ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
УХВАЛА
23 березня 2017 року Справа № 912/24/14
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коваленко Н.М., розглянувши справу № 912/24/14 від 23.01.2014
про банкрутство Державного підприємства "Управління по бурінню технічних свердловин" (далі - ДП "Управління по бурінню технічних свердловин"), 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Коваленка, 28,
ПРЕДСТАВНИКИ:
від кредитора - відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Олександрійському районі Кіровоградської області - Бебік Г.В., довіреність № б/н від 14.12.2016;
від банкрута - ліквідатор, арбітражний керуючий Корнілов Є.О.
В судовому засіданні приймали участь представник сектору з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області - Кривенко А.С., довіреність № б/н від 13.03.2017 та представник прокуратури Кіровоградської області - Іваніщева Т.І. посвідчення № 042586 від 30.03.2016.
ВСТАНОВИВ:
Постановою від 03.02.2014 господарський суд визнав ДП "Управління по бурінню технічних свердловин" банкрутом. Відкрив ліквідаційну процедуру щодо банкрута ДП "Управління по бурінню технічних свердловин" на 12 місяців. Призначив ліквідатором банкрута - ДП "Управління по бурінню технічних свердловин" голову ліквідаційної комісії банкруту Кириченка Є.О.
В ході ліквідаційної процедури ліквідатори банкрута змінювалися, зокрема, 04.03.2015 до господарського суду надійшла заява № 02-32/20 від 04.03.2015 ліквідатора банкрута, арбітражного керуючого Лукашука М.В. про дострокове припинення своїх повноважень, яка ухвалою господарського суду від 08.09.2016 задоволена, повноваження арбітражного керуючого Лукашука М.В., як ліквідатора ДП "Управління по бурінню технічних свердловин" припинено з 08.09.2016 та призначено ліквідатором банкрута ДП "Управління по бурінню технічних свердловин" арбітражного керуючого Корнілова Є.О. якого, зокрема, зобов'язано - не пізніше 03.02.2017 подати господарському суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, що відповідають вимогам ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон).
До господарського суду 23.01.2017 надійшло клопотання № 02-01/34/912/24/14 від 19.01.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О. про продовження терміну ліквідаційної процедури до її завершення, позаяк в ході ліквідаційної процедури останнім вживалися заходи щодо проведення інвентаризації майна банкрута та його оцінки, проведено конкурс на визначення організатора аукціону з продажу майна банкрута. Визначену кандидатуру - Товарну біржу "Універсальна товарно-сировинна біржа" (код ЄДРПОУ 32069037) погоджено з Міненерговугілля згідно наказу № 54 від 17.01.2017. Відповідно до ст. 52 Закону організатор аукціону повинен повести аукціон протягом двох місяців з дня укладання договору про проведення аукціону.
23.01.2017 до господарського суду надійшло клопотання № 02-01/35/912/24/14 від 19.01.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О. зобов'язати Олександрійську міську раду прийняти на зберігання без додаткових умов архівні документи ДП "Управління по бурінню технічних свердловин". Ухвалу оформити згідно з вимогами до виконавчого документу та встановити, що ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття, відповідно до ч. 4 ст. 8 Закону.
Вказане клопотання обґрунтоване тими обставинами, що для виконання вимог Закону, ліквідатор після складення історичної довідки, опису справ з особового складу, а також оформлення документів підприємства-банкрута для передачі документів на зберігання листом № 02-01/144-912/24/14 від 17.11.2016 звернувся до архівного відділу Олександрійської міської ради із письмовим проханням прийняти на зберігання документацію ДП "Управління по бурінню технічних свердловин".
На запит ліквідатора Архівним відділом Олександрійської міської ради надано відповідь № 12-40/68 від 07.12.2016, у якій зазначається, що документи з особового складу будуть прийняті до архівної установи у разі повної ліквідації організації.
Ухвалою від 26.01.2017 господарський суд розгляд клопотань № 02-01/34/912/24/14 від 19.01.2017 та № 02-01/35/912/24/14 від 19.01.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О. призначив на 23.03.2017. Зобов'язав ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О. до засідання суду, не пізніше 20.03.2017, надати суду: відомості про правові підстави звернення з клопотанням про продовження ліквідаційної процедури банкрута, в тому числі, з урахуванням положень ч. 7 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; відомості про правові підстави звернення з клопотанням про зобов'язання вчинити дії, в тому числі, з урахуванням положень ч. 2 ст. 77 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Зобов'язав Олександрійську міську раду до засідання суду, не пізніше 20.03.2017, надати суду: письмові пояснення (доводи і міркування чи можливі заперечення) з приводу клопотання ліквідатора про зобов'язання Олександрійської міської ради прийняти на зберігання без додаткових умов архівні документи банкрута.
На виконання вимог ухвали суду від 26.01.2017 до господарського суду надійшли пояснення № 02-01/76/912/24/14 від 14.03.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О.
В результаті всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи, господарський суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення клопотання ліквідатора про продовження строку ліквідаційної процедури, позаяк вимоги останнього не ґрунтуються на нормах Закону, виходячи з такого.
За ч. 1 ст. 2 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Законом передбачено, що ліквідаційна процедура у справі відкривається лише на строк 12 місяців, положень про можливість продовження цього строку в Законі не міститься.
Виходячи із того, що Закон не містить жодного процесуального наслідку порушення строку процедури ліквідації, процесуальні наслідки не наступають. Суд продовжує провадження у справі.
Водночас, порушення строку (вихід за межі встановленого Законом строку процедури ліквідації) - є приводом для суду розглянути законність дій (бездіяльності) ліквідатора (чи все, що він мав зробити, він зробив) та (за наявності підстав) вирішити питання щодо заміни ліквідатора (частина 12 статті 41 Закону). Слід зазначити, що цими повноваженнями суд може скористатися в будь-який момент, поки триває ліквідаційна процедура (як до закінчення встановленого Законом строку процедури ліквідації, так і після).
Після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (частина 1 статті 46 Закону) - ліквідаційний баланс може бути затверджено тільки за умови того, що все майно боржника продано.
При цьому, ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута (частина 7 статті 46 Закону). Цей припис Закону кореспондує із нормами частини 3 статті 40 Закону, згідно положень якої ліквідатор (ліквідаційна комісія) виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Відтак, судова процедура триває до повного завершення процедури ліквідації - продаж усього майна боржника, затвердження ліквідаційного балансу і звіту ліквідатора, внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про його припинення. Повноваженням суду є вирішення питання про відкриття процедури ліквідації та здійснення контролю за її реалізацією. Оскільки строк процедури ліквідації визначено Законом, то продовжувати його, чи обмежити суд не уповноважено - це повноваження законодавця.
Отже, ліквідатор, в даному випадку ліквідатор ДП "Управління по бурінню технічних свердловин" - арбітражний керуючий Корнілов Є.О. виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення юридичної особи-банкрута, тощо.
Крім того, згідно поданих пояснень ліквідатора вбачається, що зважаючи на бездіяльність архівного відділу Олександрійської міської ради (неприйняття документів без додаткових умов) та проведення до теперішнього часу аукціону з продажу майна боржника Товарною біржею "Універсальна товарна-сировинна біржа" існують перешкоди для виконання прямих приписів Закону ліквідатору ДП "Управління по бурінню технічних свердловин" для подачі звіту на затвердження до господарського суду в строк визначений ухвалою Господарського суду Кіровоградської області від 08.09.2016 у справі № 912/24/14 до 03.02.2017.
На виконання вимог ухвали від 26.01.2017 до господарського суду надійшли пояснення № 86/2316 від 14.03.2017 Олександрійської міської ради з вимогою відмовити арбітражному керуючому Корнілову Є.О. у задоволенні клопотання про зобов'язання Олександрійської міської ради прийняти на зберігання без додаткових умов архівні документи банкрута з посиланням на положення Наказу Міністерства юстиції України № 430/5 від 14.03.2013 "Про затвердження Переліку видів документів, пов'язаних із забезпеченням соціального захисту громадян, що мають надходити до архівних установ, організацій, які не належать до джерел формування Національного архівного фонду".
Розглядаючи клопотання ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О. зобов'язати Олександрійську міську раду прийняти на зберігання без додаткових умов архівні документи банкрута господарський суд виходить з такого.
Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого, зокрема, додається довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Відповідно до ст. 48 Закону ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури.
До винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання.
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважена ним архівна установа зобов'язані прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.
На підприємствах, що здійснюють діяльність, пов'язану з державною таємницею, ліквідатор зобов'язаний забезпечити вилучення, належне оформлення, упорядкування та зберігання матеріальних носіїв секретної інформації, а також здійснення інших заходів щодо охорони державної таємниці.
При цьому, посилання архівного відділу Олександрійської міської ради на положення Наказу Міністерства юстиції України № 430/5 від 14.03.2013 "Про затвердження Переліку видів документів, пов'язаних із забезпеченням соціального захисту громадян, що мають надходити до архівних установ, організацій, які не належать до джерел формування Національного архівного фонду" спростовується господарським судом, позаяк вказаний Наказ містить перелік документів, який необхідно передати на зберігання (75 років) у разі повної ліквідації організації без зазначення обов'язкових додаткових документів для забезпечення прийняття таких архівними відділами.
Таким чином, Законом передбачено обов'язок архівної установи прийняти на зберігання архівні документи боржника без додаткових умов, а норми Закону мають вищу юридичну силу ніж норми інших нормативно-правових актів і у випадку суперечності їх норм нормам закону, слід застосовувати саме норму закону.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає за необхідне задовольнити клопотання ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О та зобов'язати Олександрійську міську раду прийняти на зберігання без додаткових умов архівні документи банкрута.
Керуючись ст. 1, 2, 40, 41, 46, 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні клопотання № 02-01/34/912/24/14 від 19.01.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О. відмовити.
Ліквідатор банкрута - Державного підприємства "Управління по бурінню технічних свердловин", в даний час арбітражний керуючий Корнілов Є.О., виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення юридичної особи-банкрута.
2. Клопотання № 02-01/35/912/24/14 від 19.01.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого Корнілова Є.О. задовольнити.
Зобов'язати Олександрійську міську раду (28000, м. Олександрія, вул. Першотравнева, 9, код ЄДРПОУ 30327577) прийняти на зберігання без додаткових умов архівні документи Державного підприємства "Управління по бурінню технічних свердловин" (28000, м. Олександрія, вул. Коваленка, 28, код ЄДРПОУ 24150744).
Ухвала набирає законної сили з моменту їх прийняття.
Ухвала може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного господарського суду в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Примірники ухвали направити: банкруту, Головному територіальному управлінню юстиції у Кіровоградській області, Міністерству енергетики та вугільної промисловості України (01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 30), відділенню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Олександрійському районі Кіровоградської області, Олександрійській ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області (Олександрійській ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області), ГУ ДФС у Кіровоградській області (25006, м. Кіровоград, вул. Велика Перспективна, 55 - для відома), Олександрійському міськрайонному центру зайнятості, Кіровоградському обласному відділенню Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від імені якого діє виконавча дирекція, Олександрійському об'єднаному управлінню Пенсійного фонду України Кіровоградської області, прокуратурі м. Олександрії (28000, м. Олександрія, вул. Шевченка, 76), прокурору Кіровоградської області (для відома), ліквідатору - арбітражному керуючому Корнілову Є.О. (АДРЕСА_1), Олександрійській міській раді - для виконання.
Суддя Н.М. Коваленко
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2017 |
Оприлюднено | 29.03.2017 |
Номер документу | 65504907 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні