печерський районний суд міста києва
Справа № 757/12852/17-к
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 березня 2017 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва Тарасюк К.Е., при секретарі Ксендзовій А.В., за участю прокурора Сибірякова О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві провадження за клопотанням прокурора відділу прокуратури міста Києва Сибірякова О.О. про призначення позапланової документальної перевірки,-
В С Т А Н О В И В :
Прокурор відділу прокуратури міста Києва Сибіряков О.О. звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням про призначення позапланової документальної перевірки, в обґрунтування якого зазначив наступне.
Прокуратурою м. Києва здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22016130000000061 за підозрою ОСОБА_2 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 258-5 КК України та за фактом вчинення злочину, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що До 2014 року на території Донецької області здійснювали свою діяльність пов'язані між собою підприємства ТОВ ТС Обжора та ТОВ Восход , що загалом утворювали торгівельну мережу супермаркетів та закладів харчування під комерційною назвою Обжора , одним із власників яких являвся ОСОБА_3
Після захоплення терористичною організацією ДНР частини Донецької області у 2014 році ОСОБА_3, будучи лояльно налаштованим до вказаної терористичної організації були надані вказівки щодо продовження діяльності торгівельної мережі Обжора на цих захоплених територіях.
Невстановленими службовими особами торгівельної мережі Обжора було офіційно зареєстровано ООО Леотекс Групп на захопленій території за правилами терористичної організації ДНР .
Матеріалами кримінального провадження встановлено, що крім ОСОБА_3 керівництво і участь у діяльності торгівельної мережі Обжора здійснювала також ОСОБА_2
Зокрема, слідством встановлено, що ОСОБА_2, яка постійно знаходиться у м. Київ, є фактичним керівником ООО Леотекс Групп , яка за допомогою електронної пошти та мобільного зв'язку контролює та координує діяльність продуктових супермаркетів Обжора через своїх довірених осіб, а також погоджує виплати заробітної платні, дивідендів, податків, зборів та інших обов'язкових платежів.
Крім того, ОСОБА_2 є особистим фінансистом (помічником) ОСОБА_3, веде його особисті рахунки в Швейцарському банку UBS Switzerland AG і за допомогою факсимілє ОСОБА_3, яке вилучено при обшуку, розпоряджається коштами на вказаних рахунках та здійснює виплати на особисті потреби ОСОБА_3, а звітність щодо цих виплат йде разом із звітністю щодо діяльності торгівельної мережі Обжора на території так званої ДНР .
Слідством отримано також дані про те, що ОСОБА_3 отримує дивіденди від діяльності торгівельної мережі Обжора на території так званої ДНР .
В ході досудового слідства, Державною службою фінансового моніторингу України було підготовлено узагальнений матеріал №0005/2017/ДСК від 20.01.2017 відносно фінансових операцій ОСОБА_3 (РНОКППФО НОМЕР_1), ОСОБА_2 (РНОКППФО НОМЕР_2), ТОВ ТС Обжора (ЄДРПОУ 33967456), ТОВ Таурус-2015 (ЄДРПОУ 39722862), ТОВ П'ячере (ЄДРПОУ 32961998), ТОВ Донукрпроектніі) (ЄДРПОУ 34604318), ТОВ Оптіма Стар (ЄДРПОУ 40465579), ТОВ Визант (ЄДРПОУ 40477317), ТОВ Форнакс-2015 (ЄДРПОУ 39761990), ТОВ Вендіторе (ЄДРПОУ 40628504), ТОВ Старк-Груп (ЄДРПОУ 40380862) за період з 21.02.2006 року по 04.01.2017 року на загальну суму 677,91 млн. грн.
Підставою для даного матеріалу стали факти, якими встановлено, що мешканці Київської, Донецької та Луганської областей, відповідно до спільного плану злочинної діяльності, розподіливши між собою ролі, організували незаконну діяльність конвертаційного центру , з метою легалізації частини коштів, отриманих внаслідок незаконної підприємницької діяльності на території так званих Луганська Народна Республіка та Донецька Народна Республіка .
Як зазначено в узагальненому матеріалі №0005/2017/ДСК, до даної схеми були причетні ряд юридичних осіб, підконтрольних ОСОБА_3 (РНОКППФО НОМЕР_1) та ОСОБА_2 (РНОКППФО НОМЕР_2).
У резюме даного узагальненого матеріалу №0005/2017/ДСК зазначено, що Держфінмоніторингом виявлено фінансові операції, що здійснювалися двома фізичними особами, розмір яких, не відповідає офіційно задекларованим доходам. Встановлено, що за участю ОСОБА_3 та ОСОБА_2, які були пов'язані із діяльністю ТМ Обжора здійснювались фінансові операції, переважно у готівковій формі, як в національній так і в іноземних валютах, обсяги яких значно перевищували розміри отриманих/задекларовани ними доходів.
Зокрема, в період з 2006 по 2017 рр., за участю підприємств, які підконтрольні вищевказаним фізичним особам, здійснювались фінансові операції в значних обсягах, які, у своїй більшості, були пов'язані із зарахуванням інкасованої торгівельної виручки, та наданням/поверненням поворотної фінансової допомоги.
Стосовно ОСОБА_3 у даному узагальненому матеріалі зазначено, що в ПАТ Державний ощадний банк України , ПАТ Асвіо Банк , ПАТ Банк восток , ПАТ КБ Приватбанк , ПАТ Промінвестбанк , ПАТ УкрСиббанк , ПАТ Укрсоцбанк , ПАТ ОТП Банк , ПАТ КБ Союз на ім'я ОСОБА_3 було відкрито ряд поточних, депозитних, кредитних, карткових рахунків та імітовано платіжні картки у різних валютах (гривня, долар США, євро), з використанням яких, за період з 21.08.2007 по 22.12.2016 здійснювались фінансові операції по зарахуванню грошових коштів (у тому числі готівкою), у вигляді переказів з карти на карту, поповненням карткового рахунку, зарахуванням переказу через Приват24, безготівкових поповненням карти, соціальної допомоги, зарплати, зарахування коштів згідно депозитних договорів, зарахування коштів через ПОС-термінал, зарахуванням відсотків, на загальну суму 17,80 млн. грн., 8,64 млн. дол. США (еквівалент - 68,21 млн. грн.) та 0,065 млн. євро (еквівалент - 0,71 млн. грн.), які, в подальшому, спрямовувались на купівлю товарів, оплату послуг у різних торгових мережах, у вигляді переказів особистих коштів, зняття готівки, поповнення мобільного телефону, повернення коштів згідно депозитних договорів.
Операції з готівкою проводились у містах: Донецьк, Київ, Маріуполь, Дніпро, Краматорськ.
Стосовно ОСОБА_2, в ПАТ Державний ощадний банк України , ПАТ КБ Приватбанк , ПАТ Промінвестбанк , ПАТ Родовід Банк на ім'я ОСОБА_2 було відкрито ряд поточних, депозитних, карткових рахунків та імітовано платіжні картки у різних валютах (гривня, долар США, євро), на які за період з 01.01.2011 по 26.12.2016 було зараховано 3,80 млн. грн., 0,006 млн. доларів США (еквівалент - 0,04 млн. грн.), 0,002 млн. євро (0,02 млн. грн.) в основному у вигляді поповнення готівкою, безготівкового поповнення рахунків, переказу з інших власних карток, які, в подальшому спрямовувались в своїй більшості на оплату за товари/послуги/роботи та були зняті готівкою.
Зокрема, на рахунки ОСОБА_2, які відкриті в ПАТ КБ Приватбанк та філії ДОУ АТ Ощадбанк було внесено готівки на суму 3,19 млн. грн. З рахунків, відкритих у ПАТ КБ Приватбанк ОСОБА_2 здійснено зняття готівки, на суму 1,49 млн. грн.
Операції з готівкою здійснювались у містах: Київ, Маріуполь, Краматорськ, Дніпро, Курахово, Донецьк, Покровськ.
Слід зауважити, що поповнення рахунків здійснювалось не тільки ОСОБА_2, а і 5 іншими фізичними особами:ОСОБА_8, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7
За період з 13.06.2006 по 28.11.2008 на поточні рахунки ТОВ Укрдонстройніі , ОСОБА_2 здійснено готівкові перекази без відкриття рахунку у якості поповнення статутного фонду, на загальну суму 16,26 млн. гривень.
Щодо юридичних осіб в узагальненому матеріалі №0005/2017/ДСК зазначено, що за період з 21.02.2006 по 04.01.2017 здійснено фінансові операції за участю ТОВ ТС Обжора , ТОВ Таурус-2015 , ТОВ Укрінвестбуд , ТОВ П'ячере , ТОВ Донукрпроектніі , ТОВ Оптіма Стар , ТОВ Визант , ТОВ Форнакс-2015 , ТОВ Вендіторе , ТОВ Старк-Груп на загальну суму 606,43 млн. гривень.
Держмоніторинг звернув увагу на те, що значні обсяги грошових коштів, які залучались до проведення фінансових операцій, здійснювались з використанням такого ризикового інструменту, як фінансова допомога , яка складала 139,24 млн. грн., що становить близько 23% від загальної суми здійснених фінансових операцій.
У вищезазначеному узагальненому матеріалі Державна служба фінансового моніторингу зазначила, що проаналізувавши інформацію про фінансові операції, здійснені учасниками схеми, за період з 21.02.2006 по 04.01.2017, Держфінмоніторинг має підозри вважати фінансові операції
1. Пов'язані з зарахуванням готівкових коштів на рахунки ОСОБА_3:
- за період з 21.08.2007 по 10.08.2009 на рахунок НОМЕР_3, який відкритий в ПАТ УкрСиббанк (МФО 351005), на загальну суму 0,31 млн. дол. США (у гривневому еквіваленті - 1,83 млн. грн.);
- за період з 23.04.2013 по 02.12.2013 на рахунок НОМЕР_4, який відкритий в філії ДОУ АТ Ощадбанк (МФО 335106) на сум3 2,34 млн. дол. США (у гривневому еквіваленті 18,69 млн. грн.);
- 06.09.2016 на платіжну картку ОСОБА_3 НОМЕР_5, які емітована Маріупольською філією ПАТ КБ Приватбанк м. Маріуполь (МФО 335429), у вигляді поповнення карти/рахунку у сумі 0,17 млн. грн.;
- на рахунки/картки, відкриті в ПАТ КБ Приватбанк за період з 04.01.2011 по 22.12.2016 на загальну суму 2,17 млн. грн.
2. Пов'язані з зарахуванням готівкових коштів на рахунки/картки ОСОБА_2, а також готівкових переказів нею на користь іншої особи:
- 14.05.2013 на власний рахунок НОМЕР_6, який відкритий у філії ДОУ АТ Ощадбанк , у сумі 0,80 млн. грн.;
- на рахунки/картки, відкриті в ПАТ КБ Приватбанк за період з 20.02.2013 по 14.11.2016 на загальну суму 2,39 млн. грн.;
- за період з 13.06.2006 по 28.11.2008 здійснено готівкові перекази без відкриття рахунку на поточні рахунки ТОВ Укрдонстройніі , у якості поповнення статутного фонду на загальну суму 16,26 млн. грн. -
такими, що спрямовані на легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом (приховування чи маскування джерела походження вказаних коштів).
Крім того, Держфінмоніторинг у вищевказаному узагальненому матеріалі зазначив, що відомості про фінансові операції ряду учасників даної схеми раніше передавались у складі узагальнених матеріалів та додаткових узагальнених матеріалів до правоохоронних органів України. Матеріали були пов'язані із схемами конвертації безготівкових коштів у готівку; приховуванням (маскуванням) джерел походження коштів; привласненням, розтратою або заволодінням чужим майном.
Враховуючи вищевказане, а також факт того, що доходи вищевказаних фізичних та юридичних осіб є документально непідтвердженими, з метою проведення всебічного, повного і об'єктивного досудового розслідування, виникла необхідність проведення позапланової документальної перевірки з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства вищевказаними фізичними та юридичними особами за період з 21.02.2006 року по 04.01.2017 року.
Заслухавши думку прокурора в обґрунтування заявленого клопотання, вивчивши клопотання та дослідивши долучені до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до Постанови КМУ від 13.08.2014 року № 408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами , встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребують у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Відповідно до ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки винесену ними відповідно до закону (п. 11 ч. 1 ст. 78 ПК України).
Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні прокурора, правове обґрунтування клопотання, яке ґрунтується на вищевказаних положеннях закону, приходжу до висновку про наявність правових підстав для призначення позапланової документальної перевірки діяльності ОСОБА_3 (РНОКППФО НОМЕР_1), ОСОБА_2 (РНОКППФО НОМЕР_2), ТОВ ТС Обжора (ЄДРПОУ 33967456), ТОВ Таурус-2015 (ЄДРПОУ 39722862), ТОВ П'ячере (ЄДРПОУ 32961998), ТОВ Донукрпроектніі) (ЄДРПОУ 34604318), ТОВ Оптіма Стар (ЄДРПОУ 40465579), ТОВ Визант (ЄДРПОУ 40477317), ТОВ Форнакс-2015 (ЄДРПОУ 39761990), ТОВ Вендіторе (ЄДРПОУ 40628504), ТОВ Старк-Груп (ЄДРПОУ 40380862) за період з 21.02.2006 року по 04.01.2017 року.
Керуючись ст.ст. 93, 309, 376, 392 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання прокуро ра відділу прокуратури міста Києва Сибірякова О.О. про призначення позапланової документальної перевірки,- задовольнити.
Призначити позапланову документальну перевірку ОСОБА_3 (РНОКППФО НОМЕР_1), ОСОБА_2 (РНОКППФО НОМЕР_2), ТОВ ТС Обжора (ЄДРПОУ 33967456), ТОВ Таурус-2015 (ЄДРПОУ 39722862), ТОВ П'ячере (ЄДРПОУ 32961998), ТОВ Донукрпроектніі) (ЄДРПОУ 34604318), ТОВ Оптіма Стар (ЄДРПОУ 40465579), ТОВ Визант (ЄДРПОУ 40477317), ТОВ Форнакс-2015 (ЄДРПОУ 39761990), ТОВ Вендіторе (ЄДРПОУ 40628504), ТОВ Старк-Груп (ЄДРПОУ 40380862) за період з 21.02.2006 року по 04.01.2017 року, проведення якої доручити працівникам ДФС України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя К.Е. Тарасюк
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2017 |
Оприлюднено | 31.03.2017 |
Номер документу | 65566903 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Тарасюк К. Е.
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Тарасюк К. Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні