Постанова
від 08.02.2017 по справі 814/2311/16
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

08 лютого 2017 року                                                                       Справа № 814/2311/16

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді – Лебедєвої Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Миколаєві справу за адміністративним позовом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" про зобов"язання суб"єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" ЄДРПОУ : 38115832 забезпечити допуск інспекторів Южноукраїнського МС ГУ ДСНС України у Миколаївській області, до здійснення планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" ЄДРПОУ : 38115832, розташованого за адресою: вул. Спортивна, 4, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001 щодо дотримання (виконання) законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, -

ВСТАНОВИВ:                     

До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" про зобов"язання суб"єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" ЄДРПОУ : 38115832 забезпечити допуск інспекторів Южноукраїнського МС ГУ ДСНС України у Миколаївській області, до здійснення планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" ЄДРПОУ : 38115832, розташованого за адресою: вул. Спортивна, 4, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001 щодо дотримання (виконання) законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області було здійснено спробу проведення планової перевірки додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки товариством з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК". Однак, здійснити зазначену перевірку у запланований період не вдалось, оскільки ТОВ «Геліос - 2012 ЮК» не допущено посадових осіб Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до її проведення, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, про причини неприбуття не повідомив, позов не заперечив, заяви чи клопотання до суду не надавав.                    

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.

На підставі пункту 10 частини 1 статті 3, частини 6 статті 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути адміністративний позов в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами.          

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідно до плану-графіку перевірки об'єктів суб'єктів господарювання та наказу Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області від 16.09.2016 № 489 «Про проведення планових перевірок», у період з 03.10.2016р. по 21.10.2016 позивачем заплановано проведення планової перевірки додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки ТОВ «Геліос - 2012 ЮК», що розташоване за адресою: Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Спортивна, 4 (а.с. 8-11).

19 вересня 2016 року Головним управлінням ДСНС України у Миколаївській області на адресу ТОВ «Геліос - 2012 ЮК» було направлено повідомлення від 19.09.2016 №125/611 про проведення планової перевірки, яким попереджено, що у період з 03.10.2016 по 21.10.2016 відповідно до статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Кодексу цивільного захисту України буде здійснено планову перевірку додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту ТОВ «Геліос - 2012 ЮК», що розташоване за адресою: Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Спортивна, 4. Вказане повідомлення отриане повноважною особою відповідача 20 вересня 2016 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (арк. справи 48).

03 жовтня 2016 року Головним управлінням ДСНС України у Миколаївській області посадовим особам позивача видано посвідчення №101 на проведення планової перевірки ТОВ «Геліос - 2012 ЮК», розташованої за адресою:Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Спортивна, 4.

03 жовтня 2016 року вказана у посвідченні від 03.10.2016 № 101 посадова особа Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області прибула за адресою розташування ТОВ «Геліос - 2012 ЮК» для здійснення планової перевірки.

Разом з цим, керівник ТОВ «Геліос - 2012 ЮК» відмовився від допуску посадових осіб Южноукраїнського МС ГУ ДСНС України у Миколаївській області до перевірки, про що позивачем було складено акт від 03.10.2016 року № 20.

Примірник акта про недопущення до проведення перевірки від 03.10.2016 відповідачу направлено засобом поштового зв'язку, що підтверджується квитанцією відділення поштового зв'язку від 04.10.2016 року.

Вважаючи, що відповідач не мав правових підстав для не допуску посадових осіб Южноукраїнського МС ГУ ДСНС України у Миколаївській області до перевірки, позивач звернувся до суду.

Статтею 47 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI передбачено, що державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Відповідно до ч. 1 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Такий центральний орган виконавчої влади у силу норми ч. 2 ст. 64 зазначеного Кодексу реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до статей 66, 67 Кодексу цивільного захисту України, державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень.

Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052 (далі - Положення №1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра Внутрішніх Справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно до п.п.2 п. 3 Положення №1052, основними завданнями ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно з п.п.39 п. 4 Положення №1052, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.

Пунктом 7 Положення №1052 передбачено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V ).

Статтею 1 Закону №877-V визначено, що державний нагляд (контроль) – це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - це планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Частиною 11 ст. 4 Закону №877-V передбачено, що плановий чи позаплановий захід має здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання.

Відповідно до ст. 5 Закону №877-V, планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються органом державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи-підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; найменування органу державного нагляду (контролю).

Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.

Стаття 7 Закону №877-V передбачає, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу.

Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб'єкта господарювання.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею.

Аналогічні норми закріплені також у Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України 02.11.2015 №1337 (далі - Порядок №1337).

Пунктом 6 Розділу І Порядку №1337 передбачено, що суб'єкти господарювання зобов'язані безперешкодно допускати посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів для здійснення огляду (обстеження) будівель, приміщень, споруд, устаткування, території, надавати для ознайомлення документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) у зазначеній сфері, а також їх копії у разі необхідності в порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до п. 11 Розділу ІІІ Порядку №1337, у разі якщо суб'єкт господарювання не допускає посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, посадовою особою, яка здійснює перевірку, складається акт про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки, форму якого наведено у додатку 4 до цього Порядку.

Керівник або уповноважена особа суб'єкта господарювання в акті про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта, зазначити мотиви своєї відмови у допущенні до проведення перевірки.

В акті про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки зазначаються дата, час його складання та відомості про посадову особу, яка склала акт, а також посада, прізвище, ім'я, по батькові особи керівника або уповноваженої особи суб'єкта господарювання, яку ознайомлено з цим актом та якій вручено його під розпис.

Акт про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки складається у двох примірниках, один з яких надається керівнику або уповноваженій особі суб'єкта господарювання, а другий з відміткою про ознайомлення зберігається в наглядовій справі.

У разі відмови керівника або уповноваженої особи суб'єкта господарювання від підписання акта про недопущення до проведення планової (позапланової) перевірки посадовою особою ДСНС України робиться відповідна відмітка щодо відмови від ознайомлення та отримання цього акта.

У разі відмови керівника або уповноваженої особи суб'єкта господарювання отримати зазначений акт, такий акт надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Системний аналіз наведених положень чинного законодавства свідчить, що суб'єкт господарювання має право відмовити у допуску посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до проведення перевірки у разі непред'явлення документів, передбачених ст. 7 Закону №877-V, а саме, посвідчення (направлення) та службового посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю) та за умови не попередження про перевірку не пізніше ніж за 10 днів до її початку.

Як вбачається з матеріалів справи, повідомлення про проведення у період з 03.10.2016 по 21.10.2016 планової перевірки було направлено на адресу ТОВ «Геліос-2012 ЮК» 19.09.2016 року та вручено 20.09.2016 року.

Судом встановлено, що під час виходу на перевірку посадовою особою Южноукраїнського МС ГУ ДСНС України у Миколаївській області було пред'явлено посвідчення на перевірку та службове посвідчення.

Отже доказами, наявними у матеріалах справи, підтверджується, що Головним управлінням Державної служби надзвичайних ситуацій України у Київській області вжито усіх заходів щодо дотримання вимог Закону №877-V та Порядку №1337, якими регламентовано здійснення планових перевірок.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що доказів оскарження відповідачем наказу ГУ ДСНС України у Миколаївській області від 16.09.2016 № 489 «Про проведення планових перевірок» або ж скасування його у частині ТОВ «Геліос-2012 ЮК» матеріали справи не містять та судом не встановлено.

За змістом ч. 11 ст. 4 Закону №877-V перевірка суб'єкта господарювання може здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання.

Як було встановлено судом, про плановану перевірку відповідач був попереджений заздалегідь.

Таким чином, суд не вбачає законних підстав для недопущення відповідачем посадових осіб Южноукраїнського МС ГУ ДСНС України у Миколаївській області до проведення планової перевірки.

В силу приписів ст. 11 Закону №877-V, суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю).

Враховуючи, що позивачем були виконані вимоги закону, які надають право приступити до контролюючого заходу, суд вважає, що відповідач не мав правових підстав для недопущення посадових осіб ГУ ДСНС України у Миколаївській області до проведення планової перевірки.

Пунктом 9 Розділу ІІІ Порядку №1337 визначено, що посадові особи ДСНС України або її територіальних органів під час здійснення перевірок мають право звертатися у встановленому законом порядку до суду у випадку недопущення посадових осіб ДСНС України або її територіальних органів до проведення перевірки в цілому чи до окремих приміщень об'єкта перевірки, яка здійснюється в установленому законодавством порядку, з вимогою щодо зобов'язання суб'єкта господарювання забезпечити допуск до здійснення перевірки в цілому або частини приміщень об'єкта перевірки.

За правилами статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 8-12, 69, 71, 158-163, КАС України, суд -

          ПОСТАНОВИВ:                                                            

Адміністративний позов Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" про зобов"язання суб"єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" ЄДРПОУ : 38115832 забезпечити допуск інспекторів Южноукраїнського МС ГУ ДСНС України у Миколаївській області, до здійснення планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" ЄДРПОУ : 38115832, розташованого за адресою: вул. Спортивна, 4, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001 щодо дотримання (виконання) законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки - задовольнити.

Зобов"язати суб"єкта господарювання товариство з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" ЄДРПОУ : 38115832 забезпечити допуск інспекторів Южноукраїнського МС ГУ ДСНС України у Миколаївській області, до здійснення планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос - 2012 ЮК" ЄДРПОУ : 38115832, розташованого за адресою: вул. Спортивна, 4, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001 щодо дотримання (виконання) законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.                                                   

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст.186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя                                                                       Г.В. Лебедєва          

Дата ухвалення рішення08.02.2017
Оприлюднено31.03.2017
Номер документу65576870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2311/16

Постанова від 08.02.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні