. При пошкодженні, псуванні, втраті або знищенні зворотної тари з вини покупця, покупець зобов'язаний відшкодувати постачальнику заставну ціну зворотної тари з урахуванням податку на додану вартість (згідно умов Договору) та відшкодувати всі спричинені своєю діяльністю або бездіяльністю збитки та упущену вигоду постачальника (пункт 8 розділу ІІ Договору);
- Договір вступає в дію з моменту підписання і діє до 31.12.2010. Якщо за тридцять календарних днів до закінчення строку дії Договору жодна із сторін письмово не повідомить про своє бажання розірвати Договір або між сторонами не буде укладений новий договір, останній вважається кожен раз продовженим на наступний календарний рік і на тих самих умовах. В частині зобов'язання покупця щодо оплати продукції та повернення (або відшкодування вартості) зворотної тари Договір діє до моменту повного виконання зазначених зобов'язань (пункт 6 розділ І Договору).
Договір підписано уповноваженими особами, а саме: від позивача директором Кушнер Є.М., який діяв на підстав статуту, та від відповідача директором Фурсовим А.О., який діяв на підставі статуту, та скріплено печатками.
Договір у встановленому порядку не оспорений, не розірваний, не визнаний недійсним.
Таким чином, Договір є дійсним, укладеним належним чином та є обов'язковим для виконання сторонами.
Частинами першою та другою статті 712 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Отже, укладений позивачем і відповідачем Договір за своєю правовою природою є договором поставки.
Також, ТОВ Кушнер (орендар) і ТОВ Ельтега Трейд (суборендар) були укладені договори суборенди майна від 03.05.2013 № 20042-13962 та від 13.08.2013 № 20042-15224 (далі - Договори суборенди), за умовами яких орендар передає суборендарю у строкове платне користування (оперативну суборенду), а суборендар приймає торгово-рекламне обладнання та зобов'язується сплачувати орендарю орендну плату.
Крім того, сторонами було укладено 15.11.2012 двосторонню угоду на оренду майна № Д-К3293/2 (далі - Угода), за умовами якої орендар з метою популяризації продукції ЗАТ Оболонь та його корпоративних підприємств передає, а орендар приймає фірмове обладнання.
Частиною першою статті 759 ЦК України передбачено, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Згідно зі статтею 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
За приписами статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Позивач на виконання умов вказаних договорів передав відповідачу майно, який останній не повернув, а саме:
- 4 кеги Оболонь 50 л., вартістю по 1 166,67 грн. без ПДВ та 1 400 грн. з ПДВ, переданих йому за актом приймання-передачі майна № 4 до Договору;
- комплект меблів (стіл Tiramisu Alu + 4 стільці Marino Alu) в кількості 5 (п'ять) штук, інвентарні номери 1012289-1012293, вартістю по 1 000 грн. без ПДВ та по 1 200 грн. з ПДВ за кожен;
- комплект меблів (1 стіл + 4 стільця) без логотипу, в кількості 5 (п'ять) шт., інвентарні номери 1017300-1017304, вартістю по 997,50 грн. без ПДВ та 1 197 грн. з ПДВ за кожен;
- холодильник Інтер-570Т Карлінг , заводський номер 22, інвентарний номер 1022919, вартістю в 5 275,83 грн. без ПДВ та 6 330,99 грн. з ПДВ;
- НТК Оболонь 5,3*13 м., інвентарний номер 1, вартістю в 35 000 грн. без ПДВ та 42 000 грн. з ПДВ.
Вказане торгово-рекламне, холодильне та фірмове обладнання відповідно правочинів повинно знаходитись за адресою: м. Київ, вул. Сулеймана Стальського, 23.
Позивач вказав, що відповідач не замовляє продукцію та не повертає передане йому майно та зворотну тару.
Остання поставка продукції була здійснена 07.02.2014; доказів протилежного суду не подано.
Відповідно до пункту 4 розділу VIII Договору в разі закінчення терміну дії Договору або в разі припинення роботи зі сторони покупця, останній повинен повернути постачальнику в термін не більше 15 діб все рекламне та інше обладнання, яке знаходилось в користуванні покупця.
Згідно з підпунктом 5.1.1 пункту 5.1 Договорів суборенди суборендар зобов'язується з моменту прийняття майна в суборенду і до моменту повернення майна із суборенди, здійснювати в своїх торгових точках продаж, підтримувати наявність та асортимент продукції, що виробляється/реалізується власником та корпоративними підприємствами власника, згідно укладеного орендарем та суборендарем Договору купівлі-продажу (договору поставки) продукції виробництва власника та із врахуванням обумовленими між сторонами умов та обсягів.
Відповідно до підпункту 5.1.18 пункту 5.1 Договорів суборенди суборендар зобов'язується не змінювати місцезнаходження майна, яке вказано в пункті 1.2 (або специфікації) без письмового погодження такого переміщення з орендарем та власником.
Згідно із підпунктом 3.3.2 пункту 3.3 Угоди орендодавець має право вимагати негайного повернення майна в безспірному порядку в таких випадках:
- в разі використання його не за призначенням;
- у випадку охолодження, зберігання та реалізації за допомогою нього продукції інших виробників, окрім продукції ПАТ Оболонь та його корпоративних підприємств;
- якщо орендар не укладає або не переукладає на наступний рік договір купівлі-продажу (поставки) продукції виробництва ПАТ Оболонь та корпоративних підприємств в обумовлених розмірах або коли договір купівлі-продажу (поставки) продукції між орендарем та орендодавцем розірвано;
- якщо орендар порушує умови використання отриманого майна;
- у випадку неузгодженої між сторонами зміни орендарем місця розташування майна;
- у випадку нездійснення орендарем орендних платежів протягом двох місяців;
- у випадку втрати орендарем документації на майно;
- у випадку нездійснення ремонту майна або неповідомлення орендарем про необхідність здійснення ремонту майна;
- у випадку нездійснення продажу продукції ПАТ Оболонь та його корпоративних підприємств.
Пунктом 2.7 Договорів суборенди передбачено, що представники орендаря та власника мають право здійснювати необмежений контроль за використанням суборендарем майна як шляхом безпосередньої перевірки порядку експлуатації суборендарем майна і проведенням інвентаризації, так і шляхом направлення суборендарю відповідних запитів з вимогою про надання інформації і документів, підтверджуючих поточний стан майна та порядок його використання.
Позивачем було створено комісію відповідно до наказу від 04.01.2016 № 16-п для проведення відповідної перевірки.
Під час виїзду комісії за адресою: м. Київ, вул. Сулеймана Стальського, 23, представниками позивача було виявлено, що приміщення, в якому відповідач здійснював свою діяльність зачинено.
За результатами виїзду комісії було складено акт контрольної перевірки від 10.02.2016 на виконання умов пунктів 6.7 Договорів суборенди та в телефонному режимі було запропоновано директору відповідача підписати акт контрольної перевірки та підтвердити відсутність майна, проте останній відмовився від підписання акта.
Отже, відповідачем не було виконано умови договорів та не повернуто позивачу торгово-рекламне, холодильне та фірмове обладнання, а також зворотну тару на загальну суму 65 915,99 грн. з ПДВ; доказів протилежного суду не подано.
21.12.2016 позивач надіслав відповідачу претензію з вимогою повернути торгово-рекламне, холодильне та фірмове обладнання і зворотну тару.
Відповідач відповіді на претензію не надав та належним чином не відреагував.
Таким чином, позовні вимоги про стягнення вартості обладнання та неповернутої тари у сумі 65 915,99 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Крім того, позивачем заявлено до стягнення штраф у сумі 4 000 грн.
Відповідно до частини першої статті 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.
У частині першій статті 546 ЦК України зазначено, що виконання зобов'язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).
Пунктом 3 частини першої статті 611 ЦК України передбачено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Пунктом 6.1 Договорів суборенди передбачено, що у випадку не виконання суборендарем зобов'язань, передбачених підпунктами 5.1.5, 5.1.17 та 5.1.18 пункту 5.1 суборендар сплачує орендарю або власнику штраф за кожен окремий випадок в розмірі 2 000 грн. Належним підтвердженням таких фактів буде акт, складений за участю орендаря або власника та суборендаря, а у випадку ухилення суборендаря від підписання акта - одностороннім актом орендаря або власника з відповідною відміткою.
Так, перевіривши здійснені позивачем розрахунки, Господарський суд міста Києва дійшов висновку, що вони правильні.
Відповідно до частини першої статті 33 ГПК України кожна із сторін повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підстави своїх вимог чи заперечень.
Згідно з статтею 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до пункту 2.3 Постанови № 18 якщо стороною (або іншим учасником судового процесу) у вирішенні спору не подано суду в обґрунтування її вимог або заперечень належні і допустимі докази, в тому числі на вимогу суду, або якщо в разі неможливості самостійно надати докази нею не подавалося клопотання про витребування їх судом (частина перша статті 38 ГПК України), то розгляд справи господарським судом може здійснюватися виключно за наявними у справі доказами, і в такому разі у суду вищої інстанції відсутні підстави для скасування судового рішення з мотивів неповного з'ясування місцевим господарським судом обставин справи; крім того, неподання позивачем витребуваних господарським судом матеріалів, необхідних для вирішення спору, тягне за собою правові наслідки у вигляді залишення позову без розгляду на підставі пункту 5 частини першої статті 81 ГПК України.
Відповідач не подав суду належних та допустимих доказів, які б спростовували доводи позивача та підтверджували заперечення проти задоволення позовних вимог.
За таких обставин, позов визнається судом доведеним, обґрунтованим, та таким, що підлягає задоволенню.
За приписами статті 49 ГПК України судові витрати зі справи слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 43, 49, 75, 82 - 85 ГПК України, Господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Ельтега Трейд (02125, м. Київ, вул. Сулеймана Стальського, 23; ідентифікаційний код 38197145) з будь-якого рахунку, виявленого під час виконання даного рішення суду, на користь товариства з обмеженою відповідальністю Кушнер (02192, м. Київ, вул. Миропільська, 4; поштова адреса: 07442, Київська область, Броварський район, смт Велика Димерка, вул. Броварська, 148; ідентифікаційний код 32559075): 65 915 (шістдесят п'ять тисяч дев'ятсот п'ятнадцять) грн. 99 коп. вартості неповернутого майна та тари; 4 000 (чотири тисячі) грн. штрафу та 1 600 (одну тисячу шістсот) грн. судового збору.
3. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.
Відповідно до частини п'ятої статті 85 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Рішення може бути оскаржено протягом десяти днів з дня підписання повного рішення шляхом подачі апеляційної скарги до місцевого господарського суду.
Відповідно до статті 87 ГПК України повне рішення та ухвали надсилаються сторонам, прокурору, третім особам, які брали участь в судовому процесі, але не були присутні у судовому засіданні, рекомендованим листом з повідомленням про вручення не пізніше трьох днів з дня їх прийняття або за їх зверненням вручаються їм під розписку безпосередньо у суді.
Повне рішення складено 24.03.2017.
Суддя І.Д. Курдельчук
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2017 |
Оприлюднено | 28.03.2017 |
Номер документу | 65503990 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Курдельчук І.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні